abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:39:16 #151
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_33248128
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:44 schreef Gargoylesla het volgende:
HHmmm geert staat volgens de NIPO peilingen op 10 zetels en volgens maruice de hond op 6 en volgens iemand hier boven op 1....

wat klopt hier niet :S
Hier staat hij op 1: http://www.politiekebarometer.nl/
lege ton
  dinsdag 20 december 2005 @ 18:07:48 #152
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33250753
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:44 schreef Gargoylesla het volgende:
HHmmm geert staat volgens de NIPO peilingen op 10 zetels en volgens maruice de hond op 6 en volgens iemand hier boven op 1....

wat klopt hier niet :S
Kijk eens op http://www.politiekebarometer.nl

NIPO wordt gebruikt door RTL 4/5 in haar nieuws uitzendingen, de Politieke Barometer (Interview NSS) wordt door de publieke omroepen gebruikt. Maurice de Hond wordt gebruikt door SBS 6 volgens mij.

Ik weet niet of dit wat zegt over het type mensen wat geinterviewed wordt door deze drie, want ik ga er vanuit dat al deze bedrijven het weer anders aanpakken. Ik weet dat Maurice de Hond zelf behoorlijk partijdig is dus van die club heb ik zowiezo geen hoge pet op. Hoe de NIPO en Interview NSS de zaken aanpakken weet ik niet.

Wel weet ik dat over het algemeen genomen de publieke omroep kijkers linkser zijn, en de RTL kijkers wat rechtser, dus het zou kunnen dat ze onder hun eigen publiek aan het pollen zijn natuurlijk.....

Wat me ook opvalt is dat Groep Wilders de resultaten van de andere poll bureaus niet noemt. Als een blaaskaak "kijk mij eens met 10 zetels" roepen, terwijl er twee andere poll bureas zijn met mindere resultaten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 20 december 2005 @ 18:23:53 #153
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33251229
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 01:05 schreef MrX1982 het volgende:
In Nederland is abortus en euthanasie toegestaan.

Ter vergelijking:
In nazi-Duitsland werd abortus en euthanasie toegepast.
Ik zou de gescheidenisboekjes maar eens gaan doorpluizen en zoeken naar de redenen waarom er abortus en euthenasie werd toegepast in Nazi Duitsland.

Hoe dan ook, de vergelijkingen met uitspraken die Hitler deed VOOR hij in de nationale politiek terecht kwam en die van Wilders m.b.t. het weigeren van bepaalde burgerrechten aan buitenlanders komen sterk overeen. Ik snap best dat een Wilders aanhanger liever niet heeft dat zijn standpunten en uitspraken zo vergeleken worden, met name vanwege de verdere loopbaan van de heer Hitler, en ik wil ook niet zeggen dat Wilders uit is op een politiestaat met gaskampen voor Marokkanen ofzo..... maar de vergelijking met de speeches die Hitler deed in de jaren 20 bijvoorbeeld zijn toch erg opvallend. Net als Hitler, zet hij zich af tegen bepaalde stromingingen van geloof en immigranten, en net als Hitler is hij van mening dat deze groeperingen minder rechten moeten krijgen, en net als Hitler is hij van mening dat deze groeperingen direct verantwoordelijk zijn voor een reeks maatschappelijke problemen.

Tel daarbij op de zaken die hij wil gaan veranderen door aan het democratische apparaat van Nederland te gaan trekken (zoals het afschaffen van de Eerste Kamer, het halveren van de Tweede Kamer, het afschaffen van voor de democratie belangrijke ministeries), en het feit dat hij de burgerrechten en grondrechten van buitenlandse immigranten wil verminderen, dan is het niet zo gek dat hij die vergelijking krijgt. Hitler brak het Democratische apparaat ook stukje bij beetje af, tot hij in 1933 op een bepaald moment NET genoeg stemmen kreeg om de noodtoestand af te roepen nadat de Reichstag in de fik was gestoken, en zodoende greep ie de macht....

Nogmaals, ik zeg niet dat Wilders dit wil, want in zijn politeke programma staat ook de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel. Alleen staat er in zijn politieke programma dus ergens "behalve moslims natuurlijk" bij, want die mogen van hem geen eigen vereniging of publikaties meer uitgeven.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:34:58 #154
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_33255651
Geertje weer (indirect) in het nieuws: Vrouw verzint beroving en wurging hondje
Dit is weer een knap staaltje op onderbuik gevoelens inspelen/kroeg politiek bedrijven. Met z'n "zeggen wat hij denkt......"
lege ton
  donderdag 22 december 2005 @ 00:02:13 #155
135637 JeffLebowski
The Dude is not in
pi_33294540
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 18:07 schreef maartena het volgende:

[..]
NIPO wordt gebruikt door RTL 4/5 in haar nieuws uitzendingen, de Politieke Barometer (Interview NSS) wordt door de publieke omroepen gebruikt. Maurice de Hond wordt gebruikt door SBS 6 volgens mij.

Ik weet niet of dit wat zegt over het type mensen wat geinterviewed wordt door deze drie, want ik ga er vanuit dat al deze bedrijven het weer anders aanpakken. Ik weet dat Maurice de Hond zelf behoorlijk partijdig is dus van die club heb ik zowiezo geen hoge pet op. Hoe de NIPO en Interview NSS de zaken aanpakken weet ik niet.

Wel weet ik dat over het algemeen genomen de publieke omroep kijkers linkser zijn, en de RTL kijkers wat rechtser, dus het zou kunnen dat ze onder hun eigen publiek aan het pollen zijn natuurlijk.....
Als SBS ook TNS NIPO wil dan moeten ze gewoon meer geld op tafel leggen. Die gasten peilen voor iedereen. Publiek, commerciëlen maakt ze niks uit.

Ze peilen met een vaste kern van panelleden en zogenaamde koude bestanden, mensen die ze nog niet eerder gebeld hebben. Naarmate de verkiezingen naderen peilen ze onder meer mensen en vaker. Het moet juist een zo breed mogelijke afspiegeling van de bevolking zijn: van 18 tot 100, van Groningen tot Maastricht, van diplomaloos tot ingenieur etc. De kunst vooral die onderzoekers is om zo dicht mogelijk bij de einduitslag te zitten. That's all there is.

Als ze dat niet willen dan moeten ze inderdaad per doelgroep gaan peilen, klopt er geen moer van en gaan ze af en dan zegt die omroep: Hé zak hooi je zat er 15 zetels naast, bedankt, daar is de deur. Ze gaan vervolgens bij Maurice peilen of hij in is voor een overstap. Het zijn allemaal bedrijven die geld moeten verdienen, dus neem nou maar van mij aan dat die er alles aan doen om de strijd te winnen. Het is big business, als het aan de peilers lag hadden we ieder jaar verkiezingen.

Zo, en nu genoeg gepiel over gepeil
"This act will not stand... man!"
  zaterdag 24 december 2005 @ 22:35:13 #156
19194 Oversight
◢◤
pi_33383392

◢◤
pi_33393232
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 20:34 schreef nonzz het volgende:
Geertje weer (indirect) in het nieuws: Vrouw verzint beroving en wurging hondje
Dit is weer een knap staaltje op onderbuik gevoelens inspelen/kroeg politiek bedrijven. Met z'n "zeggen wat hij denkt......"
Extremistisch gematigd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')