Ik ben naar de open dag van de VU geweest, en daar zeiden ze dat je ook alleen naar de werkgroepen zou kunnen gaan. Bij rechten op de VU zijn er naar mijn weten niet meer dan 5 ŕ 6 uur per week werkgroepen. Bij economie ligt dit iets hoger dacht ik. Ik zal het nog eens navragen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 08:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, Banaan, maar in Leiden is dat iig niet zo.
Voorbeeldje:
[..]
http://www.law.leidenuniv.nl/studenten/propedeuse.jsp#N1016F
BSA hebben ze trouwens voor alle studies aan de UL en zie je vrijwel overal inmiddels
Goed plan, komt natuurlijk doordat je 2 studies doet. Maar ik begrijp het wel hoorquote:Op woensdag 18 maart 2009 11:29 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Ik zal er morgen even op reageren, zit nu krap qua tijd.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Goed plan, komt natuurlijk doordat je 2 studies doet. Maar ik begrijp het wel hoor
Waarom zou je HBO Bouwkunde en WO Bouwkunde tegelijk studeren?quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:51 schreef ikke043 het volgende:
IK heb me aangemeld voor een studie "bachelor of built environment", dat is bouwkunde, civiele tecniek etc., ze verwachten dat ik de daadwerkelijke keuze pas in het 2de jaar maak.
Nu vraag ik mij echter af of deze studie valt te combineren met WO bouwkunde, ik heb namelijk gehoord dat deze erg zwaar zou zijn.
En iemand die aan een WO bouw faculteit studeert : is het veel individueel werk waarvoor je niet aanwezig hoeft te zijn en hoeveel uur moet je aanwezig zijn?
Dunckie, waar blijf jequote:Op woensdag 18 maart 2009 11:29 schreef Dunckie het volgende:
[..]
HBO bouwkunde is praktisch en WO bouwkunde breed theorethisch. En aangezien ik later ergens een eigen bedrijf wil beginnen is deze combinatie handig aangezien je zowel het voorwerk(berekeningen, etc.) als het uitvoerende(het daadwerkelijk bouwen) werk goed kunt leiden.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 08:53 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Waarom zou je HBO Bouwkunde en WO Bouwkunde tegelijk studeren?
Ik heb ook een tijdje naar technische studies gekeken, maar volgens mij klopt dit niet helemaal wat je zegt. HBO Bouwkunde is voor mensen die niet genoeg hersens of geen zin hebben om WO bouwkunde te kunnen doen. In bijvoorbeeld Delft leer je ook 'het daadwerkelijke bouwen'. WO gaat gewoon wat dieper...quote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:20 schreef ikke043 het volgende:
[..]
HBO bouwkunde is praktisch en WO bouwkunde breed theorethisch. En aangezien ik later ergens een eigen bedrijf wil beginnen is deze combinatie handig aangezien je zowel het voorwerk(berekeningen, etc.) als het uitvoerende(het daadwerkelijk bouwen) werk goed kunt leiden.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:29 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Dat is de jus van het leven.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 08:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hij heeft belangrijkere zaken aan zijn hoofd![]()
TTK - Trivia
Wat ik van een vriend die bouwkunde(wo) studeert heb begrepen is dat het net enorm veel theorie is terwijl ik op de hogeschool heb gehoord dat je daar maximaal een halve dag les krijgt, en dat is echt het maximum. Na de lessen ging je alleen nog maar aan projecten werken en de betere gaan naar huis.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:54 schreef Banaan10 het volgende:
[..]
Ik heb ook een tijdje naar technische studies gekeken, maar volgens mij klopt dit niet helemaal wat je zegt. HBO Bouwkunde is voor mensen die niet genoeg hersens of geen zin hebben om WO bouwkunde te kunnen doen. In bijvoorbeeld Delft leer je ook 'het daadwerkelijke bouwen'. WO gaat gewoon wat dieper...
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:02 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Sorry...
Zo genoeg informatie? Anders pm me maar.
O jawel. dat gaat gebeuren. Het is inmiddels zelfs al behandeld in de commissie van de 2e kamer, waar het besluit van de 2e Kamer zelf 'voorgekookt' wordt.quote:Op woensdag 25 maart 2009 00:35 schreef Irving het volgende:
Op de vorige bladzijde las ik dat we voor een tweede studie misschien 5 keer zoveel moeten betalen, is dat nog steeds een plan of is dat al geschrapt? Kdenk eigenlijk niet dat het ervan komt, maar het zou heel kut zijn als dat ging gebeuren![]()
Dit zal absoluut een (volstrekt logische en begrijpelijke) consequentie zijn van deze maatregel.quote:Daarnaast veronderstellen deze leden dat studenten calculerend gedrag zullen gaan vertonen. Indien een student twee bachelorstudies volgt, waarvan hij met de eerste in juni van jaar t klaar zou kunnen zijn en zijn tweede een jaar later, dan zal deze student besluiten om zijn eerste studie met vier maanden te vertragen, opdat hij ook voor het daaropvolgende jaar slechts het wettelijk collegegeld verschuldigd is.
Dat zou helemaal stom zijn wanneer dat niet zo was. Dan heeft iemand straks bijna zijn tweede bachelor afgerond (op, zeg, 15 ECTS na), gaat daarna een master doen en hoort dan dat hij instellingscollegegeld moet gaan betalen voor die laatste 15 puntjes. Gevolg: de student maakt zijn tweede bachelor niet af en er gaat dus weer een beetje intellectueel kapitaal verloren.quote:(...) als een student na het behalen van een bachelor zijn studie vervolgt met een masteropleiding en
daarnaast alsnog zijn tweede bacheloropleiding wil afronden, zou, wat deze leden betreft, het wettelijk collegegeld gevraagd mogen worden en niet het instellingscollegegeld.
Dan is het probleem (bij ons in Utrecht tenminste) dat je sommige verplichte bachelorvakken moeilijk binnenkomt als 'binnenvakker'. Met de nieuwe regeling zullen ze het wrs. nog moeilijker dan wel onmogelijk maken om dit achterdeurtje te gebruiken.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:27 schreef Horloge het volgende:
Ook nog iets raars is dat ik theoretisch gezien mij niet hoef aan te melden voor een tweede bachelor, om die tweede opleiding te kunnen volgen. Ik kan mij namelijk (op mijn eigen uni) gewoon inschrijven voor de vakken die bij die tweede studie horen, en als ik dan alle vakken heb gehaald die daarbij horen, mijn examen (bul) aanvragen. Op die manier omzeil ik de gehele regelgeving, want ik ben niet geregistreerd als iemand met een tweede studie.
Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar dat is iets wat niet op alle uni's zo is geregeld. Voor Leiden, waar ik studeer, weet ik iig vrijwel zeker dat dat heel moeilijk ligt, slechts voor een aantal geselecteerde vakken is dat zo.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:27 schreef Horloge het volgende:
Ook nog iets raars is dat ik theoretisch gezien mij niet hoef aan te melden voor een tweede bachelor, om die tweede opleiding te kunnen volgen. Ik kan mij namelijk (op mijn eigen uni) gewoon inschrijven voor de vakken die bij die tweede studie horen, en als ik dan alle vakken heb gehaald die daarbij horen, mijn examen (bul) aanvragen. Op die manier omzeil ik de gehele regelgeving, want ik ben niet geregistreerd als iemand met een tweede studie.
Edit: Nog maar ff de bron erbij: http://www.ans-online.nl/lead-story/tweede-studie-in-de-knelquote:2009 is inmiddels 2011 geworden. Het kost de instellingen nog wel wat tijd voor ze klaar zijn voor het nieuwe model. Overigens hebben wij (de LSVb) op 8 april een (openbaar) overleg met minister Plasterk waar we het nogmaals over deze maatregel gaan hebben.
Jammer, dan zou het echt nét ook voor mij kunnen gelden (wanneer ik 2 masters tegelijk zou willen doen).quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
Op een andere site lees ik van de voorzitter van de Lsvb over het hele plan:
[..]
Ik heb daar nog niets over gezien, dus het lijkt me dat dit nog kan, maar de centrale vraag is of de stufi voldoende is om het instelling-collegegeld te betalen....quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:47 schreef Horloge het volgende:
Jammer, dan zou het echt nét ook voor mij kunnen gelden (wanneer ik 2 masters tegelijk zou willen doen).
Een algemene vraag: is het mogelijk om stufi te krijgen voor een tweede master (dus ná een andere master, maakt niet uit of het lenen of gift is)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |