abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 januari 2006 @ 14:19:43 #151
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_34412940
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:18 schreef DaisyDuke het volgende:
[afbeelding]

Ja, dat was me 'n mafketel!
Tsja, daar was ik al bang voor, trouwens, ik wist van niks en heb zeker geen geld aangenomen
pi_34440098
Even een gat in mn muziekkennis bekennen.
Die bijna copie van Legal Man in Dirty Harry van de Gorillaz, mag dat zomaar?
pi_34449639
Ach, als het legaal is en gemaakt met L-I-E-F-D-E, vooruit.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34481490
Isobel's album staat op de luisterpaal. Best wel interessant, maar niet zo goed als de nieuwe B&S. Beetje Nick Cave momenten.
pi_34487429
Dat zal vooral door de inbreng van Lanegan komen, denk ik.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34492855
Dat denk ik ook . Ik ben nu al 3 keer bij de Plato geweest om de nieuwe single 'Funny Little Frog' te kopen, maar hij is nog steeds niet binnen . Nu maar hopen dat het album wel op tijd in de schappen ligt.

Volgens interview met Stuart is de volgende single trouwens 'the Blues are still Blue'. Goeie keus!
  donderdag 26 januari 2006 @ 21:37:24 #157
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_34496556
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 14:41 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Isobel's album staat op de luisterpaal. Best wel interessant, maar niet zo goed als de nieuwe B&S.
Ach. Goed. Minder goed. Eigenlijk niet heel vergelijkbaar en klinkt zo op het eerste gehoor gewoon erg tof. Belle & Sebastian voor de dag, isobel en Lanegan voor de avond/nacht. Denk dat dat een mooie verdeling is en dan kunnen beide albums zonder concurrentie naast elkaar bestaan.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_34498341
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 21:37 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ach. Goed. Minder goed. Eigenlijk niet heel vergelijkbaar en klinkt zo op het eerste gehoor gewoon erg tof. Belle & Sebastian voor de dag, isobel en Lanegan voor de avond/nacht. Denk dat dat een mooie verdeling is en dan kunnen beide albums zonder concurrentie naast elkaar bestaan.
Daar heb je absoluut gelijk in. Dat was ook wat ik dacht, want het zijn wel twee verschillende albums. Maar ik vind het altijd een beetje een dooddoener om dat te zeggen. En het blijft een feit dat ik gewoon enthousiaster ben over de nieuwe B&S. Maar ik denk dat veel mensen beide albums wel zullen aanschaffen, waaronder ik .
pi_34498822
Another Sunny Day had de single moeten zijn. Uptempo en catchy, de perfecte formule voor een single.
  donderdag 26 januari 2006 @ 22:32:12 #160
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_34499096
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 22:25 schreef -Dries- het volgende:
Another Sunny Day had de single moeten zijn. Uptempo en catchy, de perfecte formule voor een single.
Dat geldt toch ook voor het kikkerliedje.
pi_34509462
Maar dan in mindere mate
  vrijdag 27 januari 2006 @ 12:12:39 #162
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_34512499
Niet eens. Dat kikkerliedje is fenomenaal, catchy, vrolijk, lekker tempo, dansbaar ( )
Perfecte single.
pi_34514302
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:12 schreef pfaf het volgende:
dansbaar ( )
Eensch . Kijk maar naar de videoclip. Nou is Stuart op zich wel iemand die altijd en overal op danst. Ik denk dat als je Another Sunny Day en Funny little Frog als singles neemt, dan lijkt het toch een beetje alsof het album alleen maar zulke nummers bevat.

Wat dat betreft vind ik Blues are still Blue wel een goede keuze. Was wel een van de nummers die me bij de eerste draaibeurt al opviel.
pi_34514433
quote:
uit interview

The first thing I thought when I heard 'Dressed Up In You' was that this felt like a 'woman's song'.
I wrote that for a female to sing, so when I sing it, I must admit I feel a little Dame Edna. It’s about a pal who’s left a group and done onto more “successful things”. I’ve heard a female singing it and it makes more sense. I’ve been doing another project, parallel to this record, in which I’ve written a whole album for a group of singers. I kind of clawed this track back from that. I’d like to work more on that project but Belle And Sebastian just takes up all of my time
Ik ben benieuwd of dit project ooit nog eens wat wordt . Hij heeft het er al een paar keer over gehad, maar hij heeft dus al een heel album hiervoor geschreven. Cool!
pi_34521341
Vandaag Fold your hands.. en Storytelling gekocht
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:55:43 #166
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_34524302
Ik ga morgen die plaat van Lanegan en Isobel maar eens kopen. Klinkt echt ontzettend goed. Veel beter dan ik verwacht had.
pi_34524368

Deze kreeg ik vandaag in de Platenzaak, toen ik de nieuwe Isobel en Lanegan aanschafte . How Ironic. Wel leuke tekst trouwens....
  vrijdag 27 januari 2006 @ 19:52:07 #168
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_34527563
Is dat gewoon de cd-single of iets anders?

Ik krijg bij nummer 3 van Campbell en Lanegan telkens zo'n candlelight referentie door die viooltjes op de achtergrond. Lijkt enigzins op Green Sleaves of hoe dat pokkenummer ook heet.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 11:06:00 #169
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34543290
Ben nog steeds niet kapot van Isobel's nieuwe plaat. Dat het album nog wel een ruime voldoende haalt is meer te danken aan Lanegan, die weer grootser dan groots is, dan aan de kwaliteit van de songs. Maar goed, ik geloof dat ik in herhaling ga vallen....
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_34546552
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:52 schreef Wepeel2 het volgende:
Is dat gewoon de cd-single of iets anders?
Nee, gewoon een promo kaartje. De single is hier in Groningen nog in geen velden of wegen te bekennen. Maar ik vond het wel een grappig kaartje. Ik ben wel blij met de nieuwe Isobelle en de songs kunnen mij wel blijven boeien. Ik weet niet in hoeverre dat op de lange termijn het geval is, maar tot nu toe is het goed te pruimen .
  zaterdag 28 januari 2006 @ 14:53:28 #171
48233 Auticia
warriorette
pi_34550031
Ik kreeg de vinyl single van Ramblin' man bij het album van Isobel en Mark.
I bet you are flying inside.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 19:13:00 #172
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_34557038
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:53 schreef Auticia het volgende:
Wat veel cadeautjes bij dat album...
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  zaterdag 28 januari 2006 @ 19:14:12 #173
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_34557075
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:53 schreef Auticia het volgende:
Ik vandaag ook. Ik heb hem bij de Concerto gekocht, maar het zal wel standaard zijn bij alle Plato-gelieerde winkels. Leuk extra'tje.
pi_34557863
Hmm, had ik hem toch bij de Plato moeten kopen . Ik kom daar 3 keer per week, en de ene keer dat ik eens een album bij de concurrentie koop mis ik weer wat . Ach ja, ik vind Ramblin' Man niet het sterkste nummer op de plaat.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 20:31:33 #175
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_34559575
Ook bij mij is het TLP kwartje nu dan toch echt gevallen. Top 3 B&S album. Ik kan niet wachten totdat ik hem in de kast kan zetten (en in de auto kan draaien)

@man_in_a_shed: Let me guess: die concurrent was Elpee?
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
pi_34591936
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:31 schreef Brahimov het volgende:
@man_in_a_shed: Let me guess: die concurrent was Elpee?
Yes sir! Goede platenzaak, dat wel. Maar stiekem ben ik toch liever in de Plato, behalve voor Vinyl of course .

Interessante quote trouwens:
quote:
Link
Isobel Campbell: 'I Would Play With Belle and Sebastian Again'
If the circumstances were right...

by Scott Colothan on 1/28/2006

Isobel Campbell has admitted that she would play live with Belle and Sebatian again, if she was asked.

Campbell who releases her album ‘Ballad of the Broken Seas’ with Mark Lanegan on Monday admits she would guest on cello if the circumstances were right.

She told PS: “”It’s been so long since I saw them, it’d feel strange going back.

“If I was asked – and I doubt they’d want me – then I wouldn’t have any objection guesting on a song. I can’t see it, but you never know.”

Belle and Sebastian parted their ways with Campbell amicably in 2002.
pi_34610335
TLP staat inmiddels op de luisterpaal
pi_34631028
Ik weet niet of het de goede plaats is om te posten, maar goed.

Ik raakte een beetje betoverd door de album cover van het album Ballads of the Broken Seas van Isobel Campbell & Mark Lanegan op de FOK! Frontpage. De beschrijving van de muziek sprak me wel aan en ik ben toen eens gaan luisteren op de Luisterpaal van de VPRO. Op eerste gehoor vond ik het niet zoveel aan, maar nu ik weer selectief wat liedjes aan het beluisteren ben, zinken sommige nummers wel in. Hoe sfeervol.

Misschien vind ik de reguliere Belle & Sebastian albums ook wel leuk, alhoewel ik TLP nog een beetje ondefinieerbaar vond. Tevens weer op eerste gehoor, dus misschien verandert dat nog. Ballads of the Broken Seas vind ik alvast heerlijk klinken zo.
pi_34646862
Vandaag eindelijk de nieuwe single bemachtigd! Meat and Potatoes is een grappig nummer. Nu nog een weekje wachten en dan is het album eindelijk origineel binnen.
pi_34663312
Wat een goed album zeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')