kut, ik moest lachenquote:Op dinsdag 6 december 2005 12:32 schreef BennyNL het volgende:
als je door een mongooltje een zielenpoot wordt genoemd, zou ik ook boos worden
Preciesquote:Op dinsdag 6 december 2005 17:30 schreef Kluupkluup het volgende:
Temmink hield zich nog in.
'Zielepoot' komop zeg. Als je daar moeilijk over gaat doen is dat enkel een bevestiging dat jt 't bent.
Hoe had Vloet in deze door hemzelf opgestarte en afgesloten discussie in godesnaam gelijkquote:Op vrijdag 9 december 2005 01:27 schreef DarkShine het volgende:
Maar toch heeft Vloet een punt!
Denk dat Roda toch iets vaker genaaid is dan Blind.quote:Op vrijdag 9 december 2005 01:29 schreef Shreyas het volgende:
Scheidrechters moeten kunnen begrijpen dat ook trainers emotioneel kunnen worden. Ik vond dat Temmink niet begripvol reageerde op Vloet. Maar ik vind bepaalde trainers, zoals Vloet en Stevens wel wat ver gaan. Ik vind het absoluut niet professioneel om zo tekeer te gaan tegen de scheidsrechter.
Danny Blind is dit seizoen verreweg het meest genaaid door de scheidsrechter(s), maar hij gedraagt zich vergeleken met Vloet en Stevens keurig.
Daarom vind ik dat Vloet eerst maar eens naar zichzelf moet kijken i.p.v. naar Temmink. Bovendien vind ik niet dat Temmink nou iets heel grofs heeft gezegd. Zielepoot moet kunnen.
En de scheidrechterscommissie heeft gelijk, ik vind dit allemaal te weinig en dit is naar mijn idee een te kleine zaak om er zo een probleem van te maken.
Jij snapt mijn punt volledig! Vloet gaf zelf ook aan niet correct te zijn en krijgt daarvoor een berisping, Temmink gaat vrijuit...quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:17 schreef Jgeerling het volgende:
Ik lees hier ook veel over het gelijk in de discussie tussen Vloet en Temmink. Maar daar gaat het niet om. Vloet kan zich natuurlijk (en stevens ook) best eens leren inhouden. Waar het om gaat is dat Temmink (en alle scheidsrechters) zich dienen in te houden. Hij moet er voor zorgen dat zaken niet escaleren en er boven staan. Dat is niet makkelijk, maar wel zijn vak. Door Temminks gedrag had de zaak verder kunnen escaleren. Gedrag onwaardig voor een topscheidsrechter.
Nogmaals, het vak van scheidsrechter lijkt me helemaal niet makkelijk, en je krijgt wekelijks een hoop gezeur over je heen, maar dat weet je van te voren.
Zolang Temmink er geen publiekelijke berisping is voor Temmink zou hij hier inderdaad niks tegen kunnen doen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:10 schreef LuukBes het volgende:
Die Temmink. Die heeft het best ver geschopt voor een mongolenhoofd. Steeds in de media.
Elke speler kan nu op het veld tegen hem roepen : ga toch weg joh, zielepoot. Daar kan ie al geen geel meer voor geven. Want dat zit binnen de normen kennelijk.
De knapste geef je gewoon een penalty.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:59 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
De onderbond is me gelukkig bespaard gebleven. Wel eens bij m'n eigen club als verenigingsscheidsrechter. Morgen een dameswedstrijd uit de allerlaagste klasse. Maar dat is ook leuk. Alles heeft z'n charme.
Zeker weten. Vloet moet zich met z'n ploeg bezig houden.quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:47 schreef the_legend_killer het volgende:
Temmink had zo wel gelijk
Denk niet dat ze in de buurt komen. Abominabel echt. Ik heb wel eens staan kijken. Het moeilijkste is om geconcentreerd te blijven.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:36 schreef methodmich het volgende:
[..]
De knapste geef je gewoon een penalty.
Hoe is het gegaan?quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:47 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Denk niet dat ze in de buurt komen. Abominabel echt. Ik heb wel eens staan kijken. Het moeilijkste is om geconcentreerd te blijven.
Okee, die meiden zouden eens nat worden...quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:36 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Dameswedstrijd keihard afgelast. Ik reken er ook op dat morgen afgelast is, want ik ga zo keihard de stad in.
Komop zeg.. Dit hoort ook gewoon bij het voetbal. De wedstrijd is zelfs al afgelopen. Alsof Temmink zijjn emoties niet mag uiten. Vloet is gewoon zielig bezig. En 'zielepoot'.. haha.. waar hebben we het over?!. Is dat nou zo erg?quote:Op zondag 18 december 2005 23:21 schreef TerroRobbie het volgende:
Net de beelden nog eens gezien maar wat een trieste mongool is die Temmink zeg... Hij weet gewoon dat hij fout is + hij weet niets fatsoenlijks om terug te zeggen.. Maar wil toch even het laatste woord hebben door Vloet voor zielepoot uit te schelden. En de manier waarop hij vervolgens achter Vloet aanloopt met zn dreigementen "ik ga hier rapport van uitbrengen" bevalt me al helemaal niet.
Bedankt. Nee, maar na die wedstrijd zal ik heel veel weten over waar ik sta en hoe leuk ik het eigenlijk vind. Wordt erg interessant.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:15 schreef methodmich het volgende:
Jij? Succes dan, laat je de volksliederen spelen?
De link:quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:37 schreef TerroRobbie het volgende:
Stanley, ben jij Temmink ofzo? Een beetje obsessed ben je wel in ieder geval, gezien het aantal posts van jou in dit topic..
Jij begrijpt dat.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:48 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
De link:
Temmink <--> Deventer <--> GAE
![]()
quote:Op maandag 16 januari 2006 22:36 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Vriend Robbie maakt graag grappen ten koste van dove medemensen, die uiterlijke kenmerken van het syndroom van down vertonen, ik heb de hoop al opgegeven.
Betaalt je club het niet gewoon? Van zo'n cursus word je niet slechter toch. Dan word je hobby nog leuker, doordat je meer kennis hebt.quote:Op maandag 16 januari 2006 23:32 schreef raptorix het volgende:
Een hoop mensen zeiken hier op scheidsrechters, ik vraag me af of ze zelf ooit een wedstrijd geleid hebben? Ik fluit regelmatig (ongeveer 10 wedstrijden per seizoen), ik heb geen cursus gehad omdat ik principieel weiger geld te betalen voor een cursus waarvan de knvb notabene zelf proviteerd. Ik kan zeggen dat een wedstrijd fluiten zeer lastig is, het zijn niet zozeer de regels want die kan ik tot in de uitzonderingen. Het gaat erom dat je niet alleen een wedstrijd moet aanvoelen maar soms ook op de juiste manier volgens de regels moet fluiten. Mensen die hier lopen te janken op de scheidsrechters in nederland verzoek ik eerst zelf eens een partijtje onderbond te fluiten.
Jullie trainer zou zeggen: die dragen geen verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 16 januari 2006 23:35 schreef raptorix het volgende:
Nee want als een grensrechter assisteer je enkel en leidt je geen wedstrijd, ik heb honderden wedstrijden gevlagt en dat is echt niet te vergelijken.
Oh mijn god, daar wens ik je veel sterkte mee, gelukkig speelt Macedonië niet thuis.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:05 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Aangesteld voor Hunsingo-Macedonië binnenkort. Een echte test!
Ben ik daarin de enige?quote:Op zondag 5 februari 2006 17:00 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik heb steeds meer het idee dat men hem door zijn postuur een groot overwicht toeschrijft, maar dat zijn gevoel voor het spel daar eigenlijk niet bij aansluit.
Ik zal zaterdag is op die zielepoot letten.quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:58 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Ben ik daarin de enige?
Welke wedstrijd fluit de Mastodont uit Deb'ntah..?quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:54 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ik zal zaterdag is op die zielepoot letten.
Sparta- Willem IIquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:59 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Welke wedstrijd fluit de Mastodont uit Deb'ntah..?
Cool.. altijd gezellig met Vloet en Temmink. Hopelijk ziet Zwamborn aanknopingspunten tussen die twee.quote:
quote:Zielepoot
Door René Waning (9-12-2005 0:00:00)
Zielepoot, ik vind het een mooi woord. Het is zo'n woord waarvan je denkt dat het al lang een comateus bestaan lijdt. Van hetzelfde kaliber als "drommels". Of "potverdikkie". Wie gebruikt er in het knetterharde en egoïstische Nederland van de 21e eeuw nou nog zulke brave jarenvijftig woorden als zielepoot.
Scheidsrechter René Temmink dus. Nadat hij een vijf minuten durende en met overdagig rondspattend speeksel gelardeerde tirade van Wiljan Vloet heeft moeten aanhoren. U weet wel, Wiljan Vloet is die trainer van Sparta waarvoor ze bij aanvang van de voetbaluitzendingen op Talpa eigenlijk een kijkwijzer-plaatje moeten laten zien. Pas op! Enge dingen. Brrr, wat een griezel. Wiljan Vloet praat als een angstaanjagend schoolhoofd van een klassieke basisschool met den Bijbel en heeft van de chronische stress 24 uur per dag een kloppend adertje links op zijn voorhoofd zitten. Bovendien ben ik altijd bang dat zijn ogen ieder moment als pingpongballetjes uit zijn kassen stuiteren, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik in mijn leven iets teveel naar Tom & Jerry heb gekeken.
Als zo'n monster schuimbekkend en hevig fulminerend op je af komt denderen vind ik het van een ijzingwekkende onderkoeldheid getuigen als je dat beantwoordt met een kalmpjes uitgesproken "zielepoot".
Wiljan Vloet is het daar echter niet mee eens. Hij is boos en wil een aanklacht indienen tegen Temmink voor deze ernstige inbreuk op zijn zelfrespect. Zou Vloet zichzelf dan echt niet hebben terug gezien? Heel Nederland zat met plaatsvervangende schaamte te kijken naar het belachelijke optreden van de trainer, die vond dat een vrije trap 32 centimeter te ver naar links werd genomen. Dat FC Twente toevallig scoorde uit de aanval die volgde zal ongetwijfeld niets met zijn uitspatting te maken hebben.
Je hoopt toch oprecht dat iemand van pure ergernis onder zijn vloerbekking kruipt als hij later wordt gecontronteerd met een dergelijk staaltje van beschaafdheid. Of in ieder geval een schuldbewuste verklaring over het iets te ver te zijn gegaan in de emotie van het moment. Maar nee, Vloet heeft niks fout gedaan, want hij heeft naar eigen zeggen geen scheldwoorden gebruikt. Temmink wel, en wat voor één.
Bijna veertig jaar geleden was er een gelijksoortige ophef omdat Feyenoorder Piet Romeijn de scheidsrechter "hondelul" zou hebben genoemd. (Hijzelf beweerde overigens later dat hij "onbenul" had gezegd, ook al zo'n woord uit de categorie "zielepoot".) De kreet "hiha hondelul" werd daarna een - inmiddels ook al erg braaf klinkende - leus in de stadions. Misschien is het aardig om als eerbetoon aan Wiljan Vloet deze aloude kraker weer eens uit de motteballen te halen. Bij elke overspannen reactie van één van onze o zo gewaardeerde trainers heft het stadion massaal "hiha zielepoot" aan. Zullen Guus Hiddink en Ron Jans dan net zo reageren als Wiljan Vloet? De vraag stellen is hem beantwoorden.
Sorry, Terroristische Robert, maar ik vond het een leuk verhaaltje..quote:Op zondag 26 februari 2006 18:53 schreef TerroRobbie het volgende:
Over oude koeien uit de sloot halen gesproken...
Zag je het tikje van Jose? Schitterend moment. Die Fortes is echt een dorpsgek, maar hij meent het niet kwaad.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:26 schreef methodmich het volgende:
Pikant duel voor René dus!
quote:Bijzondere momenten uit mijn loopbaan? Het verschil zien in arme en rijke landen, de beleving van supporters als je kijkt naar landen als Engeland, Griekenland, Turkije, Spanje, Italië, Rusland, maar ook in het voormalig Oostblok, waar het leger vaak gebruikt wordt voor de sfeer en het lawaai in het stadion. Ook bijzonder voor mij waren de wedstrijden buiten Europa in Saoedi-Arabië en in Egypte en dan vooral hoe de mensen daar leven en de rol van de belangrijke leiders van het land. Het verband tussen sport en politiek is ook bijzonder, met name de beveiliging bij het fluiten van wedstrijden van het nationale team van Israël waarbij ze een eigen veiligheidsdienst meenemen naar andere landen. Als je dit meemaakt dan weet je meteen dat wij het in Nederland nog niet zo slecht hebben.
Legendarisch en onsterfelijk is hij, van wie de naam voort blijft leven..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:36 schreef Suijk het volgende:
NOMINATIES VBL AWARDS 2006
René Temmink-award (voor de grootste vredestichter)
Bos81
Suijk
-Vaduz-
Ik moet sowieso de Adelaarshorst nog zien... nooit geweest nog.quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:50 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik heb zelf op vaderdag nog een toernooi op die goddelijke velden van Terwolde gespeeld trouwens. Je moet er echt eens gaan kijken als je de kans krijgt.
Goede keuze denk ik. Meints is ook nog eens de beste assistent van Nederland.quote:Scheidsrechter René Temmink leidt op zondag 13 augustus de strijd om de Johan Cruijff Schaal. Hij wordt bij de ontmoeting tussen PSV en Ajax geassisteerd door Wilco Lobbert en Jantinus Meints. Richard Liesveld treedt op als vierde official.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:18 schreef koningdavid het volgende:
Temmink is nog altijd een held voor het staken van die wedstrijd een paar seizoenen geleden.
Was het ADO-PSV ofzo? (ben het even vergeten)
Kezman speelde toen niet mee, dat was met Luinge.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 05:32 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
was toen op mijn verjaardag dat weet ik nog wel , met dat gevalletje kezman.
maar temmink is wel een van de betere scheidrechters , maar zoals elk ander heeft ie ook wel eens slechte dagen.
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:33 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Kezman speelde toen niet mee, dat was met Luinge.
ja klopt dus je kon ook moeilijk alle wedstrijden staken , maar ja bij elke club pakken ze haast dezelfde speler met een spreekkoor , zul je dit seizoen ook wel weer zien. en de scheids is altijd het haasje als het niet goed gaat.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:33 schreef Kluupkluup het volgende:
Kezman werd destijds overal uitgefloten en toegezongen. Ik zat bij Zwolle-PSV en het was 90 minuten lang "Kezman, Kezman.. Je moeder is een hoer! Je moeder is een hoer!"...
Jaquote:Op maandag 31 juli 2006 00:46 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Temmink staakte omdat de spreekkoren tegen hem gericht waren. Luinge floot een wedstrijd waarin Kezman werd uitgejouwd en toonde Kezman daarin rood vanwege een elleboogstoot.
Betaalde jij zijn rekening?quote:Op zondag 6 augustus 2006 01:14 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ken je die anekdote dat hij bij mij in het restaurant kwam eten? Er zit nog een vervolg aan.
Daar deed ik het voor.quote:Op zondag 6 augustus 2006 01:31 schreef -Vaduz- het volgende:
Haha, leuk Stanley.
Omdat je zo'n fan bent kan alles over Rene mooi hier, tenzij het echt verwarrend wordt.quote:Op zondag 6 augustus 2006 01:33 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Vaduz, je mag deze anders ook wel dichtgooien en dat we alles over Temmink gewoon in het Scheidsrechters topic doen?
Leuk berichtje.quote:Verbeek vraagt scheids regels niet toe te passen
9/8/2006 9 :39
De scheidsrechter vragen een gele in plaats van een rode kaart te trekken voor een tegenstander, het is niet de gewoonste zaak van de wereld. Wel voor SC Heerenveen-trainer Gertjan Verbeek. Als het een vriendschappelijk duel betreft tenminste.
Verbeek begaf zich in het oefenduel met Middlesbrough binnen de lijnen om in conclaaf te gaan met scheidsrechter René Temmink. Deze had David Wheater van het veld gestuurd nadat hij Afonso Alves in het strafschopgebied had gevloerd. Volgens Verbeek verpeste de beslissing van Temmink het verdere verloop van de wedstrijd, die eindigde in simpele 4-0 zege voor de Friezen.
'De beslissing van de scheidsrechter begrijp ik', aldus Verbeek na de wedstrijd. 'Maar ik had meer begrip verwacht voor ons en het publiek, want tegen tien man oefenen is toch anders dan tegen elf. Hij had ook kunnen volstaan met geel en een penalty. Hij besloot de regels toe te passen en daar wond ik me over op. Dat hoort er een beetje bij.'
De strafschop werd benut door Danijel Pranjic. Via goals van Petter Hansson, Thomas Prager en Niklas Tarvajärvi liep Heerenveen uit naar een ruime zege tegen de verliezend finalist van het UEFA Cuptoernooi van afgelopen seizoen.
vi.nl
quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:09 schreef DeSiever het volgende:
De ajaciedjes wonden zich daar inderdaad over op. Keffertjes.
Komt dat vaker voor?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 17:27 schreef DeSiever het volgende:
Groningen-Feyenoord
Met Groninger Michel Winter als vierde official.
Tja, dan zou je Luinge betichten van onmenselijk zijn. Hij bestraft wat ie ziet. Ik heb toch liever een arbiter die een foutje achteraf gewoon kan toegeven, in plaats van iemand die zich achter zijn meerdere verschuilt.quote:Op zaterdag 16 september 2006 17:13 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Inconsequentie getuigt van hun menselijkheid, vrees ik?
Dat valt allemaal nog wel mee. De toppers zijn gewoon toppers, maar in andere landen is het echt niet allemaal zo veel beter.quote:Op zaterdag 16 september 2006 17:17 schreef EnGCatjuh het volgende:
Waarom zijn veel andere scheidsrechters uit andere landen dan wél consequent?
Zolang hij niet wekelijks een zo'n beslissing neemt als dat hij gister deed zou het kunnenquote:Op zaterdag 16 september 2006 17:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Danny Makkelie?
MethodMich vindt 'm goed en het is een jonge scheidsrechter die ook door de KNVB al nadrukkelijk in de etalage wordt gezet. Als hij dit seizoen goed doorkomt, wordt het wel wat, denk ik. Ik heb heel weinig van hem gezien zelf.quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:18 schreef Noca het volgende:
[..]
Zolang hij niet wekelijks een zo'n beslissing neemt als dat hij gister deed zou het kunnen
Aardige vent hoor. Ouders van een vriend van mij hebben er 1 bij hem gekocht, ik mocht mee. Komt rustig over.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:34 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Temmink heeft al jaren een Suzuki bedrijf op het Deventer industrieterrein de Snipperling. Ik zou ook wel een auto van hem kopen denk ik.
Grappig!quote:HET RAADSEL
Toeval? Scheidsrechter René Temmink floot dit seizoen drie keer een duel van Ajax. Alle wedstrijden eindigden in een zege: Vitesse-thuis (3-0), Feyenoord-uit (0-4) en Willem II-thuis (6-0). In elk duel kreeg minstens één tegenstander rood: Ruud Knol, Pierre van Hooijdonk, Sebastián Pardo en José Valencia. En in alle duels maakte Klaas-Jan Huntelaar twee doelpunten.
quote:Op vrijdag 15 december 2006 20:37 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Temmink soeverein op de vrijdagavond bij PSV - Heracles!
Hij pakt hem buiten de 16 lichtjes vast.quote:
kloptquote:Op vrijdag 15 december 2006 20:45 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Hij pakt hem buiten de 16 lichtjes vast.
Erg zwaar bestraft, al is het rood volgens de regels...
AZ is geen topquote:Op zaterdag 16 december 2006 12:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Hm.. wel een paar Feyenoorders denk ik, of bedoel je AZ bij de top3?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |