Ja daaag.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:48 schreef Johan_de_With het volgende:
De ''onbevlekte ontvangenis'' heeft niet betrekking op de maagdelijkheid van Maria, maar is het dogma dat zij vrij geweest zou zijn van de erfzonde en zodoende waardig Jezus te ontvangen. Waar jij op doelt, is de controverse over de vertaling van een Oud-Testamentische passage met ''jonge vrouw'' of ''maagd''.
Maar dat Oud-Testamentische stukkie is toch de voorspelling waarmee de komst van Jesus word aangekondigd?quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:48 schreef Johan_de_With het volgende:
De ''onbevlekte ontvangenis'' heeft niet betrekking op de maagdelijkheid van Maria, maar is het dogma dat zij vrij geweest zou zijn van de erfzonde en zodoende waardig Jezus te ontvangen. Waar jij op doelt, is de controverse over de vertaling van een Oud-Testamentische passage met ''jonge vrouw'' of ''maagd''.
Je bedoelt een stukkie waar ze het levensverhaal van Jezus (en zijn moeder_ aan hebben aangepast.quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:49 schreef Invictus_ het volgende:
Maar dat Oud-Testamentische stukkie is toch de voorspelling waarmee de komst van Jesus word aangekondigd?
Met maagd maria bedoelen de schrijvers van het evangelie gewoon maagd in de huis-tujin en keuken taal.quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:46 schreef Johan_de_With het volgende:
Pardon?
Dat is de RK uitleg. In mijn opinie was Maria wel degelijk maagd en is ze bevrucht door de Heilige Geest. Ook Maria was niet zonder zonde, zoals geen enkel mens tenslotte.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:48 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik bedoelde ook slechts aan te geven dat het woord ''onbevlekt'' voor misverstanden zorgen kan.quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:07 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Dat is de RK uitleg. In mijn opinie was Maria wel degelijk maagd en is ze bevrucht door de Heilige Geest. Ook Maria was niet zonder zonde, zoals geen enkel mens tenslotte.
Daarom heeft Maria ook geen enkele waarde voor mij. Ze is niet meer of minder dan een ander willekeurig mens. Eigenlijk niet meer dan een draagmoeder![]()
Nee volgens de roomskatholieke kerk was maria maagd. In mijn opinie was Maria wel degelijk maagd en is ze bevrucht door de Heilige Geest.quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:07 schreef Hi_flyer het volgende:
[uitleg volgens Johan de With.]
Dat is de RK uitleg.
Je bedoelt de "erfzonde"quote:Ook Maria was niet zonder zonde, zoals geen enkel mens tenslotte.
Ja zowel RK als protestanten gaan er van uit dat Maria maagd was en bevrucht door de HG.quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:26 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nee volgens de roomskatholieke kerk was maria maagd. In mijn opinie was Maria wel degelijk maagd en is ze bevrucht door de Heilige Geest.
[..]
Je bedoelt de "erfzonde"
De koran bevat wel meer onjuistheden.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:21 schreef Triggershot het volgende:
Jezus is gewoon een profeet, niet meer niet minder.. (aldus de koran)
hebben we al over gehad, een paar tiental topics terug toen je kwam met een heel lap text. en een deel 2 van een laptext.. Waarover je geen kennis over had, niet eens op reageerde en maar met on onderbouwde argumenten kwam. En een nieuw onderwerp aanhaalde wanneer ik met een antwoord kwam..quote:Op zondag 18 december 2005 13:44 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
De koran bevat wel meer onjuistheden.
Het merkwaardige van een muzelman is, dat je nooit een adekwaat antwoord hoeft te verwachten, laat staan een bron voor beweringen die in mijn ogen onjuist zijn.quote:Op zondag 18 december 2005 13:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hebben we al over gehad, een paar tiental topics terug toen je kwam met een heel lap text. en een deel 2 van een laptext.. Waarover je geen kennis over had, niet eens op reageerde en maar met on onderbouwde argumenten kwam. En een nieuw onderwerp aanhaalde wanneer ik met een antwoord kwam..
Dus neem vooral geen moeite, ik zal het ook nie voor jou doen.
hahahahahaaquote:Op zondag 18 december 2005 13:56 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Het merkwaardige van een muzelman is, dat je nooit een adekwaat antwoord hoeft te verwachten, laat staan een bron voor beweringen die in mijn ogen onjuist zijn.
Alleen maar de schuld bij een andere leggen.
Kortom je bent een ware islamiet.
net als dat de Aarde hoeken kent bedoel je?quote:Op zondag 18 december 2005 13:58 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik herhaal:
De koran herbergt wel meer onjuistheden.
Jezus is de Zoon van God.
Dus omdat het in strijd is met de bijbel is het onjuistquote:Op zondag 18 december 2005 13:58 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik herhaal:
De Bijbel gebruikt wel meer symbolische taal, de hoeken der aarde zijn er een voorbeeld van.quote:Op zondag 18 december 2005 14:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
net als dat de Aarde hoeken kent bedoel je?
aangezien jij toch niets van de bijbel kent discussieer ik liever met wel een bijbelkenner als stormseeker. En eindigen mijn reacties op jou ook hiermee.
symbolische taal in de zin van "oeps foutje?"quote:Op zondag 18 december 2005 14:05 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
De Bijbel gebruikt wel meer symbolische taal, de hoeken der aarde zijn er een voorbeeld van.
En ik ben de Kloon van God.quote:Op zondag 18 december 2005 13:58 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik herhaal:
Ja Akkersloot dat is een juiste opmerking.quote:Op zondag 18 december 2005 14:05 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dus omdat het in strijd is met de bijbel is het onjuist![]()
Zoals de vier hoeken van de aardequote:Op zondag 18 december 2005 14:06 schreef lionsguy18 het volgende:
Ja Akkersloot dat is een juiste opmerking.
De Bijbel bevat de waarheid.
De koran niet.
En de zon ondergaat in een modderhoudende bron (koran 18:86).quote:Op zondag 18 december 2005 14:02 schreef Triggershot het volgende:
net als dat de Aarde hoeken kent bedoel je?
jij bent echt stereotype "christentuig"quote:Op zondag 18 december 2005 14:06 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ja Akkersloot dat is een juiste opmerking.
De Bijbel bevat de waarheid.
De koran niet.
Tellen 18 jarige mohammedaanse jongeren niet mee ?quote:Op zondag 18 december 2005 14:16 schreef funkmaster het volgende:
even serieus, je bent echt 18? bestaan er nog mensen van onze generatie die zo geindoctrineerd zijn?
islam extremisten die dat nastreven moet je ook afmaken...vergeet niet dat veel mensen niet extreem hun godsdienst uitoefenen, 80% van de moslims vind oorlog voeren net zo'n bullshit als wij. Die andere 20% verpest het voor de restquote:Op zondag 18 december 2005 14:25 schreef DarkManta het volgende:
Tjah volgens de Islam is een oorlog voeren heilig.
Áls jij religies respecteert, dien je ook te respecteren dat aanhangers van een religie een andere religie "afzeiken".quote:Op zondag 18 december 2005 14:21 schreef funkmaster het volgende:
hoewel ik atheist ben respecteer ik wel alle godsdiensten, zolang ze mij niet proberen te bekeren!
Waar ik moeite mee heb is dat jij andere godsdiensten afzeikt.
Ik zal het maar even zeggen. Jij doet net als of iedereen in je "heilige" boeken moet geloven.quote:Op zondag 18 december 2005 14:17 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik zal het maar zeggen.
Openbaringen 7.
Juist een boek dat grotendeels in beeldspraak is geschreven.
Nou is dit niet een beetje heel erg zwart/wit opgeschreven.quote:Op zondag 18 december 2005 14:34 schreef Akkersloot het volgende:
En verder. Mohammedanen willen je niet bekeren. Ze willen "alleen maar" de wereld overheersen. Een klein verschilletje met het christendom dat wel uit is op bekering.
Vooroordeel ? In de koran staat duidelijk een vers dat "christenen, joden en sabeeers" ("mensen van het boek") ook gewaardeerd moeten worden. Ze moeten dan alleen maar extra belasting betalen natuurlijk.quote:Op zondag 18 december 2005 14:39 schreef Droopie het volgende:
Nou is dit niet een beetje heel erg zwart/wit opgeschreven.
VOOROORDEEL!
Mooi dooddoenertjequote:Op zondag 18 december 2005 14:42 schreef funkmaster het volgende:
inderdaad, ik ga hier niet meer verder op in....jullie zijn godsdienst obsessed, ga leukere dingen met je tijd doen...
ik ga jullie niet proberen te bekeren tot het atheisme, ik heb zelf gewoon andere intresses dan de hele dag bijbelfabeltjes lezen en dan zeggen dat de inhoud van de koran niet helemaal kloptquote:
Wat is het verschil tussen mensen doden die niet je geloof delen en het vermoorden van mensen die je "profeet" gewoon geestesziek noemenquote:Op zondag 18 december 2005 14:48 schreef funkmaster het volgende:
ach blijft beter dan alle mensen die je geloof niet hebben uitmoorden toch?ken ook een geloof die dat deed...wel effectief hoor, daar niet van
Dat slaat op mijquote:Op zondag 18 december 2005 14:51 schreef funkmaster het volgende:
bijbelfabeltjes lezen en dan zeggen dat de inhoud van de koran niet helemaal klopt![]()
quote:Op zondag 18 december 2005 14:36 schreef Akkersloot het volgende:
[tegen lionsguy18]
Ik zal het maar even zeggen. Jij doet net als of iedereen in je "heilige" boeken moet geloven.
Ten eerste ben ik geen christen.quote:Op zondag 18 december 2005 14:55 schreef funkmaster het volgende:
ik ben niet voor de islam, ik zeg alleen dat jullie als christenen ook wel eens naar jullie historie mogen kijken...zo vredelievend waren jullie voorouders zeker niet, dat zeggen jullie er alleen niet bij!
En dus ook van het atheisme, neem ik aan. (je doelt toch dat Jezus niet de zoon van God is).quote:Op zondag 18 december 2005 15:17 schreef djenneke het volgende:
En dat is dan meteen een van de beste ideeen uit de islam.
Dat bedoelde ik inderdaad.quote:Op zondag 18 december 2005 15:24 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En dus ook van het atheisme, neem ik aan. (je doelt toch dat Jezus niet de zoon van God is).
En bestaat de islam uit ideeen![]()
Maar goed. Topicstarter had alleen de vraag gesteld of volgens de bijbel Jezus wel of geen zoon van God is. Naar aanleiding wat die persoon tijdens een bezoek aan een moskee beweerde.
Dus een religie dat gebaseerd is op "goddelijke" "visioenen" heeft "maar ideeen".quote:Op zondag 18 december 2005 15:31 schreef djenneke het volgende:
Ja, ideeen inderdaad. Net als de bijbel, en eigenlijk ieder andere religie.
Ja, hoe zou je het dan willen noemen? Je gelooft werkelijk in goddelijke visioenen? Van mij mag je hoor, maar ik hang dat idee (quote:Op zondag 18 december 2005 15:39 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dus een religie dat gebaseerd is op "goddelijke" "visioenen" heeft "maar ideeen".![]()
Theo van Gogh is alleen maar vermoord omdat Mohammed B. het idee had dat Theo zijn hersenspinseltje beledidgde ?
Wie noemt hier "visioenen" temporaakkwab epilepsie aanvallen van temporaalkwab epilepsie patienten zoals Paulus, Johannes en Mohammedquote:Op zondag 18 december 2005 15:42 schreef djenneke het volgende:
Ja, hoe zou je het dan willen noemen? Je gelooft werkelijk in goddelijke visioenen? Van mij mag je hoor, maar ik hang dat idee () niet aan.
De koran is dan slechts een verzameling van ideeen van de sekteleider Mohammed ? Ja dag. Een verzameling van temporaalkwab epilepsie aanvallen, aangevuld met "visioenen" die hem dan toevallig goed uitkwamen.quote:Theo van Gogh is vermoord door een persoon die op fundamentalistische wijze een godsdienst aanhangt. Die godsdienst is op zijn beurt slechts een idee geweest van een persoon.
Heb je bij het lezen van de Bijbel de woorden in Joh. 3 vers 16 bewust overgeslagen?quote:Op zondag 18 december 2005 15:31 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik inderdaad.
Ja, ideeen inderdaad. Net als de bijbel, en eigenlijk ieder andere religie.
Ik heb het er ook nog nooit in kunnen vinden. Wel dat we allemaal kinderen van god zijn. Niet dat Jezus specifiek in zijn eentje de zoon van god is.
En nu in het Nederlands?quote:Op zondag 18 december 2005 15:56 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Wie noemt hier "visioenen" temporaakkwab epilepsie aanvallen van temporaalkwab epilepsie patienten zoals Paulus, Johannes en Mohammed![]()
Dat is het inderdaad ja. Het kwam hem allemaal goed uit. Het zijn dan ook zijn ideeen. Of ze (die ideeen) ziek zijn of niet houd ik hier even in het midden.quote:De koran is dan slechts een verzameling van ideeen van de sekteleider Mohammed ? Ja dag. Een verzameling van temporaalkwab epilepsie aanvallen, aangevuld met "visioenen" die hem dan toevallig goed uitkwamen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |