abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32792853
Hoi,

Ik zit er aan te denken vrijwilligerswerk in het buitenland te doen. Ik zag wat leuks op deze site: http://www.activityinternational.nl/vrijwilligerswerk/ (optie 2)

Zijn er mensen met ervaring op dit gebied? Tips? Aanbevelingen? etc.

Of zijn er mensen die andere projecten kennen in Thailand, Maleisie of Singapore?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32794256
Ik heb in het verleden ook geprobeerd vrijwilligerswerk in het buitenland te gaan doen. Ik wilde naar Afrika, maar het is mij niet gelukt.

Niemand wilde mij hebben, ze zochten alleen mensen met een medische of technische of boerenachtergrond en ik had (net zoals jij) gestudeerd en daar had men weinig aan.

Misschien is het in Thailand anders?

Bedenk wel dat je waarschijnlijk zelf je verblijf en eten e.d. moet betalen. Dus het is eigenlijk betaald werken en je moet dus wel wat gespaard hebben.
pi_32794313
zie: Vrijwilligerswerk in het buitenland in WGR

en een lijstje in: [Centraal] TRV Feedback #6

De experts over Thailand zitten hier: Thailand #7 (hello mister, need tuk-tuk?)

is dus een WGR topic, je zou 'm zelf kunnen verplaatsen
  zaterdag 3 december 2005 @ 23:32:58 #4
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_32795030
goedkoop op vakantie?
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_32819329
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 23:08 schreef DutchTrain het volgende:
zie: Vrijwilligerswerk in het buitenland in WGR

en een lijstje in: [Centraal] TRV Feedback #6

De experts over Thailand zitten hier: Thailand #7 (hello mister, need tuk-tuk?)

is dus een WGR topic, je zou 'm zelf kunnen verplaatsen
Thanks.

Alhoewel veel doorgelinkte topics niet meer bestaan? En veel staat ook in trv. Aan de mod of deze hier kan blijven staan.

Op het moment zijn er drie dingen die me aanspreken:

4 weken orientatie, daarna 8 weken vrijwilligerswerk (1400 euro)

8 weken in een dierenopvangverblijf werken (1108 euro)

10 weken vrijwilliigerswerk, waarvan de eerste week introductie en de laatste 'bijkomen' is (1350 euro)

Heeft iemand trouwens ervaring met joho?

En ik hoorde dat je misschien subsidie kan krijgen als je vrijwilligerswerk in het buitenland doet. Weet iemand daar iets over?

[ Bericht 1% gewijzigd door sizzler op 04-12-2005 21:50:34 ]
pi_32822168
ik ga in februari voor 3/4 maanden naar Thailand om er vrijwilligerswerk te doen. Google maar eens op travel-to-teach, ik ben iig erg enthousiast, relatief goedkoop en ontzettend aardige behulpzame mensen.
pi_32824627
quote:
Op zondag 4 december 2005 23:06 schreef zieb het volgende:
ik ga in februari voor 3/4 maanden naar Thailand om er vrijwilligerswerk te doen. Google maar eens op travel-to-teach, ik ben iig erg enthousiast, relatief goedkoop en ontzettend aardige behulpzame mensen.
Goeie. Dat scheelt zeg:

8 weken lesgeven (675 euro)
pi_33705776
Vorig jaar heb ik in een inrichting in Oost Europa gewerkt. Zit er over te denken om dit jaar weer zoiets te ondernemen. Zit te denken aan Australie of de VS. Vanwege de taalbarriere . Beetje kunnen communiceren lijkt me toch wel handig. Ben wel opzoek naar iets van max 1 maand, in de zomervakantie.. Is misschien lastig, maar ik kan niet anders omdat ik nog studeer..
DIt spreekt me in ieder geval wel aan..
http://www.activityintern(...)erika/amerika_sc.asp
Maar ben nog een beetje aan het dubben wat ik nou precies wil doen...
Dit is eigenlijk een tvp'tje dus...blijf dit topic in de gaten houden.

En als iemand nog tips heeft of websites..... Altijd welkom.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  donderdag 5 januari 2006 @ 11:44:46 #9
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33723392
quote:
Op zondag 4 december 2005 23:06 schreef zieb het volgende:
Ziet er wel grappig uit. Wat ik wel bizar vind is dat zij compleet lijken fixeren op de volunteer. Je moet echt hard zoeken om te vinden wat voor projecten ze nu werkelijk doen en de info hierover is vreselijk summier. Het gaat vooral over de mooie plaatsen, aardige mensen en lekker eten. Allemaal ook heel belangrijk (absoluut ), maar het geeft wel een punt aan wat ik al eerder maakte: veel van dit soort organisaties gaan uit van een vraag van de vrijwilliger, niet zozeer van een vraag van de bevolking. Wil niet zeggen dat de projecten per definitie niks zijn, maar ik zou er zeker zeer kritisch naar kijken. Met name als jij er (naast lekker eten en goedkoop) ook in geïnteresseerd bent een zinvol project te doen.
quote:
The benefits from volunteering with Travel to Teach are:
» You will learn to handle unexpected situations.
» You will work within another culture.
» The work you do will bring you closer to people of the country you visit.
» You will learn about yourself while learning about others.
» You will have memories and find friends for life.
» And you will make a difference to many people's lives in the process.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_33794499
Wat duur allemaal, die vrijwilligersprojecten. Ik ken een veel goedkopere organisatie http://www.volunthai.com/ schijnt heel leuk te zijn, dan kun je gaan lesgeven op schooltjes op het platteland!
Ik zou nooit zoveel geld neerleggen voor het doen van vrijwilligerswerk..
Wie niet weg is, is gezien
  zondag 8 januari 2006 @ 15:46:33 #11
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_33833584
http://www.ccusa.nl/ is misschien ook wel wat..
Ik wilde dat proberen maar ik geloof dat ik nog wel even bezig ben met het invullen van die application... Goed georganiseerd, dat wel, maar ik vind 'm een beetje over de top.
http://www.campcalifornia.com/pdf/CA05staff.pdf

[ Bericht 11% gewijzigd door Cutebutpsycho op 08-01-2006 16:13:06 ]
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  maandag 9 januari 2006 @ 13:14:26 #12
78918 SeLang
Black swans matter
pi_33863252
Die link van de TS komt op mij meer over als een soort van actieve vakantie ipv vrijwilligerswerk dat echt een bijdrage levert aan het land/ de mensen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')