Och, gewoon je mond houden. Ik programmeer dagelijks switches en routers door het hele land, maar als ik op een verjaardag ben zeg ik dat ik het meer als hobby doe. Waarbij ik dan vertel dat ik gisteren mijn eerste computer opengeschroefd heb, en dat hij daarna niet meer aan wou gaan.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:01 schreef Hugster het volgende:
Ik voorzie dan minder geklaag en meer Apple euforie op verjaardagen
Nog niet, maar als dit platform door, laten we zeggen 30 a 40%, gepenetreerd is zal dat wel veranderen. Wil niet zeggen dat de algemene structuur van OSX beter in elkaar zit dan MS-Windows XP.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:01 schreef Gerard56 het volgende:
Hoezo, met OSX heb je toch geen virussen en spyware? Of loop ik achter?
Daarom wordt apple ook vaak door professionals gebruikt. Mensen die geen kaas van computers gegeten hebben zullen ook niet vooraan staan om veel geld voor een computer uit te geven.quote:Ik moet overigens zeggen dat het niet zo heel raar is dat mensen van Apple naar PC overswitchen. Voor simpel internetgebruik is een PC vaak iets voordeliger, en dan is de keuze voor veel mensen gemaakt. Of ze nou in de dock op Safari klikken, of op het bureaublad op Internet Explorer, ik zie het verschil niet.
Daarnaast zien mensen Apple als design, en denken ze niet meteen aan OSX of concept en het totaalplaatje. Ze zien het als een mooie computer, en gaan vervolgens de prijs en specificaties bekijken (zoals ik hierboven dus ook al zei)
Bij bedoeld dat als er veel meer Apple gebruikers bijkomen het steeds interessanter wordt om een goed virus voor Apple te ontwikkelen, nu is de "doelgroep" simpelweg te klein. Of het lukt ze niet goedquote:Op woensdag 7 december 2005 15:01 schreef Gerard56 het volgende:
Hoezo, met OSX heb je toch geen virussen en spyware? Of loop ik achter?
Ik moet overigens zeggen dat het niet zo heel raar is dat mensen van Apple naar PC overswitchen. Voor simpel internetgebruik is een PC vaak iets voordeliger, en dan is de keuze voor veel mensen gemaakt. Of ze nou in de dock op Safari klikken, of op het bureaublad op Internet Explorer, ik zie het verschil niet.
Een Spotlight achtig iets, maar dan veel sneller + meer opties voor pluginsquote:Op woensdag 7 december 2005 15:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat is Quicksilver voor iets?
Hmkay, ik zal het eens proberen.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:13 schreef Hugster het volgende:
Een Spotlight achtig iets, maar dan veel sneller + meer opties voor plugins
Uitleggen is VEEL meer werk dan het gewoon even downloaden en het ervaren.
Het is freeware, downloaden en op ctrl + spatie rammen
iSlut kent Quicksilver niet? Ga je diep schamen meid!quote:Op woensdag 7 december 2005 15:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hmkay, ik zal het eens proberen.
quote:Op woensdag 7 december 2005 15:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
iSlut kent Quicksilver niet? Ga je diep schamen meid!
quote:Maar hier alvast een QS Tutorial voor je
MS Word geopend in PB G4 1.67 Ghz 1Gig; iMac G5 2.0 Ghz 1Gig en Dell P4 3.0 Ghz 1 Gigquote:Op woensdag 7 december 2005 15:15 schreef Gerard56 het volgende:
Ik heb dus een eMac als jukebox (met iTunes, binnenkort ga ik even met Frontrow klooien), standaard-model met 250GB IDE-disk, en een Wintel laptop met als enige specialiteit 2gb geheugen. Deze gebruik ik om door het hele land servers, routers, switches en ander zut in te programmeren. Doordat ik redelijk wat dev-tools zelf heb gemaakt, voor het windows platform, is een powerbook of ibook totaal niet interresant. Daarnaast werk ik bijna alleen maar met CLIs, waardoor vensters futile worden.
De snelheid van het openen van venster... met mijn Windows XP Professional open ik een applicatie in 15ms. Met OSX zal dit waarschijnlijk instant zijn, maar weet je ook hoe dat komt? Doordat hij programma's niet echt sluit, maar het in je geheugen bewaard. En dat kost bakken vol geheugen, waardoor je minimaal 512mb in je computer moet hebben (en dan als het even kan 1GB, want met 512mb gaat het alsnog niet vloeiend). Sja, met zoveel geheugen kan ook Windows alles supersnel openen.
Windows heeft niet eens een echte CLIquote:Op woensdag 7 december 2005 15:15 schreef Gerard56 het volgende:
Daarnaast werk ik bijna alleen maar met CLIs, waardoor vensters futile worden.
Daar is het geheugen toch ook voor ? En apps die je echt niet gebruikt swappen lekker naar disk, met als voordeel dat een al gestarte app uit de swap trekken sneller is dan de app opnieuw starten.quote:De snelheid van het openen van venster... met mijn Windows XP Professional open ik een applicatie in 15ms. Met OSX zal dit waarschijnlijk instant zijn, maar weet je ook hoe dat komt? Doordat hij programma's niet echt sluit, maar het in je geheugen bewaard. En dat kost bakken vol geheugen, waardoor je minimaal 512mb in je computer moet hebben (en dan als het even kan 1GB, want met 512mb gaat het alsnog niet vloeiend). Sja, met zoveel geheugen kan ook Windows alles supersnel openen.
50,41 honderste seconden.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
ff voor de duidelijkheid: 00(uur):00(minuten);50(seconden); 41(honderdste seconden)??
Ik lees het af met een simpele stopwatch.
Precies hetzelfde doet Windows XP ook, en nog erger zelfs, want applicaties als Internet Explorer worden alvast maar in het geheugen geladen bij het starten van de computer om zo de indruk te kunnen wekken dat IE sneller start als alternatieve browsers...quote:Op woensdag 7 december 2005 15:15 schreef Gerard56 het volgende:
De snelheid van het openen van venster... met mijn Windows XP Professional open ik een applicatie in 15ms. Met OSX zal dit waarschijnlijk instant zijn, maar weet je ook hoe dat komt? Doordat hij programma's niet echt sluit, maar het in je geheugen bewaard.
Nou, ik heb hier een alweer "oude" PowerBook G4 (867 MHz) met 640 MB RAM en een Windows PC (P4 2,8 GHz) met 1 GB RAM en wat betreft het openen van applicaties heb ik bepaald niet het gevoel dat de op papier veel snellere Windows machine zoveel sneller is als mijn PowerBook, in tegendeel zelfs.quote:En dat kost bakken vol geheugen, waardoor je minimaal 512mb in je computer moet hebben (en dan als het even kan 1GB, want met 512mb gaat het alsnog niet vloeiend). Sja, met zoveel geheugen kan ook Windows alles supersnel openen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |