Je bent maar met 10 man. Dan zal ook de navigator fysiek voldoende zijn om in te kunnne springen.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:22 schreef komrad het volgende:
het kan toch nietm zo zijn dat iemand vanweg fysiek eruit gezet wordt terwijl ze navigator is, idd politieke spelletjes
Niet mee eens, de navigator mag geen uitvoerende werkzaamheden hebben. Die is te druk met allerlei andere zaken en heeft de rust nodig tussen allerlei upodates. Een navigator die tussentijds ook nog tijd heeft om zeilen te wisselen is niet genoeg met zijn/haar werk bezig. Zijn ook vaak de navigators die de communicatie verzoergen, wat weer een prijs op zich is.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:30 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Je bent maar met 10 man. Dan zal ook de navigator fysiek voldoende zijn om in te kunnne springen.
Tjonge, het lijkt me toch dat voor aanvang van de VOR al duidelijk was dat de race door de zuidelijke oceanen gaat, niet? Dat je er dan in Kaapstad achter moet komen dat je met een bemanning vaart waarvan iemand dat fysiek niet zou aankunnen....?quote:Skipper Torben Grael reasoned that the “extreme physical strength” needed to sail a Volvo Open 70 on the coming voyages through the Southern Ocean meant Adrienne, the only female sailor in the fleet, was not “appropriate” for the position.
Eens, dit wisten ze van te voren. Het is dus een andere reden waarom Adrienne eruit gezet is. E die zullen we helaas nooit te weten komen.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:37 schreef -Carioca- het volgende:
Tjonge, het lijkt me toch dat voor aanvang van de VOR al duidelijk was dat de race door de zuidelijke oceanen gaat, niet? Dat je er dan in Kaapstad achter moet komen dat je met een bemanning vaart waarvan iemand dat fysiek niet zou aankunnen....?
En Ellen MacArthur vaart op dit moment de Transat Jaques Vabre, maar ik weet niet of die op dit moment al gefinisht is.
Ja, okey. Maar je blijft op een zeilboot zitten. Natuurlijk is het belangrijk dat de navigator zijn werk goed doet, maar zonder te zeilen kom je nergens, hoe goed de navigator ook bezig is. Het kan dus zeker voorkomen dat het voordeliger is even stoppen met navigeren om de zeilen juist te krijgen.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:36 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Niet mee eens, de navigator mag geen uitvoerende werkzaamheden hebben. Die is te druk met allerlei andere zaken en heeft de rust nodig tussen allerlei upodates. Een navigator die tussentijds ook nog tijd heeft om zeilen te wisselen is niet genoeg met zijn/haar werk bezig. Zijn ook vaak de navigators die de communicatie verzoergen, wat weer een prijs op zich is.
Het is niet zo erg als met Sunergy, maar brasil heeft geloof ik ook vrij weinig voor bereid. Geen leg van 20 dagen. Misschien was het vooraf wel een twijfel geval, maar omdat leg 1 minder heftig zou zijn dan de tweede leg was het misschien juist wel beleid om in leg 1 te kijken hoe fit ze was. Je hebt in cape town de mogelijkheid tot wisselen.... Als zoiets midden in een leg zou gebeuren (lijkt me overigens dat er dan niet geruild mag worden...) dan zou je gelijk hebben. Maar ze wisten vooraf dat ze in cape town zouden komen, en dat dan pas een zware etape zou zijn.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:37 schreef -Carioca- het volgende:
[..]
Tjonge, het lijkt me toch dat voor aanvang van de VOR al duidelijk was dat de race door de zuidelijke oceanen gaat, niet? Dat je er dan in Kaapstad achter moet komen dat je met een bemanning vaart waarvan iemand dat fysiek niet zou aankunnen....?
En Ellen MacArthur vaart op dit moment de Transat Jaques Vabre, maar ik weet niet of die op dit moment al gefinisht is.
Ja, dat mag inderdaad welquote:Op donderdag 8 december 2005 22:44 schreef komrad het volgende:
ik hoop op openlijke ruzies, kom op wij willen ook weten hoe het zit
TJV is al een tijdje gefinished. Ellen gaat geloof ik op vakantie, vogels tellen of zo. Bovendien is ook zij niet echt een teamspeler.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:37 schreef -Carioca- het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:06 schreef JandeHoop het volgende:
Bovendien is ook zij niet echt een teamspeler.
quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:59 schreef JandeHoop het volgende:
Marcel van Triest mag mee !
Weer een Nederlander erbij.
Het staat niet op het programma voor vanmiddag.quote:Op zondag 11 december 2005 14:21 schreef hermandeperman het volgende:
Weet iemand hoe laat de VOR uitgezonden wordt bij Studio Sport vandaag??
quote:Op zondag 11 december 2005 14:43 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het staat niet op het programma voor vanmiddag.
quote:
13:00-17:53 (Ned2)
zeilen: update van de Volvo Ocean Race.
studio Olympia: samenvattingen zaalsportcompetities.
schaatsen: live-verslag van de Wereldbekerwedstrijden in Turijn.
atletiek: EK cross
zwemmen: EK kortebaan.
wielrennen: WB-veldrit in Igorre.
wielrennen: WB baan in Manchester.
Het werd aan het begin van de uitzending niet genoemd en stond niet in het 'spoorboekje', ook niet op TT224.quote:
quote:Op zondag 11 december 2005 15:05 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het werd aan het begin van de uitzending niet genoemd en stond niet in het 'spoorboekje', ook niet op TT224.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |