quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:41 schreef Enyalius het volgende:
mirage. oversight kan boodschappenjongen gaan spelen. mayo is thuis met de knikkers. zie het maar als een sint cadeau voor de kleine ettertjes...uhm...kinderen
Dat is het voordeel van op stap gaan met het kind van een ander dat recht uit de hel lijkt te komen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:59 schreef Mirage het volgende:
Gisteren zou mijn ouste met een vriendje bij Ballorig gaan spelen.
Oversight zei :"ik denk dat het makkelijker is als ik ze meeneem ipv jij".
* Mirage lachte een beetje vies en wenste hem veel plezier.
Een uurtje later wist oversight waarom ik moest lachen.
Binnen mag je geen meegebracht voedsel nuttigen, dus buiten vroeg oversight of er nog iemand ene pakje drinken wilde voor ze naar binnen gingen. "Néé!" was de reactie van het vriendje.
Eenmaal binnen aangekomen, Oversight was nog aan het betalen bij de kassa, rende het vriendje naar één of andere ballenautomaat.
"Ik wil nu díe"
Oversight kon de toon waarop niet erg waarderen en besloot eerst maar even de betaling etc af te handelen. Hij reageerde dus niet.
Komt het jochie teruglopen..., trekt 2 keer aan de mouw van Oversight zijn jas en zegt "hé !, je hoort me toch wel ? Ik wil nu dat"
![]()
Dit gedrag ging zo door.
Verder hebben ze wel heerlijk gespeeld en plezier gemaakt.
Oversight heeft deze middag meer geduld opgebracht dan dat ik verwachtte dat hij in zich zou kunnen vinden. Arme arme Oversight
Tegen het einde van de middag kwam de uitlating van het 6 jarige jochie die Oversight opeens het licht liet zien... "wíj hebben een 6 jarig engeltje als zoon !!"
Het vriendje was het niet eens met een regel, Oversight gaf niet toe...
het kind draait zich om "dat zullen wij nog wel zien. Ik ga jou zo meteenin elkaar stampen".....
![]()
Oversight heeft de hele avond op de bank gezeten en is blijven hehalen "wij hebben gewoon een engeltje".... "wat is die van ons eigenlijk lief"...... "ik zie nu pas dat wij een engeltje hebben".... "hij gaat mij in elkaar slaan.. ".... "wij hebben echt engeltjes"....
![]()
dit was een krabbel/idee voor een nieuw verhaal dat ik nooit verder uitgewerkt heb.quote:Prologue:
Fire spreads itself rapidly over the clouds. A bright orange glow fills the horizon. Slowly a dark smog arises from the small village accompanied by loud growls as several dog-like creatures are reacking havoc. From the outskirts of the small village several small bon fires can be seen with shadows dancing around them. In turns each shadow hovers around the fire litting their arrows. Several seconds pass untill all the shadows line-up next to each other surrounding the village. As a unity they nock their arrows and let them fly high into the air. The arrows magicly gather above the village square forming an flaming blanket. Quickly the dog-like creatures start to sprint of into several directions. Slowly but steadily the blanket of flames starts to hover down blazing everything in it’s path. Houses and trees turn into ashes while the flames spreads itself onto the other houses. In the time of a minut long flash the entire village has burned down and placed everyone into eternal sleep. A handfull of small fires can still be seen filling the air with a darkend smog. Carcasses of people fill the ground while the smell of burning flesh fills the air.
quote:Op zaterdag 3 december 2005 18:05 schreef BaajGuardian het volgende:
sinds power rangers op de tv is geweest denken alle kleine ventjes dat ze volwassenen in elkaar kunnen stampen tot ze op de grond liggen te twitchen en wat gorgelend ik wil mammie uitbrengen.
quote:Op zaterdag 3 december 2005 18:05 schreef BaajGuardian het volgende:
sinds power rangers op de tv is geweest denken alle kleine ventjes dat ze volwassenen in elkaar kunnen stampen tot ze op de grond liggen te twitchen en wat gorgelend ik wil mammie uitbrengen.
Jawel hoor. Gewoon streng zijn. Juist wel. Streng en beslist in toon is niets mis mee. Als je iets zegt van slecht gedrag en je doet dat op een lief toontje is er teveel onduidelijkheid in lichaamstaal, stem en wat je wilt overbrengen. dan zeg je nog niet wat je wilt zeggen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 18:25 schreef Dromenvanger het volgende:
Inderdaad Nokwanda, je moet als ouder enig gezag voeren als het gedrag niet past. Wil niet eens zeggen dat je streng hoeft te zijn.
Denk dat je ze ook via een zachte toon kunt bijbrengen hoe ze moeten leven, dat ligt dan ook puur aan het kind. Ik ben nooit via een strenge toon aangepakt, toch heb ik nooit echt ruzie gezocht of kinderen gepest of wat dan ook. Ik kreeg bepaalde omgangsvormen via een relaxte manier mee.quote:Op zaterdag 3 december 2005 18:27 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Jawel hoor. Gewoon streng zijn. Juist wel. Streng en beslist in toon is niets mis mee. Als je iets zegt van slecht gedrag en je doet dat op een lief toontje is er teveel onduidelijkheid in lichaamstaal, stem en wat je wilt overbrengen. dan zeg je nog niet wat je wilt zeggen.
Je moet ze alleen niet afrossen.
Ik heb het dan ook niet over schelden. Ik heb het over een besliste toon die geen tegenspraak duldt.quote:Op zaterdag 3 december 2005 18:29 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Denk dat je ze ook via een zachte toon kunt bijbrengen hoe ze moeten leven, dat ligt dan ook puur aan het kind. Ik ben nooit via een strenge toon aangepakt, toch heb ik nooit echt ruzie gezocht of kinderen gepest of wat dan ook. Ik kreeg bepaalde omgangsvormen via een relaxte manier mee.
Schelden is denk ik als je de normale manier niet aankan. Dan ga je een stap hoger, en na schelden komt slaan vaak. Ik bedoel, bij ergernissen ook. Niet dat slaan logischerwijs volgt maar toch, het is een stap tot een hoger niveau.
Een corrigerende tik vind ik ook niet erg, maar dan moet het een blaag zijn. Is het kind zachtaardig dan zie ik sowieso geen reden tot schelden of slaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |