Flink specerijen en negers verschepenquote:Op zaterdag 17 december 2005 23:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik hoop dat wij al Nederland ooit weer de rol kunnen spelen als in de VOC tijd. Heersend over de wereldze"een , dan moetem we wel flink meer geld besteden aan defensie.
Ietsje overdreven, alhoewel het me altijd heeft verbaasd dat een land dat zo afhankelijk is van handelsroutes over zee niet aanmerkelijk meer investeert in de veiligheid van die routes.quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik hoop dat wij al Nederland ooit weer de rol kunnen spelen als in de VOC tijd. Heersend over de wereldze"een , dan moetem we wel flink meer geld besteden aan defensie.
En dat zal ook nog wel een halve eeuw duren. Er zijn binnen NATO maar een paar multi-nationale eenheden. De NAEWF, de NL/UK Amphibious group, het Duits-Nederlandse legerkorps, de Belgisch-Nederlandse DATF en het Frans-Duitse legerkorps.quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:41 schreef sp3c het volgende:
voor de landmacht is het ak eenvoudiger om een /EU strijdmacht te bouwen alleen wordt het lastig om de Fransen Duits materiaal aan te smeren denk ik
Ik heb daar is over zitten te denken, maar het meeste van de landmacht komt al uit de EU.quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:41 schreef sp3c het volgende:
voor de landmacht is het ak eenvoudiger om een /EU strijdmacht te bouwen alleen wordt het lastig om de Fransen Duits materiaal aan te smeren denk ik
het is ook een lang termijn planquote:Op zaterdag 17 december 2005 23:41 schreef sp3c het volgende:
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar iemand schreef ooit:quote:Op zondag 18 december 2005 13:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het is ook een lang termijn plan
maar je ziet wel duits wapengebruik in frankrijk, volgens mij is het kanon van de leclerk duits bijvoorbeeld.
maar als je een EU leger wilt (waar ik een groot voorstander van ben) dan moet je eerst een gezamenlijk buitenland beleid voeren (over bepaalde gebieden in ieder geval)
bronquote:Chili koopt achttien F-16´s luchtmacht
Vliegbasis Leeuwarden, 16 Dec 2005
Tijdens een korte ceremonie op de vliegbasis Leeuwarden is in aanwezigheid van de Chileense Minister van Defensie, Jaime Ravinet de la Fuente, en Staatssecretaris Cees van der Knaap een overeenkomst getekend voor de verkoop van achttien F-16´s van de Koninklijke Luchtmacht aan Chili. De vliegtuigen worden, na vliegklaar gemaakt te zijn, in 2006 en 2007 overgedragen aan de Chileense luchtstrijdkrachten. Verder zal de Koninklijke luchtmacht in beperkte mate ondersteuning verlenen om de Chileense luchtmacht vertrouwd te maken met dit type vliegtuig.
De verkoop van F-16´s maakt deel uit van de maatregelen die met de Prinsjesdagbrief 2003 bekend zijn gemaakt. Het totale Nederlandse arsenaal aan F-16 jachtvliegtuigen wordt verkleind van 137 tot 108 toestellen. De reductie in het aantal jachtvliegtuigen zal resulteren in lagere exploitatiekosten, een verbeterde inzetbaarheid van de resterende toestellen en ruimte voor investeringen zoals bijvoorbeeld precisiewapens.
De Phantom ging niet door de muur, maar werd verpletterd.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:16 schreef -calimero- het volgende:
Zo ziet het er uit als je een Phantom op volle snelheid door een betonnen muur van 3,6 meter dik laat vliegen.
plaatje
filmpje uit 1988
mooi hebben die eindelijk ook weer iets van een marinequote:Op woensdag 21 december 2005 19:18 schreef M5 het volgende:
las net in de krant dat Belgie 2 M-fregatten gaat kopen. morgen zou het koopcontract ondertekend worden
Och, zo erg is dat ook weer niet. Die boten zijn weliswaar niet bejaard, maar wel alweer ruim 10 jaar oud. En voor de Belgen is dit een behoorlijke upgrade!quote:Op woensdag 21 december 2005 19:18 schreef M5 het volgende:
las net in de krant dat Belgie 2 M-fregatten gaat kopen. morgen zou het koopcontract ondertekend worden
http://www.mindef.nl/actu(...)51221_fregatten.aspxquote:Op woensdag 21 december 2005 21:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Och, zo erg is dat ook weer niet. Die boten zijn weliswaar niet bejaard, maar wel alweer ruim 10 jaar oud. En voor de Belgen is dit een behoorlijke upgrade!
holy shitquote:Op woensdag 21 december 2005 22:20 schreef RonaldV het volgende:
de Raggende (Frans-)mannen!![]()
Die gasten houden van echt laag! Check de vrachtwagen!
meer filmpjes
strak spul! je zal maar rustig op dat weggetje rijden met je truck en d'r komt in eens zo'n franse mongool langsquote:Op woensdag 21 december 2005 22:20 schreef RonaldV het volgende:
de Raggende (Frans-)mannen!![]()
Die gasten houden van echt laag! Check de vrachtwagen!
meer filmpjes
en dat vind ik ook groot zat eigenlijk voor NL mischien nog 2 fregatten erbij maar ik bedoel we hoeven niet meer te heersen over de 7en wereldzeeenquote:Op donderdag 22 december 2005 11:35 schreef ToXiCitY het volgende:
België koopt de Hr.Ms. Karel Doorman (F827) en de Hr.Ms. Willem Van Der Zaan (F829), de 2 oudste M-fregatten. Nederland houdt nog 4 van in totaal 8 M-fregatten over, 2 waren er eerder al verkocht aan Chili (de Hr.Ms. Abraham Van Der Hulst (F832) en de Hr.Ms. Tjerk Hiddes (F830)).
De Marine beschikt volgend jaar dus over 4 M-fregatten, 4 LC-fregatten, 2 troepentransportschepen en 2 tankers. In de komende jaren zullen er nog 4 korvetten en 1 tanker annex helicarrier gebouwd worden.
De taken van de Marine verschuiven steeds meer naar ondersteuning voor amfibische landingen, vandaar dat er een tweede troepentransportschip is gebouwd. Het wachten is nu dus op de korvetten, tegen de tijd dat die gebouwd en operationeel zijn zijn we alweer minstens 2 of 3 jaar verder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |