Albert Hammond Jr. gaat eerst nog een solo-album uitbrengen. Als die net zo poep is als z'n eerste zit natuurliujk niemand daarop te wachten.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 01:47 schreef Fir3fly het volgende:
Nog steeds geen nieuws over een nieuw album ofzo? Het is alweer meer dan 2 jaar geleden.
damn, die stakker heb ik bij z'n vorige tour ook nog in amsterdam gezien.. er waren geruchten dat ze ook nog een nummertje van de strokes zelf zouden spelenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 07:09 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Albert Hammond Jr. gaat eerst nog een solo-album uitbrengen. Als die net zo poep is als z'n eerste zit natuurliujk niemand daarop te wachten.
En dan gaat 'ie eerst nog touren en dán gaan ze pas weer de studio in
Ja, en nu heb ik dus spijt dat ik niet toch gegaan ben.quote:JULIAN CASABLANCAS KLAART KLUS ALLEEN
Zo zien we Strokes-frontman Julian Casablancas het liefst: hangend aan zijn microfoonstandaard, het hoofd bijna op de schouder, ogen dicht. De Melkweg heeft vanavond het genoegen om de Nederlandse première van zijn eerste soloalbum Phrazes For The Young mee te maken en de zanger in zijn karakteristieke pose aan het werk te zien. En eerlijk is eerlijk: het is een avond om niet snel te vergeten.
Naar traditioneel New Yorks gebruik laat Casablancas lang op zich wachten. Nadat een roadie de gitaren voor de derde keer heeft gestemd, dooft het licht en betreden vijf mannen en één vrouw het overvolle podium van The Max. De Strokes-frontman – leren jasje, véél te korte broek, hoge, witte sneakers – completeert het zevental zodra het eerste nummer van de set, het lome Ludlow St., ingezet wordt. Meteen is duidelijk dat het entertainment van Casablancas moet komen; de erg strakke begeleidingsband is, op de percussioniste na, nogal statisch. Erg? Niet als de muzikanten zo bekwaam zijn als de drummende houthakker, de toetsenisten links en rechts en de twee kleurloze gitaristen die de Melkweg-bühne bevolken.
Het is nodig, zo’n brede en onderlegde begeleidingsband. Het materiaal op Phrazes For The Young zit een stuk ingewikkelder in elkaar dan de songs die hij tot nog toe met The Strokes maakte: meer percussie, meer toetsen en veel afwijkende ritmes. River Of Brakelights is wat dat betreft exemplarisch. Het nummer opent met een synthesizer en een drumcomputerbeat, waarna de ‘gewone’ drumpartij en een gitaarloopje erin komen. Pas als Casablancas begint te zingen, snap je waar het nummer naartoe gaat. Vanavond komt die gelaagdheid verrassend goed tot z’n recht, ook tijdens andere ingewikkelde songs zoals de eerste single 11th Dimension en albumopener Out Of The Blue.
Tijdens dat laatste nummer, als derde gespeeld, laat Casablancas even zien waarom hij de frontman van de beste garagerockband van het afgelopen decennium is: hij springt van het podium en bestijgt het rechterbalkon, dat door de geringe kaartverkoop leeg is. Hij klimt over de balustrade en loopt een stuk over de lampophanging, ondertussen het publiek toezingend. In lijn met de agressieve toon van de songtekst (‘Those who helped me along the way, I smacked them as I thanked them’), trapt hij naar één van de lampen, om zich vervolgens weer tussen het publiek te begeven.
Het is Julian Casablancas ten voeten uit. Enerzijds is hij de lome goedzak die tijdens de instrumentale delen van een nummer niet goed weet wat hij met zichzelf aanmoet, anderzijds is hij de rücksichtsloze rock & roller die alles wat hem in de weg zit vernietigt. Opgekropte woede lijkt een belangrijke artistieke drijfveer voor de New Yorker. ‘There is a quiet, crying rage burning inside’ zingt hij in 4 Chords Of The Apocalypse – samen met Out Of The Blue en Left & Right In The Dark het hoogtepunt van de avond – en die zin vat de aard van Casablancas’ woede mooi samen.
Het mooiste aspect van zijn ‘rage’ is de controle die de Amerikaan erover heeft. Vocaal vraagt hij veel van zichzelf, maar hij vliegt zelden uit de bocht. Voor de muziek geldt hetzelfde: er is veel poespas, maar het geheel is zó gestroomlijnd dat er van overdaad geen sprake is. Het is fantastisch dat er een nieuwe Strokes-plaat onderweg is en wat mij betreft maken ze er nog honderd, als Casablancas in godsnaam ook maar zulke goede soloplaten blijft maken.
Gezien: 4 december 2009, Melkweg, Amsterdam
http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=1242
quote:The Strokes play first gig in four years at intimate London show
Julian Casablancas and co perform secret set in Camden
The Strokes played their first gig since October 2006 tonight (June 9), performing a secret show under the alias Venison at London's Dingwall's venue.
They played a 17-song set featuring songs from their three studio albums but no new material in the Camden venue, which holds just short of 500 people.
The returning New York five-piece had flown into the UK capital to prepare for headline slots at the Isle Of Wight Festival on Saturday and RockNess on Sunday. They announced this gig yesterday with the show selling out almost instantly last night.
At 9:30pm (BST) they arrived on stage to enormous cheers and began their set with 'New York City Cops', one of the many songs from their 2001 debut album 'This Is It' they played at the show. They followed with two more songs from the album, 'The Modern Age' and 'Hard To Explain'.
Frontman Julian Casablancas sported sunglasses and a studded leather jacket throughout the set, while guitarist Nick Valensi wore a garish orange jacket with a tiger design. Guitarist Albert Hammond, Jr. had grown his hair since recently shaving it and wore a smart suit jacket.
The frontman was slight on between-song chat, although he did note the large amount of people who had piled to the front for the best views. "You guys alright there?" he asked the front row, joking: "There's a dead guy there... but it's cool, keep going."
Following 'Reptilia', taken from their second album 'Room On Fire', the crowd began cheering the band's fake name "Venison", prompting the singer to make an antlers sign with his hands.
They went on to play songs including 'You Only Live Once', from third album 'First Impressions Of Earth', ending the main set with fan favourite 'Last Nite'.
They returned after a short break for a four-song encore, ending with 'Take It Or Leave It'. Casablancas told the crowd it was "wonderful to share" the comeback with them, adding that it feels "Crazy... this is too much".
The band, who have been working on their fourth album, now head to the Isle Of Wight for their second show of their 2010 comeback.
The Strokes played:
'New York City Cops'
'The Modern Age'
'Hard To Explain'
'Reptilia'
'What Ever Happened?'
'You Only Live Once'
'Soma'
'Vision Of Division'
'I Can't Win'
'Is This It'
'Someday'
'Red Light'
'Last Nite'
'Out Of Control'
'12:51'
'Juicebox'
'Heart In A Cage'
Goed schopjequote:Op woensdag 26 januari 2011 01:32 schreef Fir3fly het volgende:
Schopje, nieuwe album gaat Angles heten en komt uit op 22 maart. Yay!
Er staat een 30 sec. preview op Youtubequote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:46 schreef neilpad het volgende:
, ben echt heel benieuwd hoe het gaat klinken...
En daar is al een 2de deel van.... al 20 pagina's zelfs, het moet toch niet gekker worden zeg!?quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:57 schreef MilanILF het volgende:
Holy shit er bestaat een Strokes topic.
Het klinkt eindelijk weer als The Strokes.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:43 schreef Radioheader het volgende:
Mooi artwork, eerste singletje klonk ook al goed.
quote:“Under Cover of Darkness”
Everyone has heard this comforting first single, so there’s little use in going into detail. However, nothing else on the record sounds remotely like this jangling, jumpy echo of the Strokes’ past. Which will excite and disappoint different factions.
What the...quote:But the most surprising new wrinkle to the Strokes sound is the unmistakable influence of the slick French retro-futurism of Daft Punk and Air. And, no, that does not mean it’s like Phoenix. As I was taking notes, my first impression was that sounded like a mix of the Cars’ Panorama and Air’s 10,000Hz Legend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:37 schreef Nober het volgende:
Ik wist niet dat Julian een solo album had gemaakt, heb wel een single gevonden...Dan ken je deze vast ook niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
18 maart.quote:Op maandag 28 februari 2011 15:09 schreef Olmo het volgende:
Wanneer komt het nieuwe album in de Nederlandse schappen?
Wordt er nog niet echt warm van...quote:The Strokes' new song 'You're So Right' is streaming exclusively on NME.COM scroll down and click below to listen to it.
The song features on the New York band's forthcoming new album 'Angles', which is out on March 21.
Speaking to NME about the song, singer Julian Casablancas said: "I had some early REM vibes for a minute or two. It's a darker one. It counters some of the happy vibes on the other tracks. I like dark things!"
Link
Nou, als je op die 30 seconden previews af mag gaan die op youtube staan, zitten er nog best wat nummers bij waar je de 'oude stijl' ook nog wel in herkent.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:33 schreef neilpad het volgende:
Ik ook niet. Maar goed had al gelezen dat ze een andere kant opgingen dan de laatste drie albums.
Waarschijnlijk gaat het straks even duren voordat ik een definitief oordeel kan vestigen.
Op het end staat Julian er bij, ook in pak, glimlachend: ze zijn weer terug van weggeweest.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:28 schreef Radioheader het volgende:
Nieuwe video. Opvallend: de toch flink veranderde bandleden staan strak in het pak terwijl zanger Julian Casablancas er lomp bij zit met z'n zonnebril en leren jackie. Benadrukt dit al dan niet onbedoeld dat de zanger en de rest van de band volgens de geruchten inderdaad ver van elkaar afstaan? Via: www.kickingthehabit.nl
Klinkt allemaal zeer tof. Vooral Gratisfactionquote:
Dit bevalt me welquote:Op zondag 6 maart 2011 13:21 schreef neilpad het volgende:
Gisteren een nieuw nummer bij SNL gespeeld.
\quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:58 schreef Arn0 het volgende:
Fuck, Machu Picchu en Taken For A Fool zijn vet zeg.. Ik twijfelde of ik wel naar The Strokes luisterde
Gevonden, de studioversies van Taken For A Fool en Machu Picchu zijn dus gelekt, en Life Is Simple in the Moonlight hebben ze live gedaan. Machu Picchu klinkt meer dan prima!quote:
Nee, Under Cover is al gereleased als single. Taken For A Fool is gelekt.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:29 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Gevonden, de studioversies van Taken For A Fool en Machu Picchu zijn dus gelekt, en Life Is Simple in the Moonlight hebben ze live gedaan. Machu Picchu klinkt meer dan prima!
Ninja-edit, hehequote:Op donderdag 10 maart 2011 14:30 schreef MilanILF het volgende:
[..]
Nee, Under Cover is al gereleased als single. Taken For A Fool is gelekt.
Edit: Oh, je hebt je post ge-edit.
quote:[..] In fact, only a couple of months ago Valensi was back on the campaign trail with MySpace Music, providing Strokes fans with words they've longed to hear: "There are still undertones of hostility and resentment in the band." When asked why Angles was coming out now he said: "Maybe everyone needed money or something. We gotta pay our mortgage so may as well get this going again."
http://www.guardian.co.uk(...)-angles-nick-valensi
Quotes zoals deze doen mij niet bepaald smachten naar een nieuw album van The Strokes...quote:[..] Moretti, Hammond, Valensi, and Fraiture initially started the recording process with producer Joe Chiccarelli in January 2010. Casablancas, still tied up with promotional obligations for his solo album, Phrazes for the Young, planned to join the group after initial tracking. However, that never materialized and the band instead wound up completely reworking the Chiccarelli sessions on their own in Hammond's studio in upstate New York. Chiccarelli receives credit for only one track on Angles.
Still, Casablancas took a less hands-on approach with Angles. He recorded his vocals remotely-- at Electric Lady Studios in New York-- and sent his parts to the band as electronic files. Likewise, during the recording phase, most communication between Casablancas and the rest of the band took place via e-mail, and, according to Valensi, most of the singer's ideas and suggestions were written "in really vague terms," leaving the others without much to go on. Casablancas' literal distance was quite deliberate, and to hear the singer tell it, the strategy was something he'd hoped to do from the beginning. "When I'm there, people might wait for me to say something. I think it took me being a little mute to force the initiative."
While Casablancas' disengagement may have been by design, Valensi found the whole experience deeply dissatisfying. "I won't do the next album we make like this. No way. It was awful-- just awful. Working in a fractured way, not having a singer there. I'd show up certain days and do guitar takes by myself, just me and the engineer. Some of the third album was done that way, but at least we were on the same page about what the arrangements and parts were. Seventy-five percent of this album felt like it was done together and the rest of it was left hanging, like some of us were picking up the scraps and trying to finish a puzzle together."
Interestingly, although Casablancas and Valensi remain at odds on the merits of the process used to record Angles, both seem united in their desire to improve upon the album itself. With all members now acting as contributing songwriters, Valensi believes it could take some trial and error before the Strokes find an effective new way to establish quality control. "We're all learning to work on each other's songs and learning how to deal with emotional issues that come up in relation to the songs, when to let go and when to fight and compromise," says the guitarist. "I feel like we have a better album in us, and it's going to come out soon."
http://pitchfork.com/feat(...)ears-of-the-strokes/
Wow!quote:Op zondag 13 maart 2011 17:34 schreef Arn0 het volgende:
Mij net wel, hoe minder inbreng van Casablancas hoe beter.
quote:
Grappig, daar ben ik het zeker niet mee eens. Maar ach, de goede nummers maken véél goed.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:28 schreef Assassin92 het volgende:
Luistert heerlijk weg, geen enkel slecht nummer.
Two Kinds, Games, Gratisfaction, Metabolismquote:Op maandag 14 maart 2011 00:39 schreef Assassin92 het volgende:
Welke vind je slecht dan? De nummers die ik tot nu toe hoor (Two Kinds, Metabolism) vind ik zelf juist lekker minder direct. Je moet je aandacht er aan geven om de nummers door te hebben, dat wel.
Ik had het zelf niet beter kunnen omschrijven. You're So Right en Taken for a Foolquote:Op maandag 14 maart 2011 00:28 schreef Assassin92 het volgende:
Super album. Nouja, super, misschien niet het beste wat 2011 ons gaat brengen, maar ik zie mijzelf hier over jaren nog naar luisteren. Luistert heerlijk weg, geen enkel slecht nummer. De gehele stijl die the Strokes met die album hebben neer gezet bevalt me veel meer dan bij de vorige 2 (het eerste valt natuurlijk niet te overtreffen). Hmm, heel chill dit.
Two Kinds kan ik begrijpen (niet omdat ik het een slecht nummer vind, maar omdat je er "wel van moet houden ", ook al is dat een vage term). Maar Games, Gratisfaction en Metabolism vind ik juist brilliant. Ook omdat de laatste 2 de oude stijl van the Strokes in een nieuwe jasje zijn, maar wel lekker wegluisteren. Maar eigen smaak natuurlijkquote:Op maandag 14 maart 2011 01:19 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Two Kinds, Games, Gratisfaction, Metabolism
Precies dit. Die nieuwe EP van Alex Turner is een groooottteeee afleiding. Moet zeggen dat na de eerste keer luisteren Angles me zeker niet teleurstelt, moet nog twee a drie keer luisteren wil ik een oordeel kunnen geven.quote:Op maandag 14 maart 2011 03:35 schreef Nober het volgende:
Klinkt opzich niet slecht (de eerste drie nummers), de single vond ik al geslaagd, zal deze straks maar eens flink gaan grijs draaien, afgewisseld met Turner's Submarine EP.(Laat Giel maar lullen over de Staat en Racoon bij DWDD, ik heb geen advies nodig!)
![]()
Dat heb ik ook.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:01 schreef Assassin92 het volgende:
Ik begin het album steeds beter te vinden.
Ziet er goed uit. Alleen de single op vinyl of de rest van het album ook?quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:11 schreef TJLinden het volgende:
Vandaag eindelijk m'n fanboy-pakketje ontvangen.
[ afbeelding ]
Ja, en ik moet bij het begin altijd aan Buddy Holly denken (ah-buh-baby...)quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:44 schreef JackHerrer het volgende:
Ik vind Gratisfaction juist tof, klinkt als Thin Lizzy.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |