abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:06:43 #251
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33341250
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:04 schreef kamagurka het volgende:

OK, deathcab for cutie en sigor rus (die foetenzang/elfjesmuziek) dan
Met wie vergelijk je deze 2 nu?
pi_33341367
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:06 schreef peaceman het volgende:

[..]

Met wie vergelijk je deze 2 nu?
Deathcab met the pixies bijvoorbeeld. Sigor met my bloody valentine (om maar een dwarsstraat te noemen, kan ook cocteau twins zeggen..)
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_33341369
Duuuh, Kamagurka kan wel leuk vergelijken..

Ik vind Pearl Jam en Soundgraden toch beter dan Madonna en Michael Jackson
pi_33341432
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:11 schreef cafca het volgende:
Duuuh, Kamagurka kan wel leuk vergelijken..

Ik vind Pearl Jam en Soundgraden toch beter dan Madonna en Michael Jackson
Ik zeg ergens toch dat het ws. een kwestie van smaak is
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:15:53 #255
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33341467
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:11 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Deathcab met the pixies bijvoorbeeld. Sigor met my bloody valentine (om maar een dwarsstraat te noemen, kan ook cocteau twins zeggen..)
Tja ik vind zowel Pixies als Deathcab goed.... Wat een zondaar ben ik...
pi_33341755
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:14 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik zeg ergens toch dat het ws. een kwestie van smaak is
Inderdaad. Er is nu een hoop slechte muziek, maar dat was er in de jaren 80 ook. Net zoals er nu, net als in de 80's ook goede muziek is (hangt van je smaak af wat je goed of slecht vindt)
Maar slechte muziek van nu met goede muziek van toen vergelijken is wel een beetje scheef natuurlijk...
pi_33342034
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:26 schreef cafca het volgende:

[..]

Inderdaad. Er is nu een hoop slechte muziek, maar dat was er in de jaren 80 ook. Net zoals er nu, net als in de 80's ook goede muziek is (hangt van je smaak af wat je goed of slecht vindt)
Maar slechte muziek van nu met goede muziek van toen vergelijken is wel een beetje scheef natuurlijk...
Ah, dus jij vindt sigor rus en deathcab ook niet veel?

Punt is eigenlijk dat ik veel van die bandjes die de "martelaarsklank" beheersen (daar hoort Tom McRae ook zeker bij peaceman, sorry) van nu een beetje mosterd na de maaltijd vind die Neil Young, Nick Drake of Marianne Faithful heette. Ook daar ben ik nooit zo'n fan van geweest, maar ik vond dat tenminste nog écht.
Maar da's mijn mening, voor mensen die ervan houden is het vast prachtig
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:37:34 #258
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33342071
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:35 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ah, dus jij vindt sigor rus en deathcab ook niet veel?

Punt is eigenlijk dat ik veel van die bandjes die de "martelaarsklank" beheersen (daar hoort Tom McRae ook zeker bij peaceman, sorry) van nu een beetje mosterd na de maaltijd vind die Neil Young, Nick Drake of Marianne Faithful heette. Ook daar ben ik nooit zo'n fan van geweest, maar ik vond dat tenminste nog écht.
Maar da's mijn mening, voor mensen die ervan houden is het vast prachtig
Jij bedoelt dat ze hetzelfde wiel uitvinden?
pi_33342136
Maar wat vinden we nou van mijn openingspost?
pi_33342146
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:37 schreef peaceman het volgende:

[..]

Jij bedoelt dat ze hetzelfde wiel uitvinden?
Ze denderen in dezelfde taxi ( ) voort ja, of eigenlijk pruttelen

Maar he, mijn moeder houdt ook van marianne faithful, dus zal hedendaagse bands misschien ook wel diggen.. ieder zijn ding!
pi_33342161
zit net de lijst te bekijken.. maar d'r staan geen cranberries in

geen ode to my familie.. geen zombie..

jammer!
Dit keer zonder signature
pi_33342189
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:40 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar wat vinden we nou van mijn openingspost?
Van welk topic
pi_33342222
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:41 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Van welk topic
Top 2000 deel 2 en http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Top2000
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:46:03 #264
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33342307
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:40 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ze denderen in dezelfde taxi ( ) voort ja, of eigenlijk pruttelen

Maar he, mijn moeder houdt ook van marianne faithful, dus zal hedendaagse bands misschien ook wel diggen.. ieder zijn ding!
Ja maar goed hoeveel bands/artiesten van na 1990 hebben nog echt iets nieuws gedaan? Dat zijn er maar heel, heel weinig. Dat kan nooit een reden zijn om een band/artiest niet goed te vinden. Het kan wel dat je het toevallig niet mooi vindt, maar mijn inziens mag je dat nooit baseren op een artiest van 30 jaar geleden. Zeker bij de singer/songwriters. Dat is toch overwegend hetzelfde. Stem en tekst spelen dan meer een rol.
Voorbeeld van een band die niet iets nieuws maakte, maar wel goed was Crowded House. Heel erg Beatle-achtige liedjes. So what? Ze hebben nooit gepretendeerd het wiel uitgevonden te hebben. Als dat wel zo zou zijn is het weer wat anders.
pi_33343721
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:46 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ja maar goed hoeveel bands/artiesten van na 1990 hebben nog echt iets nieuws gedaan? Dat zijn er maar heel, heel weinig. Dat kan nooit een reden zijn om een band/artiest niet goed te vinden. Het kan wel dat je het toevallig niet mooi vindt, maar mijn inziens mag je dat nooit baseren op een artiest van 30 jaar geleden. Zeker bij de singer/songwriters. Dat is toch overwegend hetzelfde. Stem en tekst spelen dan meer een rol.
Voorbeeld van een band die niet iets nieuws maakte, maar wel goed was Crowded House. Heel erg Beatle-achtige liedjes. So what? Ze hebben nooit gepretendeerd het wiel uitgevonden te hebben. Als dat wel zo zou zijn is het weer wat anders.
Tis mijn genre niet zo, en het valt me op dat veel bandjes daarin voortborduren op dit moment.. dan heb je al snel iets van "heb ik al eens gehoord, en beter..." Jammer is ook dat ze allemaal tegelijk inspringen op die emo-hype (ook bands als coldplay), ik mis gewoon variatie op dat vlak. T klinkt allemaal net iets teveel hetzelfde. Een nummer als "i predict a riot" komt mij dan ook als een verfrissing in de oren

Ik zeg ook niet dat alles perse nieuw moet zijn, zelfs de oorspronkelijkere bands uit de 80s hebben wel dingen meegenomen uit de jaren ervoor, en bands uit de 70s evenzo (nog wel meer eigenlijk). Maar die hadden toch meer een specifiek keurmerk en eigen stijl. Bands met een typisch eigen geluid zijn veel schaarser geworden, dat vind ik jammer.
pi_33343769
quote:
Prima OP
  vrijdag 23 december 2005 @ 14:53:01 #267
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33344269
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:34 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Tis mijn genre niet zo, en het valt me op dat veel bandjes daarin voortborduren op dit moment.. dan heb je al snel iets van "heb ik al eens gehoord, en beter..." Jammer is ook dat ze allemaal tegelijk inspringen op die emo-hype (ook bands als coldplay), ik mis gewoon variatie op dat vlak. T klinkt allemaal net iets teveel hetzelfde. Een nummer als "i predict a riot" komt mij dan ook als een verfrissing in de oren

Ik zeg ook niet dat alles perse nieuw moet zijn, zelfs de oorspronkelijkere bands uit de 80s hebben wel dingen meegenomen uit de jaren ervoor, en bands uit de 70s evenzo (nog wel meer eigenlijk). Maar die hadden toch meer een specifiek keurmerk en eigen stijl. Bands met een typisch eigen geluid zijn veel schaarser geworden, dat vind ik jammer.
Coldplay is misschien wel het protype van de bands die je beschrijft..
Maar niet alles is natuurlijk slecht. Wel wordt je bij hypes ermee doodgegooid....
Kaiser Chiefs is gewoon ook een leuk bandje. Live erg aangenaam, maar aan de andere kant hebben ze natuurlijk wel erg goed gekeken naar Madness.

Dat laatste vind ik wel meevallen. Bands als Tool, REM, Radiohead, Stereophonics, enz, enz. je herkent ze wel makkelijk hoor.
pi_33344731
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:53 schreef peaceman het volgende:

[..]

Coldplay is misschien wel het protype van de bands die je beschrijft..
Maar niet alles is natuurlijk slecht. Wel wordt je bij hypes ermee doodgegooid....
Kaiser Chiefs is gewoon ook een leuk bandje. Live erg aangenaam, maar aan de andere kant hebben ze natuurlijk wel erg goed gekeken naar Madness.

Dat laatste vind ik wel meevallen. Bands als Tool, REM, Radiohead, Stereophonics, enz, enz. je herkent ze wel makkelijk hoor.
Kaiser chiefs en nog wat van die bands maken in ieder geval muziek die niet van introverte klaagzang aan elkaar hangt en de loden last van het leven moeten bezingen. Verder is het inderdaad een herhalingsoefening uit de jaren 80, maar goed gejat dan toch

REM heeft zijn hoogtijdagen ook alweer ergens in de jaren 80 liggen, maar goed.. Ik zeg ook niet dat bands niet van elkaar zijn te onderscheiden (zeker niet als je er iedere dag naar luistert), ik zeg alleen dat het allemaal qua productie, sound en stijl meer op elkaar is gaan lijken. Ws. een gevolg ook van toegenomen commercie en weinig risico's die meer genomen worden door de industrie.
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:12:02 #269
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33344876
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:07 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Kaiser chiefs en nog wat van die bands maken in ieder geval muziek die niet van introverte klaagzang aan elkaar hangt en de loden last van het leven moeten bezingen. Verder is het inderdaad een herhalingsoefening uit de jaren 80, maar goed gejat dan toch

REM heeft zijn hoogtijdagen ook alweer ergens in de jaren 80 liggen, maar goed.. Ik zeg ook niet dat bands niet van elkaar zijn te onderscheiden (zeker niet als je er iedere dag naar luistert), ik zeg alleen dat het allemaal qua productie, sound en stijl meer op elkaar is gaan lijken. Ws. een gevolg ook van toegenomen commercie en weinig risico's die meer genomen worden door de industrie.
En dat geldt dan vooral voor de bands die tegenwoordig in de top 40 verschijnen. Vind ik dan

By the way, persoonlijk vind ik New Adventures in Hifi de beste plaat van REM en die is uit die verdraaide 90's
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:12:51 #270
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33345103
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:12 schreef Haaibaaike het volgende:
REM vind ik nog wel goed !
Me 2
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:27:07 #272
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_33345386
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:12 schreef peaceman het volgende:

[..]

En dat geldt dan vooral voor de bands die tegenwoordig in de top 40 verschijnen. Vind ik dan

By the way, persoonlijk vind ik New Adventures in Hifi de beste plaat van REM en die is uit die verdraaide 90's
NAIH was de laatste waar ik enthousiast over werd.

verder is het natuurlijk steeds moeilijker om origineel te zijn als band/muzikant.
dat geldt overigens niet alleen in de muziek, maar ook in bv. film (en voor literatuur natuurlijk nog langer).
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:44:25 #273
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33345983
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:27 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

NAIH was de laatste waar ik enthousiast over werd.
Around the sun is toch ook vrij sterk.....
pi_33359710
quote:
Op maandag 19 december 2005 17:02 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

idd, en datzelfde geldt voor alle andere nieuwe nummers die er nu in staan
Goede muziek moet rijmen rijpen
pi_33364825
ik bekijk de lijst net even, en schrik me dood

23) Katie Melua - Nine million bicycles (2005)

WTF!
dat eendgsvliegje met 1 hitje, staat boven muziekhelden als The Doors ?
Boven Bob Marley ?
Boven Dire Straits?

zucht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')