Paragnost nee, uittredingsexpert ja (en dus ook veel met geesten).quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:07 schreef M_Schtoppel het volgende:
Lees ik nou tussen de regels door dat Stenny zelf ook paragnoste is??
En dat geldt dus ook voor jouquote:Op dinsdag 6 december 2005 17:21 schreef Lindangel het volgende:
Dit bedoel ik dus: je ziet wat je wilt zien...
Waaraan moet het volgens jou dan aan voldoen wil je het geen fake of crap noemen?quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:00 schreef LedZep het volgende:
Ik zou graag een bewijs voor paranormale zaken zien, maar helaas is er niemand die me dat kan geven. Haast alleen maar fakes en crap.
Kan je dat dan nog wel objectief onderzoeken?quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:21 schreef LedZep het volgende:
Aangezien ik niet zo positief tegenover Robbert en ook Char sta, zou ik hun "kwaliteiten" weleens persoonlijk en kritisch willen onderzoeken.
Zie? Precies wat ik dacht, wat een kortzichtigheid zeg, onvoorstelbaar! Hoezo zegt die voorspelling niks? Ik weet zeker dat als we een samenkomst zouden houden van een goed geoefende coldreader en Robbert met mensen die zij beide niet kennen dat de coldreader keihard onderuit gaat.quote:Op dinsdag 6 december 2005 19:53 schreef Lindangel het volgende:
Nou, M_Schtoppel, ten eerste bedankt voor het uitschelden. Ik dacht dat we het netjes zouden houden?
Ten tweede, ik sluit me compleet bij je vriend aan. Dat zegt inderdaad geen ene bal. Los daarvan, toekomstvoorspellingen kunnen natuurlijk ook uitkomen omdat mensen daarnaar gaan handelen. Of heb je daar nooit aan gedacht?
En wat je zegt over cold reading vind ik helemaal alles slaan; een medium wil bevestiging of ie wel goed zit? Ja hallo, zij hebben toch contact met het bovenaardse! Het moet niet gekker worden, zeg.
Ik ben ervan overtuigd dat het helemaal niet de bedoeling is dat er bewijs voor komt. Anders was dat al lang gebeurd. Deze materie is nou eenmaal niet te bewijzen. En hoe graag de kortzichtigen het ook niet zouden willen, de belangstelling voor deze shit wordt alleen maar meer.quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:07 schreef Sh0g het volgende:
Dat van die hernia is een waarschuwing hè. Als Jensen volgende maand wel plat ligt met een hernia, wat is het excuus dan?
A. Tjah, 50% van de mensen heeft last van z'n rug, dus er is een kans van 1 op 2 dat hij het ook krijgt.
B. Puur toeval.
En als je er niks meer van hoort is het:
A. Zie je wel dat het niks was.
B. Omdat hij werd gewaarschuwd gaat 'ie er meer op letten en krijgt er dus geen last van.
Kies zelf maar een mogelijkheid. Sceptici vinden ook altijd wel een antwoord dat wel in hun straatje past. Daardoor zal dit nooit als bewijs kunnen worden opgevoerd.
Ik zou graag eens met Robbert praten. FF zien of er nog overleden familieleden rond mij hangen. Ik zou altijd ja of nee antwoorden, mocht dat nodig zijn, maar ik weet zeker dat hij niks op voorhand over mij te weten kan komen. Ik sta zelf open voor zulke zaken, maarrrr ik ben absoluut niet religieus en heb zo mijn eigen ideeën. Ik prik er zo door heen mocht het allemaal gegis zijn of een soort van cold reading, waar jij het over hebt. Ik zou beter voorbereid zijn bijvoorbeeld. Ik zou zelf vantevoren vragen stellen aan overledenen die ik ken en zou ze ook vragen of ze via Robbert zouden willen antwoorden. Als die Robbert er dan uit zichzelf mee komt ben ik 100% overtuigd, komt hij er niet mee, dan zou ik vragen of hij niet iets moest doorgeven van iemand. Dat zal hem toch aan het denken zetten. Komt hij dan niet met het antwoord, tjah, dan zakt z'n geloofwaardigheid naar het nulpunt.
Volgens hem wordt je altijd omringd door gidsen/overleden dierbaren etc. Dus als ik een vraag zou stellen, dan moet dat ongetwijfeld doorkomen en zou Robbert me er antwoord op kunnen geven.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:08 schreef Lindangel het volgende:
Als je er ook voor openstaat dat er wellicht meer is dan wat we hier om ons heen zien, is dat voldoende bewijs.
En Robbert ook, gok ik... Maar daar wil jij niet aan...quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:41 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat als we een samenkomst zouden houden van een goed geoefende coldreader en Robbert met mensen die zij beide niet kennen dat de coldreader keihard onderuit gaat.
Kijk, dat noem ik nou respectloos... Het is weer overduidelijk dat jij geen weet hebt van intellectueel eigendom, ook al is het zo'n kleine opmerking als hierboven. Ik heb geen zin om te schelden, maar dit maakt mij nou echt laaiend! Ik gok dat jij geen wetenschappelijke opleiding hebt genoten, anders zou je wel iets meer respect hebben voor quotes...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |