Met wie vergelijk je deze 2 nu?quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:04 schreef kamagurka het volgende:
OK, deathcab for cutie en sigor rus (die foetenzang/elfjesmuziek) dan
Deathcab met the pixies bijvoorbeeld. Sigor met my bloody valentine (om maar een dwarsstraat te noemen, kan ook cocteau twins zeggen..)quote:
Ik zeg ergens toch dat het ws. een kwestie van smaak isquote:Op vrijdag 23 december 2005 13:11 schreef cafca het volgende:
Duuuh, Kamagurka kan wel leuk vergelijken..
Ik vind Pearl Jam en Soundgraden toch beter dan Madonna en Michael Jackson
Tja ik vind zowel Pixies als Deathcab goed.... Wat een zondaar ben ik...quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:11 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Deathcab met the pixies bijvoorbeeld. Sigor met my bloody valentine (om maar een dwarsstraat te noemen, kan ook cocteau twins zeggen..)
Inderdaad. Er is nu een hoop slechte muziek, maar dat was er in de jaren 80 ook. Net zoals er nu, net als in de 80's ook goede muziek is (hangt van je smaak af wat je goed of slecht vindt)quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:14 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik zeg ergens toch dat het ws. een kwestie van smaak is
Ah, dus jij vindt sigor rus en deathcab ook niet veel?quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:26 schreef cafca het volgende:
[..]
Inderdaad. Er is nu een hoop slechte muziek, maar dat was er in de jaren 80 ook. Net zoals er nu, net als in de 80's ook goede muziek is (hangt van je smaak af wat je goed of slecht vindt)
Maar slechte muziek van nu met goede muziek van toen vergelijken is wel een beetje scheef natuurlijk...
Jij bedoelt dat ze hetzelfde wiel uitvinden?quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:35 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ah, dus jij vindt sigor rus en deathcab ook niet veel?
Punt is eigenlijk dat ik veel van die bandjes die de "martelaarsklank" beheersen (daar hoort Tom McRae ook zeker bij peaceman, sorry) van nu een beetje mosterd na de maaltijd vind die Neil Young, Nick Drake of Marianne Faithful heette. Ook daar ben ik nooit zo'n fan van geweest, maar ik vond dat tenminste nog écht.
Maar da's mijn mening, voor mensen die ervan houden is het vast prachtig![]()
Ze denderen in dezelfde taxi (quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:37 schreef peaceman het volgende:
[..]
Jij bedoelt dat ze hetzelfde wiel uitvinden?
Van welk topicquote:Op vrijdag 23 december 2005 13:40 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar wat vinden we nou van mijn openingspost?![]()
Ja maar goed hoeveel bands/artiesten van na 1990 hebben nog echt iets nieuws gedaan? Dat zijn er maar heel, heel weinig. Dat kan nooit een reden zijn om een band/artiest niet goed te vinden. Het kan wel dat je het toevallig niet mooi vindt, maar mijn inziens mag je dat nooit baseren op een artiest van 30 jaar geleden. Zeker bij de singer/songwriters. Dat is toch overwegend hetzelfde. Stem en tekst spelen dan meer een rol.quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:40 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ze denderen in dezelfde taxi () voort ja, of eigenlijk pruttelen
![]()
Maar he, mijn moeder houdt ook van marianne faithful, dus zal hedendaagse bands misschien ook wel diggen.. ieder zijn ding!
Tis mijn genre niet zo, en het valt me op dat veel bandjes daarin voortborduren op dit moment.. dan heb je al snel iets van "heb ik al eens gehoord, en beter..." Jammer is ook dat ze allemaal tegelijk inspringen op die emo-hype (ook bands als coldplay), ik mis gewoon variatie op dat vlak. T klinkt allemaal net iets teveel hetzelfde. Een nummer als "i predict a riot" komt mij dan ook als een verfrissing in de orenquote:Op vrijdag 23 december 2005 13:46 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja maar goed hoeveel bands/artiesten van na 1990 hebben nog echt iets nieuws gedaan? Dat zijn er maar heel, heel weinig. Dat kan nooit een reden zijn om een band/artiest niet goed te vinden. Het kan wel dat je het toevallig niet mooi vindt, maar mijn inziens mag je dat nooit baseren op een artiest van 30 jaar geleden. Zeker bij de singer/songwriters. Dat is toch overwegend hetzelfde. Stem en tekst spelen dan meer een rol.
Voorbeeld van een band die niet iets nieuws maakte, maar wel goed was Crowded House. Heel erg Beatle-achtige liedjes. So what? Ze hebben nooit gepretendeerd het wiel uitgevonden te hebben. Als dat wel zo zou zijn is het weer wat anders.
Prima OPquote:Op vrijdag 23 december 2005 13:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Top 2000 deel 2 en http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Top2000
Coldplay is misschien wel het protype van de bands die je beschrijft..quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:34 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tis mijn genre niet zo, en het valt me op dat veel bandjes daarin voortborduren op dit moment.. dan heb je al snel iets van "heb ik al eens gehoord, en beter..." Jammer is ook dat ze allemaal tegelijk inspringen op die emo-hype (ook bands als coldplay), ik mis gewoon variatie op dat vlak. T klinkt allemaal net iets teveel hetzelfde. Een nummer als "i predict a riot" komt mij dan ook als een verfrissing in de oren
Ik zeg ook niet dat alles perse nieuw moet zijn, zelfs de oorspronkelijkere bands uit de 80s hebben wel dingen meegenomen uit de jaren ervoor, en bands uit de 70s evenzo (nog wel meer eigenlijk). Maar die hadden toch meer een specifiek keurmerk en eigen stijl. Bands met een typisch eigen geluid zijn veel schaarser geworden, dat vind ik jammer.
Kaiser chiefs en nog wat van die bands maken in ieder geval muziek die niet van introverte klaagzang aan elkaar hangt en de loden last van het leven moeten bezingen. Verder is het inderdaad een herhalingsoefening uit de jaren 80, maar goed gejat dan tochquote:Op vrijdag 23 december 2005 14:53 schreef peaceman het volgende:
[..]
Coldplay is misschien wel het protype van de bands die je beschrijft..
Maar niet alles is natuurlijk slecht. Wel wordt je bij hypes ermee doodgegooid....
Kaiser Chiefs is gewoon ook een leuk bandje. Live erg aangenaam, maar aan de andere kant hebben ze natuurlijk wel erg goed gekeken naar Madness.
Dat laatste vind ik wel meevallen. Bands als Tool, REM, Radiohead, Stereophonics, enz, enz. je herkent ze wel makkelijk hoor.
En dat geldt dan vooral voor de bands die tegenwoordig in de top 40 verschijnen. Vind ik danquote:Op vrijdag 23 december 2005 15:07 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Kaiser chiefs en nog wat van die bands maken in ieder geval muziek die niet van introverte klaagzang aan elkaar hangt en de loden last van het leven moeten bezingen. Verder is het inderdaad een herhalingsoefening uit de jaren 80, maar goed gejat dan toch
REM heeft zijn hoogtijdagen ook alweer ergens in de jaren 80 liggen, maar goed.. Ik zeg ook niet dat bands niet van elkaar zijn te onderscheiden (zeker niet als je er iedere dag naar luistert), ik zeg alleen dat het allemaal qua productie, sound en stijl meer op elkaar is gaan lijken. Ws. een gevolg ook van toegenomen commercie en weinig risico's die meer genomen worden door de industrie.
NAIH was de laatste waar ik enthousiast over werd.quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:12 schreef peaceman het volgende:
[..]
En dat geldt dan vooral voor de bands die tegenwoordig in de top 40 verschijnen. Vind ik dan
By the way, persoonlijk vind ik New Adventures in Hifi de beste plaat van REM en die is uit die verdraaide 90's
Around the sun is toch ook vrij sterk.....quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:27 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
NAIH was de laatste waar ik enthousiast over werd.
Goede muziek moet rijmen rijpenquote:Op maandag 19 december 2005 17:02 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
idd, en datzelfde geldt voor alle andere nieuwe nummers die er nu in staan
Of november rain...quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:34 schreef methodmich het volgende:
Hij komt meestal in het AD, vandaag nog niet. Maar beginnen ze niet dinsdag pas?
Wel een goed artikel, over al die radiostations die elkaar nadoen en het kuddegedrag van veel stemmers, die allemaal Bohemian Rhapsody noemen omdat ze denken dat het zo hoort.
Top2000 stond vandaag wel in de Telegraaf.quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:34 schreef methodmich het volgende:
Hij komt meestal in het AD, vandaag nog niet. Maar beginnen ze niet dinsdag pas?
Wel een goed artikel, over al die radiostations die elkaar nadoen en het kuddegedrag van veel stemmers, die allemaal Bohemian Rhapsody noemen omdat ze denken dat het zo hoort.
quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:53 schreef bart83 het volgende:
Nog ff kotsen op die extreem gemanipuleerde neplijst voor bejaarden
Ah iemand met bewijzen voor zijn zeer wel geformuleerde beschuldiging?quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:53 schreef bart83 het volgende:
Kutventje. Op deze lijst staat tenminste nog echt muziek.quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:53 schreef bart83 het volgende:
Ja verdomme, Emminem, Britney, 50 cent en Madonna horen in de top 10quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:53 schreef bart83 het volgende:
pas op dat je er niet in stiktquote:Op zaterdag 24 december 2005 16:53 schreef bart83 het volgende:
Ik snap niet zoveel van die Coldplay-hype eigenlijk. Altijd van die domme standaardplaatjes bij de eerste 10 en daar schijnt Coldplay ook ineens bij te horen.quote:
Even voor de goede orde, ik hou ook van jaren 80 muziek. New Order, Pixies, Sonic Youth, Dinosaur Jr., Talking Heads, The Cure, Cocteau Twins, Jesus and mary chain.. etc. Je kan het echter ook overdrijven...quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:48 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Wat de rest betreft in ieder geval niet
Misschien zou ie nog wat moois ontdekken als hij zich over zijn vooroordelen tov. andere users of tijdvakken zou heen zetten en gewoon eens wat probeert op te zoeken van wat er toen allemaal gemaakt werd
De laatste 10 jaar werd er misschien best wel aardige muziek gemaakt, maar mijn inziens nauwelijks of niet in de top40 regionen
omdat ze al die jaren in de top 10 verblijven zijn het nog geen domme standaardplaatjes....als je ze vaak gehoord hebt slijt het originele en het goede er wel enigszins af maar standaard wordt het zeker niet.quote:Op zaterdag 24 december 2005 20:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik snap niet zoveel van die Coldplay-hype eigenlijk. Altijd van die domme standaardplaatjes bij de eerste 10 en daar schijnt Coldplay ook ineens bij te horen.
Dat heeft de lijst niet gehaaldquote:Op zaterdag 24 december 2005 22:54 schreef Raphaelo29 het volgende:
welk nummer ontroert jou of boeit jou het meest en waarom?
3x bij een live-optreden gezien en 3x kreeg ik overal kippevel... dat zegt voldoende denk ikquote:Op zaterdag 24 december 2005 22:59 schreef Raphaelo29 het volgende:
wat maakt nummer 2027 voor jou zo speciaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |