Same here!quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
In het kader van steun aan de staatskas ben ik zelfs weer begonnen ruim een jaar geleden.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:52 schreef devlinmr het volgende:
Ik ben idd gestopt. Maar dat was meer omdat ik het gewoon zat was verslaafd te zijn aan die stomme dingen.
Dat zal wat zijn als uitgaansgelegenheden rookvrij moeten worden. Dat zal een strop zijn voor de horeca.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:05 schreef Chewie het volgende:
Nee ik rook niet minder maar ik ben wel wat vatbaarder voor "aanbiedingen"![]()
Bij mij werken al die anti-rookcampagnes ook steeds meer averechts en vind ik de anti-rooklobby ook veel te ver doorgeslagen. Waarom altijd gelijk beginnen te janken dat de overheid moet zorgen voor rookvrije werkplekken/horeca etc? Zo moeilijk kan het verdomme toch niet zijn om zelf te zorgen voor rookvrije uitgaansgelegenheden als ongeveer 65% van de bevolking niet rookt!
Kijk eens, bovenop de opbrengst van accijns, kosten rokers dus ook nog eens minder pensioen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:12 schreef DrXLTrouble het volgende:
Dat ze zeldzamer worden is niet zo vreemd, tenslotte is de levensverwachting van de gemiddelde roker 10 jaar korter dan die van niet rokers.
Dat dacht ik ook altijdquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:21 schreef natte-flamoes het volgende:
Ik dacht dat CBS onafhankelijk was?
Lijkt me sterk. Er roken 2x zo veel mensen niet dan wel.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat zal wat zijn als uitgaansgelegenheden rookvrij moeten worden. Dat zal een strop zijn voor de horeca.
Ik vind ook niet dat ze dat moeten maar dat de horeca dit zelf kan bepalen, zoals al gezegd er zijn veel meer niet rokers dan wel rokers dus lijkt het me onzinnig dat de overheid de meerderheid zou moeten beschermen. Markt genoeg voor rookvrije horeca zou je zo zeggen als je het geklaag erover hoort.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat zal wat zijn als uitgaansgelegenheden rookvrij moeten worden. Dat zal een strop zijn voor de horeca.
Hier hebben we bv verteerde longen, rotte gebitten, dode ratten (sommige bestandsdelen zou men ook in ongediertebestrijdingsmiddelen gebruiken), kuchende kinderen ed op de pakjes van sigaretten staan.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:23 schreef heiden6 het volgende:
Die plaatjes zijn in sommige landen toch al ingevoerd?
Ik denk dat je met deze hogere accijnzen wel bereikt dat mensen minder gaan roken, en meer wegen zoeken om deze diefstal te ontwijken. Dat is een logisch gevolg van onder bedreiging innen van een extreem hoge prijs. Ieder initiatief tot het ontwijken van dit soort extremistische belastingen juich ik toe.
Ach, dat dachten ze in de VS, Ierland en Italië ook en achteraf bleek het allemaal wel mee te vallen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die vaak de kwaliteit van echte niet halen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:29 schreef longinus het volgende:
Ze kopen massaal illegale sigaretten in
Maar op de een of andere manier wilt men er niet aan en dan moet men ook niet gaan klagen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik vind ook niet dat ze dat moeten maar dat de horeca dit zelf kan bepalen, zoals al gezegd er zijn veel meer niet rokers dan wel rokers dus lijkt het me onzinnig dat de overheid de meerderheid zou moeten beschermen. Markt genoeg voor rookvrije horeca zou je zo zeggen als je het geklaag erover hoort.
Volgens mij hebben rokers het juist aan de Nederlandse overheid te danken dat ze überhaupt nog mogen roken in uitgaansgelegenheden. Volgens Europese Regelgeving mag dat ook al niet meer. De Nederlandse regering heeft de horeca nog een paar jaar uitstel gegeven, maar toch zal ze er eens aan moeten geloven.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:05 schreef Chewie het volgende:
Nee ik rook niet minder maar ik ben wel wat vatbaarder voor "aanbiedingen"![]()
Bij mij werken al die anti-rookcampagnes ook steeds meer averechts en vind ik de anti-rooklobby ook veel te ver doorgeslagen. Waarom altijd gelijk beginnen te janken dat de overheid moet zorgen voor rookvrije werkplekken/horeca etc? Zo moeilijk kan het verdomme toch niet zijn om zelf te zorgen voor rookvrije uitgaansgelegenheden als ongeveer 65% van de bevolking niet rookt!
In Dublin is de kroeg/Pub verplaatst naar verwarmde "beergardens" waar dus wel gerookt mag worden (verder heb ik nog nooit zoveel mensen op straat zien roken als daar) buiten Dublin is er amper controle en wordt er nog volop gepaft in de pubs, in New-York werden alleen de restaurants beter van een rookverbod en sinds het verbod zijn er nog nooit zoveel kroegen in een jaar failliet gegaan.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ach, dat dachten ze in de VS, Ierland en Italië ook en achteraf bleek het allemaal wel mee te vallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |