Er is hier ooit een onderzoek naar gestart nadat in 1891, een priester van 1 van de kerken die op een van die bertoppen staat, 4 scrolls tegenkwam. Hierna heeft hij op onbegrijpelijke reden miljoenen uit kunnen geven.
Er kwamen aanwijzingen naar de schilder Nicolas Poussin, die een schilderij over een pentagramvorm heen zou hebben geschilderd, en naar Venus, die tijdens zijn cycle, wanneer je steeds de punten pakt die exact op de lijn van de aarde en de zon liggen als hij langs komt, een exacte pentakel vormt.
Erg fascinerend allemaal. Weet iemand er meer van?
Soms is er wel iets op discovery over. Heel cool om te zien.
Kan je niet verder helpen
quote:Hierover is inderdaad wat op discovery geweest, ze gingen er geloof ik best diep op in. Alleen ben ik alles inmiddels weer vergeten
Op woensdag 14 november 2001 16:50 schreef Quarentine het volgende:
Soms is er wel iets op discovery over.
dat is geheel gebaseerd op het rennes-le-chateua mystery.
bevat ook veel tips voor leesvoer, zal thuis eens kijken wat ik kan vinden voor je...
Ik zal thuis ook even zoeken, vindt via internet niet genoeg goeie info (plus dat hier de helft dichtgetimmerd is)
blabla.. bla .. bla...
Hier staat ook het schilderij:
quote:En dan heb je twee verschillende blijkt [afbeelding]
Op woensdag 14 november 2001 16:47 schreef araphor het volgende:
Heeft iemand zich hier eens in verdiept? Zeer interesant. Er zijn in Frankrijk vijf bergtoppen die, als je hun toppen met elkaar verbind, een exact pentakel vormen:Er is hier ooit een onderzoek naar gestart nadat in 1891, een priester van 1 van de kerken die op een van die bertoppen staat, 4 scrolls tegenkwam. Hierna heeft hij op onbegrijpelijke reden miljoenen uit kunnen geven.
Er kwamen aanwijzingen naar de schilder Nicolas Poussin, die een schilderij over een pentagramvorm heen zou hebben geschilderd, en naar Venus, die tijdens zijn cycle, wanneer je steeds de punten pakt die exact op de lijn van de aarde en de zon liggen als hij langs komt, een exacte pentakel vormt.
Erg fascinerend allemaal. Weet iemand er meer van?
http://www.section4.com/plan10.htm#Arks
Zit één punt van die pentagram gericht naar het noorden? Volgens een site moet hij dan werken met bepaalde krachten net zoals de piramide.
5 punten zijn Wood, Fire, Earth, Metal and Water.
Voor de rest kan ik weinig vinden over die symbolen in bepaalde gebieden, moet de naam juist weten:-)
Vriend van me heeft er een cool boek over.
Indiana Jones for Real!
quote:Heb je daar toevallig savegames van?
Op donderdag 15 november 2001 01:31 schreef TimMer1981 het volgende:
Het spel Broken Sword (deel 1 in ieder geval, deel 2 weet ik niet) gaat hier trouwens ook over. Het gaat over het geheim van de Tempeliers. Deel 1 heb ik uitgespeeld, leuk spel hoor.
Mijn computer crashte ooit toen ik een eind in het spel was, en ik heb het nooit meer uitgespeeld omdat ik geen zin had het weer opnieuw te doen
Zonde...
V.
http://www.rennes-discovery.com/Navigation.htm
Ook erg up-to-date
Ja! Is een heel mooi onderwerp, en raakt een vergeten stuk geschiedenis. Rennes-le-Chateau is een klein onbeduidend dorpje, waar een al even onbeduidend kerkje staat. De priester die het kerkje beheerde vond er een document, wat kennelijk nogal waardevol was voor de Orde van Sion, een geheime orde in Parijs. Ineens had de priester de beschikking over een grote som geld, waarmee hij ta hele dorpje en zijn kerkje kon opknappen en moderniseren.quote:Op woensdag 9 juni 2004 09:59 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Over drie weken ga ik voor een weekje op vakantie naar Esperaza , dat ligt ongeveer een kilometertje of 15 van Rennes-Le-Chateau af.
De bedoeling is om eens met eigen ogen te kijken wat er nu allemaal te merken is van al die verhalen en de tempeliers. Ik ben daar geinteresseerd in geraakt na een documentaire op Discovery, wat boeken hierover , en de computerspellen Broken Sword I en vooral Gabriel Knight III , waar de Maria Magdalena kerk tot in groot detail is ingevoerd.
Als er animo voor is wil ik een website opzetten met foto's van de omgeving.
En die heb ik dus nooit gespeeld, eens kijken of ik die ergens op de kop an tikken. Ik wist niet eens dat die daarover ging/mee te maken had, anders had ik hem destijds zeker gekochtquote:Op woensdag 9 juni 2004 12:52 schreef Adagio het volgende:
Interessante materie, heb destijds Gabriel Knight III ook met veel plezier gespeeld
Jep , samen met een vriend van me willen we in een cabrio met navigatiesysteem daar naar toe rijden en rondtoeren. Moet makkelijk te doen zijn.quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:49 schreef MetalBat het volgende:
Ik ben er pas (in september) geweest.
Ik kan nog niet zeggen wat er precies gebeurt is, maar het is allemaal erg interessant. Het is zowieso een leuke vakantie tip. De omgeving is er erg mooi. Vooral als je er met eigen vervoer (auto/motor) naar toe gaat, zou je best een hoop kunnen zien.
genoteerdquote:een leuke plaats om daar in de buurt te lunchen, is een plek die ook raakvlakken heeft met het mysterie: Fontaine des Amours. Dit is een hartvormige poel, bij een kein watervalletje. Het zou zo uit een schilderij kunnen komen.
Ik had altijd begrepen dat een of andere amateur-archeoloog met explosieven probeerde de toegang te verkrijgen/verbreden en dat daarbij hij het hele blok heeft opgeblazen.quote:De graftombe die op het getoonde schilderij staat, is inmiddels niet meer. Een van de eigenaren van de grond werd vorige eeuw gek van alle "treasure hunters" en heeft hem opgeblazen![]()
Ik doe niet veel aan msn , maar ik heb al redelijk veel info over het gebied en dergelijken. Het lijkt er nu al op dat de gehele week volgeboekt gaat worden met tripjes naar her en der.quote:Als je meer wilt ouwehoeren erover, moet je me maar msn-en (zit overdag altijd online, maar msn valt vaak weg...)
Ik geloof dat ik hem laatst heb zien liggen bij de Free Record Shop budgettitles voor een euro of 7.quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:56 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
En die heb ik dus nooit gespeeld, eens kijken of ik die ergens op de kop an tikken. Ik wist niet eens dat die daarover ging/mee te maken had, anders had ik hem destijds zeker gekocht
Mss aardig om te vertellen:quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:11 schreef iteejer het volgende:
Heel interessant onderwerp, ove reen ontroerend mooi geloof, ene corrupte katholieke kerk met haar inquisitie, een geheimzinnige Orde van Sion, welke destijds bv de Tempeliers deed verrijzen, etc.
Neeeee.... geen navigatiesysteem.... gewone kaart (stafkaart) is veel leuker.... dan wordt het een echt avontuur. Als je de goede kaart hebt, zou je daar dus zelf ook het pentagram in kunnen tekenen. Als je dan bij het centrum van het pentagram gaat zoeken (let wel, niet het exacte geografische centrum) zou je ook nog iets interessants kunnen vinden (zie boek Key to the Sacred Pattern van Henry Lincoln)quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:53 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Jep , samen met een vriend van me willen we in een cabrio met navigatiesysteem daar naar toe rijden en rondtoeren. Moet makkelijk te doen zijn.
Ik geloof dat dit ook is gebeurt,maar ik dacht dat de eigenaar de laatste hand erin heeft gehad.quote:Ik had altijd begrepen dat een of andere amateur-archeoloog met explosieven probeerde de toegang te verkrijgen/verbreden en dat daarbij hij het hele blok heeft opgeblazen.
Jezus christus, wat een understatement zeg, ik ben eens even aan het lezen daar, maar dat is echt niet normaal meer hoeveel daar staatquote:Op dinsdag 20 november @ 11:52 schreef araphor het volgende:
Ik kreeg een link van iemand toegemaild van een site waar extreem veel informatie over dit onderwerp staat:
http://www.rennes-discovery.com/Navigation.htmOok erg up-to-date
ik ben niet het schrijver type uit ons onderzoek team ! dus ik niet maar mijn vriend welquote:Ga je een boek schrijven, Merlin? Ik wil beslist een exemplaar!
* Mr_Belvedere houdt zich ook aanbevolenquote:Op woensdag 9 juni 2004 15:30 schreef merlin693 het volgende:
Enneacanthus_obesus schreef :
[..]
ik ben niet het schrijver type uit ons onderzoek team ! dus ik niet maar mijn vriend wel
zal aan je denken als hij uit is !
groeten
jasper
as above as below
ik heb deze PDF's van Patrick Byrne (freemason )zelf gekregen nadat wij hem hadden geholpen met fijten verzamelen voor zijn boek...en natuurlijk heb ik dit nog !quote:Zoek anders eens naar een boek genaamd 'Long lost secrets of Freemasonry (And Rennes-le-Chateau)' van Patrick Byrne.
Ik heb het ooit van Merlin gekregen, op .pdf formaat. Misschien heeft hij het nog, en anders kan ik het je eventueel wel mailen.
In één woord: geweldig!quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:19 schreef merlin693 het volgende:
Ok zal wel ff wat foto's van onze laatste trip plaatsen (we hebben nog veel meer maar die worden voor het aankomende boek bewaard...ik zal dus ook niet op het geheim ingaan...lees het boek later maar !!![]()
)
quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:56 schreef merlin693 het volgende:
watch your mailbox near you![]()
![]()
mocht je nog enveloppen overhebben dan zou ik die ook wel in mn brievebus willen hebbenquote:Op donderdag 10 juni 2004 11:56 schreef merlin693 het volgende:
watch your mailbox near you![]()
![]()
Kennelijk baseer je je op die link. Een correctere weergave zou dan ook zijn: 'volgens onderstaande link is het een uit de hand gelopen mythe'.quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:32 schreef Xternal het volgende:
Ach, het is allemaal een uit de hand gelopen mythe:
Lees verder
Ja baas ...quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:20 schreef iteejer het volgende:
[..]
Kennelijk baseer je je op die link. Een correctere weergave zou dan ook zijn: 'volgens onderstaande link is het een uit de hand gelopen mythe'.
Want als je gewoon de inhoud van een bron navertelt (zelf zeg je nl niets), kun je ook niet veel meer zeggen dan dat die bron dat zegt. Om dat gelijk als dé juiste visie aan te halen is dan wat voorbarig, denk ik
Dan nog is het wel een leuke fascinerende mythe in een mooie historische omgeving. Lijkt me best leuk om eens naartoe te gaan met vakantiequote:Op donderdag 10 juni 2004 14:32 schreef Xternal het volgende:
Ach, het is allemaal een uit de hand gelopen mythe:
Volgens onderstaande link is het een uit de hand gelopen mythe:
Lees verder
Bij de weg _Xerces_ een hotmail acount zal niet volstaan aangezien je mailbox daar te klein is !quote:"In April 2001 and March 2002, a team of an American University (among them an American called Genibrel whose grandfather was the master builder of Saunière's restorations) visited the site of Rennes-le-Château with a very sophisticated device for underground detection, the GPR3 (High Resolution Ground Penetrating Radar).
This device shows the presence of anomalies which are not due to natural geological facts but must undoubtedly be interpreted as being structures due to an intervention of mankind.
On August 20th, the seismographic research started in the Tour de Magdala. The results indicated that there must be a box or a chest beneath the floor. Encouraged by the entusiastic 3-D pictures, the group decided to transfer its equipment to the church itself. There they made an echo graph at the location of the old altar. The results were encouraging. The scan appeared to show that there is a chamber that could be a crypt containing two sarcophagi.
A report was made to the sous-prefect, the DRAC, the Gendarmerie and the bishop. The DRAC (the official arecheological authority of the state) explained what the next steps should be in order to obtain permission for an excavation. To start, they should have access to all relevant documentation.
The press found out about it and wrote an article in Le Figaro."
Dank je, onderdaan..quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:42 schreef Xternal het volgende:
Ja baas ...Anyway, het verhaal zoals die bron dat vertelt is volgens mij de juiste versie!
Ja, dát was het: de naam Souniere zoals je die eerder spelde kwam al zo vreemd over, maar ik ben die naam altijd tegengekomen als Sauniere. Is dat gewoon een spelfoutje, of zit er meer achter?quote:Op donderdag 10 juni 2004 16:13 schreef merlin693 het volgende:
voor degene die de link naar de thread op het SMOTJ board niet hebben gelezen
amen !!quote:Met andere woorden: er is veel, heel veel ruimte voor speculatie en eigen invulling. Wat de juiste versie dan is..? Op grond van één site kom je daar iig niet achter!
nee zit niks meer achter maar ben nogal woordblind !quote:Ja, dát was het: de naam Souniere zoals je die eerder spelde kwam al zo vreemd over, maar ik ben die naam altijd tegengekomen als Sauniere. Is dat gewoon een spelfoutje, of zit er meer achter?
http://www.grahamhancock.(...)=1&i=157444&t=157444quote:From Robert's article:
http://members.boardhost.com/Bauval/msg/1074.html
"Map of the temple complex of Dendera. The blue line shows the axis of the main (Hathor) temple aligned to the Big Dipper (The Bull's Thigh) at 18 degrees east of north. The temple of Isis (at the bottom) is aligned to Sirius, at 18 degrees 30' south of east."
and
"The orientation of the round zodiac. The red vertical line, according to me, defines the meridian or 'symbolic north'(even though it is directed towards true east). This is explained by Dr. Jaromir Malek thus:
"The Temple Complex is oriented, as usual, towards the Nile, which here flows east-west, so that the temple faces north, although this was symbolically 'east' for the Egyptians..."
I did an overlay of Woods pentagram over the diagram of the ceiling with some interesting results. I have been trying to figure out why there was an 18 degree offset between the pentagram and the mandala (quartered circle) in Wood's geometry.
North orientation
East orientation
Wood's pentagram in the Pyrennes, south of France.
Now look at the proportion of the temple layouts and the orientation...
Now look at the similarity in the layout of the temple of Hathor and the layout of Solomon's temple...
Steve
quote:Op donderdag 10 juni 2004 16:22 schreef merlin693 het volgende:
Ok voor al die mensen die het boek willen hebben..heb hem in gezipte versie online gezet...ik weet niet hoe lang ik deze link in stand hou dus indien geintereseerd wees snel !
Wisten jullie dat de piramide van het Louvre precies 666 glazen telt ?quote:
De San Greal (heilige graal) of het Sang Real (Koninklijke bloed)?quote:Op donderdag 10 juni 2004 21:16 schreef merlin693 het volgende:
en keek van de zijkant naar het middleste beeld van maria M en zag dat zij zwanger is afgebeeld !
met genealogie model getoondquote:The Facts
This Frankish dynasty has always been known as the "first race" of the kings of France. It reigned on Gaul from the 5th to the 8th century that means from Clovis I (481-511) to Childeric III (743-751). Its name comes from Merovech who was Childeric I's father. Childeric I ruled over the Salian Frank tribe from his capital in Tournai, Belgium. His son, Clovis I born in 465 succeeded him in 481 or 482 A.D. He rallied under him in addition to the Salian the Ripuarian Franks and the Alamanni. He defeated Syagrius and the Visigoth king Alaric II in 507. His country extended this way to the Pyrennées. His conversion from Paganism to the Catholic religion promoted the fusion between the Franks and the Gallo-Roman population of the conquered countries. This assured the survival of his achievements whereas his Visigoth predecessors had been Arians trying to rule the Catholic Gaul.
The territories were partitioned between his three sons at his death in 511 but he expansion went on with the conquest of Burgundy. Clotaire I reunited the territories in 558 but it was partitioned again in 561, It took half a century of internal battles and the arrival of Clotaire II to reunite them again in 613. Dagobert I became the sole king in 629. On Dagobert's death in 639 the kingdom was divided again. Siegebert III had been King of Austrasia under Dagobert I until 639 and then sole king until 656. At his death Dagobert II became King of Austrasia until 660 or 661 when the Carolingians took over. Dagobert II was restored in 676 until his assassination in 679. He had a son called Sigebert IV. It is not known for certain if he was killed with his father or if he escaped.
The Carolingians took gradually over as Grand Master of the Palace and reduced the Merovingians Kings to mere puppets especially with Pepin II of Herstal. In the winter of 751-752 the last Merovingian King, Childeric III, was deposed and the Carolingian Pepin the Short was elected King in his place. He was send to a monastery with his son and did not leave any successor.
The only possibility to have continuity in the Merovingian dynasty would be with Dagobert II's son, Sigebert IV, if it could be proved that he was not killed with his father.
The Story
The treasure found by the priest Bérenger Saunière in Rennes-le-Chateau was saved for the future King of France. This King is not the official pretender from the Orleans family but the offspring of the Merovingian King, Saint Dagobert II. His son, Sigebert IV, was thought to have died with his father. This is not true according to the fourth parchment found by Saunière. As we know it was taken from Saunière and kept in Paris by the experts of Saint Sulpice. The abbot Bieil gave it to Emile Hoffet who kept it for himself.
When he died this document was bought by the British "International League of Antiquarian Booksellers" or so the story goes. A copy was given to the owner of the castle of Rennes-le-Chateau, Mr Marius Fatin, a well-known mason. According to this league, the castle is important due to the fact that it is there that Sigebert IV hid himself after he escaped after his father' s assassination. His descendants, the counts of Rhedae and the Dukes of Razès lived there too. This was written in the fourth parchment signed by Blanche de Castille found by Saunière in the Visigoth pillar in his Church. The parchment, according to the same source, was put there by the priest Bigou in 1788-1789. Before that date it was with the will of François-Pierre, Baron d'Hautpoul de Rennes and registered by the public notary Captier on 23 November 1644 in Espéraza. Saint Dagobert II was the grandson of Dagobert I. This last one succeeded to keep the Francs kingdom created by Clotaire II united until his death in 639. His successors divided the kingdom and Dagobert II, for instance, was only the King of Austrasia. After the death of his father, Sigebert III, in 656 his adopted son, Childéric I, reigned from 656 to 662. Childéric II followed him from 662 to 676. Finally Dagobert II climbed on the throne but he was assassinated in 679 as well as his son Sigebert IV according to the official history. The assassination was ordered by the palace Master Pépin d'Héristal.
The Merovingian dynasty continued formally with Thierry IV and Childéric III who was removed in 751 and this was the end of the dynasty. According to the parchment found by Saunière, and this could be true according to some historians, Sigebert IV escaped and arrived in the Razes on the 17 of January 681 where he took refuge with his grand father. Dagobert II had as a second wife Gisèle, the daughter of Béra II the count of Razès. The Merovingian line included, after Sigebert IV (676-758) also known as the "Plant-Ard" - from whom Mr Plantard took his name!-: Sigebert V (695-768), Bera III (715-771), Guillemon, Bera IV (755-836), Bera V (794-860), Hildéric I and finally Sigebert VI known as "Ursus". From this lineage came the Blanchefort family who gave three centuries later a Templar Grand Master, Bertrand de Blanchefort. The Pope who destroyed the Templars, Clement V, came from the same family. According to the parchment found by Saunière the lineage did not stop with Sigebert VI but continued up to this date although nobody claimed the French throne.
quote:* Ignotum per ignotius, obscurantum per obscurantius: "the unknown by the more unknown, the obscure by the even more obscure"; that is to say: a situation where the explanation of a thing is more difficult to understand than the thing itself.
We hebben een hotel gereserveerd in Esperaza. Om precies te zijn dit gebouw. Onze gastheer Andrew Richardson.quote:Op donderdag 10 juni 2004 21:44 schreef merlin693 het volgende:
Mr_belvedere ! ik kan je een appartement op "le Labadous" aanbevelen (mail me maar )...dit is een vlakte die uitkijkt op Rennes..het landgoed en de appartemneten worden gerund door een nederlands paar !! erg leuke huisjes voor 15 euro pps per nacht...alles aanwezig ! wij gingen buiten hoogzijzoen natuurlijk !
en hey als je terug gaat neem een paar Kilo merques worstjes mee !!![]()
![]()
smullen !
![]()
![]()
en dan natuurlijk terugmailen zodat ik de worstjes op kan halen !![]()
dit is het verhaal van de herkomst van de piratenvlag..deze werd al door de tempeliers gebruikt en is verbonden met het verhaal dat ze met de vloot naar schotland (rossalyn chappel !) zijn gevlucht !quote:hoorde ik laatst tioweevalolllig ook iets over ... maar dit heb ik ook maar ergens vandaan
dat groepje tempelieren [ ? -- unsure ] .. er voor gekozen zouden hebben om (aan het eind) piraat te worden ipv ..
Ik denk dat je je research op wat vreemde bronnen gebaseerd hebt. 'Sion' = zon? Wat dacht je van 'Jeruzalem'?quote:Op donderdag 10 juni 2004 22:55 schreef dodeca het volgende:
Priory de Sion daar begin ik mee en daar eindig ik ook zo dadelijk mee.
Priory de Sion oftewel Priory de Zion oftewel Priory van de Zon met andere worden hier gaan we weer, de cult van de zon.
Bedankt!quote:Op vrijdag 11 juni 2004 14:38 schreef coz het volgende:
ik heb daarom mijn complete reactie en vraag verplaatst ...
Ik denk , dat als je maar ver genoeg nadenkt en referenties pakt , dat je in staat bent wel elke gebeurtenis aan elk gegeven kan relateren. Persoonlijk vind ik dit allemaal een beetje heel erg ver gaan , maar dat vroegah (en nu nog steeds) diverse stromingen overtuigingen van elkaar "geleend" hebben lijkt mij zonder meer bewezen. Of ze dat nu expres , indirect of als geintje deden valt nog te bezien natuurlijk.quote:Op donderdag 10 juni 2004 22:55 schreef dodeca het volgende:
Priory de Sion daar begin ik mee en daar eindig ik ook zo dadelijk mee.
[lap tekst]
Ik ben misschien voor sommige van jullie warrig maar ik weet precies waar de "familie" mee bezig is.
Ziet er goed uit.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 12:46 schreef merlin693 het volgende:
Mr belvedere...met dit uitzicht op rennes werd ik elke ochtend wakker
quote:Op vrijdag 11 juni 2004 22:38 schreef dodeca het volgende:
Het is officieel William Clinton maar we noemen hem Bill je mag hem van mij ook Bel of Baal Clinton noemen het is altijd het zelfde.
Als je het hebt over Gabriel Knight 3 - Alhoewel de verschillende gebouwen er zeer realistisch uitzien, is de layout van RlC in het spel compleet anders dan die van het echte dorpquote:Op zondag 13 juni 2004 04:06 schreef merlin693 het volgende:
ok omdat jullie dit nu vaak genoeg genoemd hebben ga ik 'm kopen !!! ja hoor het woord KOPEN
hehehh...wil wel eens zien hoe de geografie eruit ziet !
ik weet niet waarje dat vandaan hebt maar hier een foto van Saunieres grafsteenquote:-opde gedenksteen van Bérenger sauniére's graf , staat zijn broer alfred en niet hij afgebeeld (?)
Wij hebben als onderdeel van onze zoektocht naar het achterliggende mistery van elk beeld/wandschildering/icoon aanwezig in de Kerk een foto gemaakt die ik net heb doorgewerkt en ik kon geen figuur met een Kilt vinden !quote:-op een van de afbeeldingen van de kerk van rennes , de laatste gebeurtenissen van jezus leven , staat een van de figuren met KILT afgebeeld , invloed van Illuminati Masonry?
1van de theorien is dat de heilege graal een foute vertaling is en het heilige bloed moet zijn.quote:Op zondag 4 juli 2004 17:10 schreef merlin693 het volgende:
[..]
ik weet niet waarje dat vandaan hebt maar hier een foto van Saunieres grafsteen
[afbeelding]
naar mijn mening is dit gewoon Bérenger Sauniere en niet zijn broer !.
[..]
Wij hebben als onderdeel van onze zoektocht naar het achterliggende mistery van elk beeld/wandschildering/icoon aanwezig in de Kerk een foto gemaakt die ik net heb doorgewerkt en ik kon geen figuur met een Kilt vinden !
Het werkelijke mysterie gaat meer om de Visightoten/MERovingische bloedlijn wat zich in de periode 400 tot 900 afspeelt ! ( de clovis bloedlijn ) en niet over de periode begin 1100 tot 1307 het tijdperk van de Tempeliers...dus ik begrijp jouw Illuminatie link niet helemaal !
[afbeelding]
wel zijn er symbolen aanwezig maar die herleid ik liever tot een oudere herkomst dan Iluminatie/masons
[afbeelding]
een van de gewaden van Bérenger sauniére
Van de laatste stelling weet ik niet zoveel vanaf om er een duidelijke mening over te hebben !
kan aan mij liggen maar ik mis hier de reden waarom het een antwoord op mijn post zou zijn ?quote:1van de theorien is dat de heilege graal een foute vertaling is en het heilige bloed moet zijn.
Dus dat Maria Magdalena niet een kelk met het bloed van jezus meenam maar zwanger was en dus de bloedlijn van jezus voortgezet werd.
De merovingische bloedlijn zou hier toe behoren
er zouden volgens deze theorie nog steeds leden van deze bloedlijn zijn oa op hoge posities in de Iluminatie en/of vrijmetselarij
ik heb gezocht maar kon allleen maar franse geschriften vinden en aangezien ik daar niet zo goed in ben heb ik het nog niet kunnen lezen of vertaald !quote:-louis de coma , had een paralel lopende (met het mysterie over Rennes) klooster bij le carol ...
de coma erfde ook een kerk gewijd aan maria magdalena en tussen 1860-1885 beschikte hij ook over grote sommen geld waarmee hij een complex van gebouwen met ondergrondse grotten liet bouwen , net als sauniEre haalde hij de woede van de kerkelijke authoriteiten op de hals en na zijn dood lieten ze zelfs het hele complex met dynamiet opblazen....(link naar rennes?)
Ik heb mijn eigen foto's inmiddels een beetje op orde. Ik denk dat ik ze aankomend weekeinde online ga zetten , ben nu met wat torrent downloads , dus zou de bandbreedte toch niet voldoende zijn om rustig de foto's te kunnen bekijken.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:04 schreef merlin693 het volgende:
schaamteloze bump met als doel te informeren hoever Mr Belvedere met zijn fotos is !?
http://www.pharo.com/plac(...)_saunieres_story.aspquote:But perhaps the most astonishing claim is that Saunière was visited by no less a personage than a Habsburg prince, Archduke Johan Salvator von Habsburg. Yet this is another of the Dossiers secrets's claims for which there is independent evidence.
Yups, maar dat is niet zo vreemd in Frankrijk, want sinds Napoleon is in Frankrijk echt alles gebaseerd op het hexagone. Kijk maar eens naar een wegenkaart van Frankrijk.quote:Op donderdag 15 november 2001 10:13 schreef BaggettMan het volgende:
dan ken je dus dudielijk niks van de achtergrond liggende gedachte/theoeriequote:Overigens vind ik zelf die pentagram en hexagram-theorie een beetje kolder. Overal kan je wel vormen in zien.
en deze uitspraak heeft al helemaal niks met deze theorie te makenquote:Zelfs van een abstract schilderij kan je nog een doek vol satanstekenen maken,
"Zoektocht naar de Heilige Graal en de Ark van het Verbond" van K. van Urk, van Nederlandse bodem en beter dan Het Heilige Bloed en de Heilige Graal (die ik overigens ook 3 keer heb verslonden) imho.quote:Op zondag 4 juli 2004 12:52 schreef cyber_rebel het volgende:
Wat ik me afvraag is of er nog mensen zijn die met een frisse blik aan dit mysterie beginnen. Er is zoveel informatie over rennes le chateu dat dit in de weg kan zitten en je de verkeerde kant op zou kunnen wijzen...
Dank je wel voor het compliment.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 00:18 schreef merlin693 het volgende:
Mr Belvedere. je hebt een paar geweledige fotos genomen !
zie of je in dit hoofstuk wat ontdekt?
http://www.xs4all.nl/~jmt1970/masonic/09.pdf
je was niet dichtbij genoeg !
maar hij is aan te wijzen op jouw foto's !
Thanks !quote:Op dinsdag 20 juli 2004 17:55 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
mooie foto's by the way Mr_Belvedere
Ook goed: "The Templar Revelation" van Picknett en Prince: je kent het wel Isis/Osiris/Jezus/Zwarte madonna/daVinci/Tempeliers/Renneslechateau/Sauniere...quote:Op dinsdag 20 juli 2004 02:49 schreef NashNL het volgende:
[..]
"Zoektocht naar de Heilige Graal en de Ark van het Verbond" van K. van Urk, van Nederlandse bodem en beter dan Het Heilige Bloed en de Heilige Graal (die ik overigens ook 3 keer heb verslonden) imho.
ff als herinering ! paus INOCENTIUS ! heeft het sein voor KILL THEM ALL AND LET GOD SORT "M OUT gegevenquote:Iemand interesse in de foto's van Carcasonne ?
ik ben wat vergeetachtig .. ik weet hetquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 14:55 schreef merlin693 het volgende:
ff kijken of je de fotos al geplaats hebt.....:)
quote:Several original investigators, other than myself, have identified this type of tilted hexagram, tilted square geometry in the work of many other artists: e.g.
.....
"); Nicolas Poussin (1594-1665, "Et In Arcadia Ego I & II"); David Teniers The Younger (1610-1690,"St. Antony and St. Paul") -- and in other works, some recently discovered -- some yet to be discovered.
quote:J. Vermeer "The Astronomer"
The Tilted Triangle: What is the Astronomer pointing at with both index fingers?
gelukkig hadden ze toen geen visitekaartjesquote:64th Grand Master of the Sovereign Military and Hospitaller Order of St. John of Jerusalem of Rhodes and of Malta
Heeft iemand deze docu al gevonden online ergens?quote:Op woensdag 15 september 2004 13:46 schreef stigchel het volgende:
PS. Het Heilige Bloed is zeer leesbaar. Probeer ook op internet de bijbehorende docu te vinden. Vroeger kwam die nog wel eens op discovery, maar al een tijd niet meer gezien.
Als dat die docu is waarin die schrijver zijn verhaal vertelt, dan heb ik die op videoband staan. Nu nog eens een capture kaart ritselenquote:Op zondag 19 september 2004 13:26 schreef -Xerxes- het volgende:
Heeft iemand deze docu al gevonden online ergens?
"Het Heilige Bloed en De Heilige Graal " heb ik ook net uit en ben net als jij geintereseerd geraakt naar meer. ik had zojuist een vriend aan de telefoon die bezig is in "de Da Vinci Code" en hij was zo enthousiast over het boek dat hij het me ten sterkste aanraadde een goed vervolg opquote:Op maandag 20 september 2004 14:14 schreef CrackerJack het volgende:
Na het lezen van het boek "Het Heilige Bloed en De Heilige Graal " ben ik ook wel geinteresseerd geraakt in zulke onderwerpen. Nu zag ik in de boekhandel het boek "Rex Deus - Het mysterie van Rennes-le-Chateau" liggen, van Hopkins M.
Kent iemand dat boek, is het wat de moeite? Het was namelijk ingepakt in plastic en ik kon het dus niet inkijken.
Andere boekentips mogen ook...
dan kan ik je ook "the long lost secrtes off freemasonary " van Patrick Byrne (hij is Freemason en zwaar geintereseerd in rennes) aanraden.quote:Andere boekentips mogen ook...
Oo-blackgirl-oO, dat boek "de Da Vinci Code" wat je zegt is wel meer een roman en geeft misschien een wat vertekend beeld van de werkelijheid, alhoewel er gebruik wordt gemaakt van echte feiten en gebeurtenissen. Die bon in mijn boek is trouwens al verlopen... :'(quote:Op maandag 20 september 2004 15:13 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
Na zijn verhaal te horen, besluit ik toch maar die kortingsbon voor "Da Vinci Code" die achterin het boek "Het Heilige Bloed en De Heilige Graal " zit, te gebruiken.
merlin, bedankt voor de link, ik heb het al gedownload en ga het zeker bekijken!quote:Op maandag 20 september 2004 15:36 schreef merlin693 het volgende:
[..]
dan kan ik je ook "the long lost secrtes off freemasonary " van Patrick Byrne (hij is Freemason en zwaar geintereseerd in rennes) aanraden.
[afbeelding]
voorbeeldbladzijde
Gabriel Knight 3 is leuk! ^^ Vooral de moorden bij de Devil's Chair daar, erg..gezellig om in de opengesneden kelen van die mannen te kijken..quote:Op woensdag 14 november 2001 16:53 schreef Ceased2Be het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |