quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:38 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik loop soms tegen het feit aan dat ik misschien iets teveel zelfspot/sarcasme heb. Dit merk ik meer bij mn hetero dan bij mn homo vrienden eigenlijk..
Ach.. ik denk dat het meer aangeeft welke mensen daadwerkelijk tolerant zijn en wie er schijntolerant is?quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:38 schreef error het volgende:
[..]
![]()
Ik bespeur een splitsing in deze topic tussen 'verantwoordelijkheden' en 'vrijheden'. Damn het lijkt hier de maatschappij wel
Misschien moet ik nog maar eens verwijzen naar het artikel in de Gay & Lesbian Review.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:40 schreef error het volgende:
Dit is even een placeholder. Ik zou de discussie graag nog even voortzetten
quote:(...) according to many gay-liberated adults (...), gay youths should loyally follow a hard-won script and be visible, political activists who fight for gay rights and denounce heterosexism and homophobia. After all, youths of all generations have endured ridicule because of their gender expression, can't openly date those they love most because same-sex romance in high school is still disparaged, and believe they must conceal their secret longings from parents and friends. Today's youth should appreciate all that the previous generation has done for them! Now it's their turn to assume the gay mantle, to take the lead in gay pride parades and to write the polemics denouncing integration into mainstream culture, conservative religious and political leaders, and materialism. To eschew these responsibilities is to betray generations of sexual and gender warriors.
(...) Young people with same-sex attractions (...) wish that their elders would just "get over it" and learn to treat all people with respect. (..) They object to the gay label because they don't want their sexuality to define them. Perhaps in a similar way, eighteen-year-old Scott Williams of San Jose hopes that one day he will be accepted simply for who he is, and not as a stereotype. He's not one to run around "in a tight-fitting Abercrombie and Fitch T-shirt and designer sunglasses talking about last night's episode of Queer Eye for the Straight Guy."
New gay teenagers revel neither in the singularity nor the banality of same-sex attractions. Their desire is to witness the elimination of sexuality per se as the defining characteristic of the person. If achieved, gay identification would be relegated to an archaic memory, its social construct forgotten except as a historic footnote.
dan moet je harder trekken...quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:42 schreef DennisMoore het volgende:
Als het niet rekt?
quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:41 schreef Vlarp het volgende:
[..]
Ja, ik heb collega's die me gaan vragen waarom ik zo denigrerend over homo's praat
Niet nodig. Ik had het gelezen. Ik vraag me wel af op welke elementen in de tekst je expliciet doelt.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:43 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Misschien moet ik nog maar eens verwijzen naar het artikel in de Gay & Lesbian Review..
[..]
Het artikel gaat juist over het conflict tussen de "oude homo generatie" en de "nieuwe homo generatie".quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:45 schreef error het volgende:
[..]
Niet nodig. Ik had het gelezen. Ik vraag me wel af op welke elementen in de tekst je expliciet doelt.
Ik ben het namelijk vooral met het eerste stukje eens (dat zal je niet verbazen)
Mwoa.. het is iets teveel "je moet!", maar verder wel een erg goed stukje jaquote:Op vrijdag 2 december 2005 20:45 schreef error het volgende:
[..]
Niet nodig. Ik had het gelezen. Ik vraag me wel af op welke elementen in de tekst je expliciet doelt.
Ik ben het namelijk vooral met het eerste stukje eens (dat zal je niet verbazen)
Och, ik zie mezelf niet als tolerant of intolerant. Degene die tegenover me staat bepaalt of ik tolerant ben of nietquote:Op vrijdag 2 december 2005 20:42 schreef Vlarp het volgende:
[..]
Ach.. ik denk dat het meer aangeeft welke mensen daadwerkelijk tolerant zijn en wie er schijntolerant is?
Zoooo eens!quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:45 schreef Sunjammer het volgende:
Ik vind dat er een wettelijk verbod op aften moet komen
Veel oude homo's leven nog in de waan dat het allemaal stiekem moet. Niemand mag het weten, want dan gaan ze naar doen..quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:46 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Het artikel gaat juist over het conflict tussen de "oude homo generatie" en de "nieuwe homo generatie"..
I know.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:46 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Het artikel gaat juist over het conflict tussen de "oude homo generatie" en de "nieuwe homo generatie"..
Format C:... 100% compressionquote:Op vrijdag 2 december 2005 20:49 schreef Vlarp het volgende:
M'n PC is echt hard aan een format c: toe..
Walter Kamp...quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:47 schreef Vlarp het volgende:
[..]
Veel oude homo's leven nog in de waan dat het allemaal stiekem moet. Niemand mag het weten, want dan gaan ze naar doen..
(er zijn uitzonderingen)
En dan te bedenken dat ik mogelijk van afdeling ga wisselen..quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:50 schreef Sunjammer het volgende:
[..]
Format C:... 100% compression
IT humor is eigenlijk kut...
Bij 15 gaan ze onwijs rellen.. na hun 20ste worden ze weer steeds normaler.. ik zie het zo vaak om me heen. Zeker nu ik alweer bijna 6 jaar meega in de "scene" (pff.. ik word oudquote:Op vrijdag 2 december 2005 20:50 schreef wonderer het volgende:
[..]
Walter Kamp...
Ik denk dat de heel uitgesproken nichten ook iets moeten compenseren, trouwens... dat ze zo blij zijn dat ze uit de kast zijn dat iedereen het MOET weten.
Jij moet doen wat jij wilt..quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:52 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Kijk tuurlijk snap ik dat er "gevochten' is zodat ik zijn kan wie ik ben en dat dat geaccepteerd word.
Maar er moet idd niet verwacht worden dat ik
A: met mn homoseksualiteit op de koop ga lopen
B: me constant moet inzetten voor de sociale acceptering van homo's
etc..
Waarom niet?quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:52 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Kijk tuurlijk snap ik dat er "gevochten' is zodat ik zijn kan wie ik ben en dat dat geaccepteerd word.
Maar er moet idd niet verwacht worden dat ik
A: met mn homoseksualiteit op de koop ga lopen
B: me constant moet inzetten voor de sociale acceptering van homo's
etc..
Waarom wel? Mensen moeten toch doen wat ze zelf willen?quote:
Rellen?quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:53 schreef Vlarp het volgende:
[..]
Bij 15 gaan ze onwijs rellen.. na hun 20ste worden ze weer steeds normaler.. ik zie het zo vaak om me heen. Zeker nu ik alweer bijna 6 jaar meega in de "scene" (pff.. ik word oud).
Er zijn ook maar heel weinig oudere "nichten"..
Waarom wel? Zoals Vlarp zegt:quote:
quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:54 schreef Vlarp het volgende:
[..]
Jij moet doen wat jij wilt..
alleen op je werk moet je naar je baas luisteren. Verder bepaal je zelf je leven... als er maar respect is voor bepaalde dingen
Oooh, ik ben het meer eens met hoe de nieuwe generatie er tegen aankijkt, zoals beschreven in dat artikel.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:49 schreef error het volgende:
[..]
I know.
Maar ik dacht dat je het postte om een punt te maken. Ik begrijp alleen niet welk punt?
En dat is totaal wat anders dan het angstvallig geheim houden.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:56 schreef Sunjammer het volgende:
Waar G_E een beetje op doelt (denk ik) is dat het homo-zijn eigenlijk maar onderdeel is van wie je bent... het draait niet om je homoseksualiteit heen.
Op een vraag waarom iets niet van jou verwacht kan worden, antwoorden met 'waarom wel' dat beschouw ik niet als een waardevolle bijdrage aan een discussie. Ik vraag naar je beweegredenen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:56 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Rellen?![]()
[..]
Waarom wel? Zoals Vlarp zegt:
[..]
Jij blijft hangen in "our usual assumptions about youth who resist coming out as gay are that they can't (but want to) or that their self-loathing spawns denial."quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:57 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En dat is totaal wat anders dan het angstvallig geheim houden..
En dat is ook zeker waar ja...quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:57 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En dat is totaal wat anders dan het angstvallig geheim houden..
Ik ga nog steeds zonder, maar als ik er weer eentje heb, is het twee weken pijnlijden hoor.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:49 schreef Sunjammer het volgende:
[..]
Zo eens per 2 maanden is het weer raak
In de eerste alinea wel, die onderschrijf ik volledig. In de tweede alinea verlies je het een beetjequote:Op vrijdag 2 december 2005 20:56 schreef Sunjammer het volgende:
Waar G_E een beetje op doelt (denk ik) is dat het homo-zijn eigenlijk maar een klein onderdeel is van wie je bent... Je hele leven draait niet om je homoseksualiteit heen. Probleem is dat de samenleving dat niet zo ziet, en daar wel het middelpunt van maakt...
Ik heb het ook niet zo op de GayPride, maar dat heeft meer met mijn persoonlijke beleving van het homo-zijn te maken, dan dat ik een hekel heb aan het concept van 'out and proud' zijn, wat toch een beetje de drijfveer van de GP is als je het mij vraagt...
Do I make any sense here?
Er is nog geen betere verklaring gegeven.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:58 schreef Great_Expectations het volgende:
Jij blijft hangen in "our usual assumptions about youth who resist coming out as gay are that they can't (but want to) or that their self-loathing spawns denial.".
De GayPride is in mijn optiek een soort uitbarsting van wat ik het Out and Proud fenomeen noem: Wij zijn homo en we zijn daar trots op en dat laten we zien. Ikzelf onderschrijf dat niet zo: ik ben homo, maar trots? Neuh, niet specifiek. Ik hou van metal, ben ik daar trots op? Neuh, waarom zou ik.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:59 schreef error het volgende:
[..]
In de eerste alinea wel, die onderschrijf ik volledig. In de tweede alinea verlies je het een beetje
Same here.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:58 schreef Sunjammer het volgende:
En dat is ook zeker waar ja...
Kijk, ik loop er niet mee te koop, maar hou het ook niet geheim.
Ben je wel eens bij de GP geweest?quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:56 schreef Sunjammer het volgende:
Waar G_E een beetje op doelt (denk ik) is dat het homo-zijn eigenlijk maar een klein onderdeel is van wie je bent... Je hele leven draait niet om je homoseksualiteit heen. Probleem is dat de samenleving dat niet zo ziet, en daar wel het middelpunt van maakt...
Ik heb het ook niet zo op de GayPride, maar dat heeft meer met mijn persoonlijke beleving van het homo-zijn te maken, dan dat ik een hekel heb aan het concept van 'out and proud' zijn, wat toch een beetje de drijfveer van de GP is als je het mij vraagt...
Do I make any sense here?
Ik mis het *stampvoet* nog.quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:02 schreef Great_Expectations het volgende:
Ik "beleef mijn homoseksualiteit" op de manier waarop ik het wil. En ik vertel wat ik wil waneer ik het wil aan wie ik het wil. Dat geldt voor alles, dus ook voor mijn seksualiteit..
Jij wil geen andere verklaring accepteren, dat is iets anders.quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Er is nog geen betere verklaring gegeven.
Mijn idee is dat je deze 'theorie' onderschrijft omdat je dan tenminste geen co hoeft te doen. Pfff, probleem opgelost ; geen co.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:58 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Jij blijft hangen in "our usual assumptions about youth who resist coming out as gay are that they can't (but want to) or that their self-loathing spawns denial.".
I only make remarks about things I have witnessedquote:
Ik wil geen onwaarschijnlijke verklaring accepteren, dat is iets anders.quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:03 schreef Great_Expectations het volgende:
Jij wil geen andere verklaring accepteren, dat is iets anders.
Je kijkt naar het stereotype.. die fout die ik ook jaren gemaakt heb..quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:02 schreef Sunjammer het volgende:
[..]
De GayPride is in mijn optiek een soort uitbarsting van wat ik het Out and Proud fenomeen noem: Wij zijn homo en we zijn daar trots op en dat laten we zien. Ikzelf onderschrijf dat niet zo: ik ben homo, maar trots? Neuh, niet specifiek. Ik hou van metal, ben ik daar trots op? Neuh, waarom zou ik.
I am still losing it, right?
Omdat ik niet vind dat omdat ik een andere beleving van sexualiteit heb dan de grote massa, ik daar voor zou moeten vechten en constant moet laten zien dat ik "zo" ben.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:58 schreef error het volgende:
[..]
Op een vraag waarom iets niet van jou verwacht kan worden, antwoorden met 'waarom wel' dat beschouw ik niet als een waardevolle bijdrage aan een discussie. Ik vraag naar je beweegredenen.
Proud als in 'not ashamed of'. Niet als in 'trots'.quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:02 schreef Sunjammer het volgende:
De GayPride is in mijn optiek een soort uitbarsting van wat ik het Out and Proud fenomeen noem: Wij zijn homo en we zijn daar trots op en dat laten we zien. Ikzelf onderschrijf dat niet zo: ik ben homo, maar trots? Neuh, niet specifiek. Ik hou van metal, ben ik daar trots op? Neuh, waarom zou ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |