abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:16:42 #181
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_35408027
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:14 schreef Urquhart het volgende:
Ik ga van de week maar eens "Vak 127" halen. Ik heb er al veel over gehoord, dus zal hem ook eens lezen.
staat hier ook al eens genoemd geloof ik, kun je kijken wat de mensen er hier van vinden
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_35479559
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:14 schreef Urquhart het volgende:
Ik ga van de week maar eens "Vak 127" halen. Ik heb er al veel over gehoord, dus zal hem ook eens lezen.
Inmiddels gehaald en gelezen. Ik vond het een erg leuk en vermakelijk verhaal. Het leest lekker weg, en had het binnen een mum van tijd uit.:)
pi_35480697
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:36 schreef MaxPower het volgende:
Geen voetbalboek, maar ik ga vanavond beginnen in RONNIE, the autobiography of Ronnie O'Sullivan, de snookerkampioen. Schijnt geniaal te zijn.
Inmiddels uit. Niet briljant, maar gewoon leuk leesvoer. Doet denken aan de bio van Gazza, al is die vele malen beter. Ronnie herhaalt zichzelf vaak (oh wat ben ik toch depressief), en heeft gewoon nog niet zoveel meegemaakt als Gazza. Het boek geeft wel een leuke inkijk in het snookerwereldje, dus als je dat wel eens kijkt, is het wel een aanrader.
pi_35495333
Sullivan is is toch die gast die zich had bekeerd tot de islam?
pi_35500495
Dat is dus een uit zijn verband getrokken tabloidgerucht. Daar gaat ie in zijn boek nog op in. Hij houdt qua geloof alle opties open.
pi_36177639
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:51 schreef jonestodabones het volgende:
Dat boek viel mij ook zwaar tegen.

Zit er nu aan te denken om "Gilly" te kopen. Iemand deze al gelezen?
[afbeelding]

(p.s. Dit is de Gilly die in de bbc-serie Hooligans constant werd gevolgd, toen Lenny genoemd)
Ik heb dit boek een week geleden binnen gekregen en ben nu halverwege. Het boek valt me tot nu toe erg tegen. Zijn belevenissen met The Wolves die vallen tegen, zijn verhalen van England Away die zijn al beschreven in andere boeken..
Ik hoop dat de volgende hoofdstukken beter zijn
pi_36186066
Na het lezen van die bio van Best wat meer sympathie voor m gekregen en zelfs een beetje voor ManU. Nu bezig in Robson uit die box.
pi_36207777
Ben in Deze neger buigt voor niemand inmiddels het hoofdstuk "Een zwarte trekt zijn jasje uit" voorbij. Winston gaat nu bijna naar Milan.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36207823
Wat is je indruk van het boek? Heb weer ruimte voor een nieuw voetbalboek op de leeslijst.
pi_36207928
Het is erg vermakelijk. Intrigerend figuur, onze Winston. Gaat van begrip naar ergernis.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:14:06 #191
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_36235190
Mensen ! Jullie vergeten een uber leuk boek .

Nja, meer een pocketboekje .

"Waanzinnig om te weten"

Linkspoten, buitenbeentjes en Andere voetbalhelden.

Van Michael Coleman.

Linkspoten, buitenbeentjes en Andere voetbalhelden gaat over belangrijke zaken.. Als je voetbal tenminste belangrijk vindt!

dit bal-dadige boekje maakt de balans op. Het staat bol van fraaie voetbalfeiten en schitterende schuivers tot een ongelooflijke overwinning.

Lees alles over :

• Het prachtige jaar 1998, waarin Nederland alle landen in Europa de baas was.
  • Het eigenwijze elftal dat zich niet kwalificeerde, maar toch Europees kampioen werd.
  • Het heldhaftige Belgische Team dat in 1972 de EK finale bereikte door de Italianen en al hun supporters te verslaan.
  • die tiran van een trainer die zijn elftal naar de gevangenis stuurde.

Maak kennis met stoere sterspelers en prutsende penaltyschieters, en test je activiteit met de rode kaarten Quiz. Wil jij al die verwaande voetbalkenners en uitsloverige sportfanaten te slim af zijn?
    Lees dan Linkspoten, buitenbeentjes en Andere voetbalhelden.
  •   dinsdag 21 maart 2006 @ 16:21:13 #192
    61305 Bjoro
    Proud to have Maud !
    pi_36235406
    je klinkt alsof jij de enige bent in nederland die dit boekje verkoopt
    256 goals !
      dinsdag 21 maart 2006 @ 16:23:08 #193
    108558 Messenga
    goeiendag wat een geheel!
    pi_36235475
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 16:21 schreef Bjoro het volgende:
    je klinkt alsof jij de enige bent in nederland die dit boekje verkoopt
    Nah Nee hoor die Pocketboekjes van "Waanzinnig om te weten" liggen in elke Bruna .

zo zijn er ook versies over de OS, de Natuur, bepaalde diersoorten, doktorpraat, het weer.
      woensdag 22 maart 2006 @ 23:34:16 #194
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_36283759
    Heeft er toevallig iemand dat boek over FC Chabab gelezen? Ik wil het misschien aanschaffen, maar ik vind 18,50 net even te veel om zomaar uit te geven...
      woensdag 22 maart 2006 @ 23:52:30 #195
    61305 Bjoro
    Proud to have Maud !
    pi_36284376
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 23:34 schreef Omnifacer het volgende:
    Heeft er toevallig iemand dat boek over FC Chabab gelezen? Ik wil het misschien aanschaffen, maar ik vind 18,50 net even te veel om zomaar uit te geven...
    nee, maar ben wel van plan het te kopen.

De schrijver is namelijk een oud klasgenoot van mij, waar ik goed mee op kon schieten !
    256 goals !
    pi_36285002
    Heb wel een voorpublicatie gelezen in de volkskrant. Het lijkt me wel erg leuk. Hele unieke karakters bij die club. Leest volgens mij lekker weg.
      dinsdag 28 maart 2006 @ 23:40:45 #197
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_36450845
    Ik weet niet... Ik vind 18,50 uit principe gewoon te veel voor een dergelijk boek... Kom op, het is gewoon Nederlandstalig, via een Nederlandse uitgever op de markt gekomen, etc...

Wat een zeikerd ben ik:)
    pi_36451489
    Ga naar de bibliotheek??
    pi_36467462
    wasda
      vrijdag 31 maart 2006 @ 18:10:05 #200
    23186 FrankyMcG
    I'd rather have the scar
    pi_36530212
    De Coolsingel bleef leeg; geen nieuw boek

Zondag 9 april zal Hugo Borst zijn nieuwste boek presenteren in boekhandel Donner aan de Lijnbaan in Rotterdam. Over het boek, De Coolsingel bleef leeg, is enige verwarring ontstaan. Het boek, waarvan het eerste exemplaar aan Jorien van den Herik zal worden uitgereikt, is geen nieuw boek. Het betreft een herdruk van het boek uit 1996.

Het boek werd in 1996 uitgegeven als Hard Gras-special. Het werd genomineerd voor De Gouden Uil, een literatuurprijs – een unicum voor een boek over voetbal. Een seizoen lang volgde Hugo Borst Feyenoord op de voet, zoals in Nederland niet eerder was vertoond. Het blijkt een bizar, tumultueus jaar, met als dieptepunt het ontslag van trainer Wim van Hanegem door voorzitter Jorien van den Herik.

Destijds verschenen er van het boek drie drukken. Nu deze drukken al jarenlang zijn uitverkocht verschijnt er een heruitgave, voorzien van een nieuw voor- en nawoord.

DE COOLSINGEL BLEEF LEEG
    Auteur: BORST, H.
    ISBN: 9046800520
    Uitgever: Nieuw Amsterdam
    Prijs: ¤ 17,50
    [b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
      Trouwste user 2022 vrijdag 31 maart 2006 @ 18:27:09 #201
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_36530588
    Borst kan iig wel goed schrijven. Die nominatie was terecht.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    pi_36534839
    Schitterend. Eén van mijn favoriete Hard Grassen, zo niet de allerbeste!
      zaterdag 8 april 2006 @ 12:14:21 #203
    23186 FrankyMcG
    I'd rather have the scar
    pi_36762121
    Hwb 'm net besteld op Bol, ben benieuwd....
    [b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
    pi_36896516
    Inmiddels uit:

Deze neger buigt voor niemand door Marcel Rözer. Gaat zoals bekend over onze Winston Bogarde.

Intrigerend boek over een intrigerende persoonlijkheid. Het hele boek door slingert Winston je langs diverse emoties. Van oprechte verbazing tot stekelige woede tot een gevoel van medeleven tot irritatie.

Want Winston heeft op sommige punten ongetwijfeld gelijk. Ik geloof best dat het voor donkere spelers en mensen allemaal een stuk lastiger is. Maar Winston slaat soms radicaal door richting de andere zijde. Neem één van de slotpassages, als hij het selectiebeleid van Marco van Basten hekelt. Geen Davids, geen Kluivert, geen Seedorf. Dan denk je nog: okee, zit wel wat in. Maar dan komt hij met Boateng en wil Kromkamp eruit en Melchiot erin. Puur omdat hij denkt dat Van Basten racistisch selecteert.

Toch merk je ook dat hij een zware klap heeft gehad in zijn privélezen. Drinkende en slaande vader, die maakt dat Winston zelden mensen vertrouwt. Ja, zijn moeder vooral. Gek genoeg is Winston de enige die haar achternaam heeft aangenomen en als ze overlijdt, is het lastig je niet te verplaatsen in zijn verdriet. Winston gaat zelfs even K.O. En pa belt hem ineens weer, als hij top is met Ajax.

Het interessantst zijn echter toch wel de voetbalstukken. Kijkjes in de kleedkamer van Sparta, Ajax (waar alles koek en ei leek, maar niet zo was), Milan, Barcelona en Chelsea. Trainers die veranderen (Van Gaal, eerst was hij weg van de man, later vond hij hem een slapjanus), die hij wel ziet zitten (Hiddink! Belde hem om te polsen voor PSV, maar belde ook eerlijk af, terwijl Gullit nooit meer iets liet horen), die hij wel kan vermoorden of uitlachen (Capello / Ranieri). Een beeld van vedetten die niet zo aardig zijn als ze lijken, als je Winston moet geloven. Oranjes mislukte toernooi van 96, het geweldige WK 98 met klapincident met Sar en de pijnlijke beenbreuk, zijn afhaken voor 2000. Zijn lijdensweg bij Chelsea, maar hoe hij overeind bleef.

Het is moeilijk te bepalen wat nu overheerst: toch het begrip of toch de irritatie. Maar alles bij elkaar dus een zeer boeiend boek!
    www.thuisuiteten.nl
    pi_36897480
    Dat nieuwe Nederlandse hooligan boek is toch sinds een paar dagen uit?
      woensdag 12 april 2006 @ 20:22:02 #206
    61305 Bjoro
    Proud to have Maud !
    pi_36898322
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 19:29 schreef methodmich het volgende:
    Inmiddels uit:

Deze neger buigt voor niemand door Marcel Rözer.
    Maar alles bij elkaar dus een zeer boeiend boek!
    Maar is dat het dankzij of ondanks Marcel Rözer?
    256 goals !
    pi_36898503
    Rözer schrijft niet bijzonder sterk, maar ook niet storend slecht. Maar het gaat vooral om Winstons verhaal.
    www.thuisuiteten.nl
      woensdag 12 april 2006 @ 20:32:50 #208
    61305 Bjoro
    Proud to have Maud !
    pi_36898713
    Vind het vooral knap dat hij het heeft aangedurft !

Ik zou echt helemaal niets zien in een verhaal over Bogarde
    256 goals !
      Trouwste user 2022 woensdag 12 april 2006 @ 20:48:21 #209
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_36899314
    Ik heb hem nog liggen.Snel maar eens gaan lezen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    pi_36929915
    Je zal er vast geen spijt van krijgen tongmans!
    www.thuisuiteten.nl
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')