Ja, heel makkelijk, gewoon bv frambozensiroop aan de suikerstroop toevoegen en goed opletten dat het niet verbrand.quote:Op maandag 5 december 2005 19:47 schreef Martijn_77 het volgende:
Zou je ze ook kunnen kleuren of een andere smaak toevoegen?
Wat gaat er mis? Bij mij lukt het in de combimag beter dan in de gasovenquote:Op dinsdag 6 december 2005 10:27 schreef BBQ-kip het volgende:
Overigens lukt het maken van meringues (mij) in een combimagnetron op ovenstand niet.
Jammer jammer jammer... want die dingne zijn altijd zo lekker knapperig...
Mmmmmquote:Op dinsdag 6 december 2005 11:24 schreef BBQ-kip het volgende:
Ze drogen niet, heb ze 2 uur in de oven gehad, toen temperatuur maar hoger gezet maar ja... toen werden ze licht bruin aan de buitenkant en een soort van taai-taai aan de binnenkant...
Misschien moet je ze wat langer in de oven laten en dan gewoon op dezelfde stand laten staan. Op lage stand, 100C (misschien ietsje lager in een combimag), kunnen ze nooit verbranden. Ik lees overal dat je meringues ook niet bakt, maar als het ware versneld laat drogen in de oven.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:24 schreef BBQ-kip het volgende:
Ze drogen niet, heb ze 2 uur in de oven gehad, toen temperatuur maar hoger gezet maar ja... toen werden ze licht bruin aan de buitenkant en een soort van taai-taai aan de binnenkant...
2uur is niets, normaal moet je meringues uitdrogen, dat doe je niet op 2 uur in een oven van 160°C.quote:Op dinsdag 6 december 2005 19:42 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik had ze op 100 en later 120 en na die 2 uur zelfs 160 graden....
Ik vind 2 uur overigens best lang...
Deur open kan inderdaad niet...
Maar ja, fatsoenlijke oven kan pas in een fatsoenlijk huis helaas...
Sterker nog...Als je de tip van Krakkemieke opvolgt kun je ze weken goed houden. Ze blijven dan gewoon lekker knapperig.quote:Op zondag 18 december 2005 15:27 schreef Woodpecker het volgende:
vraagje: kun je meringues ook de dag voordat je het wilt eten maken? Worden ze dan niet taai of slap?
nee, dat kan prima, maar kook de suiker dan met het citroensap, zodat het vocht al verdampt.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:48 schreef Serendips het volgende:
Weet iemand of je ook voor de smaak citroensap door de meringues kunt mengen? Of gaat het eiwit dan breken/schiften/...?
Bij mij zijn de meringues met citroen goed gelukt. Lijkt me inderdaad lekker bij ijs.quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:58 schreef piepster het volgende:
Kloppen de verhoudingen tussen de hoeveelheden in de OP?
Dat met citroensap was een geweldige tip trouwens. Ik ga ze nu maken voor bij citroenijs.
Ja, ik heb het sap van 1 citroen samen met de suiker laten inkoken tot een soort siroop. Deze laat je dan heel voorzichtig bij het eiwit lopen terwijl je klopt. Ik heb ook de schil geraspt en door de schuimpjes heen gedaan, maar ik heb het idee dat dit niet echt iets toevoegt.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:05 schreef piepster het volgende:
Heb jij de tip van Pietverdriet opgevolgd? Is dat de beste manier? En hoeveel sap gebruik je ongeveer?
Je hoeft ook helemaal geen water te gebruiken. Hoe meer vocht je gebruikt, hoe eerder het zal mislukken. De meringues moeten als het ware uitdrogen, het vocht moet je in de oven eruit zien te krijgen...quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:44 schreef piepster het volgende:
Poging 1 is natuurlijk jammerlijk mislukt. Ik heb de suiker met teveel water aangelengd. Oeps dus.
Poging 2 zit nu in de oven, en lijkt te gaan lukken.
Hahahaha, nooit naar mannen luisteren....tenzij ze echt verstand hebben van koken...quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:58 schreef piepster het volgende:
Daar ben ik nu ook achter gekomen. Ik volgde de tip van Pietverdriet eeen beetje te enthousiast op, en ik had mijn tegenwerkend voorwerp in de keuken staan (lees: vriend).
Toch bedankt voor je tip.
En terecht. Wat een dictator!quote:Op zaterdag 31 december 2005 15:02 schreef piepster het volgende:
...Maar hij heeft nu wel een keukenverbod te pakken van een jaar.![]()
mmm, klinkt lekker!quote:Op maandag 28 januari 2008 21:42 schreef Stansfield het volgende:
Beetje laat schopje, maar ik heb een aantal kookboeken van jamie oliver en daar staan ook altijd een aantal meringue recepten in. Ben er wel benieuwd naar.Komend weekend ga ik het eens proberen. Meringue met peer, slagroom, chocoladesaus en hazelnoten.
Uit werk boek komt dit? Want ik heb wel 1 boek maar volgens mij is dat de Italië versie ...quote:Op maandag 4 februari 2008 22:03 schreef Stansfield het volgende:
Het was super makkelijk om te maken. Het hele recept typ ik een andere keer wel maar gewoon eiwit kloppen, rietsuiker erbij. Dit heel glad kloppen. Op een bakplaat. Een uur in de oven op 150 graden. De buitenkant is dan lekker krokant en de binnenkant nog lekker kleverig. Slagroom kloppen, hazelnoten rosteren en kapot slaan in een theedoek, niet helemaal meer wel fijne stukken en nog grotere stukken erin laten. Peren in stukken snijden. De perensap koken, hier chocolade bij doen. Roeren totdat het vloeibaar is.
Een deel van de slagroom op de meringue doen, wat hazelnoten en peren en chocolade, en datzelfde nog een keer.
Foto uit het boek lijkt aardig op mijn eindresultaat moet ik zeggen.
[ afbeelding ]
Het komt uit dat nieuwe boek van hem van koken met seizoen enz. Zal vanavond ff een foto posten.quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:24 schreef ColdFeet het volgende:
Volgens mij is t een van de naked-chefboeken. Kun je geen foto maken van het recept, Stansfield? Dan weet ik ook wat voor toetje ik dit weekend ga maken voor vrienden
Dat is bij jamie bij alles. Bij vlees moet je ook altijd biologisch vlees nemen enz. Ik had thuis toevallig wel vrije uitloop eieren staan dus.quote:Op donderdag 7 februari 2008 09:04 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Dank je voor de moeite! Van het weekend eens even maken ...
Maar vooral : 4 eiwitten van grote vrije uitloop- of biologische eieren(ben er wel voor maar vind dit wel heel expliciet vermeld
)
Ow, ik wil wel een keertje komen proeven vrijwillig:Y)quote:Op maandag 24 maart 2008 19:29 schreef Stansfield het volgende:
Gisteren weer een nieuwe meringue gemaakt. Ook uit een boek van Jamie. Eton Mess. Meringue met frambozen en aardbeien. Ook weer heerlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |