Hoe zit dat dan met licenties e.d.?quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:04 schreef Jgeerling het volgende:
Serie D is min of meer de hoogste afdeling van Amateur voetbal.
Anders dan in Nederland kunnen in Engeland en Italië Clubs onbeperkt promoveren en degraderen.
Als je als Amateurclub gewoon blijft winnen kom je vanzelf wel in het profvoetbal terecht.
Dat nemen ze daar sowieso niet al te nauw.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:05 schreef Ricky_ het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met licenties e.d.?
OJC voor de UEFA cup?quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:22 schreef Yeahinho het volgende:
Prachtig eigenlijk, zo'n systeem. In België kan het ook, gewoon vanuit 4e Provinciale (3e klasse amateurs hier ofzo) binnen een paar jaar promoveren naar de 1e klasse (eredivisie)
.
Ja idd dat zou best leuk zijn alleen in het bureaucratische Nederland nooit haalbaar. Een aantal elftallen uit de hoofdklasse zouden makkelijk mee kunnen komen in de GGD divisie.quote:Op zondag 21 augustus 2005 19:49 schreef Jgeerling het volgende:
Op zich zou het wel leuk zijn, het maakt de eerste divisie spannender, en wellicht neemt de belangstelling voor Amateurvoetbal weer toe.
Het grootste deel zou mee kunnen als ze evenveel zouden trainen. Ook qua belangstelling en accommodatie winnen enkele clubs het van GGD-teams.quote:Op zondag 21 augustus 2005 20:13 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ja idd dat zou best leuk zijn alleen in het bureaucratische Nederland nooit haalbaar. Een aantal elftallen uit de hoofdklasse zouden makkelijk mee kunnen komen in de GGD divisie.
Bij mijn weten is de club 1 van de vele Serie C clubs die bankroet gegaan zijn (OK, net gedegradeerd naar D, maar dat doet even niet ter zake).quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:29 schreef Jgeerling het volgende:
Misschien een leuke topic, de vergeten club.
Zelf ben ik na het lezen van het boek 'het wonder van Castel Di Sangro' erg geintresseerd geraakt in deze voormalige italiaanse Serie B club. Afgelopen seizoen degradeerden ze uit de serie C2/b. Normaliter kom je dan in de Serie D terecht, maar kennelijk heeft men besloten zich daar niet in te schrijven. Heeft iemand enig idee in welke divisie de club volgend seizoen (2005-2006) speelt?
had van de week ook al gezocht en had wat gevonden alleen is mijn italiaans niet zo bestquote:Op maandag 22 augustus 2005 19:45 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Bij mijn weten is de club 1 van de vele Serie C clubs die bankroet gegaan zijn (OK, net gedegradeerd naar D, maar dat doet even niet ter zake).
Nog nooit in het Italiaanse voetbal waren er zo veel clubs waarmee het totaal verkeerd ging in financiele zin. En met name met de ploegen die vrig jaar Serie C speelden was dit het geval, zo ook met Castel di Sangro. Nu is het maar een nietig clubje uit het arme Abruzzo, dus ik weet niet uit de media of ze opnieuw opgericht zijn of iets en zo ja, in welke divisie ze spelen, maar ze spelen iig niet in de Serie C1 of C2.
Voor belangstellenden: het boek is o.a. hier te verkrijgen: http://www.amazon.com/exe(...)147-4663262?v=glance (afgeprijst)
Alles over de Serie D kun je trouwens vinden via deze portal: http://www.interregionale.com/
Bij een bankroet zijn ze allemaal transfervrij en in niks meer iets contractueel verplicht.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:16 schreef Bjoro het volgende:
en wat is er met de spelers gebeurt ?
bedoelde eigenlijk meer de spelers uit het boekquote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:24 schreef DIGGER het volgende:
Bij een bankroet zijn ze allemaal transfervrij en in niks meer iets contractueel verplicht.
heb jij een lijst met de namen van die spelers ?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:24 schreef Jgeerling het volgende:
De helft van de Castel Di Sangro spelers uit het boek speelt nog bij clubs. Je kunt ze bij Football Manager 2005 nog gewoon kopen...
Iaquinta van Udinese heeft er ook 2 jaar gespeeldquote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:16 schreef Bjoro het volgende:
Oh ja, ik zag dat Cudiccini (die keeper van Chelsea) er ook 2 jr heeft gespeeld !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |