Ik begrijp je leedvermaak t.o.v. Lierse niet zo goed eigenlijkquote:Op woensdag 14 december 2005 21:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik had het wel verwacht. Standard laat het eigenlijk altijd al zelden afweten in de toppers (zeker thuis)
Puur qua individuele kwaliteiten blijft dit natuurlijk een quasi uniek team voor de 'lage landen' Maar jah, zoals we weten, komend weekend verliezen ze dan weer ongetwijfeld op Lierse (dat trouwens ondertussen al 3-0 achterstaat in Moeskroen)
Foutje van jupilerleague.bequote:Op woensdag 14 december 2005 22:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
14-12 20:30 Zulte-Waregem - Charleroi 3 - 0
14-12 20:30 Standard - Anderlecht 2 - 0
14-12 20:30 AA Gent - Westerlo 0 - 1
14-12 20:30 FC Brussels - Roeselare 1 - 0
14-12 20:30 G. Beerschot - Beveren 3 - 1
14-12 20:30 Moeskroen - Lierse 5 - 0
14-12 20:30 La Louviere - Lokeren 1 - 1
Standard herfstkampioen
Een sterk Standard heeft de topper van Anderlecht gewonnen. Door de 2-0-zege mogen de Rouches zich herfstkampioen noemen.
Standard kwam na een stevige start op voorsprong via man van de match Moreira. Met de rust in zicht kwam Anderlecht beter in de match, Vanden Borre miste de kans op de 2-0.
Lierse vind ik een van dé toonbeelden van jarenlang boven je 'stand' leven. Waar ze hun verrassende titel destijds gehaald hadden met veel eigen opgeleid talent en Belgische spelers gingen ze zweven nadien en bleven de verschillende besturen maar buitenlandse b-spelers aantrekken. De passage van die maffiosi Zhe Yun Ye bij Lier vorig jaar maakte het plaatje nog compleet.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:36 schreef Masanga het volgende:
[..]
Ik begrijp je leedvermaak t.o.v. Lierse niet zo goed eigenlijkDat de onkunde/wanbeleid van hun bestuur ooit afgestraft wordt is wel logisch, maar ik zou het zeker een verlies vinden voor de eerste klasse indien Lierse het dit jaar niet zou halen.
![]()
Vooral de wissel Mitu (sja, waarom trok Anderlecht hem aan..) - Cruz lijkt mij een grote reden voor het falen van de ploeg..
Niet toevallig West-Vlaanderenquote:Op woensdag 14 december 2005 23:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Geef mij dan maar realistische ploegjes als Z-Waregem, Westerlo, Roeselare, Cercle, ... hoor
Klopt,hoorde dat mijn ticket voor een 3-cijferig bedrag verkocht is vanavond,ik kon zelf nietquote:Op woensdag 14 december 2005 20:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De match leeft trouwens blijkbaar enorm in Luik. Op de zwarte markt werden tickets verkocht aan prijzen van meer dan een abonnnement voor die plaats ...![]()
Brugge ook.quote:Op vrijdag 16 december 2005 08:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Anderlecht is naar het schijnt geďnteresseerd in Coelho van Feyerlo/Westenoord.
Westerlo ligt, ondanks wat de naam misschien doet vermoeden, in de Antwerpse Kempen.quote:
Dat zie je wel meer, heeft er vaak mee te maken dat een mecenas (vaak een of andere plaatselijke bedrijfsleider) geld gaat pompen in de plaatselijke ploeg in provinciale , en die dan door laat groeien naar de nationale reeksen. Soms zelfs tot in 1ste klasse.quote:Op zondag 18 december 2005 00:02 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Westerlo ligt, ondanks wat de naam misschien doet vermoeden, in de Antwerpse Kempen.![]()
Heel vreemd trouwens dat een team uit zo'n dorp (want dat is het) het zo hoog kan schoppen in het Belgische voetbal.
En toch komen daar soms grote dingen uit hé. Destijds was het ook de plaatselijke brouwer Roger Van den Stock die in Anderlecht dat toen nog in de lagere klassen zat een mogelijkheid zag om zijn Geuze-bieren te promoten ...quote:Op zondag 18 december 2005 01:06 schreef hetsjhokleek het volgende:
Er is in Belgie en Frankrijk (en ik denk ik vrijwel alle andere landen in Europa) geen schieding tussen amateur- en beroepsvoetbal. Dus elk amateurteam kan in principe kampioen worden van het land op prof niveau. Zolang er maar wordt geinvesteerd in het clubje.
Bij ons in Nederland gaat er een lange procedure vooraf voordat een club uberhaupt tot de prof competitie behoort.
Ik vind dit open systeen (elke club kan op prof niveau mee draaien) eigelijk wel zijn charme hebben, alleen jammer dat er gebruik van wordt gemaakt door bedrijven die een of ander niets zeggend clubje zo op de kaart proberen te brengen met hun als hoofdsponser.
Mooi verhaal wat ik niet kende. Ik dacht dat Anderlecht altijd de absolute topclub van Belgie was zeg maar vergelijkbaar met Ajax in Nederland.quote:Op zondag 18 december 2005 01:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En toch komen daar soms grote dingen uit hé. Destijds was het ook de plaatselijke brouwer Roger Van den Stock die in Anderlecht dat toen nog in de lagere klassen zat een mogelijkheid zag om zijn Geuze-bieren te promoten ...
Nee hoor, voor oa de familie Van den Stock daar de club overnam in de prehistorie van het Belgische voetbal zaten die lang in lagere klasses hoor. Hun eerste titels haalden ze maar rond de jaren '50 , geloof ik.quote:Op zondag 18 december 2005 01:28 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Mooi verhaal wat ik niet kende. Ik dacht dat Anderlecht altijd de absolute topclub van Belgie was zeg maar vergelijkbaar met Ajex in Nederland.
Je vergeet Beerschot.quote:Op zondag 18 december 2005 01:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nee hoor, voor oa de familie Van den Stock daar de club overnam in de prehistorie van het Belgische voetbal zaten die lang in lagere klasses hoor. Hun eerste titels haalden ze maar rond de jaren '50 , geloof ik.
Van de "grote clubs" uit de eerste periode van het Belgische voetbal schiet tegenwoordig nog maar weinig meer over echter. Het Belgische voetbal werd tientallen jaren geregeerd door Club Liege, Racing Brussel, Union St Gillis , Daring Brussel , ...
Uit die periode schiet op het hoogste niveau eigenlijk enkel nog Cercle Brugge (de kampioen van 1911, 27 en 30) over. Club Luik, Daring en Racing Brussel bestaan zelfs al helemaal al niet meer. Union St. Gillis (maar liefst 11 keer landskampioen!) verbleef lang in lagere regionen maar klom sinds kort toch al terug op naar 2de klasse.
Blaat. Eerste helft was Brugge veel sterker en had het gewoon al 0-3 kunnen (en moeten) staan.quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Morgen hopen op nederlagen van Anderlecht en Standard, zodat Zulte-Waregem weer wat dichter komt. Brugge heeft vanavond helaas voor de zoveelste keer meer gekregen dan het eigenlijk verdiende. Na de rust gewoon weggespeeld.
Hoe graag ze het ook willen, bij GBA maar Beerschot hield in 1998 kleurloos op te bestaan in 4de klasse hé ...quote:Op zondag 18 december 2005 01:40 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Je vergeet Beerschot.![]()
Nu Germinal Beerschot Antwerpen of GBA natuurlijk, maar inderdaad wel een minder goed boerende club, net zoals Antwerp overigens (de oudste club van België).
Duidelijk een Cercle Brugge-supporter daar dus!quote:Op zondag 18 december 2005 01:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hoe graag ze het ook willen, bij GBA maar Beerschot hield in 1998 kleurloos op te bestaan in 4de klasse hé ...
Zo kan iedereen een club gaan oprichten met de naam van een van de oude glorien hé, maar daarom is het die club nog niet ...
Met veel goeie wil kun je zo ook RFC Liege als "Club Luik" zien , of zelfs "Brussels" als enkele van die befaamde brusselse clubs hé.
Maar de oudste landskampioen die nog bestaat op het hoogste niveau in zijn "echte" vorm is Cercle Brugge (voor het eerst kampioen in 1911) , de oudste die nog bestaat uberhaupt is Union St. Gillis ( voor het eerst kampioen in 1904)
Niet speciaal hoor, al ga ik soms wel eens met wat collega's (ik werk in brugge) naar Cercle kijken.quote:Op zondag 18 december 2005 01:56 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Duidelijk een Cercle Brugge-supporter daar dus!![]()
![]()
Hangt er vanaf welke "nostalgie" je verkiest hé. Ik denk dat ze het bij GBA al belangrijk genoeg vinden dat ze nog steeds in Hoboken op het Kiel hun wedstrijden spelen, in de "Olympische wijk" waar ooit ook de Olympische Spelen werden gehouden. Dat de stamnummers en wat dan ook niet meer "origineel" zijn is dan toch niet echt belangrijk, toch? Het gaat om de verankering van de club in een bepaalde omgeving.quote:Op zondag 18 december 2005 02:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Niet speciaal hoor, al ga ik soms wel eens met wat collega's (ik werk in brugge) naar Cercle kijken.
Maar ik vind het gewoon zo'n onzin van pakweg Beerschot - GBA. Leuk voor de supporters dat ze met GBA terug een club hebben om naar te kijken daar, maar die heeft niks maar dan ook helemaal niks met het historische Beerschot te maken. Maar Union St. Gillis of Cercle Brugge dat zijn nog de "échte" ploegen die al in de prehistorie van het Belgische voetbal hoge toppen scheerden. Dat zijn nog altijd dezelfde "stamnummers" , dezelfde "vzw's" ed.
Die speelt bij Beringen-Heusden-Zolder volgens mij.quote:Op zondag 18 december 2005 02:44 schreef fernando_redondo het volgende:
Hoe doet Davy Oyen het?
Wat is daar mis mee? Ik ben grote voorstander van een open systeem zoals in België.quote:Op zondag 18 december 2005 01:06 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ik vind dit open systeen (elke club kan op prof niveau mee draaien) eigelijk wel zijn charme hebben, alleen jammer dat er gebruik van wordt gemaakt door bedrijven die een of ander niets zeggend clubje zo op de kaart proberen te brengen met hun als hoofdsponser.
Vreemd dan dat zelfs de Bruggespelers het zo niet zien.quote:Op zondag 18 december 2005 01:46 schreef Saviola het volgende:
[..]
Blaat. Eerste helft was Brugge veel sterker en had het gewoon al 0-3 kunnen (en moeten) staan.
Of ze het nu zo zien of niet, dat neemt niet weg dat Yulu en Roelands nog grote kansen hadden en al voor rust het verschil hadden moeten makenquote:Op zondag 18 december 2005 10:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Vreemd dan dat zelfs de Bruggespelers het zo niet zien.
Al hadden ze wellicht geluk dat hun slechtste match van het seizoen (tot nog toe) net tegen Lierse gespeeld werd.quote:
quote:Op maandag 19 december 2005 01:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Al blijft D'Onofrio mij verbazen met taktische en emotionele blunders.
Ik heb mij trouwens door iemand die ik ken bij de voetbalbond laten vertellen dat men echt (maar dan ook écht) op Raymond Goethals heeft moeten inpraten of hij had destijds niet eens zijn Pro-License trainersdiploma gehaald. Hij wilde dat ten alle prijze vermijden. (Goethals zat daar destijds als 'lesgever' in de "deskundigen-jury" die de deelnemende trainers moesten evalueren)quote:Op maandag 19 december 2005 01:52 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Ik heb het eerder gezegd..... 2 seizoenen terug al ofzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |