Is dat niet treurig? Dit is ook het geval voor mijn studie.quote:Op woensdag 14 januari 2009 04:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zo doe ik dat bij m'n economiestudie ook. Als je alles gewoon door leest en de tentamens voorbereid door even een pak opgaven te maken heb je geen colleges nodig. Ik volg alleen de verplichte werkcolleges.
Medische wetenschappen zijn echt geen beta-wetenschappen. Die lui kunnen nog niet eens een integraal uitrekenen. Technische wetenschappen, wiskunde en de natuurwetenschappen, dat zijn beta-wetenschappen.quote:Op zaterdag 29 november 2008 17:46 schreef Pyjama het volgende:
Onder beta-wetenschappen verstaan we wiskunde, natuurwetenschappen, energie- en milieukunde, technische wetenschappen en medische wetenschappen.
Bron
Zeker, maar ik heb mij daar maar bij neergelegd.quote:Op woensdag 14 januari 2009 04:36 schreef Registratiedienst het volgende:
Is dat niet treurig?
quote:De hoorcolleges en werkgroepen zijn overbodig (handig voor bonuspunt), en de boeken hoeven ook niet heel erg grondig bestudeerd te worden om een 6/7/8 te halen..
.
Toen ik nog civiele techniek studeerde was ik echt 35 uur per week er aan kwijt. Stof doorwerken, ontwerpopdrachten maken, de nodige wiskunde tot je nemen etc. Er gaapt echt een enorm gat tussen de beta-studies en de andere studies. De beta-studies hebben echt een veel hoger niveau, zo veel hoger dat het echt beschamend is dat beide groepen als WO-studie gezien worden.quote:Ik vraag mij soms wel af of ik wel een WO-studie of een MBO-opleiding volg..
quote:Op woensdag 14 januari 2009 04:40 schreef Ole het volgende:
yup
1) bestudeer de inhoudsopgave (=structuur van het boek duhhh)
2) verzamel eerder afgenomen tentamenvragen
3).... zorg dat je punt 1) en 2) kunt dromen
en je hebt iig een voldoende binnen
Met dank aan je uiterst serieuze medestudenten en vooral aan het bekostigingssysteem van het HBO/ WO van de laatste 15 jaar
Een goede verbetering zou al zijn om wiskunde B verplicht te stellen voor economie-studenten. Dan valt 75 % af zodat je het niveau van de studie flink kan verhogen zonder dat je enorme uitval percentages krijgt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 04:48 schreef Registratiedienst het volgende:
Wat denken jullie?
Wat is 't nut van een intergraal uitrekenen?quote:Op woensdag 14 januari 2009 04:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Die lui kunnen nog niet eens een integraal uitrekenen.
Dat hangt van de integraal af.quote:Op woensdag 14 januari 2009 04:51 schreef kraaksandaal het volgende:
Wat is 't nut van een intergraal uitrekenen?
Door het algebraïsch aan te pakken kun je bepaalde verbanden ontdekken die je met de rekenmachine niet op zouden vallen. Misschien kun wel een bepaalde variabele geheel weg strepen doordat het uiteindelijk zowel in de teller als in de noemer van een bepaalde breuk staat. Misschien komt het, als je het vereenvoudigd wel uit op 1, dan hoef je niet eens je rekenmachine te pakken.quote:Op woensdag 14 januari 2009 04:57 schreef kraaksandaal het volgende:
Daar heb je toch een rekenmachine voor? Dodelijk vervelend vond ik 't om die dingen uit te rekenen.
Het omgekeerde van differentiëren is 't dat snap ik ook nog wel.quote:Op woensdag 14 januari 2009 05:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Door het algebraïsch aan te pakken kun je bepaalde verbanden ontdekken die je met de rekenmachine niet op zouden vallen. Misschien kun wel een bepaalde variabele geheel weg strepen doordat het uiteindelijk zowel in de teller als in de noemer van een bepaalde breuk staat. Misschien komt het, als je het vereenvoudigd wel uit op 1, dan hoef je niet eens je rekenmachine te pakken.
Ligt eraan over welke studie je het hebt. Ik denk zeker niet dat het overgrote deel die studies doen zoals elektrotechniek, wiskunde, natuurkunde of informatica gemakzuchtig doen over hun studie. Echter als iemand wiskunde en natuurkunde of informatica tegelijk studeert kan ik dat wel begrijpen omdat die vakken elkaar gewoon heel erg veel overlappen. Dus dan zou ik het niet echt gemakzuchtig willen noemen.quote:
Ben je echt zo dom en wereldvreemd?quote:Op woensdag 14 januari 2009 08:20 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Waarom moeten studies altijd "moeilijker" gemaakt worden door wiskunde toe te voegen? Iedereen die ik ken die informatica studeert, weet geen hol van de wereld. Alsof algemene kennis niet nuttig is, maar een integraal uitrekenen wel.
Het zijn inderdaad geen ''harde'' beta-wetenschappen. Maar waar wilde je het dan onder scharen? Ik zou het ook niet in alfa of gamma plaatsen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 04:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Medische wetenschappen zijn echt geen beta-wetenschappen. Die lui kunnen nog niet eens een integraal uitrekenen. Technische wetenschappen, wiskunde en de natuurwetenschappen, dat zijn beta-wetenschappen.
Ben jij echt zo onvriendelijk? Serieus, zo'n opmerking heeft toch niets toe te voegen aan de discussie?quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:52 schreef Twerk het volgende:
[..]
Ben je echt zo dom en wereldvreemd?
Deltaquote:Op woensdag 14 januari 2009 12:09 schreef Pyjama het volgende:
Het zijn inderdaad geen ''harde'' beta-wetenschappen. Maar waar wilde je het dan onder scharen? Ik zou het ook niet in alfa of gamma plaatsen.
Ze zouden kunnen beginnen door open vragen te stellen op tentamens. Ik heb in anderhalf jaar communicatiewetenschap slechts drie tentamens met open vragen gehad, waarvan 1 statistiektentamen. Zelfs bij twee andere statistiektentamens was 75% van de vragen meerkeuze.quote:Op woensdag 14 januari 2009 06:57 schreef Registratiedienst het volgende:
Ik heb het uiteraard over Alfa-studies.. Studies zoals bestuurskunde, sociologie, culturele antropologie enzovoort. Zo'n studie kun je alleen moeilijker maken met 'statistiek', niet met theorie (wel in hoeveelheid - dat wel).
Waarom slechts een jaar? Heb je één van die studies voortijdig afgebroken of overlapten ze elkaar?quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:55 schreef lafillenoyee het volgende:
Ik heb een jaar politicologie met rechten gecombineerd en ik moet zeggen dat het mij wel meeviel hoe druk het was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |