Pfft, netjes hoor. Daar zitten zelfs hoofdsteden tussen waar ik nog nooit van gehoord heb. Even opgezocht: Accra is de hoofdstad van Ghana, Maputo van Mozambique, Managua van Nicaragua en Sucre van Bolivia. Ik dacht altijd dat dat La Paz was?quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:28 schreef Hik het volgende:
Amsterdam
Brussel
London
Parijs
Kopenhagen
Helsinki
Tallin
Dublin
Berlijn
Wenen
Praag
Boedapest
Boekarest
Rome
Vaticaanstad
Monaco
Madrid
Moskou
Ankara
Beirut
Damascus
Caïro
Accra
Kaapstad/Bloemfontein (2 van de 3)
Maputo
Mexico DF
Managua
Havana
Quito
Lima
Santiago de Chile
Buenos Aires
Caracas
Sucre
Paramaribo
quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:34 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Pfft, netjes hoor. Daar zitten zelfs hoofdsteden tussen waar ik nog nooit van gehoord heb. Even opgezocht: Accra is de hoofdstad van Ghana, Maputo van Mozambique, Managua van Nicaragua en Sucre van Bolivia. Ik dacht altijd dat dat La Paz was?
Anyway, ontopic: binnenkort mag ik Beijing toevoegen aan m'n lijstje.![]()
Inmiddels heb ik hier Belgrado aan toe kunnen voegen en over drie weken Stockholm. Maar het blijft schril afsteken tegen een aantal lijsten hierboven.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:57 schreef Grunner het volgende:
1 Amsterdam
2 Londen
3 Dublin
4 Luxemburg
5 Berlijn
6 Parijs
7 Helsinki
8 Sarajevo
9 Washington
Dat klopt! Bolivia heeft eigenlijk een soortgelijke opzet als Nederland (dat zeiden ze ook veel daar): de formele hoofdstad (Sucre/Amsterdam) is niet de regeringszetel (La Paz/Den Haag). Iets dat we gemeen hebben dus!quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:34 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Pfft, netjes hoor. Daar zitten zelfs hoofdsteden tussen waar ik nog nooit van gehoord heb. Even opgezocht: Accra is de hoofdstad van Ghana, Maputo van Mozambique, Managua van Nicaragua en Sucre van Bolivia. Ik dacht altijd dat dat La Paz was?
quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:55 schreef Hik het volgende:
[..]
Dat klopt! Bolivia heeft eigenlijk een soortgelijke opzet als Nederland (dat zeiden ze ook veel daar): de formele hoofdstad (Sucre/Amsterdam) is niet de regeringszetel (La Paz/Den Haag). Iets dat we gemeen hebben dus!![]()
Zuid Afrika heeft zelfs drie hoofdsteden!
Ik zeg het niet vaak van een stad, maar Bloemfontein, daar hoef je echt niet heen hoor...quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:59 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik ben in slechts een van die drie geweest: Kaapstad. Die andere 2 staan nog op het verlanglijstje...
![]()
De 3e is Pretoria?quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:36 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik zeg het niet vaak van een stad, maar Bloemfontein, daar hoef je echt niet heen hoor...
Je kunt net zo goed naar Hendrik Ido Ambacht gaan, op een beetje warme zondag...![]()
We zijn weer 2 steden verderquote:Op woensdag 7 december 2005 11:22 schreef kroegtijger het volgende:
Amsterdam
Wenen
Berlijn
Rome
Madrid
Brussel
Warschau
Luxemburg
Parijs
Monaco
San Marino
Vaticaanstad (telt die ook??)
Belgrado
Yep.quote:
quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:58 schreef Professional het volgende:
Las Palmas
Serieus? Wist ik niet. Moet ik nu La Paz wegstrepen dan? Of zou ik juist Den Haag toe moeten voegenquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:55 schreef Hik het volgende:
[..]
Dat klopt! Bolivia heeft eigenlijk een soortgelijke opzet als Nederland (dat zeiden ze ook veel daar): de formele hoofdstad (Sucre/Amsterdam) is niet de regeringszetel (La Paz/Den Haag). Iets dat we gemeen hebben dus!![]()
Serieus!quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:03 schreef Foeske het volgende:
[..]
Serieus? Wist ik niet. Moet ik nu La Paz wegstrepen dan? Of zou ik juist Den Haag toe moeten voegen![]()
Ben helaas wegens tijdgebrek niet langs Sucre geweest...
Niet echt een hoofdstad, dat klopt. Maar is toch de belanrijkste stad op Gran Canaria. Dubieus, i know!quote:
Zo ken ik er ook nog wel een paar!quote:Op donderdag 19 juli 2007 15:42 schreef Professional het volgende:
[..]
Niet echt een hoofdstad, dat klopt. Maar is toch de belanrijkste stad op Gran Canaria. Dubieus, i know!
Update:quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:22 schreef Hi_flyer het volgende:
Amsterdam
Brussel
Luxemburg
Parijs
Lissabon
Madrid
Wenen
Bratislava
Budapest
Montecarlo
Belgrado![]()