abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:47:45 #1
19231 Basze
Lap Sap, mijn broek is te krap
pi_32755332
Omdat de interne strijd in België bij enige regelmaat de kop opsteekt en de walloniërs klagen over de vlamingen, waarop de vlamingen de walloniërs eraan herinneren dan wallonië zo arm als job is, lijkt het mij een goed idee om België op te splitsen.

Binnen Europa zou een fusie van een verdeeld land best wel wenselijk zijn, lijkt me. Om de vlamingen niet hun eigen identiteit te laten verliezen zouden ze een status aparte kunnen krijgen per gewest. Op die manier kunnen Nederland en België van elkaars voordelen profiteren zonder al teveel last te hebben van elkaars nadelen. Wallonië op haar beurt zal waarschijnlijk eenzelfde constructie aangaan met Frankrijk en Vlaanderen zal economisch op kunnen bloeien.

Vlaanderen heeft economisch best wel perspectief, maar heeft te lijden onder de zuigende kracht van het economisch zwakke Wallonië. Op die manier zou een conglomeraat van de oorspronkelijke Nederlanden een sterkere positie binnen het "verenigde" Europa hebben. Iets wat zowel veel vlamingse en nederlandse politieke partijen ambiëren.

Wie lijkt dit nog meer een goed idee?
En niet gelijk een politieke discussie hiervan maken, want dan past het niet in General Chat.
Wel mogen algemenere voor- en nadelen aan de orde komen, zolang het maar niet al te politiek wordt.

Shoot!

Wist ik maar wie ik was, waar ik wie ben, en waarom ik daar dan ben...
  vrijdag 2 december 2005 @ 15:54:06 #3
19231 Basze
pi_32757277
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:37 schreef LoggedIn het volgende:
zou wel beter zijn als het zou splitsen
Inderdaad, maar zou je dan ook het Vlaanderen met een status aparte bij Nederland trekken?
pi_32757500
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:54 schreef Basze het volgende:

[..]

Inderdaad, maar zou je dan ook het Vlaanderen met een status aparte bij Nederland trekken?
Kan je weer gaan ruziën over de koffieshops en het koningshuis...
  vrijdag 2 december 2005 @ 16:05:23 #5
19231 Basze
pi_32757570
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 16:02 schreef Doderok het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de vlamingen zo over te halen, want ze zijn ten slotte ook koffieshopbezoeker nummer 2 in nederland. Een conglomeraat van koningshuizen zou misschien niet eens zo slecht zijn, en anders kunnen ze met Wallonië mee. Die spreken toch liever frans dan nederlands...

vrijdag 2 december 2005 @ 16:27:22 #6
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_32758241
Ik woon nu sinds enige jaren in vlaanderen en eigenlijk leeft dit bij de mensen die ik hier nu ken helemaal niet. Er zijn vooral een aantal politici die dit graag zien, onderstaande is dan ook wat de heren politici wensen en niet mijn idee.

Doordat Belgie een federale staat is is er voor een deel al scheiding van wallonie en vlaanderen.

Vlaanderen bij nederland trekken, daar staan de vlamingen zeker niet op te wachten, is ook helemaal niet het idee, wanneer er een scheiding komt van Belgie, dan wordt er zeker niet bij een ander land aangesloten (dan is er weer een stuk afhankelijkheid terwijl er juist onafhankelijkheid gewenst is)

Ahja voordat de opmerkingen komen, mijn vriendin is vlaams en dat is de reden dat ik nu hier woon.
  vrijdag 2 december 2005 @ 16:29:55 #7
19231 Basze
pi_32758304
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 16:27 schreef knillis het volgende:
Ik woon nu sinds enige jaren in vlaanderen en eigenlijk leeft dit bij de mensen die ik hier nu ken helemaal niet. Er zijn vooral een aantal politici die dit graag zien, onderstaande is dan ook wat de heren politici wensen en niet mijn idee.

Doordat Belgie een federale staat is is er voor een deel al scheiding van wallonie en vlaanderen.

Vlaanderen bij nederland trekken, daar staan de vlamingen zeker niet op te wachten, is ook helemaal niet het idee, wanneer er een scheiding komt van Belgie, dan wordt er zeker niet bij een ander land aangesloten (dan is er weer een stuk afhankelijkheid terwijl er juist onafhankelijkheid gewenst is)

Ahja voordat de opmerkingen komen, mijn vriendin is vlaams en dat is de reden dat ik nu hier woon.
Maar via een status aparte is toch nog altijd autonomie mogelijk?

Alleen een hereniging van de oorspronkelijke nederlanden vanwege economische voorspoed heb ik het over...

vrijdag 2 december 2005 @ 16:58:55 #8
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32759079
De doorsnee Vlaming heeft niet het minste probleem met de doorsnee Waal en omgekeerd. Erg luide politici proberen iedereen te overtuigen dat het wel zo is, maar dat is dus onzin. Men ligt er niet van wakker.

Een Anschluss bij Nederland zou wel een erg hot item zijn, want ik denk dat iedereen hier wel zou gaan betogen om zoiets te verhinderen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_32759340
1. Uit elkaar gaan: Ja.
2. Bij Nederland: Nee

Er zijn denk ik veel meer voor dan nadelen voor het opsplitsen van de 2 gebeiden. Sinds de oprichting van belgie zijn er alleen maar tegenwerkingen geweest, in begin was Wallonië veel rijker en machtiger door hun grondstoffen, maar dat is ondertussen al lang niet meer.
Toendertijd keken de Walloniers neer op de Vlamingen, maar tegenwoordig is het andersom.

En samenvoegen met Nederland is wel het laatste wat er zou gaan gebeuren. Vlaanderen heeft mogelijkheden zat om zelf een eigen land te zijn.
Ze zijn ten eerste niets voor niets afgesplitst van Nederland, iets waar ze nogsteeds trots op zijn.
En de situatie van 2 monarchiën zal het ook niet makkelijker maken.
Gewoon eigen land beginnen, nederland zal toch wel het belangrijkste land voor samenwerking worden, daarvoor hoef je niet een status apparte voor te hebben in het Nederlands Koningkrijk.
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  vrijdag 2 december 2005 @ 17:40:56 #10
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32760188
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:47 schreef Basze het volgende:
Omdat de interne strijd in België bij enige regelmaat de kop opsteekt en de walloniërs klagen over de vlamingen, waarop de vlamingen de walloniërs eraan herinneren dan wallonië zo arm als job is, lijkt het mij een goed idee om België op te splitsen.

Binnen Europa zou een fusie van een verdeeld land best wel wenselijk zijn, lijkt me. Om de vlamingen niet hun eigen identiteit te laten verliezen zouden ze een status aparte kunnen krijgen per gewest. Op die manier kunnen Nederland en België van elkaars voordelen profiteren zonder al teveel last te hebben van elkaars nadelen.
Je bedoelt: Nederland zal van Vlaanderen kunnen profiteren, en Vlaanderen zal zich moeten aanpassen aan de Nederlandse regels.
quote:
Wallonië op haar beurt zal waarschijnlijk eenzelfde constructie aangaan met Frankrijk en Vlaanderen zal economisch op kunnen bloeien.
Hier geldt dat niet, omdat Wallonië economisch een serieuze achterstand kent.
quote:
Vlaanderen heeft economisch best wel perspectief, maar heeft te lijden onder de zuigende kracht van het economisch zwakke Wallonië. Op die manier zou een conglomeraat van de oorspronkelijke Nederlanden een sterkere positie binnen het "verenigde" Europa hebben. Iets wat zowel veel vlamingse en nederlandse politieke partijen ambiëren.
Dat wel, maar het enige probleem is dat die "Verenigde" Nederland nog nooit "verenigd" zijn gewéést, behalve dan van 1815 tot 1830.
quote:
Wie lijkt dit nog meer een goed idee?
Mij niet.
---verdwijnt---
pi_32761487
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:54 schreef Basze het volgende:

[..]

omg, bne je ziek ofzow

Vlaanderen kan beter bij wallonie blijven horen als dat ze nederland als voorbeeld neemt, laat staan erger
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:47:39 #12
19231 Basze
pi_32761724
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:40 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Je bedoelt: Nederland zal van Vlaanderen kunnen profiteren, en Vlaanderen zal zich moeten aanpassen aan de Nederlandse regels.
[..]

Ik denk dat het wederzijds profitabel is, Vlaanderen zal haar achterstand die ze opgelopen heeft door Wallonië kunnen inlopen door de economisch sterkere positie van Nederland. Nederland op haar beurt zal veel hebben aan het betere onderwijsniveau van Vlaanderen. Op veel vlakken zal het vice versa zijn en de status aparte zou ervoor kunnen zorgen dat regelgeving eerder versoepeld zal worden dan stringenter.

Hier geldt dat niet, omdat Wallonië economisch een serieuze achterstand kent.
[..]

Vanwege de chauvinistische houding van franstaligen, zou Frankrijk waarschijnlijk nog wel zo dom zijn om er een extra departement aan toe te voegen

Dat wel, maar het enige probleem is dat die "Verenigde" Nederland nog nooit "verenigd" zijn gewéést, behalve dan van 1815 tot 1830.
[..]

Volgens mij ken je de geschiedenis van je eigen "land" niet zo goed... Vlaanderen was 1 der Nederlanden van oudsher. Er was een geheel gewest Brabant, een geheel gewest Limburg en een geheel Vlaanderen.
Dat bij de onafhankelijkheid een heel nieuwe opzet der provinciën gemaakt is, is niet de oorspronkelijke situatie.
Het is dus niet de bedoeling dat Nederland en België hun "eigen" identiteit kwijtraken, alleen zou door een dergelijke fusie op basis van een status aparte de kenniseconomie een boost krijgen.
Wederzijds wel te verstaan, want België kent ondanks haar betere onderwijs ernstige problemen welke in Nederland veel beter geregeld zijn.
Niet dat Nederland nou in alles zo goed is, maar een wederzijds respect en leergierigheid zou ervoor kunnen zorgen dat beide naties opbloeien.

Mij niet.

Dat mag gelukkig binnen vrije meningsuiting.
  vrijdag 2 december 2005 @ 19:04:07 #13
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32762078
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:47 schreef Basze het volgende:

Op vrijdag 2 december 2005 17:40 schreef Clourhide het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat het wederzijds profitabel is, Vlaanderen zal haar achterstand die ze opgelopen heeft door Wallonië kunnen inlopen door de economisch sterkere positie van Nederland. Nederland op haar beurt zal veel hebben aan het betere onderwijsniveau van Vlaanderen. Op veel vlakken zal het vice versa zijn en de status aparte zou ervoor kunnen zorgen dat regelgeving eerder versoepeld zal worden dan stringenter.
Nou de CIA denkt er anders over.

Nederland: http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/nl.html#Econ
België: http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/be.html#Econ

Zelfs met Wallonië erbij is de Belgische economie ongeveer even sterk, zoniet sterker dan die van Nederland. België is uiteraard kleiner, maar relatief gezien is er toch echt geen sprake van een fundamentele "achterstand", in tegenstelling tot wat jij wil geloven.
quote:
[..]

Volgens mij ken je de geschiedenis van je eigen "land" niet zo goed... Vlaanderen was 1 der Nederlanden van oudsher. Er was een geheel gewest Brabant, een geheel gewest Limburg en een geheel Vlaanderen.
Dat bij de onafhankelijkheid een heel nieuwe opzet der provinciën gemaakt is, is niet de oorspronkelijke situatie.
"Van oudsher"? Over welke "oudsher" heb jij het dan?
(Ik kan me niet herinneren dat Den Haag of Amsterdam ooit deel uitmaakten van een Verenigde Nederlanden waar ook Brabant, Limburg en Vlaanderen deel van uitmaakten.)
---verdwijnt---
  zaterdag 3 december 2005 @ 03:03:30 #14
19231 Basze
pi_32773345
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 19:04 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Nou de CIA denkt er anders over.

Nederland: http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/nl.html#Econ
België: http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/be.html#Econ

Zelfs met Wallonië erbij is de Belgische economie ongeveer even sterk, zoniet sterker dan die van Nederland. België is uiteraard kleiner, maar relatief gezien is er toch echt geen sprake van een fundamentele "achterstand", in tegenstelling tot wat jij wil geloven.
[..]

"Van oudsher"? Over welke "oudsher" heb jij het dan?
(Ik kan me niet herinneren dat Den Haag of Amsterdam ooit deel uitmaakten van een Verenigde Nederlanden waar ook Brabant, Limburg en Vlaanderen deel van uitmaakten.)
Om het even kort te houden en geen Belgengrappen te gaan maken nu:

Kijk naar werkloosheid, bevolking beneden de armoedegrens, percentages lage en hoge inkomens, inflatiepercentage op huishoudkosten, publieke schuldpercentage (ja, bijna alle Belgen rijden in een auto die continue door de bank gefinancierd wordt), im- en export van grondstoffen (elektriciteit, olie en gas), reserves buitenlandse valuta en goud. Bij België zie je ook nog wat staatsschuld extra vermeld, en dat allemaal onder het tabbladje economie.

Wel mooi dat je nog even een mooi overzicht voorschotelt via onze CIA vrienden. Wel heel dom om zulke cijfers aan te leveren als ze dus mijn statement nog bewijzen ook. Per saldo is België zo zwaar in de schulden dat de gemiddelde zwerver over meer geld beschikt.

Wat betreft het "Van oudsher": Lees op http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlanden eens wat meer over de geschiedenis van je land, over in hoeveel provinciën het opgedeeld was, over hoe er voor de 15e eeuw allemaal losse delen van graven en hertogen waren en vanaf de 15e eeuw eigenlijk een knipperlichtrelatie aangingen. Wel over 4 eeuwen, maar ja, wat zijn nou 4 eeuwen he?
  zaterdag 3 december 2005 @ 08:02:53 #15
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32774623
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 03:03 schreef Basze het volgende:

[..]

Om het even kort te houden en geen Belgengrappen te gaan maken nu:

Kijk naar werkloosheid, bevolking beneden de armoedegrens,
Werkloosheid is in Brussel zo'n 20 procent, in Wallonië zo'n 16 procent en in Vlaanderen zo'n 9 procent. (Zoek zelf maar op)

Bevolking beneden de armoedegrens: blijkbaar heb je vandaag de Belgische kranten gelezen, waar een spectaculaire kop te zien was: 15 PROCENT BELGEN ONDER ARMOEDEGRENS.

Inderdaad, maar als Nederland even consequent de normen van die onderzoekers van de Universiteit Antwerpen zou aanhouden om te bepalen wat "armoede" precies inhoudt, dan zou het cijfer in Nederland gelijkaardig zijn (net zols in de USA overigens, waar ze dat soort manipulatie minder toepassen...)
quote:
percentages lage en hoge inkomens,
Op inkomensverdeling scoort België dan ook zowat het hoogste in West-Europa.
quote:
inflatiepercentage op huishoudkosten, publieke schuldpercentage (ja, bijna alle Belgen rijden in een auto die continue door de bank gefinancierd wordt)
Ja, er is een staatsschuld in België, maar de Vlaamse overheid heeft jaarlijks een overschot op de begroting van 600 miljoen euro.
quote:
, im- en export van grondstoffen (elektriciteit, olie en gas)
Ja, dat moet wel dodelijk zijn, import en export van grondstoffen. Oeh... wachten tot de Nederlandse gasbellen eindelijk doorprikt worden.
quote:
, reserves buitenlandse valuta en goud. Bij België zie je ook nog wat staatsschuld extra vermeld, en dat allemaal onder het tabbladje economie.
Zie hierboven. Nederland heeft trouwens ook best wat staatsschuld, zij het wat minder dan België. In ieder geval is de Belgische staatsschuld al sinds de jaren negentig structureel dalende.
quote:
Wel mooi dat je nog even een mooi overzicht voorschotelt via onze CIA vrienden. Wel heel dom om zulke cijfers aan te leveren als ze dus mijn statement nog bewijzen ook. Per saldo is België zo zwaar in de schulden dat de gemiddelde zwerver over meer geld beschikt.
Grappig dat je niet het GDP per capita vermeld, dat ook bij de CIA vermeld staat, dat GDP per capita ligt in België namelijk veel hoger dan in Nederland, oftewel: Belgen zijn rijker dan Nederlanders (onafhankelijk van de vraag of hun land rijker is).
quote:
Wat betreft het "Van oudsher": Lees op http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlanden eens wat meer over de geschiedenis van je land, over in hoeveel provinciën het opgedeeld was, over hoe er voor de 15e eeuw allemaal losse delen van graven en hertogen waren en vanaf de 15e eeuw eigenlijk een knipperlichtrelatie aangingen. Wel over 4 eeuwen, maar ja, wat zijn nou 4 eeuwen he?
Ja, ik herinner me ook nog de val van Antwerpen.
---verdwijnt---
pi_32775622
Ik vind het sowieso nog steeds raar dat in 1 land 2 verschillende talen wordt gesproken.
Nou heb je dat in Zwitserland en Canada bijvoorbeeld ook maar daar kunnen ze meestal beide talen; in Walonie lullen ze geen Vlaams (naar mijn informatie) en meestal ook andersom.
Als je van NL naar Frankrijk rijdt heb ik ook altijd het gevoel dat je een grens over gaat zodra je Walonie in rijdt => een versmalling en drempels waar je maar 10 mag rijden?!
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_32775666
Vlaanderen bij NL....goed idee!
  zaterdag 3 december 2005 @ 19:30:45 #18
19231 Basze
pi_32787347
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 08:02 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Werkloosheid is in Brussel zo'n 20 procent, in Wallonië zo'n 16 procent en in Vlaanderen zo'n 9 procent. (Zoek zelf maar op)

Bevolking beneden de armoedegrens: blijkbaar heb je vandaag de Belgische kranten gelezen, waar een spectaculaire kop te zien was: 15 PROCENT BELGEN ONDER ARMOEDEGRENS.

Inderdaad, maar als Nederland even consequent de normen van die onderzoekers van de Universiteit Antwerpen zou aanhouden om te bepalen wat "armoede" precies inhoudt, dan zou het cijfer in Nederland gelijkaardig zijn (net zols in de USA overigens, waar ze dat soort manipulatie minder toepassen...)
[..]

Op inkomensverdeling scoort België dan ook zowat het hoogste in West-Europa.
[..]

Ja, er is een staatsschuld in België, maar de Vlaamse overheid heeft jaarlijks een overschot op de begroting van 600 miljoen euro.
[..]

Ja, dat moet wel dodelijk zijn, import en export van grondstoffen. Oeh... wachten tot de Nederlandse gasbellen eindelijk doorprikt worden.
[..]

Zie hierboven. Nederland heeft trouwens ook best wat staatsschuld, zij het wat minder dan België. In ieder geval is de Belgische staatsschuld al sinds de jaren negentig structureel dalende.
[..]

Grappig dat je niet het GDP per capita vermeld, dat ook bij de CIA vermeld staat, dat GDP per capita ligt in België namelijk veel hoger dan in Nederland, oftewel: Belgen zijn rijker dan Nederlanders (onafhankelijk van de vraag of hun land rijker is).
[..]

Ja, ik herinner me ook nog de val van Antwerpen.
Jouw commentaren zijn in 1 zin samen te vatten:

"Jij bent gewoon te dom om te cijferen... "

België en haar inwoners leven op schuld. Ze zijn sinds het begin van hun staat eigenlijk niet anders gewend. Het mooiste voorbeeld waaraan je dat kunt zien is de infrastructuur: het wegen- en leidingnet is door de bank genomen gewoon triest te noemen. Maar zelfs dat zal je willen ontkennen.

Zoals ik al eerder zei, is Nederland nou niet in alles perfect maar op sommige fronten toch wel een eind verder dan België. Als jij graag wilt geloven dat het in België zoveel beter is dan in Nederland, dan verdien je het eigenlijk om tot in het einde der tijden met dat zielige Wallonië opgescheept te zitten.

Elk cijfer, wat over een heel land genomen heel duidelijk is, probeer je in het voordeel van België uit te leggen. Helaas, je kan gewoon niet cijferen dan. En dat terwijl ik nog een compliment maakte over het onderwijsniveau in België...

Dat het GDP per capita hoger is... hehehe... dat moet wel als prijzen hoger zijn, de inflatie hoger is, de leningen (die toch afgelost moeten worden) veel groter zijn en ga zo maar door...

Als je dat niet begrijpt... nou ja, dan wens ik je succes met het zoete Wallonië.

En over de geschiedenis van den Neder(Lage) landen: Was jij daar nog bij? Bij de val van Antwerpen?
  zaterdag 3 december 2005 @ 19:35:52 #19
19231 Basze
pi_32787508
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 10:43 schreef Ballebek het volgende:
Ik vind het sowieso nog steeds raar dat in 1 land 2 verschillende talen wordt gesproken.
Nou heb je dat in Zwitserland en Canada bijvoorbeeld ook maar daar kunnen ze meestal beide talen; in Walonie lullen ze geen Vlaams (naar mijn informatie) en meestal ook andersom.
Als je van NL naar Frankrijk rijdt heb ik ook altijd het gevoel dat je een grens over gaat zodra je Walonie in rijdt => een versmalling en drempels waar je maar 10 mag rijden?!
Raar is niet het goede woord...
Zoals Pim Fortuyn de islam een achterlijke cultuur noemde, wil ik me wel schuldig maken door de Belgische staatsinrichting achterlijk te noemen, tezamen met het "vaderland"gevoel van veel Vlamingen.

Oei, wat zeg ik nu... Eigenlijk zouden we Vlaanderen gewoon moeten annexeren... Net als Bush Irak binnenviel, doen wij dat dan om de Vlamingen te ontzetten en te doen wat goed voor hun is.

zaterdag 3 december 2005 @ 19:46:48 #20
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32787841
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 19:30 schreef Basze het volgende:
Als jij graag wilt geloven dat het in België zoveel beter is dan in Nederland, dan verdien je het eigenlijk om tot in het einde der tijden met dat zielige Wallonië opgescheept te zitten.
quote:
Als je dat niet begrijpt... nou ja, dan wens ik je succes met het zoete Wallonië.

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 4 december 2005 @ 02:25:26 #21
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_32798527
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 16:02 schreef Doderok het volgende:

[..]

Duel tussen Filips en Willem-Alexander!
Tijd geleden dat een katholieke Filips tegen een Prins van Oranje vocht.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_32799685
Die handel moet gesplitst worden en Vlaanderen kan bij Nederland gevoegd worden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 4 december 2005 @ 06:20:57 #23
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32800142
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 19:30 schreef Basze het volgende:

[..]

Jouw commentaren zijn in 1 zin samen te vatten:

"Jij bent gewoon te dom om te cijferen... "

België en haar inwoners leven op schuld. Ze zijn sinds het begin van hun staat eigenlijk niet anders gewend. Het mooiste voorbeeld waaraan je dat kunt zien is de infrastructuur: het wegen- en leidingnet is door de bank genomen gewoon triest te noemen. Maar zelfs dat zal je willen ontkennen.
Nee, jouw probleem is dat je je redenering alleen op oppervlakkige, direct zichtbare zaken baseert. Als er veel Belgen naar Nederlandse coffeeshops komen, dan wil dat zeggen "dat ze bij Nederland willen horen". Ja, blijkbaar wil het zelfs meteen per definitie zeggen dat meer dan 50 procent van de Vlamingen eenzelfde softdrugsbeleid als in Nederland wil. Waar haal je dat vandaan?

Idem dito voor de wegen en de leidingen: dat de wegen in België minder goed onderhouden worden (en dat is zo, dat geef ik meteen toe), dat is volgens jou meteen een bewijs dat het met België economisch slecht gaat. En dat is dus niet zo.

Overigens leven alle landen op schuld, ook Nederland. België leeft alleen op net iets méér schuld dan Nederland.

Dat is dus alleen een relatief verschil.
quote:
Zoals ik al eerder zei, is Nederland nou niet in alles perfect maar op sommige fronten toch wel een eind verder dan België. Als jij graag wilt geloven dat het in België zoveel beter is dan in Nederland, dan verdien je het eigenlijk om tot in het einde der tijden met dat zielige Wallonië opgescheept te zitten.
Oh, maar daarom ging ik niet tegen je in. Ik ging alleen tegen je in omdat je er maar vanuit gaat dat Vlamingen zózeer opkijken naar het superieure Nederland dat we ons meteen bij jullie willen aansluiten. Wat we dus NIET willen (zeg ik nu even, terecht of onterecht, uit naam van landgenoten).
quote:
Elk cijfer, wat over een heel land genomen heel duidelijk is, probeer je in het voordeel van België uit te leggen. Helaas, je kan gewoon niet cijferen dan. En dat terwijl ik nog een compliment maakte over het onderwijsniveau in België...
Dank je wel. Geen probleem met complimenten. Ik ken inderdaad ook zaken die in Nederland beter geregeld zijn, alleen vind ik dat we die zaken in België en/of een onafhankelijk Vlaanderen óók kunnen oplossen.
quote:
Dat het GDP per capita hoger is... hehehe... dat moet wel als prijzen hoger zijn, de inflatie hoger is, de leningen (die toch afgelost moeten worden) veel groter zijn en ga zo maar door...

Ik nuanceer en jij gooit alles weer op één hoop. Ik heb namelijk ook duidelijk bv. werkloosheidscijfers voor Brussel, Wallonië en Vlaanderen APART vermeld. Daaruit blijkt een groot verschil. Misschien moeten we dus wel af van het "zoete Wallonië", het probleem dat ben jij echter: want jij ziet dat als synoniem voor "aansluiten bij Nederland".

En dat is dus GEEN SYNONIEM.
quote:
En over de geschiedenis van den Neder(Lage) landen: Was jij daar nog bij? Bij de val van Antwerpen?
Jij ook niet. Wat is je punt?
---verdwijnt---
  zondag 4 december 2005 @ 06:27:22 #24
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32800147
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 10:43 schreef Ballebek het volgende:
Er zijn tientallen landen ter wereld waar er meer dan één taal gespoken wordt, het is alleen in landen zoals Zwitserland, Canada en België (en Zuid-Afrika, en Nederland (Fries), en waarschijnlijk nog wel wat landen), dat dit ook politiek verankerd is (in tegenstelling tot landen zoals Turkije enz. waar je dus gewelddadige opstanden van minderheidsgroeperingen met een andere taal en identiteit hebt).

Kies jij maar wat je het liefste hebt.
---verdwijnt---
  zondag 4 december 2005 @ 09:26:58 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_32800530
Mij valt altijd de enorme ruimte/leegte van grote delen van Wallonië op. Dat lijkt mij erg handig als achtertuin/toekomstig "Lebensraum" voor het overvolle Vlaanderen. Waarom zou Vlaanderen bij NL willen; grootte maakt toch niet veel uit, zolang je kleiner bent dan FR, I, SP en D heb je toch niks te melden binnen de EU.

Zelf ben ik meer een voorstander van het annexeren van de Ardennen en Luxemburg door NL. De rest van Wallonië kan dan mooi doormodderen met Vlaanderen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')