Uneken is geblesseerd en speelde vorig seizoen dramatisch. Begin dit seizoen speelde hij goed, maar nu is hij dus geblesseerd. Als Peters zo dicht tegen het 1e elftal aan zit, dan vind ik het raar dat hij wel al zo'n 800 minuten heeft warmgelopen maar nog geen minuut speeltijd heeft gehad. Raymaekers speelt ook niet altijd even overtuigend en Rimkus vind ik helemaal niets. Afijn, waar het me in het geval Van Heijnsbergen bijvoorbeeld om gaat: Rimkus is geblesseerd, dan mag Haemhouts aankloten op de linksbackpositie terwijl hij geen linksback is, vervolgens loopt Haemhouts tegen een blessure/schorsing aan en dan mag de totaal uit vorm zijnde Biyadat spelen op een positie waar hij totaal niet uit de voeten kan.... Van Heijnsbergen is wel linksback en zit gewoon op de bank. Dan vraag ik me echt af wat er nog meer moet gebeuren wil die jongen een kans krijgen of is hij echt zo slecht dat 'n uit vorm zijnde middenvelder beter als linksback kan spelen dan hij?
Ik geef liever 'n jeugdspeler bij twijfel een contract zodat hij zich 'n jaar kan manifesteren dan dat bv een Cales een 3-jarig contract krijgt terwijl hij nog nooit wat heeft laten zien. Hetzelfde geldt voor Dors. Achteraf praten is misschien makkelijk, maar in plaats van die twee hadden we ook Thenu, el Makrini en Plet vast kunnen leggen. El Makrini, Plet en Thenu doen het goed in het 2e, in het 1e doen ze het ook niet slecht en ze spelen met inzet en beleving. Dat hebben we zo hard nodig nu, vandaar dat ik vind dat deze jongens best wat meer speeltijd zouden mogen krijgen. Daar hebben wij en de club meer aan dan 'n falende huurling van FC Utrecht of een week in, week uit waardeloos spelend vriendje van Theo Bos. Ik zie ook liever 'n Plet spelen dan bv een Zongo, van wie het nog maar afwachten is wat hij gaat brengen.
De jeugdopleiding heeft in het verleden grote namen opgeleverd, maar intussentijd is er ook flink bezuinigd en versoberd. De jeugdopleiding was altijd de kracht van FC Den Bosch, omdat FC Den Bosch in vergelijking met andere clubs relatief veel tijd en energie stak in de jeugdopleiding. Dat is nu een stuk minder en het baart me bijvoorbeeld zorgen dat het hoogste B-elftal uitkomt in 'n klasse met zowat alleen maar amateurs en speelt tegen Blauw Geel en Nuenen. Van het talentvolle A1-elftal dat in de Eredivisie speelde is ook nauwelijks nog wat over, de meeste spelers spelen nu in de hoofdklasse. Toch raar, aangezien blijkt dat spelers uit een minder A-elftal als ze de kans krijgen best aan kunnen pikken bij de A-selectie. Wat Kruys deed heeft de club toch geen windeieren gelegd, jongens als Biyadat en Beekmans kregen toen wel gewoon de kans. Dat ging ook met vallen en opstaan, maar we werden toen met een elftal met veel eigen jeugd wel 5e of 6e meen ik. Dat is niet veel beter dan dit jaar, maar dit jaar spelen we met een zooi huurlingen, waardoor we volgend seizoen weer opnieuw mogen beginnen. Gezien het aankoopbeleid van de afgelopen twee seizoen, heb ik er gewoon heel weinig vertrouwen in dat we volgend jaar opeens wel weer meedoen voor de titel.
Van Rijn heb ik een aantal maal zien spelen bij de A1 en ook in het 2e. Ook weleens een oefenwedstrijdje in het 1e. Hij speelt in België bij een 3e-klasse club overigens. De technische staf had ook best vertrouwen in Van Rijn, alleen kon men 'm niet eens een benzinevergoeding geven geloof ik... daarom is hij naar Turnhout gegaan, dan kon hij overdag werken en 's avonds trainen bij Turnhout.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.