machtige wapens, inderdaad.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:07 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Woeste apparaten die Sunburns.
jammer dat die uit de lucht worden geschoten door het phalanx systeem en 1 sunburn is niet genoeg om een vliegdek schip te laten zinken.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:05 schreef Fonkmeistah het volgende:
waarom zou iran de olietankers bestoken ? het is immers ook hun eigen handelswaar wat daar vaart.
Nee Iran zou met hun Sunburns ( SS-N-22 ) aka 3M-80E Moskit, Amerikaanse vliegdekschepen laten zinken.. 4000 kilo , 300 kilo explosieven , mach 2.5 en niet te stoppen.
Ik denk dan ook niet dat er minder dan 10 tegelijk op een vliefgdekschip worden afgeschoten. Alleen zullen de Iraniers waarschijnlijk geen vliegtuig in de buurt krijgen.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jammer dat die uit de lucht worden geschoten door het phalanx systeem en 1 sunburn is niet genoeg om een vliegdek schip te laten zinken.
Hoezo niet dan.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk dan ook niet dat er minder dan 10 tegelijk op een vliefgdekschip worden afgeschoten. Alleen zullen de Iraniers waarschijnlijk geen vliegtuig in de buurt krijgen.
de standaard tactiek van de VS is eerst de gehele luchtvloot van het betreffende land platleggenquote:
Denk je nou echt dat de VS het in z'n hoofd haalt een kogel op Iran af te schieten?quote:Op donderdag 8 december 2005 20:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de standaard tactiek van de VS is eerst de gehele luchtvloot van het betreffende land platleggen
en eer de iraanse luchtvloot nu ook wer niet zoveel voorsteld (en zeker in verhouding met de VS)
zullen ze waarschijnlijk niet eens in de buurt kunnen komen om die sunburns af te schieten
het jammere voor iran is is dat ze het massaal laten vallen als de oorlog eenmaal bezig isquote:Op donderdag 8 december 2005 20:24 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat de VS het in z'n hoofd haalt een kogel op Iran af te schieten?
Volgens mij hebben zowel China, als Rusland en indirect ook India (Rusland en China zijn beide belangrijke handelspartners van Iran) de US ten strengste verboden ook maar 1 vinger naar Iran uit te steken.
Ik denk het niet. Er is wel degelijk belang bij Iran.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het jammere voor iran is is dat ze het massaal laten vallen als de oorlog eenmaal bezig is
want het mag wel een handelspartner zijn de VS/EU is nog steeds de allergrootste.
en wat zijn die countermeasurres verder kan de VS ook rekenen op de pro VS regering in irak en afghanistan.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:25 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
En ik denk ook dat als de VS Iran iets doet, je zeker op "countermeasures" mag rekenen.
De VS is echter niet helemaal onnozel. Die laten waarschijnlijk Israel Iran aanvallen, mochten ze kwaad willen.
ja daarom zullen ze iran in de vn dan ook steunen maar als het puntje bij paaltje komt is het VS belang toch groter dan dat van iranquote:Op donderdag 8 december 2005 20:27 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Er is wel degelijk belang bij Iran.
Israel zal wel de uitvoerder worden. Ik voorzie alleen een groeiende achterban van Iran, nu de VS en haar beleid duidelijk uit de mode aan 't raken is.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en wat zijn die countermeasurres verder kan de VS ook rekenen op de pro VS regering in irak en afghanistan.
maar 1 ding is zeker israel is van de partij
israel alleen kan dat niet verder hebben ze bij iran wel de steun van europaquote:Op donderdag 8 december 2005 20:31 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Israel zal wel de uitvoerder worden. Ik voorzie alleen een groeiende achterban van Iran, nu de VS en haar beleid duidelijk uit de mode aan 't raken is.
Ik weet niet, maar ik vind dat een ingewikkelde zin.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
israel alleen kan dat niet verder hebben ze bij iran wel de steun van europa
Nee ook de phalanx gaat ze niet kunnen stoppen..quote:Op donderdag 8 december 2005 20:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
jammer dat die uit de lucht worden geschoten door het phalanx systeem en 1 sunburn is niet genoeg om een vliegdek schip te laten zinken.
Enig idee hoeveel raketten een goalkeeper of phalanx in die tijd neer kan halen? Ook al komen ze uit meerdere richtingen is 25 seconden ruim voldoende om je schip constant te beschermen.quote:Op donderdag 8 december 2005 23:58 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
Nee ook de phalanx gaat ze niet kunnen stoppen..
ten eerste omdat zodra schepen doorkrijgen dat zo'n sunburn eraan komt nog slechts 25 seconden tijd hebben om te reageren met mogelijke afweer.
Firmware update voor die dingen en ze herkennen die manouvre, bovendien gaat zo'n CIWS echt wel mee met de beweging. Die dingen zijn gemaakt om de lucht vol te stoppen met metaal, vlak voor de raket zodat die zichzelf er op kapotvliegt. Je hoeft hem dus niet daadwerkelijk met een soort kogel te raken, je zorgt er voor dat hij met met mach 2,5 door het resultaat van ~ 70 30mm (goalkeeper) of 20mm (phalanx) granaten heenvliegt.quote:ten tweede, de sunburn vlak voor impact en S maneuvre maakt om afweer te ontwijken.
Als iets met mach 2,5 recht op je af komt is het niet moeilijker om het neer te schieten dan wanneer het met mach 0,5 op je af komt. Bovendien zit er echt wel een computer in dat ding die ff berekend waar hij moet schieten.quote:ten derde dat de mach 2,5 gewoon te snel is..
Het enige voordeel ten opzichte van Iran is dat Iran als Islamitische staat een buitenbeentje is.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en wat zijn die countermeasurres verder kan de VS ook rekenen op de pro VS regering in irak en afghanistan.
maar 1 ding is zeker israel is van de partij
Was de Goalkeeper geen Nederlandse uitvinding??? Bedoeld als laatste redmiddel?quote:Op vrijdag 9 december 2005 08:32 schreef sp3c het volgende:
mjah ... over goalkeeper worden ook nogal wat praatjes rondgestrooid als dat het onoverwinnelijk zou zijn, ik heb geen flauw idee in welke mate dit daadwerkelijk klopt in de wapenindustrie klopt men zich nu eenmaal graag op de borst
Niet helemaal dacht ik.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:43 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Was de Goalkeeper geen Nederlandse uitvinding??? Bedoeld als laatste redmiddel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |