abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:36:16 #126
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_34150703
OK, even een kleine review van het Lunatic News boek.

Feyenoord, ons verhaal. is geen boek over Feyenoord of Lunatic News zoals andere boeken, het is vooral een compilatie van de reeds verschenen LN magazines rond de wedstrijden, met eventuele aanvullingen.

Het boek is ingedeeld in de volgende hoofdstukken:

Lunatic News: hierin wordt het ontstaan van LN verteld, de acties, de "ruzies" met het officiële orgaan etc. Ook vertellen mensen van LN hun verhaal, en komen lezers aan het woord. Als laatste passeren de LN seizoenen alle de revue.

In en rondom De Kuip: hierin worden voornamelijk acties besproken zoals "Het Legioen tegen Kanker", de Tifo-acties en er is aandacht voor (ludieke) acties tegen het bestuur. Het hoofdstuk wordt besloten met een vlaggen overzicht.

Op pad in Nederland: anders dan de titel doet denk gaat dit hoofdstuk puur en alleen over hoe de supporters in Nederland als de grootste criminelen worden behandeld bij het bezoeken van (voornamelijk) uitwedstrijden. Er is dus volop aandacht voor de combi-regeling, (landelijke) protestacties, het ME voorval in de arena ook wordt er aandacht besteed aan de wedstrijd tussen jong ajax en jong Feyenoord.

Feyenoord over de grens: dit hoofdstuk is voor de Groundhoppers een leuke hoofdstuk. Alle Europese uitwedstrijden van de LN periode komen aan de buurt; van de teringzooi in Leverkusen, tot de overwinning in Lazio, en het zuipen in Moskou en Glasgow etc. etc. Van alle wedstrijden een leuk verslag, waar het voetbal vaak slechts bijzaak is en er soms echt hilarische gebeurtenissen worden verteld.

Supporters en hun verhaal: de naam zegt het al, hier komen de supporters aan het woord. De Feyenoord trein groep, FIIIR en vele andere vertellen huin verhaal. Illegaal de grens over naar Tsjechië, een indrukwekkend bezoek aan Chernobyl en een noodgedwongen verlengt bezoek aan Glasgow, de supporters waren erbij en vertellen hun verhaal.

Kampioenschap 1999: de weg naar het kampioenschap wordt verteld, en uiteraard komen de supporters hier veel aan het woord hoe hun dit kampioenschap beleefde.

UEFA Cup 2002: the road to Rotterdam, en natuurlijk komen ook hier vele supporters aan het woord over waarschijnlijk het grootste kippevel moment voor de huidige generatie.

Feyenoorders in de vreemde: Feyenoorders die ergens anders wonen (en soms zelfs nog wedstrijden bezoeken); van Australië tot Engeland, van Zuid-Afrika tot de USA, hier vertellen ze allemaal hun verhaal.

In Memorian: een eerbetoon aan alle Feyenoorders die ons hebben verlaten door deze jaren heen....

Het leukste uit LN: een hoofdstuk met enkele typische LN-humor items over het Oranje legioen, ajax, de mascottes van de clubs etc.

CONCLUSIE:
Het boek van Lunatic News is een zeer goede compilatie van de wedstrijdmagazines die door de jaren heen zijn gemaakt. Het geheel is doordrenkt met de nodige humor, en iedereen verteld zijn verhaal op zijn/haar manier waardoor je zeer afwisselende stukjes kunt lezen.

Voor de echte fanatieke supporter (ook van andere clubs) is dit boek echt een aanrader, het is geen lang boek met eindeloze verhalen, allemaal korte interessante verhalen geschreven met een grote liefde voor Feyenoord, en vaak zoals ik al zei de nodige humor.

Wat ook zeker de moeite waard is zijn de honderden kleurenfoto's die het boek opfleuren, foto's van de UEFA Cup finale, en andere TiFo acties, maar ook foto's in Leverkussen en op andere locaties in binnen- en buitenland.

Enige punt van kritiek wat ik, als vaste LN lezer heb, is het gemis van de quotes en hun humoristisch commentaar, die normaal in iedere LN te lezen zijn.

Maar voor de rest niets dan hulde....
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_34164883
Iemand nog een leuke recensie over het boek van Bogarde? methodmich soms inmiddels....?
pi_34165157
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 16:56 schreef Yeahinho het volgende:
Iemand nog een leuke recensie over het boek van Bogarde? methodmich soms inmiddels....?
He homo, kom eens online, vette sig trouwens
pi_34165229
Ben al online hoor, die sig heb ik al langer, en post es niet zo offtopic .
pi_34165320
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:06 schreef Yeahinho het volgende:
Ben al online hoor, die sig heb ik al langer, en post es niet zo offtopic .
Net niet, en ik lees die klets van jou meestal niet

Ontopic, je moet mij nog steeds die boeken van vak p en f-side lenen.
pi_34165749
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:08 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Net niet, en ik lees die klets van jou meestal niet

Ontopic, je moet mij nog steeds die boeken van vak p en f-side lenen.
En jij mij die hooligan-dvd, of moet ik dat in een ander topic vragen .
pi_34166545
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 16:56 schreef Yeahinho het volgende:
Ben eerst nog bezig in het boek van Mario. En de vakantie is voorbij.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34203030
Gebroken doelpalen van Mario van der Ende uit.

Grofweg opgebouwd uit anekdotes over a. zijn beginperiode, waarin hij scheidsrechter wil worden en bij de amateurs fluit, b. zijn doorbraak in het betaalde voetbal, c. zijn belevenissen in de Europacup en interlands, d. zijn ziekte, het effect op zijn leven, de nasleep en zijn afscheid.

Zoals vaak met anekdotes wisselend. Sommige stukken hadden beter voor de verjaardagen bewaard kunnen blijven, anderen geven een erg leuk kijkje in de wereld van een arbiter of zijn gewoon vermakelijk. Minpuntje is dat hij her en der wel erg veel namen gaat noemen die niet echt relevant zijn. ADO-jeugdspelers toen hij lid werd, die hoeven we niet alle 18 te weten bijvoorbeeld.

Maar zeker wel leuk om eens te lezen, helemaal als je in scheidsrechter bent geïnteresseerd.

Nu begonnen in Bogarde, eerste hoofdstuk is al aardig.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34206911
Heb er toch wel spijt van dat ik dat LN boek niet heb besteld...Dacht dat het vooral een best of zou zijn.
pi_34208155
Wou je zeggen, dat je het boek met een schitterende foto van mij niet in je kast hebt staan? Lekker bezig zeg
"..and in my brain it's going wrong.."
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:31:04 #136
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_34210059
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:33 schreef Staanplaats het volgende:
Wou je zeggen, dat je het boek met een schitterende foto van mij niet in je kast hebt staan? Lekker bezig zeg
Welke pagina?
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_34227180
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:31 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Welke pagina?
Scan jij m dan ff in Franky?
pi_34298343
Zojuist "Het wonder van Castel di Sangro" besteld .

Zal eind volgende week binnen zijn als het goed is.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 00:43:56 #139
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_34298488
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 00:39 schreef Yeahinho het volgende:
Zojuist "Het wonder van Castel di Sangro" besteld .

Zal eind volgende week binnen zijn als het goed is.
ik vind het een prima keuze !

kijk ook eens hier

Waar is deze club gebleven? (Castel di Sangro)
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_34299734
Mn boeken zijn nog niet binnen
pi_34302001
Ik heb ze vrijdagmiddag binnen gekregen. Zien er goed uit. Wel vrij klein lettertype.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 04:51:55 #142
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_34302063
FEVER PITCH, niks Pitchfever. .

Laten we het beestje wel bij zijn naampje noemen, hè!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 23 januari 2006 @ 12:01:29 #143
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_34373116
Eindelijk de tijd gehad om Hard Gras 44 - Feyenoord wint de Wereldcup te lezen.

Grootste gedeelte van de verhaal zijn echt heerlijk om te lezen, maar er staan ook wel een paar boutteksten tussen. Al met al is het de schrijvers wel gelukt om een keer die andere mensen aan het woord te laten dan diegene die we allemaal al kennen....

Mijn favoriet stuk was " Altijd op zoek naar de verloren tijd" van Michel van Egmond. Hierin komen diverse supporters, spelers en andere figuren aan het woord over het Feyenoord van toen en nu....

Een van de mooiste opmerkingen vond ik:
Feyenoord is dus eigenlijk als een strakaangebonden skischoen: je kunt het knellende gevoel de hele dag alleen verdragen in de wetenschap dat het straks extra lekker voelt wanneer hij weer uit mag.

* FrankyMcG gaat beginnen aan "Tussen het Tuig"
pi_34382027
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:01 schreef FrankyMcG het volgende:
* FrankyMcG gaat beginnen aan "Tussen het Tuig"
Die ga ik maar eens bestellen bij bol.com
slettebak [@] gmail.com
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:22:36 #145
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_34440637
Ben nu bezig in "Tussen het Tuig". Echt geweldig geschreven door zowaar een Amerikaan (ok, hij woont al jaren in de UK). Hij beschrijft op een humoristische manier de figuren die hij leert kennen, en ook gebeurtenissen worden zeer uitgebreid en uitvoerig toegelicht.

Leest zich echt heerlijk weg!
  Trouwste user 2022 woensdag 25 januari 2006 @ 19:19:56 #146
7889 tong80
Spleenheup
pi_34456381
Die heb ik in één ruk uitgelezen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_34463637
Heeft iemand "Terrace legends' wel eens gelezen?
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_34464601
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 22:23 schreef Superheld het volgende:
Ik vond het weer typisch zo'n boek van "kijk eens hoe ruig we zijn". Als je echt in het hooliganwereldje geïnteresseerd bent zou ik hem aanschaffen, anders niet.
pi_34464786
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 22:50 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

Ik vond het weer typisch zo'n boek van "kijk eens hoe ruig we zijn". Als je echt in het hooliganwereldje geïnteresseerd bent zou ik hem aanschaffen, anders niet.
Ahja, gaat even bij mijn verlanglijstje dus.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  woensdag 25 januari 2006 @ 22:55:54 #150
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_34464851
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 22:23 schreef Superheld het volgende:
Is niet echt een boek om te lezen. Leuk om af en toe wat in te bladeren, gaat snel vervelen...
A.M.A.B
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')