Als Heras is geschorst, is hij dan ook al ontslagen bij Liberty? Want dat moet dan toch?quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:16 schreef Bartoli het volgende:
Heras is wel 2 jaar geschorst maar kan kwijtgescholden worden als die via het TAS, WADA of wie dan ook zijn gelijk kan krijgen. In ieder geval hij heeft er werk van gemaakt om zijn onschuld te bewijzen.
Als Heras echt bij het TAS en zo in beroep gaat, kan het volgens mij nog wel een paar jaar duren voordat de overwinning aan Menchov gegeven wordt. Bij Rogers duurde het precies een jaar totdat hij de titel kreeg, maar Millar had zelf bekend dat hij doping had gebruikt, wat het proces aardig versnelde. Over zijn ontslag:quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als Heras is geschorst, is hij dan ook al ontslagen bij Liberty? Want dat moet dan toch?
En is zijn Vuelta-overwinning officieel ontnomen? Want ik vind het dan vreemd dat daar niets over te vinden is op www.lavuelta.com ?
Bron: Velonews.comquote:Following the news of his positive EPO test, Heras is no long a member of the Liberty Seguros team. As expected, the team fired its star rider after the news that a counter-analysis confirmed the presence of EPO in Heras's system. The team had suspended Heras after the A sample tested positive.
In a statement released Friday, Active Bay, the management company of Liberty Seguros, said:
"Active Bay - after receiving confirmation from the rider of his positive testing in the counter-analysis - regrets to inform that as a result of the commitments pledged through the ethical code endorsed by all UCI-ProTour teams, it will proceed to terminate the contract of Roberto Heras as soon as it receives an official confirmation from the (UCI), following which the rider will step down from the team."
Hm. Wel interessant. Dat betekent (mogelijk) dat Menchov pas over een paar jaar de Vuelta van 2005 wint. In die tijd kan hij zich niet profileren als winnaar van de Vuelta van 2005, wat ongetwijfeld financiële consequenties voor hem heeft. Zou hij dan daarna Heras kunnen aanklagen en schadeloosstelling eisen?quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:04 schreef Ereinion het volgende:
Als Heras echt bij het TAS en zo in beroep gaat, kan het volgens mij nog wel een paar jaar duren voordat de overwinning aan Menchov gegeven wordt. Bij Rogers duurde het precies een jaar totdat hij de titel kreeg, maar Millar had zelf bekend dat hij doping had gebruikt, wat het proces aardig versnelde.
Tsja voor Heras zal het weinig zin hebben om lang te wachten op vrijspraak eventueel en steeds in hoger beroep te gaan. Als dat langer als 2 jaar gaat duren kun je beter die schorsing uitzitten. Aan de andere kant is Heras al een 30'er. Als die na 2 jaar terugkomt is die 33/34 ofzo. En het regelement zegt dat je dan niet meer voor een PT ploeg mag uitkomen. Denk dat als Heras niet vrijgesproken wordt het einde carriere is.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hm. Wel interessant. Dat betekent (mogelijk) dat Menchov pas over een paar jaar de Vuelta van 2005 wint. In die tijd kan hij zich niet profileren als winnaar van de Vuelta van 2005, wat ongetwijfeld financiële consequenties voor hem heeft. Zou hij dan daarna Heras kunnen aanklagen en schadeloosstelling eisen?
Zal wel een volstrekt hypothetische vraag zijn, want ik zie het nog niet direct gebeuren, maar het zou wel een interessante zaak zijn.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:38 schreef ultra_ivo het volgende:
Tenzij hij zijn carriere voortzet in een Italiaanse Gran Fondo ploeg. Kan ie Rumsas tegenkomen
Ja, kan 'ie de Ronde van Sardinië gaan doen of zo( http://www.peteranne.it/index_files/Page512.htm ).quote:
Terecht ook. Als hij doping heeft gebruik dan mag hij direct levenslang geschorst worden van mij. Menchov wint nu alsnog de Vuelta, maar echt blij waren ze er niet mee bij de Rabobank...quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:09 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Tsja voor Heras zal het weinig zin hebben om lang te wachten op vrijspraak eventueel en steeds in hoger beroep te gaan. Als dat langer als 2 jaar gaat duren kun je beter die schorsing uitzitten. Aan de andere kant is Heras al een 30'er. Als die na 2 jaar terugkomt is die 33/34 ofzo. En het regelement zegt dat je dan niet meer voor een PT ploeg mag uitkomen. Denk dat als Heras niet vrijgesproken wordt het einde carriere is.
Nu ongeveer.quote:Op zondag 4 december 2005 12:24 schreef Ambrosius het volgende:
Vanmiddag op Sporza een portret van Gerrie Knetemann.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:38 schreef ultra_ivo het volgende:
Tenzij hij zijn carriere voortzet in een Italiaanse Gran Fondo ploeg. Kan ie Rumsas tegenkomen
shit had dat best willen zien, kan iemand vetellen he de docu was.quote:
Het was dezelfde docu als die van de KRO, bewerkt door Michel Wuyts. Maar dat bewerken was alleen het inspreken van de voice-over. Toch mooi om nog een keer te zien.quote:Op maandag 5 december 2005 21:58 schreef maril het volgende:
[..]
shit had dat best willen zien, kan iemand vetellen he de docu was.
thanks , ik heb dat van de kro gezien.quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:35 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het was dezelfde docu als die van de KRO, bewerkt door Michel Wuyts. Maar dat bewerken was alleen het inspreken van de voice-over. Toch mooi om nog een keer te zien.
staat wel in zen planning. wel groot verschil tussen beide :quote:Op maandag 5 december 2005 22:53 schreef Zwansen het volgende:
Overal op het nieuws dat Basso en Ullrich beiden de dubbel Giro en Tour rijden... Maar volgens mij is het nog allerminst zeker dan Jan de Giro rijdt toch? Ik moet het nog zien namelijk. Maar zou wel leuk zijn.
R.I.P Charly Gaulquote:Op dinsdag 6 december 2005 16:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En in Luxemburg is Charly Gaul overleden.
Mja, maaar heb je die prijzen gezienquote:Op vrijdag 9 december 2005 17:06 schreef Bartoli het volgende:
tsja dat is ook al 10x gebeurd en 10x zijn ze teruggekomen. Let maar op dat gaat heus wel weer gebeuren
Ja, ploegen die aan de drie ronden meedoen krijgen 100.000 euro.quote:Op vrijdag 9 december 2005 17:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maaar heb je die prijzen geziende ploegen kunnen vet cashen als ze mee doen aan zon ronde, de winnaar krijgt zelfs 600.000 euro
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |