quote:
Op dinsdag 20 december 2005 01:05 schreef MrX1982 het volgende:In Nederland is abortus en euthanasie toegestaan.
Ter vergelijking:
In nazi-Duitsland werd abortus en euthanasie toegepast.
Ik zou de gescheidenisboekjes maar eens gaan doorpluizen en zoeken naar de redenen waarom er abortus en euthenasie werd toegepast in Nazi Duitsland.
![]()
Hoe dan ook, de vergelijkingen met uitspraken die Hitler deed VOOR hij in de nationale politiek terecht kwam en die van Wilders m.b.t. het weigeren van bepaalde burgerrechten aan buitenlanders komen sterk overeen. Ik snap best dat een Wilders aanhanger liever niet heeft dat zijn standpunten en uitspraken zo vergeleken worden, met name vanwege de verdere loopbaan van de heer Hitler, en ik wil ook niet zeggen dat Wilders uit is op een politiestaat met gaskampen voor Marokkanen ofzo..... maar de vergelijking met de speeches die Hitler deed in de jaren 20 bijvoorbeeld zijn toch erg opvallend. Net als Hitler, zet hij zich af tegen bepaalde stromingingen van geloof en immigranten, en net als Hitler is hij van mening dat deze groeperingen minder rechten moeten krijgen, en net als Hitler is hij van mening dat deze groeperingen direct verantwoordelijk zijn voor een reeks maatschappelijke problemen.
Tel daarbij op de zaken die hij wil gaan veranderen door aan het democratische apparaat van Nederland te gaan trekken (zoals het afschaffen van de Eerste Kamer, het halveren van de Tweede Kamer, het afschaffen van voor de democratie belangrijke ministeries), en het feit dat hij de burgerrechten en grondrechten van buitenlandse immigranten wil verminderen, dan is het niet zo gek dat hij die vergelijking krijgt. Hitler brak het Democratische apparaat ook stukje bij beetje af, tot hij in 1933 op een bepaald moment NET genoeg stemmen kreeg om de noodtoestand af te roepen nadat de Reichstag in de fik was gestoken, en zodoende greep ie de macht....
Nogmaals, ik zeg niet dat Wilders dit wil, want in zijn politeke programma staat ook de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel. Alleen staat er in zijn politieke programma dus ergens "behalve moslims natuurlijk" bij, want die mogen van hem geen eigen vereniging of publikaties meer uitgeven.....
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin