abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32760110
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:16 schreef Bartoli het volgende:
Heras is wel 2 jaar geschorst maar kan kwijtgescholden worden als die via het TAS, WADA of wie dan ook zijn gelijk kan krijgen. In ieder geval hij heeft er werk van gemaakt om zijn onschuld te bewijzen.
Als Heras is geschorst, is hij dan ook al ontslagen bij Liberty? Want dat moet dan toch?
En is zijn Vuelta-overwinning officieel ontnomen? Want ik vind het dan vreemd dat daar niets over te vinden is op www.lavuelta.com ?
pi_32760765
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als Heras is geschorst, is hij dan ook al ontslagen bij Liberty? Want dat moet dan toch?
En is zijn Vuelta-overwinning officieel ontnomen? Want ik vind het dan vreemd dat daar niets over te vinden is op www.lavuelta.com ?
Als Heras echt bij het TAS en zo in beroep gaat, kan het volgens mij nog wel een paar jaar duren voordat de overwinning aan Menchov gegeven wordt. Bij Rogers duurde het precies een jaar totdat hij de titel kreeg, maar Millar had zelf bekend dat hij doping had gebruikt, wat het proces aardig versnelde. Over zijn ontslag:
quote:
Following the news of his positive EPO test, Heras is no long a member of the Liberty Seguros team. As expected, the team fired its star rider after the news that a counter-analysis confirmed the presence of EPO in Heras's system. The team had suspended Heras after the A sample tested positive.

In a statement released Friday, Active Bay, the management company of Liberty Seguros, said:

"Active Bay - after receiving confirmation from the rider of his positive testing in the counter-analysis - regrets to inform that as a result of the commitments pledged through the ethical code endorsed by all UCI-ProTour teams, it will proceed to terminate the contract of Roberto Heras as soon as it receives an official confirmation from the (UCI), following which the rider will step down from the team."
Bron: Velonews.com
pi_32761037
lavuelta bericht daar meestal niet over. Ik denk dat je bij unipublic meer kans hebt
pi_32763419
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:04 schreef Ereinion het volgende:
Als Heras echt bij het TAS en zo in beroep gaat, kan het volgens mij nog wel een paar jaar duren voordat de overwinning aan Menchov gegeven wordt. Bij Rogers duurde het precies een jaar totdat hij de titel kreeg, maar Millar had zelf bekend dat hij doping had gebruikt, wat het proces aardig versnelde.
Hm. Wel interessant. Dat betekent (mogelijk) dat Menchov pas over een paar jaar de Vuelta van 2005 wint. In die tijd kan hij zich niet profileren als winnaar van de Vuelta van 2005, wat ongetwijfeld financiële consequenties voor hem heeft. Zou hij dan daarna Heras kunnen aanklagen en schadeloosstelling eisen?
Zal wel een volstrekt hypothetische vraag zijn, want ik zie het nog niet direct gebeuren, maar het zou wel een interessante zaak zijn.
pi_32763572
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 20:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hm. Wel interessant. Dat betekent (mogelijk) dat Menchov pas over een paar jaar de Vuelta van 2005 wint. In die tijd kan hij zich niet profileren als winnaar van de Vuelta van 2005, wat ongetwijfeld financiële consequenties voor hem heeft. Zou hij dan daarna Heras kunnen aanklagen en schadeloosstelling eisen?
Zal wel een volstrekt hypothetische vraag zijn, want ik zie het nog niet direct gebeuren, maar het zou wel een interessante zaak zijn.
Tsja voor Heras zal het weinig zin hebben om lang te wachten op vrijspraak eventueel en steeds in hoger beroep te gaan. Als dat langer als 2 jaar gaat duren kun je beter die schorsing uitzitten. Aan de andere kant is Heras al een 30'er. Als die na 2 jaar terugkomt is die 33/34 ofzo. En het regelement zegt dat je dan niet meer voor een PT ploeg mag uitkomen. Denk dat als Heras niet vrijgesproken wordt het einde carriere is.
pi_32764337
Tenzij hij zijn carriere voortzet in een Italiaanse Gran Fondo ploeg. Kan ie Rumsas tegenkomen
pi_32768244
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 20:38 schreef ultra_ivo het volgende:
Tenzij hij zijn carriere voortzet in een Italiaanse Gran Fondo ploeg. Kan ie Rumsas tegenkomen
Ja inderdaad
pi_32768539
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:04 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ja inderdaad
Ja, kan 'ie de Ronde van Sardinië gaan doen of zo( http://www.peteranne.it/index_files/Page512.htm ).
(eigenlijk hoor ik dit in het recreatief wielrennen topic te posten, want die wil ik volgend jaar gaan doen).
pi_32774278
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 20:09 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Tsja voor Heras zal het weinig zin hebben om lang te wachten op vrijspraak eventueel en steeds in hoger beroep te gaan. Als dat langer als 2 jaar gaat duren kun je beter die schorsing uitzitten. Aan de andere kant is Heras al een 30'er. Als die na 2 jaar terugkomt is die 33/34 ofzo. En het regelement zegt dat je dan niet meer voor een PT ploeg mag uitkomen. Denk dat als Heras niet vrijgesproken wordt het einde carriere is.
Terecht ook. Als hij doping heeft gebruik dan mag hij direct levenslang geschorst worden van mij. Menchov wint nu alsnog de Vuelta, maar echt blij waren ze er niet mee bij de Rabobank...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32803522
Vanmiddag op Sporza een portret van Gerrie Knetemann.
sig verwijderd door FA
pi_32810365
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:24 schreef Ambrosius het volgende:
Vanmiddag op Sporza een portret van Gerrie Knetemann.
Nu ongeveer.
sig verwijderd door FA
pi_32846848
TT meldt dat Basso toch van plan is om in de Giro te starten. Hij was dit oorspronkelijk niet van plan, maar zegt nu toch te willen starten, omdat het parkoers hem wel bevalt .
Kijk, zo iemand heb je wat aan: niet zeiken over de zwaarte van het parkoers, maar denken "hé, dit is wel wat voor me, laat ik toch maar meedoen"
Wat mij betreft wel een geval van: "Vai Basso"
pi_32847413
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 20:38 schreef ultra_ivo het volgende:
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_32847441
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:27 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Nu ongeveer.
shit had dat best willen zien, kan iemand vetellen he de docu was.
  maandag 5 december 2005 @ 22:53:30 #15
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_32849128
Overal op het nieuws dat Basso en Ullrich beiden de dubbel Giro en Tour rijden... Maar volgens mij is het nog allerminst zeker dan Jan de Giro rijdt toch? Ik moet het nog zien namelijk. Maar zou wel leuk zijn.
pi_32865546
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:58 schreef maril het volgende:

[..]

shit had dat best willen zien, kan iemand vetellen he de docu was.
Het was dezelfde docu als die van de KRO, bewerkt door Michel Wuyts. Maar dat bewerken was alleen het inspreken van de voice-over. Toch mooi om nog een keer te zien.
sig verwijderd door FA
pi_32865744
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 16:35 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Het was dezelfde docu als die van de KRO, bewerkt door Michel Wuyts. Maar dat bewerken was alleen het inspreken van de voice-over. Toch mooi om nog een keer te zien.
thanks , ik heb dat van de kro gezien.
  dinsdag 6 december 2005 @ 16:50:22 #18
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_32865887
En in Luxemburg is Charly Gaul overleden.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_32866204
quote:
Op maandag 5 december 2005 22:53 schreef Zwansen het volgende:
Overal op het nieuws dat Basso en Ullrich beiden de dubbel Giro en Tour rijden... Maar volgens mij is het nog allerminst zeker dan Jan de Giro rijdt toch? Ik moet het nog zien namelijk. Maar zou wel leuk zijn.
staat wel in zen planning. wel groot verschil tussen beide :

basso gaat voor de overwinning. ullrich voor het ritme en gewicht in orde te krijge. ik verwacht daar zeker nog geen deftelijjke ullrich. mss goed genoeg voor top5 te halen in de tijdritten. en basso tjah ik wil hem wel nog eens roze zien halen. om dan te zien of hij de druk nu wel aankan. alloewel ik bij basso daar nog altijd men twijfels bijheb. maar hij mag mij altijd positief verrassen.

RIP Charly Gaul

[ Bericht 0% gewijzigd door flyckje op 06-12-2005 20:42:30 ]
pi_32868434
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 16:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En in Luxemburg is Charly Gaul overleden.
R.I.P Charly Gaul
pi_32948763
De 3 grote rondes uit de pro tour Kan het NOG niet geloven :S
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_32948884
tsja dat is ook al 10x gebeurd en 10x zijn ze teruggekomen. Let maar op dat gaat heus wel weer gebeuren
pi_32949282
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:06 schreef Bartoli het volgende:
tsja dat is ook al 10x gebeurd en 10x zijn ze teruggekomen. Let maar op dat gaat heus wel weer gebeuren
Mja, maaar heb je die prijzen gezien de ploegen kunnen vet cashen als ze mee doen aan zon ronde, de winnaar krijgt zelfs 600.000 euro
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_32950341
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, maaar heb je die prijzen gezien de ploegen kunnen vet cashen als ze mee doen aan zon ronde, de winnaar krijgt zelfs 600.000 euro
Ja, ploegen die aan de drie ronden meedoen krijgen 100.000 euro.
Dan komt van dreigen dat ze niet gaan komen niet veel meer denk ik.
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:27:15 #25
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32950651
De UCI (of de Pro Tour baasjes) overschatten zichzelf enorm. De Pro Tour heeft de 3 grote rondes veel meer nodig dan omgekeerd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:30:17 #26
pi_32950734
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
De UCI (of de Pro Tour baasjes) overschatten zichzelf enorm. De Pro Tour heeft de 3 grote rondes veel meer nodig dan omgekeerd.
En dan zwijgen we er nog over dat diezelfde 3 organisatoren ook nog eens meer dan de helft van de andere wedstrijden ook organiseren. En vorig jaar wist bv de organisator van de E3-prijs Harelbeke al eens in een interview te melden dat er contacten met de ASO (Tourorganisatoren) en nog wat andere individueel georganiseerde grote wedstrijden die sterk tegen hun zin buiten de Pro-Tour vielen (Omloop het Volk ed) waren om in de toekomst desnoods een volledig alternatief jaarcircuit te organiseren naast de Pro-Tour met al die wedstrijden
pi_32950932
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja precies. Want de grote rondes krijgen het dus (kennelijk) wel voor elkaar om prijzengeld eraan te hangen, terwijl de UCI dat niet voor elkaar krijgt. Eerst al jarenlang in de wereldbeker, vervolgens in de Protour, en ook in het veldrijden zie dat ze wel allerlei eisen stellen aan de wereldbekerwedstrijden, maar het niet voor elkaar krijgen om er een prijs aan te hangen.
pi_32950991
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

En dan zwijgen we er nog over dat diezelfde 3 organisatoren ook nog eens meer dan de helft van de andere wedstrijden ook organiseren. En vorig jaar wist bv de organisator van de E3-prijs Harelbeke al eens in een interview te melden dat er contacten met de ASO (Tourorganisatoren) en nog wat andere individueel georganiseerde grote wedstrijden die sterk tegen hun zin buiten de Pro-Tour vielen (Omloop het Volk ed) waren om in de toekomst desnoods een volledig alternatief jaarcircuit te organiseren naast de Pro-Tour met al die wedstrijden
Die kans lijkt nu best wel groot te worden, vooral ook omdat de organisatoren van de drie rondes al een aantal andere aantrekkelijke wedstrijden in hun pakket hebben zitten (zoals LBL, Parijs-Nice, Ronde van Lombardijen en Ronde van Piemonte).
  zaterdag 10 december 2005 @ 12:39:46 #29
pi_32967715
LEFEVERE: "AALMOES OM TE SUSSEN"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Quick-Step-manager Patrick Lefereve
verdedigt de belangen van de wieler-
ploegen. Volgens hem brengt de schei-
ding tussen de grote rondes en de Pro-
Tour geen grote veranderingen teweeg.

"Het wordt gewoon in een ander kleedje
gestoken, maar voor ons verandert er
weinig. Het geld dat geboden wordt, is
een aalmoes om ons te sussen. Moeten we
dat aanvaarden? Ik vind van niet."

De ploegen vinden dat ze te weinig geld
krijgen van de grote rondes en blijven
met een boycot dreigen. "Als Boonen en
Basso de Tour X rijden in het Zwarte
Woud, dan zal het publiek ook volgen."
pi_32967822
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:06 schreef Bartoli het volgende:
Dat vraag ik me af. De UCI overschat zichzelf enorm. Zonder de drie grote ronde's en andere wedstrijden die de organisatoren van deze ronde's organiseren stelt de Pro Tour nog weinig voor.

Verder interesseert niemand zich voor de Ronde van Qatar of Maleisië, ook al rijdt Boonen mee...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32974619
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 12:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af. De UCI overschat zichzelf enorm. Zonder de drie grote ronde's en andere wedstrijden die de organisatoren van deze ronde's organiseren stelt de Pro Tour nog weinig voor.

Verder interesseert niemand zich voor de Ronde van Qatar of Maleisië, ook al rijdt Boonen mee...
Dat laatste is het hele punt. Waar ligt de macht? Bepalen de 'locaties' het wielrennen, of de 'poppetjes'?
pi_32974732
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 18:18 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

Dat laatste is het hele punt. Waar ligt de macht? Bepalen de 'locaties' het wielrennen, of de 'poppetjes'?
Ik denk dat poppetjes toch kijken waar ze het liefste rijden. Armstrong stemt zijn hele seizoen af om de Tour omdat dat de belangrijkste wedstrijd is voor hem. Ook al had de UCI bepaald dat de Ronde van Qatar belangrijker is... dan nog had hij alles afgestemd op de Tour.
pi_32975853
de UCI kan niet zonder de GT en andersom ook niet. Willen de GT's mindere ploegen aan de start krijgen? de UCI kan nu de RVV gaan organiseren op de dag van LBL, Duitsland ten tijde van de Tour. Probeer dan maar eens ploegen aan de start te krijgen. Het zal wel niet zo zijn vaart lopen
  zaterdag 10 december 2005 @ 19:22:47 #34
67640 SaintOfKillers
pi_32975995
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 19:16 schreef Bartoli het volgende:
de UCI kan niet zonder de GT en andersom ook niet. Willen de GT's mindere ploegen aan de start krijgen? de UCI kan nu de RVV gaan organiseren op de dag van LBL, Duitsland ten tijde van de Tour. Probeer dan maar eens ploegen aan de start te krijgen. Het zal wel niet zo zijn vaart lopen
Ik denk dat de UCI ook wel een middenvingertje krijgt van de organisatie van de RvV wanneer ze even zouden komen melden dat die op een andere dag moet georganiseerd worden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_32976028
Precies, alsof de organisatie van de RvV op dezelfde dag gaat zitten als LBL...
pi_32976077
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 19:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Precies, alsof de organisatie van de RvV op dezelfde dag gaat zitten als LBL...
nee dat klopt maar het was meer als voorbeeld. Dat de UCI de Grote ronde kan gaan pesten door andere PT wedstrijden ten tijde van hun ronde te laten plaatsvinden
pi_32976101
Ik begrijp je voorbeeld, maar ik denk dat de organisaties van belangrijke wedstrijden als de RvV zich niet als trekpop laten gebruiken voor machtspelletjes van de UCI.
  zaterdag 10 december 2005 @ 19:31:31 #38
67640 SaintOfKillers
pi_32976172
Ik kan nog begrijpen dat (met alle respect) kutwedstrijdjes als de Ronde van Polen en de Enecotour er alles aan doen, inclusief schuiven op de kalender, om toch maar in de Pro Tour te zitten, maar monumenten zoals de klassiekers en de eveneens klassieke etappewedstrijden blijven gewoon op hun vaste data zitten. Dan mag de UCI op z'n kop gaan staan.

Switchen zoals LBL en AGR een tijdje terug deden, zullen ze misschien wel willen doen, maar met elkaar gaan concurreren omdat wat machtsgeile eikels dat willen gaat volgens mij nooit gebeuren.
pi_32976176
nee dat klopt ook wel weer maar zo'n Rv Duitsland of Zwitserland een week langer maken eventueel lijkt me geen probleem. Dan gaan de Giro, Tour en Vuelta er ook onder leiden denk ik.

Maar zit je nu te wachten op een Giro met de 14 beste teams aangevuld met 8 wildcards. Een Tour met alleen Franse wildcards en een Vuelta waarin al die Spaanse CT's en PCT's kunnen starten.
pi_32976841
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 19:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik kan nog begrijpen dat (met alle respect) kutwedstrijdjes als de Ronde van Polen en de Enecotour er alles aan doen, inclusief schuiven op de kalender, om toch maar in de Pro Tour te zitten, maar monumenten zoals de klassiekers en de eveneens klassieke etappewedstrijden blijven gewoon op hun vaste data zitten. Dan mag de UCI op z'n kop gaan staan.

Switchen zoals LBL en AGR een tijdje terug deden, zullen ze misschien wel willen doen, maar met elkaar gaan concurreren omdat wat machtsgeile eikels dat willen gaat volgens mij nooit gebeuren.
Het kampioenschap van Zurich, de Ronde van Lombardijen en Parijs-Tours zijn de afgelopen tijd ook al eens (of een paar keer) verplaatst in de kalender, en dat zijn toch redelijk grote wedstrijden.
Maar LBL en RVV, of de grote rondes zie ik nog niet direct schuiven (hoewel ook de Vuelta een jaar of tien geleden verplaatst is van april naar september.
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 19:31 schreef Bartoli het volgende:
nee dat klopt ook wel weer maar zo'n Rv Duitsland of Zwitserland een week langer maken eventueel lijkt me geen probleem. Dan gaan de Giro, Tour en Vuelta er ook onder leiden denk ik.

Maar zit je nu te wachten op een Giro met de 14 beste teams aangevuld met 8 wildcards. Een Tour met alleen Franse wildcards en een Vuelta waarin al die Spaanse CT's en PCT's kunnen starten.
Ik denk niet dat de grote rondes er direct onder zullen leiden als de rondes van Duitsland en zwitserland een weekje langer worden. Dat zijn nu toch al 'troost'- of voorbereidingswedstrijden. Zeker de Tour zal er volstrekt niet onder leiden. De Giro en Vuelta misschien een beetje, maar voor Italianen en Spanjaarden zullen die zeker niet minder interessant worden.

En tot voor de Protour wilden een heleboel teams overigens niet eens in de Giro of Vuelta starten, ook een belangrijke reden waarom daar veel Italiaanse en Spaanse teams een wildcard kregen. Heeft dat geleid tot minder interessante wedstrijden? Ik dacht het toch niet.
En ook nu met de Protour is de strijd in de top nog niet eens wezenlijk veranderd.
En je zult het trouwens wel met me eens zijn, dat juist een team als Selle Italia een belangrijke bijdrage levert aan een boeiende Giro. Meer als bv. het kleurloze Rabobank daar gedaan heeft.
  zaterdag 10 december 2005 @ 20:06:15 #41
67640 SaintOfKillers
pi_32977028
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 19:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het kampioenschap van Zurich, de Ronde van Lombardijen en Parijs-Tours zijn de afgelopen tijd ook al eens (of een paar keer) verplaatst in de kalender, en dat zijn toch redelijk grote wedstrijden.
[..]
Ik neem aan dat daarover gepraat werd, dat daar goede redenen voor waren die iets overtuigender waren dan:
" ASO heeft tegen onze schenen gestampt en nu gaan we jullie als pion gebruiken om hen terug te pesten. Waar jullie mogelijk het slachtoffer van worden, maar dat interesseert ons in de verste verte niet "
  zaterdag 10 december 2005 @ 23:13:09 #42
pi_32982608
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 19:31 schreef Bartoli het volgende:

Om eerlijk te zijn : JA !

Dat maakt net de Giro en de Vuelta zo mooi , die kleine ploegjes die hun hele seizoen op die wedstrijd afstemmen en met een reeks pakweg colombiaanse klimmertjes voor het spektakel zorgen. Idem voor de Tour, daar zie je ook dat het in de eerste en laatste Tourweek vaak net die kleinere Franse ploegen zijn die voor de aanval (publiciteit !) durven kiezen.

Trouwens, volgens mij kan een andere wedstrijd tegelijk plaatsen enkel het wielrennen zelf kapot maken. Niet enkel de Tour, Giro of Vuelta. Het "grote publiek" namelijk interesseert die nieuwe wedstrijden totaal niet. Men kijkt naar de Tour omdat het de "Tour" is, niet noodzakelijk omdat de besten daar rijden.
pi_32982687
De Tour was altijd al een ronde met de grote ploegen, aangevuld met kleinere Franse ploegen. Hetzelfde geldt voor de Giro en Vuelta maar dan met Spaanse en Italiaanse ploegjes. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Zoals ik het ook leuker vind dat aan de RvV kleinere Belgische ploegjes meedoen dan dat er Spaanse ploegen gedwongen opdraven, terwijl ze er eigenlijk helemaal geen zin in hebben.
pi_32986935
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 23:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De Tour was altijd al een ronde met de grote ploegen, aangevuld met kleinere Franse ploegen. Hetzelfde geldt voor de Giro en Vuelta maar dan met Spaanse en Italiaanse ploegjes. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Zoals ik het ook leuker vind dat aan de RvV kleinere Belgische ploegjes meedoen dan dat er Spaanse ploegen gedwongen opdraven, terwijl ze er eigenlijk helemaal geen zin in hebben.
Ja, of Euskatel in PR, waar ze niets te zoeken hebben.
En hebben we dit jaar niet ook meer genoten van Selle Italia in de Giro dan Rabobank, die daar ook wel startten, maar eigenlijk alleen omdat ze moesten?
pi_32987083
Ja idd wat dat betreft ben ik het ermee eens dat sommige teams egl geen trek in die rondes hadden. Aan de andere kant heet het de Giro wel spannend gemaakt
pi_32990506
quote:
Op zondag 11 december 2005 08:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, of Euskatel in PR, waar ze niets te zoeken hebben.
En hebben we dit jaar niet ook meer genoten van Selle Italia in de Giro dan Rabobank, die daar ook wel startten, maar eigenlijk alleen omdat ze moesten?
Precies mijn punt. Liever wat kleinere ploegen uit het land waar de koers gereden wordt, dan "grote ploegen" die helemaal geen zin hebben in de betreffende wedstrijden en starten omdat het moet.
  zondag 11 december 2005 @ 15:57:33 #47
67640 SaintOfKillers
pi_32990620
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Precies mijn punt. Liever wat kleinere ploegen uit het land waar de koers gereden wordt, dan "grote ploegen" die helemaal geen zin hebben in de betreffende wedstrijden en starten omdat het moet.
Wat eigenlijk ook nog eens geldt voor de kleine ploegjes die niet in de ronde van eigen land mogen starten en ook ergens anders moeten gaan rijden waar ze dan ook weer geen zin in hebben.
pi_32990660
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:57 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Wat eigenlijk ook nog eens geldt voor de kleine ploegjes die niet in de ronde van eigen land mogen starten en ook ergens anders moeten gaan rijden waar ze dan ook weer geen zin in hebben.
Inderdaad. Kleine Belgische ploegen kunnen niet starten in de RvV omdat Euskaltel mee moet doen en gaan dan ergens in Tadzjikistan rijden....

Ik hoop echt dat de Pro Tour wordt ontmanteld.
pi_32994318
Vandaag wel weer harde woorden van McQuaid. Dat de UCI de enige is die de kalender bepaalt, overkoepelende klassementen mag instellen en prijzengeld mag uitdelen voor die klassementen (alsof ze dat de afgelopen tien jaar nog eens gedaan hebben).
pi_32994421
tsja McQuaid is niet voor niets de opvolger van Hein. Ze hebben dezelfde gedachtengang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')