Gouden Schoen op Portugese tv
"De Gouden Schoen is een trofee om trots op te zijn", sprak Sergio Conceiçao een dag na zijn uitverkiezing. Ook in thuisland Portugal zijn ze trots.
Het was een tevreden maar ook nuchtere Sergio Conceiçao die in het stadion van Standard terugblikte op een bewogen avond.
"Ik ben heel gelukig, want het is een magisch moment om deze trofee te krijgen. Maar nu is al mijn aandacht gericht op de competitiewedstrijd van zaterdag tegen Zulte-Waregem. Heel de groep mag zijn glas heffen op deze onderscheiding, maar ik besef dat dit niet het ideale moment is om te vieren."
"Het geeft erg veel voldoening", gaat de Portugees verder, "maar het houdt ook een verantwoordelijkheid in tegenover mijn ploegmaats en de mensen die op mij hebben gestemd. Ik heb erg veel gelukwensen gekregen uit België, Italië en Portugal. Het is een erkenning, een emotioneel moment dat ik al lange tijd niet meer ervaren had in mijn carrière."
VOORPAGINANIEUWS IN PORTUGAL
Ook in zijn thuisland krijgt het nieuws veel weerklank. Zo was het voorpaginanieuws in verscheidene kranten en werden de tv-rechten al aangekocht om de show op de Portugese televisie te kunnen heruitzenden.
Conceiçao: 'Ik draag mijn land in mijn hart'
"Ik ben daarvan op de hoogte en het maakt me gelukkig", aldus de laureaat. "Maar ik wil op een nog significantere manier in de clubgeschiedenis treden door met Standard kampioen te spelen. In Portugal word ik erkend voor mijn prestaties met de nationale ploeg. Ik draag mijn land in mijn hart. Ik besef ook dat deze onderscheiding veel betekent voor de Portugezen in België."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)