abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2182805
Heeft iemand zich hier eens in verdiept? Zeer interesant. Er zijn in Frankrijk vijf bergtoppen die, als je hun toppen met elkaar verbind, een exact pentakel vormen:

Er is hier ooit een onderzoek naar gestart nadat in 1891, een priester van 1 van de kerken die op een van die bertoppen staat, 4 scrolls tegenkwam. Hierna heeft hij op onbegrijpelijke reden miljoenen uit kunnen geven.

Er kwamen aanwijzingen naar de schilder Nicolas Poussin, die een schilderij over een pentagramvorm heen zou hebben geschilderd, en naar Venus, die tijdens zijn cycle, wanneer je steeds de punten pakt die exact op de lijn van de aarde en de zon liggen als hij langs komt, een exacte pentakel vormt.

Erg fascinerend allemaal. Weet iemand er meer van?

pi_2182846
Als je geloof ik een stel andere punten pakt dan krijg je een pentagram die tot aan parijs strekt alleen weet niet meer welke. Sorry

Soms is er wel iets op discovery over. Heel cool om te zien.

Kan je niet verder helpen

(_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
pi_2182888
quote:
Op woensdag 14 november 2001 16:50 schreef Quarentine het volgende:
Soms is er wel iets op discovery over.
Hierover is inderdaad wat op discovery geweest, ze gingen er geloof ik best diep op in. Alleen ben ik alles inmiddels weer vergeten
Is hierover niks op internet te vinden?
pi_2182892
Check even het adventure spel "Gabriel Knight 3 - Blood of the sacred, blood of the damned"

dat is geheel gebaseerd op het rennes-le-chateua mystery.

bevat ook veel tips voor leesvoer, zal thuis eens kijken wat ik kan vinden voor je...

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_2183013
Ideetje voor op vakantie?

Ik zal thuis ook even zoeken, vindt via internet niet genoeg goeie info (plus dat hier de helft dichtgetimmerd is)

pi_2183075
Jezus zou daar toch naar toegevlucht zijn?
Zijn kinderen zijn er ook geboren en...

blabla.. bla .. bla...

pi_2183173
Het uiteindelijke graf van Jesus zou daar ook zijn, staat op een schilderij. Is afgebroken ergens in de middeleeuwen... Check anders ff op Google op "Rennes Le Chateau". Op http://www.connectotel.com/rennes/ kan je een boekenlijst vinden over Rennes Le Chateau.

Hier staat ook het schilderij:

pi_2183196
mhh had ik nog nooit van gehoord eigenlijk, wil er wel meer van weten
pi_2187588
Het spel Broken Sword (deel 1 in ieder geval, deel 2 weet ik niet) gaat hier trouwens ook over. Het gaat over het geheim van de Tempeliers. Deel 1 heb ik uitgespeeld, leuk spel hoor.
  donderdag 15 november 2001 @ 07:03:47 #10
15828 Lightbeing
Love is the key.
pi_2188157
quote:
Op woensdag 14 november 2001 16:47 schreef araphor het volgende:
Heeft iemand zich hier eens in verdiept? Zeer interesant. Er zijn in Frankrijk vijf bergtoppen die, als je hun toppen met elkaar verbind, een exact pentakel vormen:

[afbeelding]

Er is hier ooit een onderzoek naar gestart nadat in 1891, een priester van 1 van de kerken die op een van die bertoppen staat, 4 scrolls tegenkwam. Hierna heeft hij op onbegrijpelijke reden miljoenen uit kunnen geven.

Er kwamen aanwijzingen naar de schilder Nicolas Poussin, die een schilderij over een pentagramvorm heen zou hebben geschilderd, en naar Venus, die tijdens zijn cycle, wanneer je steeds de punten pakt die exact op de lijn van de aarde en de zon liggen als hij langs komt, een exacte pentakel vormt.

Erg fascinerend allemaal. Weet iemand er meer van?

En dan heb je twee verschillende blijkt [afbeelding]

http://www.section4.com/plan10.htm#Arks

Zit één punt van die pentagram gericht naar het noorden? Volgens een site moet hij dan werken met bepaalde krachten net zoals de piramide.
5 punten zijn Wood, Fire, Earth, Metal and Water.

Voor de rest kan ik weinig vinden over die symbolen in bepaalde gebieden, moet de naam juist weten:-)

LOVE=LIGHT. Love to you all.
pi_2188730
Was het ook niet zo dat twee van de punten van dit pentagram weer onderdeer waren van een hexagram (6-hoek) of een davidsster?
pi_2194310
Renes le Chateua is echt cool!
Heb alle series op discovery gezien.

Vriend van me heeft er een cool boek over.

Indiana Jones for Real!

Loved by Few, Respected by Many, Feared by All
pi_2203187
Voor mij staan de punten van het pentagram voor:
Lucht, water, vuur en aarde. De bovenste staat voor de ziel/spirit...
  vrijdag 16 november 2001 @ 14:29:38 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_2203221
quote:
Op donderdag 15 november 2001 01:31 schreef TimMer1981 het volgende:
Het spel Broken Sword (deel 1 in ieder geval, deel 2 weet ik niet) gaat hier trouwens ook over. Het gaat over het geheim van de Tempeliers. Deel 1 heb ik uitgespeeld, leuk spel hoor.
Heb je daar toevallig savegames van?

Mijn computer crashte ooit toen ik een eind in het spel was, en ik heb het nooit meer uitgespeeld omdat ik geen zin had het weer opnieuw te doen

Zonde...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_2241360
Ik kreeg een link van iemand toegemaild van een site waar extreem veel informatie over dit onderwerp staat:

http://www.rennes-discovery.com/Navigation.htm

Ook erg up-to-date

pi_19746902
Over drie weken ga ik voor een weekje op vakantie naar Esperaza , dat ligt ongeveer een kilometertje of 15 van Rennes-Le-Chateau af.

De bedoeling is om eens met eigen ogen te kijken wat er nu allemaal te merken is van al die verhalen en de tempeliers. Ik ben daar geinteresseerd in geraakt na een documentaire op Discovery, wat boeken hierover , en de computerspellen Broken Sword I en vooral Gabriel Knight III , waar de Maria Magdalena kerk tot in groot detail is ingevoerd.
Als er animo voor is wil ik een website opzetten met foto's van de omgeving.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_19747770
Zoek anders eens naar een boek genaamd 'Long lost secrets of Freemasonry (And Rennes-le-Chateau)' van Patrick Byrne.
Ik heb het ooit van Merlin gekregen, op .pdf formaat. Misschien heeft hij het nog, en anders kan ik het je eventueel wel mailen.
Helaas heb ik het boek nog steeds niet uitgelezen, maar volgens mij is het wel erg goed. iig. Weet de schrijver behoorlijk veel van het onderwerp af.
pi_19748128
Hier wat meer info over die Sauniere

http://www.mysterydatabas(...)file=article&sid=181

Leuk onderwerp ja
pi_19750311
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 09:59 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Over drie weken ga ik voor een weekje op vakantie naar Esperaza , dat ligt ongeveer een kilometertje of 15 van Rennes-Le-Chateau af.

De bedoeling is om eens met eigen ogen te kijken wat er nu allemaal te merken is van al die verhalen en de tempeliers. Ik ben daar geinteresseerd in geraakt na een documentaire op Discovery, wat boeken hierover , en de computerspellen Broken Sword I en vooral Gabriel Knight III , waar de Maria Magdalena kerk tot in groot detail is ingevoerd.
Als er animo voor is wil ik een website opzetten met foto's van de omgeving.
Ja! Is een heel mooi onderwerp, en raakt een vergeten stuk geschiedenis. Rennes-le-Chateau is een klein onbeduidend dorpje, waar een al even onbeduidend kerkje staat. De priester die het kerkje beheerde vond er een document, wat kennelijk nogal waardevol was voor de Orde van Sion, een geheime orde in Parijs. Ineens had de priester de beschikking over een grote som geld, waarmee hij ta hele dorpje en zijn kerkje kon opknappen en moderniseren.
Wat was dat geheim>?
Dan kom je idd op die speciale ligging, andere documenten die er melding van maken, etc.
Waarom geheim?
Omdat het vermoeden bestaat dat eea terug gaat tot de katharen, een uitgeroeide interpretatie van het christelijke geloof. Ze zijn als ketters verbrand; met de meerjarige belegering en ten slotte de overgave van het laatste katharen-bastion, de burcht Montsegur. Het geloof van de katharen an sich is al de moeite van een studie waard: een prachtig en sympathiek geloof, waar ieder zijn plaats in kon hebben, wat uit ging van een verdraagzaamheid en onderling respect waar we heden ten dage nog een voorbeeld aan kunnen nemen.
Hardnekkige legendes over de Graal komen daar naar boven: Maria Magdalena zou de graal, de kom waar destijds het bloed van Christus werd opgevangen, daar mee naar toe hebben meegenomen. Sommigen zeggen zelfs dat Christus zélf daar aan land gegaan is en zijn laatste jaren heeft versleten. Vast staat iig dat die Graal al eeuwen een fel begeerd objetc is, zou beschikken over speciale krachten etc. Zelfs de Duitsers hebben in de tweede wereldoorlog het gebied rond Montsegur én rond Rennes-le-Chateau uitgekamd, op zoek naar die Graal!
Heel interessant onderwerp, ove reen ontroerend mooi geloof, ene corrupte katholieke kerk met haar inquisitie, een geheimzinnige Orde van Sion, welke destijds bv de Tempeliers deed verrijzen, etc.
  woensdag 9 juni 2004 @ 12:49:18 #20
20762 MetalBat
fiat 127 driver
pi_19751315
Ik ben er pas (in september) geweest.

Het kerkje dat in Rennes-le-Chateau staat is gewoon mooi van potsierlijkheid... Ik heb daar ook de auteur van een aantal boeken ontmoet die over dit onderwerp gaan. Als je zoekt naar Henry Lincoln, dan vind je een hoop informatie. Ik ben op het moment bezig met het boek Holy blood, Holy grail van hem.

Ik kan nog niet zeggen wat er precies gebeurt is, maar het is allemaal erg interessant. Het is zowieso een leuke vakantie tip. De omgeving is er erg mooi. Vooral als je er met eigen vervoer (auto/motor) naar toe gaat, zou je best een hoop kunnen zien.

een leuke plaats om daar in de buurt te lunchen, is een plek die ook raakvlakken heeft met het mysterie: Fontaine des Amours. Dit is een hartvormige poel, bij een kein watervalletje. Het zou zo uit een schilderij kunnen komen.

De graftombe die op het getoonde schilderij staat, is inmiddels niet meer. Een van de eigenaren van de grond werd vorige eeuw gek van alle "treasure hunters" en heeft hem opgeblazen

Als je meer wilt ouwehoeren erover, moet je me maar msn-en (zit overdag altijd online, maar msn valt vaak weg...)
  woensdag 9 juni 2004 @ 12:52:45 #21
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_19751391
Interessante materie, heb destijds Gabriel Knight III ook met veel plezier gespeeld
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_19751475
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 12:52 schreef Adagio het volgende:
Interessante materie, heb destijds Gabriel Knight III ook met veel plezier gespeeld
En die heb ik dus nooit gespeeld, eens kijken of ik die ergens op de kop an tikken. Ik wist niet eens dat die daarover ging/mee te maken had, anders had ik hem destijds zeker gekocht
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:19:01 #23
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19752090
Ok zal wel ff wat foto's van onze laatste trip plaatsen (we hebben nog veel meer maar die worden voor het aankomende boek bewaard...ik zal dus ook niet op het geheim ingaan...lees het boek later maar !! )

de befaamde La Tour de Magdalene

De visighotische pilaar waar hij de befaamde perkamenten vond

de befaamde Grafsteen !

Het huis van Souniere (met mij en kees (moderator van Graham hancock) ) ervoor

het altaar buiten wat hij gebruikte nadat hij excommuniceerd was

sterfbed van souniere !

het graf van Souniere

De originele "Slab of the Knight "

Dit is de replica van de "Slab of the knight" die in het museum staat nadat het origineel als opstap is gebruikt en daardoor nogal afgesleten was

En natuurlijk de kerk !

ingang naar het kerkhof achter de kerk !

[ Bericht 0% gewijzigd door merlin693 op 10-06-2004 17:08:06 ]
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:49:40 #24
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19752939
ik en asmodeus

zal zo ook nog well ff wat plaatjes van carcasonne plaatsen , een karthar stronghold
pi_19752955
Ga je een boek schrijven, Merlin? Ik wil beslist een exemplaar!
pi_19753050
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 12:49 schreef MetalBat het volgende:
Ik ben er pas (in september) geweest.

Ik kan nog niet zeggen wat er precies gebeurt is, maar het is allemaal erg interessant. Het is zowieso een leuke vakantie tip. De omgeving is er erg mooi. Vooral als je er met eigen vervoer (auto/motor) naar toe gaat, zou je best een hoop kunnen zien.
Jep , samen met een vriend van me willen we in een cabrio met navigatiesysteem daar naar toe rijden en rondtoeren. Moet makkelijk te doen zijn.
quote:
een leuke plaats om daar in de buurt te lunchen, is een plek die ook raakvlakken heeft met het mysterie: Fontaine des Amours. Dit is een hartvormige poel, bij een kein watervalletje. Het zou zo uit een schilderij kunnen komen.
genoteerd
quote:
De graftombe die op het getoonde schilderij staat, is inmiddels niet meer. Een van de eigenaren van de grond werd vorige eeuw gek van alle "treasure hunters" en heeft hem opgeblazen
Ik had altijd begrepen dat een of andere amateur-archeoloog met explosieven probeerde de toegang te verkrijgen/verbreden en dat daarbij hij het hele blok heeft opgeblazen.
quote:
Als je meer wilt ouwehoeren erover, moet je me maar msn-en (zit overdag altijd online, maar msn valt vaak weg...)
Ik doe niet veel aan msn , maar ik heb al redelijk veel info over het gebied en dergelijken. Het lijkt er nu al op dat de gehele week volgeboekt gaat worden met tripjes naar her en der.

Als ik terugkom van vakantie en de tig foto's geordend heb zal ik een website maken.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_19753136
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 12:56 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

En die heb ik dus nooit gespeeld, eens kijken of ik die ergens op de kop an tikken. Ik wist niet eens dat die daarover ging/mee te maken had, anders had ik hem destijds zeker gekocht
Ik geloof dat ik hem laatst heb zien liggen bij de Free Record Shop budgettitles voor een euro of 7.
Een aanrader als je van mysteries+adventures houdt. Wel is de besturing af en toe bedroevend , maar het detail in beeld is prima.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 9 juni 2004 @ 14:09:56 #28
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_19753577
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 12:11 schreef iteejer het volgende:
Heel interessant onderwerp, ove reen ontroerend mooi geloof, ene corrupte katholieke kerk met haar inquisitie, een geheimzinnige Orde van Sion, welke destijds bv de Tempeliers deed verrijzen, etc.
Mss aardig om te vertellen:
Ze denken dat o.a. Leonardo da Vinci, Isaac Newton en Victor Hugo lid waren van de Orde van Sion (priory of Sion)
Bron: Priory of sion en het boek "The Da Vinci Code" van Dan Brown.

[ Bericht 0% gewijzigd door livEliveD op 09-06-2004 15:04:51 ]
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 9 juni 2004 @ 14:38:25 #29
20762 MetalBat
fiat 127 driver
pi_19754239
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 13:53 schreef Mr_Belvedere het volgende:

Jep , samen met een vriend van me willen we in een cabrio met navigatiesysteem daar naar toe rijden en rondtoeren. Moet makkelijk te doen zijn.
Neeeee.... geen navigatiesysteem.... gewone kaart (stafkaart) is veel leuker.... dan wordt het een echt avontuur. Als je de goede kaart hebt, zou je daar dus zelf ook het pentagram in kunnen tekenen. Als je dan bij het centrum van het pentagram gaat zoeken (let wel, niet het exacte geografische centrum) zou je ook nog iets interessants kunnen vinden (zie boek Key to the Sacred Pattern van Henry Lincoln)
quote:
Ik had altijd begrepen dat een of andere amateur-archeoloog met explosieven probeerde de toegang te verkrijgen/verbreden en dat daarbij hij het hele blok heeft opgeblazen.
Ik geloof dat dit ook is gebeurt,maar ik dacht dat de eigenaar de laatste hand erin heeft gehad.
pi_19755999
quote:
Op dinsdag 20 november @ 11:52 schreef araphor het volgende:
Ik kreeg een link van iemand toegemaild van een site waar extreem veel informatie over dit onderwerp staat:
http://www.rennes-discovery.com/Navigation.htm

Ook erg up-to-date
Jezus christus, wat een understatement zeg, ik ben eens even aan het lezen daar, maar dat is echt niet normaal meer hoeveel daar staat
Erg interessant en leuk om te lezen
  woensdag 9 juni 2004 @ 15:30:41 #31
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19756042
Enneacanthus_obesus schreef :
quote:
Ga je een boek schrijven, Merlin? Ik wil beslist een exemplaar!
ik ben niet het schrijver type uit ons onderzoek team ! dus ik niet maar mijn vriend wel

zal aan je denken als hij uit is !

groeten

jasper

as above as below
  woensdag 9 juni 2004 @ 15:34:17 #32
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19756172

De paus die de kruistocht tegen de Kartharen in Carcasonne beval had de ontoepasselijke naam "Paus Innocentius " ...hoe ironisch kan het worden !

hier nog een linl naar een Templar board waar veel leden tot SMOTJ behoren (The Sovereign Military Order of the Temple ...) en het dus uit een templar view bekijken ! http://p076.ezboard.com/f(...)age?topicID=48.topic

[ Bericht 36% gewijzigd door merlin693 op 09-06-2004 15:40:53 ]
pi_19758464
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 15:30 schreef merlin693 het volgende:
Enneacanthus_obesus schreef :
[..]

ik ben niet het schrijver type uit ons onderzoek team ! dus ik niet maar mijn vriend wel

zal aan je denken als hij uit is !

groeten

jasper

as above as below
* Mr_Belvedere houdt zich ook aanbevolen
Of anders het ISBN nummer als het eenmaal uit is.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 9 juni 2004 @ 19:21:49 #34
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19762049
quote:
Zoek anders eens naar een boek genaamd 'Long lost secrets of Freemasonry (And Rennes-le-Chateau)' van Patrick Byrne.
Ik heb het ooit van Merlin gekregen, op .pdf formaat. Misschien heeft hij het nog, en anders kan ik het je eventueel wel mailen.
ik heb deze PDF's van Patrick Byrne (freemason )zelf gekregen nadat wij hem hadden geholpen met fijten verzamelen voor zijn boek...en natuurlijk heb ik dit nog !
  woensdag 9 juni 2004 @ 22:32:54 #35
16737 NashNL
Sponge worthy
pi_19767920
Ik kan je het boek "Zoektocht naar de Heilige Graal en de Ark van het Verbond" van K. van Urk warm aanbevelen. Twee Nederlandse broers doen hierbij verslag en onderzoek van vele bezoeken aan Rennes-le-Chateau en omgeving. Het hele verhaal leest als een jongensboek en komt tot zeer verrassende en plausibele conclusies. Het haalt veel bestaande theorieën onderuit. Zo zou in de visie van de Urker broer de hele hedendaagse Prieuré de Sion een zwendel zijn van Plantard (die vaak verondersteld wordt een nazaat van Christus te zijn) en companen. Zij zouden ook het bekende zinnetje "Ce trésor est de Dagobert et de Sion" (uit mijn hoofd) dat in de beroemde stukken voorkwam er tussen hebben gefrummeld. Het bekende boek "Het Heilige Bloed en de Heilige Graal" van Baigent, Leigh en Lincoln zou hierdoor -en door andere vervalsingen- op een verkeerd spoor zijn gebracht.

Ik zal niet alles spoilen, maar het is een zeer interessant boek, dat tevens een goed beeld geeft van de omgeving. De perfecte voorbereiding voor een bezoek aan Rennes-le-Chateau.
pi_19774904
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 13:19 schreef merlin693 het volgende:
Ok zal wel ff wat foto's van onze laatste trip plaatsen (we hebben nog veel meer maar die worden voor het aankomende boek bewaard...ik zal dus ook niet op het geheim ingaan...lees het boek later maar !! )
In één woord: geweldig!
Ik ben ook zeer geinteresseerd in dat boek!
Heb er zelf vele boeken over, zeer intrigerende materie.
Ook ben ik zeer geinteresseerd in dat .pdf-je over de geheimen van Sion.
Wat een geweldig forum is Fok toch, realiseer ik me dan weer. En dat kan dat alleen maar zijn door de users die toch steeds maar weer de moeite nemen dit er van te maken. Schitterend werk!
  donderdag 10 juni 2004 @ 11:56:01 #37
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19778660
watch your mailbox near you
pi_19779098
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 11:56 schreef merlin693 het volgende:

Ik ben u zeer erkentelijk!
  donderdag 10 juni 2004 @ 13:27:16 #39
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_19781261
Is het boek De Da Vinci Code een beetje waarheidsgetrouw als het gaat over de Priorij van Sion en de Tempeliers ?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_19781866
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 11:56 schreef merlin693 het volgende:
mocht je nog enveloppen overhebben dan zou ik die ook wel in mn brievebus willen hebben
vossie59 at hotmail.com
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:32:22 #41
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_19783333
Ach, het is allemaal een uit de hand gelopen mythe:
Volgens onderstaande link is het een uit de hand gelopen mythe:

Lees verder

[ Bericht 9% gewijzigd door Xternal op 10-06-2004 15:41:07 ]
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:41:56 #42
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19783674
Ben er een paar jaar geleden ook geweest. Wel een enorm mooi dorpje
pi_19784868
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 14:32 schreef Xternal het volgende:

Lees verder
Kennelijk baseer je je op die link. Een correctere weergave zou dan ook zijn: 'volgens onderstaande link is het een uit de hand gelopen mythe'.

Want als je gewoon de inhoud van een bron navertelt (zelf zeg je nl niets), kun je ook niet veel meer zeggen dan dat die bron dat zegt. Om dat gelijk als dé juiste visie aan te halen is dan wat voorbarig, denk ik
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:42:50 #44
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_19785659
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:20 schreef iteejer het volgende:

[..]

Kennelijk baseer je je op die link. Een correctere weergave zou dan ook zijn: 'volgens onderstaande link is het een uit de hand gelopen mythe'.

Want als je gewoon de inhoud van een bron navertelt (zelf zeg je nl niets), kun je ook niet veel meer zeggen dan dat die bron dat zegt. Om dat gelijk als dé juiste visie aan te halen is dan wat voorbarig, denk ik
Ja baas ... Anyway, het verhaal zoals die bron dat vertelt is volgens mij de juiste versie!
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:54:15 #45
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_19786009
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 14:32 schreef Xternal het volgende:
Volgens onderstaande link is het een uit de hand gelopen mythe:

Lees verder
Dan nog is het wel een leuke fascinerende mythe in een mooie historische omgeving. Lijkt me best leuk om eens naartoe te gaan met vakantie

en ik heb ook GK3 gespeeld, voor degenen die dat niet hebben gedaan zeker een aanrader
  donderdag 10 juni 2004 @ 16:13:24 #46
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19786539
voor degene die de link naar de thread op het SMOTJ board niet hebben gelezen
quote:
"In April 2001 and March 2002, a team of an American University (among them an American called Genibrel whose grandfather was the master builder of Saunière's restorations) visited the site of Rennes-le-Château with a very sophisticated device for underground detection, the GPR3 (High Resolution Ground Penetrating Radar).
This device shows the presence of anomalies which are not due to natural geological facts but must undoubtedly be interpreted as being structures due to an intervention of mankind.

On August 20th, the seismographic research started in the Tour de Magdala. The results indicated that there must be a box or a chest beneath the floor. Encouraged by the entusiastic 3-D pictures, the group decided to transfer its equipment to the church itself. There they made an echo graph at the location of the old altar. The results were encouraging. The scan appeared to show that there is a chamber that could be a crypt containing two sarcophagi.
A report was made to the sous-prefect, the DRAC, the Gendarmerie and the bishop. The DRAC (the official arecheological authority of the state) explained what the next steps should be in order to obtain permission for an excavation. To start, they should have access to all relevant documentation.
The press found out about it and wrote an article in Le Figaro."
Bij de weg _Xerces_ een hotmail acount zal niet volstaan aangezien je mailbox daar te klein is !

[ Bericht 3% gewijzigd door merlin693 op 10-06-2004 16:18:44 ]
pi_19786633
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:42 schreef Xternal het volgende:
Ja baas ... Anyway, het verhaal zoals die bron dat vertelt is volgens mij de juiste versie!
Dank je, onderdaan.. Ik heb er meerdere boeken over gelezen, allen wijken op meer of minder essentiele punten af. De kathaarse afslachting is dermate grondig geweest, dat heel veel originele geschriften verloren zijn gegaan. Uiteraard zijn ordes als Sion ook niet al te scheutig met informatie: daar zijn ze geheim voor. Met andere woorden: er is veel, heel veel ruimte voor speculatie en eigen invulling. Wat de juiste versie dan is..? Op grond van één site kom je daar iig niet achter!
  donderdag 10 juni 2004 @ 16:16:55 #48
35816 Rookstar
Fly moggie, fly!
pi_19786640
merlin693...zou je mij ook een kopietje van die pdf kunnen doen?
A real man......drives Morgan!
pi_19786755
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 16:13 schreef merlin693 het volgende:
voor degene die de link naar de thread op het SMOTJ board niet hebben gelezen
Ja, dát was het: de naam Souniere zoals je die eerder spelde kwam al zo vreemd over, maar ik ben die naam altijd tegengekomen als Sauniere. Is dat gewoon een spelfoutje, of zit er meer achter?
  donderdag 10 juni 2004 @ 16:22:25 #50
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19786772
quote:
Met andere woorden: er is veel, heel veel ruimte voor speculatie en eigen invulling. Wat de juiste versie dan is..? Op grond van één site kom je daar iig niet achter!
amen !!

Ok voor al die mensen die het boek willen hebben..heb hem in gezipte versie online gezet...ik weet niet hoe lang ik deze link in stand hou dus indien geintereseerd wees snel !

http://www.xs4all.nl/~jmt1970/files/knightstemplar.zip
  donderdag 10 juni 2004 @ 16:24:07 #51
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19786829
quote:
Ja, dát was het: de naam Souniere zoals je die eerder spelde kwam al zo vreemd over, maar ik ben die naam altijd tegengekomen als Sauniere. Is dat gewoon een spelfoutje, of zit er meer achter?
nee zit niks meer achter maar ben nogal woordblind !
  donderdag 10 juni 2004 @ 16:24:27 #52
35816 Rookstar
Fly moggie, fly!
pi_19786842
bedankt voor de pdf
A real man......drives Morgan!
  donderdag 10 juni 2004 @ 16:47:04 #53
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19787551
Oh en voor diegene die zig veel verder in het mysterie willen verdiepen hier een beginpunt .... dit is ons uitgangs punt voor de nieuwe mogelijkheden (gestard door steve mijn rijsmetgezel en moderator/newseditor van graham hancock)
quote:
From Robert's article:

http://members.boardhost.com/Bauval/msg/1074.html

"Map of the temple complex of Dendera. The blue line shows the axis of the main (Hathor) temple aligned to the Big Dipper (The Bull's Thigh) at 18 degrees east of north. The temple of Isis (at the bottom) is aligned to Sirius, at 18 degrees 30' south of east."

and

"The orientation of the round zodiac. The red vertical line, according to me, defines the meridian or 'symbolic north'(even though it is directed towards true east). This is explained by Dr. Jaromir Malek thus:

"The Temple Complex is oriented, as usual, towards the Nile, which here flows east-west, so that the temple faces north, although this was symbolically 'east' for the Egyptians..."

I did an overlay of Woods pentagram over the diagram of the ceiling with some interesting results. I have been trying to figure out why there was an 18 degree offset between the pentagram and the mandala (quartered circle) in Wood's geometry.

North orientation

East orientation

Wood's pentagram in the Pyrennes, south of France.

Now look at the proportion of the temple layouts and the orientation...

Now look at the similarity in the layout of the temple of Hathor and the layout of Solomon's temple...

Steve
http://www.grahamhancock.(...)=1&i=157444&t=157444
pi_19787761
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 16:22 schreef merlin693 het volgende:
Ok voor al die mensen die het boek willen hebben..heb hem in gezipte versie online gezet...ik weet niet hoe lang ik deze link in stand hou dus indien geintereseerd wees snel !
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 10 juni 2004 @ 19:56:11 #55
96477 zerOne
reality is an opinion
pi_19792581
Hier een toffe link naar informatie over Rennes-le-Chateau bij elkaar gezocht door de drummer van Tool (Danny Carey):

http://www.dannycarey.org/rennesstart.html
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:54:03 #56
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19794183
C(T)OOL link
pi_19794644
dezelfde blair die dat artikel schreef heeft ook ooit in een nieuwsbrief van tool een link naar http://www.dagobertsrevenge.com/ gegeven waar ook veel instaat(niet alles is gratis) en er staan veel links bij.
een van de svhrijvers, Boyd Rice maakt trouwens ook best bijzondere muziek
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  donderdag 10 juni 2004 @ 21:16:50 #58
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19794933
OK..toen ik in parijs was (na het bezoek aan het Louvre om de pousain schilderijen "live " te zien )bij de obelix op place de la concorde moesten we opeens schuilen tegen een enorme regenbui....

maar toen kwamen we in een kerk ala tempel gebouwd(door napoleon na de terugkomst uit Egypte ! 1830 als ik me niet vergis ) ter verering van maria magdalena !

Zag ik toen we aan het rondkijken waren overal Tempelier's Tekens waarna ik natuurlijk steve ervan op de hoogte bracht.....hij liep door naar het altaar (ze waren het orgel aan het stemmen !! )
en keek van de zijkant naar het middleste beeld van maria M en zag dat zij zwanger is afgebeeld !

was dit een cartharen verering ?
  donderdag 10 juni 2004 @ 21:25:59 #59
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_19795258
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 21:16 schreef merlin693 het volgende:

[afbeelding]
Wisten jullie dat de piramide van het Louvre precies 666 glazen telt ?
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 10 juni 2004 @ 21:29:51 #60
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19795389
ja !! en als je het gedeelte van de ondergrondese obelix sectie (in voet )van washington optelt met het bovengrondse (555) heb je ook 666.

maar hier nog ff een link naar de stad carcasonne ...de perfect bewaard gebleven middeleuwse versterkte stad !

Kastelen

oh en P.S. de Davincie Code is fictie geen werkelijkheid...ik heb het boek voor me liggen maar nog geen tijd gehad om aan te beginnen ..nog veel meer fijtelijke boeken door te worstelen !

maar jimmy download die link die ik gepost heb ..vind je mischien wel heel interesant

groet

jasper

[ Bericht 6% gewijzigd door merlin693 op 10-06-2004 21:36:26 ]
  donderdag 10 juni 2004 @ 21:44:20 #61
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19795886
Mr_belvedere ! ik kan je een appartement op "le Labadous" aanbevelen (mail me maar )...dit is een vlakte die uitkijkt op Rennes..het landgoed en de appartemneten worden gerund door een nederlands paar !! erg leuke huisjes voor 15 euro pps per nacht...alles aanwezig ! wij gingen buiten hoogzijzoen natuurlijk !

en hey als je terug gaat neem een paar Kilo merques worstjes mee !! smullen !

en dan natuurlijk terugmailen zodat ik de worstjes op kan halen !
  † In Memoriam † donderdag 10 juni 2004 @ 21:48:42 #62
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_19796027
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 21:16 schreef merlin693 het volgende:
en keek van de zijkant naar het middleste beeld van maria M en zag dat zij zwanger is afgebeeld !
De San Greal (heilige graal) of het Sang Real (Koninklijke bloed)?

Zo was het toch?

Dat pentagram in die Egyptische zodiac ziet er erg interessant uit. Deden ze in Frankrijk soms stiekum aan Isis verering?
  donderdag 10 juni 2004 @ 22:01:12 #63
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19796441
Koninklijk bloed !! NorthernStar jij begint te begrijpen !
  donderdag 10 juni 2004 @ 22:05:09 #64
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19796566
The facts sorry c/p
quote:
The Facts
This Frankish dynasty has always been known as the "first race" of the kings of France. It reigned on Gaul from the 5th to the 8th century that means from Clovis I (481-511) to Childeric III (743-751). Its name comes from Merovech who was Childeric I's father. Childeric I ruled over the Salian Frank tribe from his capital in Tournai, Belgium. His son, Clovis I born in 465 succeeded him in 481 or 482 A.D. He rallied under him in addition to the Salian the Ripuarian Franks and the Alamanni. He defeated Syagrius and the Visigoth king Alaric II in 507. His country extended this way to the Pyrennées. His conversion from Paganism to the Catholic religion promoted the fusion between the Franks and the Gallo-Roman population of the conquered countries. This assured the survival of his achievements whereas his Visigoth predecessors had been Arians trying to rule the Catholic Gaul.

The territories were partitioned between his three sons at his death in 511 but he expansion went on with the conquest of Burgundy. Clotaire I reunited the territories in 558 but it was partitioned again in 561, It took half a century of internal battles and the arrival of Clotaire II to reunite them again in 613. Dagobert I became the sole king in 629. On Dagobert's death in 639 the kingdom was divided again. Siegebert III had been King of Austrasia under Dagobert I until 639 and then sole king until 656. At his death Dagobert II became King of Austrasia until 660 or 661 when the Carolingians took over. Dagobert II was restored in 676 until his assassination in 679. He had a son called Sigebert IV. It is not known for certain if he was killed with his father or if he escaped.

The Carolingians took gradually over as Grand Master of the Palace and reduced the Merovingians Kings to mere puppets especially with Pepin II of Herstal. In the winter of 751-752 the last Merovingian King, Childeric III, was deposed and the Carolingian Pepin the Short was elected King in his place. He was send to a monastery with his son and did not leave any successor.

The only possibility to have continuity in the Merovingian dynasty would be with Dagobert II's son, Sigebert IV, if it could be proved that he was not killed with his father.

The Story
The treasure found by the priest Bérenger Saunière in Rennes-le-Chateau was saved for the future King of France. This King is not the official pretender from the Orleans family but the offspring of the Merovingian King, Saint Dagobert II. His son, Sigebert IV, was thought to have died with his father. This is not true according to the fourth parchment found by Saunière. As we know it was taken from Saunière and kept in Paris by the experts of Saint Sulpice. The abbot Bieil gave it to Emile Hoffet who kept it for himself.

When he died this document was bought by the British "International League of Antiquarian Booksellers" or so the story goes. A copy was given to the owner of the castle of Rennes-le-Chateau, Mr Marius Fatin, a well-known mason. According to this league, the castle is important due to the fact that it is there that Sigebert IV hid himself after he escaped after his father' s assassination. His descendants, the counts of Rhedae and the Dukes of Razès lived there too. This was written in the fourth parchment signed by Blanche de Castille found by Saunière in the Visigoth pillar in his Church. The parchment, according to the same source, was put there by the priest Bigou in 1788-1789. Before that date it was with the will of François-Pierre, Baron d'Hautpoul de Rennes and registered by the public notary Captier on 23 November 1644 in Espéraza. Saint Dagobert II was the grandson of Dagobert I. This last one succeeded to keep the Francs kingdom created by Clotaire II united until his death in 639. His successors divided the kingdom and Dagobert II, for instance, was only the King of Austrasia. After the death of his father, Sigebert III, in 656 his adopted son, Childéric I, reigned from 656 to 662. Childéric II followed him from 662 to 676. Finally Dagobert II climbed on the throne but he was assassinated in 679 as well as his son Sigebert IV according to the official history. The assassination was ordered by the palace Master Pépin d'Héristal.

The Merovingian dynasty continued formally with Thierry IV and Childéric III who was removed in 751 and this was the end of the dynasty. According to the parchment found by Saunière, and this could be true according to some historians, Sigebert IV escaped and arrived in the Razes on the 17 of January 681 where he took refuge with his grand father. Dagobert II had as a second wife Gisèle, the daughter of Béra II the count of Razès. The Merovingian line included, after Sigebert IV (676-758) also known as the "Plant-Ard" - from whom Mr Plantard took his name!-: Sigebert V (695-768), Bera III (715-771), Guillemon, Bera IV (755-836), Bera V (794-860), Hildéric I and finally Sigebert VI known as "Ursus". From this lineage came the Blanchefort family who gave three centuries later a Templar Grand Master, Bertrand de Blanchefort. The Pope who destroyed the Templars, Clement V, came from the same family. According to the parchment found by Saunière the lineage did not stop with Sigebert VI but continued up to this date although nobody claimed the French throne.
met genealogie model getoond

http://www.ordotempli.org/the_merovingians.htm

ook SMOTJ
quote:
* Ignotum per ignotius, obscurantum per obscurantius: "the unknown by the more unknown, the obscure by the even more obscure"; that is to say: a situation where the explanation of a thing is more difficult to understand than the thing itself.

[ Bericht 0% gewijzigd door merlin693 op 10-06-2004 22:17:05 ]
pi_19798042
Priory de Sion daar begin ik mee en daar eindig ik ook zo dadelijk mee.

Priory de Sion oftewel Priory de Zion oftewel Priory van de Zon met andere worden hier gaan we weer, de cult van de zon.

Het was cult van de zon ,het is cult van de zon en het is altijd de cult van de zon.
Zionisten zijn aanhangers van de cult van de zon, niet meer en niet minder.
De film de Matrix met als hoofdrol NEO=ONE en madame "trinity" en waar bevind men zich?
Sure, in het binnenste van de aarde en dat heet toevallig,heel toevallig ZION!!!

Sion=Zion=perfecte brander=Kham=geblakende=Ham Deze zijn altijd de belangrijkste! Zo ook in ons taal gebruik: Wat is de HAM vraag? De brandende vraag.

Terug bij topic.

Koop een kaart van de omgeving 1.25000 en teken het pentagram.Elke punt is een berg.

Alleen die bergen al hebben een speciale agenda.De berg staat voor een driehoek en stelt de "trinity" voor.Vandaar dat de sjamanen er een "heilige" berg cult op na houden.
Het is niet voor niets dat die "goden" op de berg(olympus) wonen! Met name op de top en dat wordt ook wel een "BEN" genoemd.Dus die engelsen een ode aan die drieenheid bouwen, een soort van fallus of obelix en die noemen ze "Big Ben"

Ok, we hebben het pentagram getekend en als we de punten van de ster aan elkaar verbinden krijgen we een pentagon.
En wat is het machtigste gebouw op deze planeet?Precies.
Het pentagon stelt de gulden snede voor, maar is ook de wortel 5 transformatie. Tuurlijk de gulden snede is half wortel vijf.Dat weten die lui van de priory de sion maar al te duidelijk.De wortel vijf transformatie wordt ook wel het "regenereerende" principe genoemd.Zij heeft een symbool.Ja hier wordt een dame afgebeeld nl die duif,die coulombre,Columbia.
Het doorgeef luik van het Royal DNA van de goden.

De oude grieken noemden haar een hierundulai.Dat is verbasterd in het duits tot Hores en de engelsen noemden haar de "scarlet woman" oftewel de Harlot.Wij noemen het gewoon hoer.
Die hoer die de scarlet woman is ,zij is rood ,vandaar dat we nog steeds de roode lampjes bij haar aan steken.

De familie piso dit lid van "de" lijn zijn (by the way ze zijn familie van de Bushes) hebben het nieuwe testament inelkaar geflanst en hier moest een plaatje in komen voor onze scarlet woman en dat werd natuurlijk Maria Magdalena onze geweldige hoer(hierundulai,harlot,scarlet woman,duif coulombre,columbia).

Terug bij de topic: De basis van de gulden snede is een interval of partje en dat is de Phi ratio en die heeft als waarde 1,6180339.Dit getal vind je weer terug in het pentagram en uiteindelijk probeert het universum dit te benaderen in al zijn glorie.

Zelfs jij bent het persoonlijk want jou afmetingen zijn niet anders dan intervallen die guldensnede gerelateerd zijn met als basin het cirkeltje en vierkant.Leonardo da Vinci (proiory de sion)wist er alles van en tekende de mens in een cirkeltje en vierkant. Dit zijn de basis principes van de gulden snede zo ook het symbool van de trinity van nederland1,2 en 3.
Dit zijn archetype energieen van de master crafstman.En die gastem gaan way,way voorbij 33 graad.Neem van vandaag de dag maar van mij aan 33e graad is iets voor bij de helft.

Terug bij de topic: We gaan ons getekende pentagram eens opmeten.En hoeveel centimeter telt onze getekende pentagram? Wel het pentagram is niet precies overal even groot maw. de zijden zijn niet allemaal even lang maar er is een zijde en die telt 16,18 cm en de rest komt in de buurt!

Maw de vijf bergen van dat gebied bevinden zich in een grid die guldensneden gebasseerd is en menig tempelier gaat hier natuurlijk helemaal van uit zijn dak.Deze energie wordt gekannaliseerd en deze energie vind je ook in de koningskamer precies daar waar je in de granieten kist ligt.Even voor de duidelijkheid "ze" hebben die kist al een hele poos geleden verschoven zodat je niet meer precies in het "brandpunt" ligt.Het is nl gebleken dat sommige touristen onwel werden toen ze even voor de gein in die kist gingen liggen.

Dus zie hier een super krachtige grid.Maar waar is dat? Wel bijna in het midden bevind zich nog een berg "la pique" genoemd en dat noemen de "ingewijden" de ZES, de sex ,dat wat het maltezer kruis neerlegd.Die almachtige zes en vlak daar bij bevind zich een veld met de "spot" en daar vonden de rituelen plaats en dat was op 17 Januarie. 17 een priem getal.
De "ingwijden" kennen drie soorten getallen:
-de gewone
-de masters (11 , 22 ,33 ,44 ,1001 , 2002 ,2222 die je kan spiegelen)
-de prime (priem=hoofd) getallen.

Met die laatsten houden de ingewijden zich voornamelijk mee bezig.

Ga de kerk in bij Ren zie dat bij het beeld van Johannes de Dooper de alpha en de omega is geschreven en dat is natuurlijk de 1 en de 9. De "negentien" het belangrijke priemgetal van de masons.Het is niet voor niets Sweet Nineteen!

Ok ,ik kom kort terug op de "spot" Daar werden ze ingewijd in die bak (het lijkt haast die bak in de konings kamer wel) en door die bak stroomt water en daar werden ze gedoopt met het water, wat EA voorsteld. En ea is god van het water onze "oervader", in de geometrie de wortel2 transformatie genoemd.

Ea, de god van het water met als zijn kennis van de "Trinity" vandaar dat de grieken hem Neptunes noemde met zijn DRIEtand.De oude egyptenaren noemden een priestrer een oannes en dus werd een priester van het water een EA oannes wat later een Eaoannes werd en de romeinen noemde zo iemand Janus. Hier van is Johannes afgeleid en zo onstond ook de Johanieten orde een speciale groep die zich hiermee (tempeliers energie) bezig hield.De Johanieten bevinden zich voornamelijk in de Provance en het is natuurlijk niet verwonderlijk dat daar een stad ligt die Orange heet. En wie zette toevallig voet aan wal in de provance?Sure onze hierundulai ,Maria Magdalena! Is het leven niet toeval!

Ik ga er mee kappen volgende keer meer, maar uiteindelijk is alles de cult van de zon dat cirkeltje met die punt in het midden,zoals die tafel bij Nova(perfect brandende zon) en in julie komt er een film uit en daar flikken ze weer dat geintje. Kijk ongeveer na een derde trailer die man zit aan ook zo'n tafel en dat is een echte Manchurian.Hier de trailer: http://manchuriancandidatemovie.com/everythingisgoingtobeok.html

Ik ben misschien voor sommige van jullie warrig maar ik weet precies waar de "familie" mee bezig is.
  donderdag 10 juni 2004 @ 23:16:29 #66
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_19798798
nee dat past niet in @hotmail.com .. dank dank dank

geweldige foto's .. je kan bijna de inscripties lezen
(wat staat er onder skull & bones .... ? )

hoorde ik laatst toevallig ook iets over ... maar dit heb ik ook maar ergens vandaan
dat groepje tempelieren [ ? -- unsure ] .. er voor gekozen zouden hebben om (aan het eind) piraat te worden ipv ..

ik heb hem og nooit eerder in een kerk gezien iig de skull & bones

[ Bericht 0% gewijzigd door coz op 11-06-2004 13:12:05 ]
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_19804348
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 21:44 schreef merlin693 het volgende:
Mr_belvedere ! ik kan je een appartement op "le Labadous" aanbevelen (mail me maar )...dit is een vlakte die uitkijkt op Rennes..het landgoed en de appartemneten worden gerund door een nederlands paar !! erg leuke huisjes voor 15 euro pps per nacht...alles aanwezig ! wij gingen buiten hoogzijzoen natuurlijk !

en hey als je terug gaat neem een paar Kilo merques worstjes mee !! smullen !

en dan natuurlijk terugmailen zodat ik de worstjes op kan halen !
We hebben een hotel gereserveerd in Esperaza. Om precies te zijn dit gebouw. Onze gastheer Andrew Richardson.
Esperaza ligt precies in het midden van die pentagrammen zoals ze op de Discovery documentaire werden uitgelegd , dus dat komt wel goed .

Ik hoop alleen niet dat we als "de zoveelste schatzoeker" met de nek worden aangekeken daaro. Wat ik zo links en rechts opvang is de lokale bevolking het redelijk zat met al die domme toeristen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 11 juni 2004 @ 12:46:45 #68
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19808055
quote:
hoorde ik laatst tioweevalolllig ook iets over ... maar dit heb ik ook maar ergens vandaan
dat groepje tempelieren [ ? -- unsure ] .. er voor gekozen zouden hebben om (aan het eind) piraat te worden ipv ..
dit is het verhaal van de herkomst van de piratenvlag..deze werd al door de tempeliers gebruikt en is verbonden met het verhaal dat ze met de vloot naar schotland (rossalyn chappel !) zijn gevlucht !
En hierna met behulp van Henry Sinclair naar Nova scotia zijn gerijsd (oak island en de money pit)

De skull and crosbones vlag/teken komt van het fijt dat een gevallen tempelier een doek over zijn lichaam kreeg waarover zijn armen in gekruisde vorm heen werden gelegd...met de tijd hield je alleen de schedel en de gekruisde arm botten over ..hiervandaan komt dat teken !

Mr belvedere...met dit uitzicht op rennes werd ik elke ochtend wakker

oh en coz hier een foto waarop je de inscripties werkelijk kunt lezen !

vrijdag 11 juni 2004 @ 13:35:42 #69
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_19809357
De Tombe van God (Tirion) gaat over twee wiskundigen die de boeken van lincoln en baygent lazen en dachten "Hmm, das interessant, laten we dat voor de grap eens narekenen"

Het blijkt dat ze het mis hadden met veel van hun conclusies, maar de wiskunde en de geografie zit er wel degelijk in. Zo erg zelfs dat er overweldigende hoeveelheden bewijsmateriaal zijn gevonden voor de locatie van de beroemde schat, wat dat dan ook mag zijn. De schrijvers, de namen zijn me even ontschoten, concluderen voorzichtig dat het in hun optiek het graf van christus betreft en hebben de preciese locatie berekend. De franse regering verbood echter enig graven van welke aard dan ook. Ook exploratie met radar werd verboden.

De Tombe van God. Heel interessant. Leest moeilijk, maar heel interesant.

Waar ook zijdelings over Rennes wordt gedacht is in "Blauwdruk van Atlantis" (Tirion) van Colin Wilson en Rand Flem'ath. Zij menen te hebben ontdekt dat zulke onwaarschijnlijke geografische plaatsing en pentragramen, helemaal niet onwaarschijnlijk is en dat dat door de hele vroege geschiedenis van de mens is gebruikt. De theorie is dan ook dat alle vroege beschavingen een zeker stuk kennis erfden van een eerdere, onbekende, beschaving die 12000 jaar geleden al over de wereldzeeen voer en kolonies all over the place hadden. De connectie met Rennes is dat die kennis wellicht de schat betreft, wat ze ook zeer aannemelijk maken. Hier wordt ook verder ingegaan op de vrijmetselaarij en de beroemde landmarks als Gizeh, Inca en Maya bouwwerken, Roslyn Chapel en dergelijk.

Ook zeker een aanrader, vooral omdat het, in tegenstelling tot veel andere werken in dit genre, vreselijk down to earth is. Geen mystiek gezwam, geen wilde speculaties, gewoon keiharde bewijsbare feiten en koude wiskunde.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 13:44:29 #70
90061 coz
pi_19809571
vraag is verplaatst naar :: passer teken ?

[ Bericht 49% gewijzigd door coz op 11-06-2004 14:03:58 ]
pi_19809717
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 22:55 schreef dodeca het volgende:

Priory de Sion oftewel Priory de Zion oftewel Priory van de Zon met andere worden hier gaan we weer, de cult van de zon.
Ik denk dat je je research op wat vreemde bronnen gebaseerd hebt. 'Sion' = zon? Wat dacht je van 'Jeruzalem'?
De rest slaat nergens op imo.
pi_19809781
Maar, laten we dit topic feitelijk houden, en niet geheel volgreppelen met allerlei vergezochte en niet-direct gerelateerde vermoedens...
  vrijdag 11 juni 2004 @ 14:38:20 #73
90061 coz
pi_19810938
ik heb daarom mijn complete reactie en vraag verplaatst ...
pi_19812154
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 14:38 schreef coz het volgende:
ik heb daarom mijn complete reactie en vraag verplaatst ...
Bedankt!
pi_19813606
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 22:55 schreef dodeca het volgende:

[lap tekst]

Ik ben misschien voor sommige van jullie warrig maar ik weet precies waar de "familie" mee bezig is.
Ik denk , dat als je maar ver genoeg nadenkt en referenties pakt , dat je in staat bent wel elke gebeurtenis aan elk gegeven kan relateren. Persoonlijk vind ik dit allemaal een beetje heel erg ver gaan , maar dat vroegah (en nu nog steeds) diverse stromingen overtuigingen van elkaar "geleend" hebben lijkt mij zonder meer bewezen. Of ze dat nu expres , indirect of als geintje deden valt nog te bezien natuurlijk.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_19813679
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 12:46 schreef merlin693 het volgende:
Mr belvedere...met dit uitzicht op rennes werd ik elke ochtend wakker
Ziet er goed uit.

Ik denk dat wij maar eens een foto uitwisseling moeten gaan doen als ik terug ben van vakantie
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_19823264
De cult van de zon is heel oud en de basis begint volgens een aantal sjamanen zo'n 450000 jaar geleden.

Maar zo ver wil ik nog niet terug gaan.Bij deze wil ik jullie de overeenkomsten laten zien van het tijd perk van Baal (is cult van de zon) en onze huidige kerk (is cult van de zon) ze noemen dat het Vaticaan. zie: http://www.aloha.net/~mikesch/verita.htm

Baal staat ook voor Bel en wordt ook Bil genoemd.Het is hij die ook wel later William of willempie wordt genoemd. Het is officieel William Clinton maar we noemen hem Bill je mag hem van mij ook Bel of Baal Clinton noemen het is altijd het zelfde.

Dus Bil is Bel is Baal is Enki is EA is god van het water en is master crafstman van de hoogste orde.

Ik vertelde al dat EA alles van de drieeenheid weet vandaar dat de romeinen hem neptunes noemen met zijn drietand en de hitieten noemden hem Nimrod en Nimrod heeft ook zo'n drietand.

Deze mastercrafst man zijn perfecte branders en toen die eerste atoombom op deze planeet ontplofde was dat de eerste zon(perfecte brander) op aarde en dat gebeurde op een terrein en dat veldje noemde we de "Trinity" site.Het is gewoon een ritueeltje als ode aan de drieenheid van onze god Enki.

Het symbool van de drieeenheid is de X en dat noemen we de crossroad.De basis van EA.

Toen de amerikanen de eerste Waterstofbom lieten ontploffen had die operatie een naam.
Even terug komen op EA ,god van het water dus het was eigenlijk een EAstofBOM en die operatie heette dus ook heel toepasselijk "Operation Crossroads."

Nu zitten die goden allemaal op de top van een berg want dat is de kracht van de drieeenheid en zo'n berg is het symbool van de drieeenheid,dus waar laten de engelsen hun eerste atoombom (zon)ontploffen?

Wel op een eilandje in de stille oceaan en dat eilandje heet Monte Belo. Berg van Bel. Je mag het ook berg van Baal of Bil noemen het is allemaal het zelfde.

Dus jaarlijks komen die elitaire uberman bijelkaar bij een groepje dat zich zelf het bergje van bil noemt in de volks mond de Bil der Berg.

Genoemd naar het hotel keten en het symbool is drie (trinity) bertoppen.

In mijn vorige post gaf ik een link naar een trailer en die trailer opent met het logo van die film maatschappij een berg met sterren(zonnen) om de top heen.Dit is paramount weer zo'n symbool.
Het broertje van paramount is MGM en stelt de perfect brandende zon voor en dat is een leeuw.
Vandaar al die leeuwen op die koningshuis schilden.Ook MGM heb een collega en dat is natuurlijk onze perfect brandende dame Columbia Pictures genoemd.

Tegen woordig is dit bedrijf van Sony (sunny) en ze hebben er voor de duidelijk heid een vliegend unihorn bij gedaan en dat is het symbool van ea voor de phoeniciers en natuurlijk kreeg columbia er een naam bij en dat is TRI=drie STAR=zon. Maw. daar gaan we weer ,de drieeenheid van de zon.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 19:56:42 #78
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_19841821
Gabriel Knight 3 is voor 5 euro bij de Bart Smit te koop.
Bertje en Henk
  zondag 13 juni 2004 @ 04:06:49 #79
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19850519
ok omdat jullie dit nu vaak genoeg genoemd hebben ga ik 'm kopen !!! ja hoor het woord KOPEN

hehehh...wil wel eens zien hoe de geografie eruit ziet !

oh btw ik laat het boek no 24 uur online staan en daarna is het uit .

[ Bericht 20% gewijzigd door merlin693 op 13-06-2004 04:15:35 ]
  zondag 13 juni 2004 @ 12:52:51 #80
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19853626
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 22:38 schreef dodeca het volgende:
Het is officieel William Clinton maar we noemen hem Bill je mag hem van mij ook Bel of Baal Clinton noemen het is altijd het zelfde.
  zondag 13 juni 2004 @ 12:54:48 #81
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19853673
quote:
Op zondag 13 juni 2004 04:06 schreef merlin693 het volgende:
ok omdat jullie dit nu vaak genoeg genoemd hebben ga ik 'm kopen !!! ja hoor het woord KOPEN

hehehh...wil wel eens zien hoe de geografie eruit ziet !
Als je het hebt over Gabriel Knight 3 - Alhoewel de verschillende gebouwen er zeer realistisch uitzien, is de layout van RlC in het spel compleet anders dan die van het echte dorp
  zondag 13 juni 2004 @ 19:17:21 #82
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_19862019
Apart trouwens dat toen ik aan mijn ouders er net naar vroeg (kwamen net terug uit Frankrijk) het verhaal ook kenden, en er een boek over hadden.
Volgens mij een boek dat ik al een paar keer genoemd zag worden op de verschillende site:
"Het Heilige Bloed, de Heilige Graal" van m. Baigent, R. Leigh en H. Lincoln. (Herziende editie) ISBN:90-5121-819-2
Is het iets om door te lezen?
Bertje en Henk
  zondag 13 juni 2004 @ 19:32:16 #83
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19862381
jaja...sommige noemen het de bijbel van het rennes verhaal !!
  zondag 13 juni 2004 @ 19:42:24 #84
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_19862636
Haha, ok en in hoeverre moet ik de verhalen er in met een korrel zout nemen. Want ik las namelijk op een site op de eerst pagina dat die Henry Lincoln een ghostwriter was voor iemand die de mythe wilde "promoten".
Bertje en Henk
  zondag 13 juni 2004 @ 20:00:11 #85
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19863144
Ongeacht wat er van waar is, is het één van mijn favoriete boeken. Pak het beet, neem een stoel in het warme achtertuin-zonnetje, en heb een plezierige middag, zou ik zeggen
  vrijdag 2 juli 2004 @ 16:19:49 #86
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_20365416
Mr_belvedere, hoe was het...nog wat interesante foto's gemaakt ?

als je geen plek hebt wil ik wel hosten !
pi_20371279
joh , ik moet nog gaan.. 8 hours and counting .. tot over 2 weken !
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  zaterdag 3 juli 2004 @ 18:39:24 #88
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_20388776
Ok ..laters...en natuurlijk veel plezier !
  zondag 4 juli 2004 @ 09:22:21 #89
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_20402110
Rennes -Le-Château

-opde gedenksteen van Bérenger sauniére's graf , staat zijn broer alfred en niet hij afgebeeld (?)
-op een van de afbeeldingen van de kerk van rennes , de laatste gebeurtenissen van jezus leven , staat een van de figuren met KILT afgebeeld , invloed van Illuminati Masonry?
-louis de coma , had een paralel lopende (met het mysterie over Rennes) klooster bij le carol ...
de coma erfde ook een kerk gewijd aan maria magdalena en tussen 1860-1885 beschikte hij ook over grote sommen geld waarmee hij een complex van gebouwen met ondergrondse grotten liet bouwen , net als sauniEre haalde hij de woede van de kerkelijke authoriteiten op de hals en na zijn dood lieten ze zelfs het hele complex met dynamiet opblazen....(link naar rennes?)

3 vraagjes dus , ik weet persoonlijk niet *al te veel* van rennes af.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 4 juli 2004 @ 12:52:41 #90
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_20404387
Wat ik me afvraag is of er nog mensen zijn die met een frisse blik aan dit mysterie beginnen. Er is zoveel informatie over rennes le chateu dat dit in de weg kan zitten en je de verkeerde kant op zou kunnen wijzen...
  zondag 4 juli 2004 @ 17:10:35 #91
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_20409319
quote:
-opde gedenksteen van Bérenger sauniére's graf , staat zijn broer alfred en niet hij afgebeeld (?)
ik weet niet waarje dat vandaan hebt maar hier een foto van Saunieres grafsteen

naar mijn mening is dit gewoon Bérenger Sauniere en niet zijn broer !.
quote:
-op een van de afbeeldingen van de kerk van rennes , de laatste gebeurtenissen van jezus leven , staat een van de figuren met KILT afgebeeld , invloed van Illuminati Masonry?
Wij hebben als onderdeel van onze zoektocht naar het achterliggende mistery van elk beeld/wandschildering/icoon aanwezig in de Kerk een foto gemaakt die ik net heb doorgewerkt en ik kon geen figuur met een Kilt vinden !

Het werkelijke mysterie gaat meer om de Visightoten/MERovingische bloedlijn wat zich in de periode 400 tot 900 afspeelt ! ( de clovis bloedlijn ) en niet over de periode begin 1100 tot 1307 het tijdperk van de Tempeliers...dus ik begrijp jouw Illuminatie link niet helemaal !

wel zijn er symbolen aanwezig maar die herleid ik liever tot een oudere herkomst dan Iluminatie/masons

een van de gewaden van Bérenger sauniére

Van de laatste stelling weet ik niet zoveel vanaf om er een duidelijke mening over te hebben !

[ Bericht 0% gewijzigd door merlin693 op 04-07-2004 17:27:15 ]
pi_20531739
Ik zit nog in Frankrijk , maar hier even een kleine update

Ik ben ondertussen naar Rennes-Les-Chateau geweest. Wat valt dat enorm tegen. Een hoop gecommercialiseerde meuk bijmekaar is het geworden. Bijna nog erger dan Lourdes.

Overmogen zal ik huiswaarts keren en dan is het eerste werk een stuk of 1100 digitale foto's netjes te rangschikken. Ongeveer 50 zijn er gemaakt van Rennes-Les-Chateau.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_20533026
quote:
Op zondag 4 juli 2004 17:10 schreef merlin693 het volgende:

[..]

ik weet niet waarje dat vandaan hebt maar hier een foto van Saunieres grafsteen

[afbeelding]

naar mijn mening is dit gewoon Bérenger Sauniere en niet zijn broer !.
[..]

Wij hebben als onderdeel van onze zoektocht naar het achterliggende mistery van elk beeld/wandschildering/icoon aanwezig in de Kerk een foto gemaakt die ik net heb doorgewerkt en ik kon geen figuur met een Kilt vinden !

Het werkelijke mysterie gaat meer om de Visightoten/MERovingische bloedlijn wat zich in de periode 400 tot 900 afspeelt ! ( de clovis bloedlijn ) en niet over de periode begin 1100 tot 1307 het tijdperk van de Tempeliers...dus ik begrijp jouw Illuminatie link niet helemaal !

[afbeelding]

wel zijn er symbolen aanwezig maar die herleid ik liever tot een oudere herkomst dan Iluminatie/masons

[afbeelding]

een van de gewaden van Bérenger sauniére

Van de laatste stelling weet ik niet zoveel vanaf om er een duidelijke mening over te hebben !
1van de theorien is dat de heilege graal een foute vertaling is en het heilige bloed moet zijn.
Dus dat Maria Magdalena niet een kelk met het bloed van jezus meenam maar zwanger was en dus de bloedlijn van jezus voortgezet werd.
De merovingische bloedlijn zou hier toe behoren
er zouden volgens deze theorie nog steeds leden van deze bloedlijn zijn oa op hoge posities in de Iluminatie en/of vrijmetselarij
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_20539843
Maria-Magdalena is een hirundulai en dat is een vrouw die het royal DNA doorgeeft.
Alleen een vrouw is in staat dit te doen.Haar symbool is een duif met een tak in der bek zij heeft talloze namen maar Semiramis,Isis,Columbia en Beth(betani) ,Diana,Hecate,Luna,Minerva en Ostarra zijn zo zoetjes aan wel de bekendste.

Hierundulai zo noemde de grieken haar,dit werd in het duits vertaald als Hores en in het engels wordt het Harlot.
Die engelsen noemen haar ook wel de "scarlet woman"
Wij noemen haar de Hoer.En omdat ze een "rooie"(scarlet) woman is hebben we haar omringt met rode lampjes immers zij brand perfect maar in dit geval gaat het om haar bloed.

En nu begrijpen we het verhaal van Vlad the Impaler oftewel de pendragon Graaf Dracul ,in sesamstraat werd die Graaf Tel (drieeenheid) genoemd en die is dol op bloed met name van de sacred woman.

Vlad the impaler is familie van de winsors,zoek het het maar uit.(Burkes&Peerage)

Ostarra komt van Ashstar en in het engels heet dat Easter deze "vruchtbare" krijgt een prachtige ode op de paaseilenden ze maken gigantische koppen van "onze "goden natuurlijk weer de cult van de zon of baal.
Dus de vatikanezen springen hier gelijk op in en komen met hun paas feest wat dus weer letterlijk is gejat van de cult van Baal.
En die vruchtbare wordt prachtig voorgesteld door eieren die gebracht worden door hazen,konijnen voor mij part en we weten dat ie fokken like hell want ze zijn immers super vruchtbaar.

Dus de bunny's zijn de hoeren vandaar dat playboy er een icoon van gemaakt heeft!

Werkelijkheid is allang niet meer wat het geweest is!
pi_20541473
Vroeger.. Toen had je pas werkelijkheid!
  zondag 11 juli 2004 @ 13:23:11 #96
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_20549470
beestje schreef
quote:
1van de theorien is dat de heilege graal een foute vertaling is en het heilige bloed moet zijn.
Dus dat Maria Magdalena niet een kelk met het bloed van jezus meenam maar zwanger was en dus de bloedlijn van jezus voortgezet werd.
De merovingische bloedlijn zou hier toe behoren
er zouden volgens deze theorie nog steeds leden van deze bloedlijn zijn oa op hoge posities in de Iluminatie en/of vrijmetselarij
kan aan mij liggen maar ik mis hier de reden waarom het een antwoord op mijn post zou zijn ?

want de "Sang Real" verklaring zijn we eigenlijk een beetje voorbijgestoomd

maar jij doelt waarschijnlijk op het fijt dat sauniere (de grafrover zoals wij hem nu schtertsend noemen ) het bewijs heeft gevonden dat de Clovis bloedlijn niet geeindigd is ...en dit volgens deze Theorie (er zijn er meerdere) dus zou betekenen dat "Sang Real" nog bestaat

[ Bericht 13% gewijzigd door merlin693 op 11-07-2004 13:32:20 ]
  maandag 12 juli 2004 @ 03:14:37 #97
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_20566130
nogmaals Baaj
quote:
-louis de coma , had een paralel lopende (met het mysterie over Rennes) klooster bij le carol ...
de coma erfde ook een kerk gewijd aan maria magdalena en tussen 1860-1885 beschikte hij ook over grote sommen geld waarmee hij een complex van gebouwen met ondergrondse grotten liet bouwen , net als sauniEre haalde hij de woede van de kerkelijke authoriteiten op de hals en na zijn dood lieten ze zelfs het hele complex met dynamiet opblazen....(link naar rennes?)
ik heb gezocht maar kon allleen maar franse geschriften vinden en aangezien ik daar niet zo goed in ben heb ik het nog niet kunnen lezen of vertaald !

kun jij me naar engelse/nederlandse links helpen ?
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:04:14 #98
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_20597544
schaamteloze bump met als doel te informeren hoever Mr Belvedere met zijn fotos is !?
  dinsdag 13 juli 2004 @ 16:10:13 #99
90061 coz
pi_20599367
heb je trouwens al eens een online vertaal site geprobeerd ?
babelfish .. google (is niet al1 zoek idd) .. en of anderen
  dinsdag 13 juli 2004 @ 16:35:10 #100
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_20600012
Hoi coz,

heb ik wel eens gedaan maar koste veel werk en vond het resultaat niet om over naar huis te schrijven !! ..maar als het antwoord van Baaj lang uitblijft ga ik het tog maar er proberen !
pi_20600835
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:04 schreef merlin693 het volgende:
schaamteloze bump met als doel te informeren hoever Mr Belvedere met zijn fotos is !?
Ik heb mijn eigen foto's inmiddels een beetje op orde. Ik denk dat ik ze aankomend weekeinde online ga zetten , ben nu met wat torrent downloads , dus zou de bandbreedte toch niet voldoende zijn om rustig de foto's te kunnen bekijken.
Er zijn er niet erg veel mislukt , maar omdat je in de kerk niet met flits mag werken wel erg donker.
Houd moed , ze komen er aan
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 16 juli 2004 @ 23:00:27 #102
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_20676643
quote:
But perhaps the most astonishing claim is that Saunière was visited by no less a personage than a Habsburg prince, Archduke Johan Salvator von Habsburg. Yet this is another of the Dossiers secrets's claims for which there is independent evidence.
http://www.pharo.com/plac(...)_saunieres_story.asp
pi_20676775
quote:
Op donderdag 15 november 2001 10:13 schreef BaggettMan het volgende:
Yups, maar dat is niet zo vreemd in Frankrijk, want sinds Napoleon is in Frankrijk echt alles gebaseerd op het hexagone. Kijk maar eens naar een wegenkaart van Frankrijk.
Overigens vind ik zelf die pentagram en hexagram-theorie een beetje kolder. Overal kan je wel vormen in zien. Zelfs van een abstract schilderij kan je nog een doek vol satanstekenen maken, als je de fantasie en will-to-believe maar hebt .
  zaterdag 17 juli 2004 @ 02:47:54 #104
90061 coz
pi_20681191
mag ik even opmerken dat de naam rennes en tempelieren en de rest van nwo, illuminatie gebruikt worden om te zeggen dat er een schat is en mooi 2 uur special effects,
puik plan van holy wood, terwijl men nu niet eens door de bomen het bos _wil_ zien
  zaterdag 17 juli 2004 @ 15:36:28 #105
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_20686626
quote:
Overigens vind ik zelf die pentagram en hexagram-theorie een beetje kolder. Overal kan je wel vormen in zien.
dan ken je dus dudielijk niks van de achtergrond liggende gedachte/theoerie
quote:
Zelfs van een abstract schilderij kan je nog een doek vol satanstekenen maken,
en deze uitspraak heeft al helemaal niks met deze theorie te maken

Zelfs Johannes vermeer tekende/schilderde volgens deze methode !
pi_20699819
Zoals beloofd staan de foto's van Rennes les Chateau nu on line op mijn webserver.
Je kunt via www.cdrinfo.info ( of gewoon ip 80.126.117.107 als je provider's hosttabellen niet in orde zijn) naar het foto albub (rechtsboven , kan niet missen).
Deeplinken van de foto's is niet toegestaan en wordt bestreden.

Alle foto's zijn onbewerkt. Aangezien in de kerk niet gebruik mocht gemaakt worden van flits , zijn sommige foto's erg onduidelijk.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  zondag 18 juli 2004 @ 19:11:12 #107
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_20705620
laat ik nou net toevallig laatst het boek - het heilig bloed- de heilige graal- hebben gekocht......zit pas op bladzijde 100 but very interesting en heel up to date ook.

dodeca komt er nog een interessant vervolg?
  dinsdag 20 juli 2004 @ 00:18:38 #108
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_20734420
Mr Belvedere. je hebt een paar geweledige fotos genomen !

zie of je in dit hoofstuk wat ontdekt?

http://www.xs4all.nl/~jmt1970/masonic/09.pdf

je was niet dichtbij genoeg !

maar hij is aan te wijzen op jouw foto's !

[ Bericht 4% gewijzigd door merlin693 op 20-07-2004 00:44:38 ]
  dinsdag 20 juli 2004 @ 02:49:35 #109
16737 NashNL
Sponge worthy
pi_20736195
quote:
Op zondag 4 juli 2004 12:52 schreef cyber_rebel het volgende:
Wat ik me afvraag is of er nog mensen zijn die met een frisse blik aan dit mysterie beginnen. Er is zoveel informatie over rennes le chateu dat dit in de weg kan zitten en je de verkeerde kant op zou kunnen wijzen...
"Zoektocht naar de Heilige Graal en de Ark van het Verbond" van K. van Urk, van Nederlandse bodem en beter dan Het Heilige Bloed en de Heilige Graal (die ik overigens ook 3 keer heb verslonden) imho.
pi_20737154
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 00:18 schreef merlin693 het volgende:
Mr Belvedere. je hebt een paar geweledige fotos genomen !

zie of je in dit hoofstuk wat ontdekt?

http://www.xs4all.nl/~jmt1970/masonic/09.pdf

je was niet dichtbij genoeg !

maar hij is aan te wijzen op jouw foto's !
Dank je wel voor het compliment.

Bedoel je de serpent rouge misschien ? Mijn vakantiegenoot heeft daar als het goed is nog betere foto's van. Zodra ik die krijg zet ik ook die online.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 20 juli 2004 @ 17:55:43 #111
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_20747481
mooie foto's by the way Mr_Belvedere

ben dus momenteel op blz 113 v/h boek Het Heilige Bloed en de Heilige Graal en heb nu al een eigen (draft) theorie gevonden

luister&huiver (dit schrijf ik overigens voor de mensen die zich hier al wat langer in verdiept hebben dan vandaag):
Jezus is niet gekruisigd, maar kreeg een gezinsleven met Maria Magdalena (doorgeefster v/h heilig bloed), hiervan is het bewijs een nog steeds bestaande stamboom(de heilige graal) < hierdoor geloof ik zelfs dat het heilig bloed op aarde verspreidt is geraakt. Jezus had zeer byzondere gaven in combinatie met een bepaalde geheime leer.
---
Jezus, was een man die alles tevoorschijn kon halen of naar zich toe kon trekken dmv zijn gaven en de geheime leer
---

diezelfde geheime leer die door de gewone man ook geleerd kan worden en dan gebruikt voor positieve of negatieve doeleinden, overeenkomstig je trilling.

Het is precies deze geheime leer tezamen met een keihard bewijs dat Jezus niet gekruisigd is.

*de schat is dus dmv die geheime leer, alles naar je toetrekken wat je maar wilt*

pi_20760009
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 17:55 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
mooie foto's by the way Mr_Belvedere
Thanks !

Iemand interesse in de foto's van Carcasonne ?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 23 juli 2004 @ 01:52:28 #113
99433 Tup
Tupperwaar
pi_20801344
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 02:49 schreef NashNL het volgende:

[..]

"Zoektocht naar de Heilige Graal en de Ark van het Verbond" van K. van Urk, van Nederlandse bodem en beter dan Het Heilige Bloed en de Heilige Graal (die ik overigens ook 3 keer heb verslonden) imho.
Ook goed: "The Templar Revelation" van Picknett en Prince: je kent het wel Isis/Osiris/Jezus/Zwarte madonna/daVinci/Tempeliers/Renneslechateau/Sauniere...
Wasserwunderland
  vrijdag 23 juli 2004 @ 02:36:11 #114
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_20801900
quote:
Iemand interesse in de foto's van Carcasonne ?
ff als herinering ! paus INOCENTIUS ! heeft het sein voor KILL THEM ALL AND LET GOD SORT "M OUT gegeven

Ja Mr Belvedere geef nog wat fotos ..ik had batterij problemen dus moest selctief zijn ! trouwens hier zijn de foto's die ik geschoten heb Kastelen
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 18:41:16 #115
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_21514798
Mr_Belvedere kun je die fotos van Carcasonne nog plaatsen ?
pi_21528225
Ach verdorie , helemaal vergeten. Ik zal ze vanavond even op de site plempen. Zijn er wel veel
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 14:55:03 #117
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_21579238
ff kijken of je de fotos al geplaats hebt.....:)
pi_21579415
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 14:55 schreef merlin693 het volgende:
ff kijken of je de fotos al geplaats hebt.....:)
ik ben wat vergeetachtig .. ik weet het druk op het werk ..
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_21583717
De foto's van Carcasonne staan in het fotoboek. Als "bonus" ook een bult foto's van Chateau Puivert.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 10:51:00 #120
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_21594949
mijn dank Mr B mooie fotos

heb jij de rondlijding ook gedaan ?
pi_21626962
Niet echt , gewoon zelf wat rondgelopen. Wel een mooie omgeving.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_21961792
Interessant hoor. Ik had een aantal jaren geleden een docent Frans die de laatste les van het schooljaar altijd besteedde aan het verhaal van Rennes-Le-Chateau. Sindsdien boeit het me enorm, maar ik heb me er nooit echt in verdiept. Is dat boek wat een aantal keer aangehaald wordt in dit topic (Het Heilige Bloed en de Heilige Graal) geschikt voor mensen die er nog maar weinig vanaf weten?
suburban gangster flow
  woensdag 15 september 2004 @ 10:41:13 #123
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_21964001
ja hoor !! juist heel erg geschikt !

hier nog ff een c/p van een reactie van mij in eeen andere draad die over de schilderij questie gaat ( Bestaat de Priorij van Sion echt?? )

Zelfs Johannes vermeer verdenk ik van "Initiatie" !
quote:
Several original investigators, other than myself, have identified this type of tilted hexagram, tilted square geometry in the work of many other artists: e.g.

.....

"); Nicolas Poussin (1594-1665, "Et In Arcadia Ego I & II"); David Teniers The Younger (1610-1690,"St. Antony and St. Paul") -- and in other works, some recently discovered -- some yet to be discovered.
quote:
J. Vermeer "The Astronomer"

The Tilted Triangle: What is the Astronomer pointing at with both index fingers?

"As above, as below"

http://www.seniorenplein.nl/specials/vermeer/vermeer.ASP

mmmm....voor de vroeters

http://www.digischool.nl/(...)hockney/hockney1.htm
  woensdag 15 september 2004 @ 12:27:51 #124
101909 CrackerJack
the truth shall set you free
pi_21966267
Merlin693, ik zag je reply in het andere topic ook al, maar heb nog niet geantwoord erop. Ik snap niet goed wat die drihoek aangeeft in het bovenstaande schilderij. Ik heb het boek "Het Heilige Bloed en de Heilige Graal" ook wel , maar het is nog niet helemaal uitgelezen. Ik zal nog wat moeten afwachten wat de link met dit schilderij betreft.
Verder heb ik in het begin toch redelijk wat stukken opnieuw moeten lezen, door de enorme hoeveelheid verschillende personen waar over gesproken wordt (kan ook aan mij liggen ). Maar voor de rest wel een heel goed boek!

Ik ga je links wel eens nakijken.
pi_21967814
Hmm, ik denk dat in geval van deze Vermeer het niet zozeer om geheime geometrie gaat alswel om normale compositiegeometrie. Ok, de man wijst inderdaad met beide vingers ergens naar, maar die punten laten nou net geen hoekpunten zien. Geen boek, geen beker, geen raam, niets. In tegenstelling tot de Pousin en de Tenier waar dat wel het geval is.

Alhoewel interessant, denk niet dat Vermeer bij het mysterie hoort.

PS. Het Heilige Bloed is zeer leesbaar. Probeer ook op internet de bijbehorende docu te vinden. Vroeger kwam die nog wel eens op discovery, maar al een tijd niet meer gezien.
pi_22006195
Terwijl de ene fotojapanner na de andere asmoedee fotografeert en macdonnalds bezig is om een filiaal te openen in rennes-le-chateau nodig ik jullie uit om met mij mee te gaan naar het dorpje Perillos. http://www.perillos.com/

Laat in de zeventiende eeuw had Perillos een Lord en hij heette:Ramon Perellos y Roccaful, deze meneer heeft een bijzondere titel nl: 64th Grand Master of the Sovereign Military and Hospitaller Order of St. John of Jerusalem of Rhodes and of Malta.

Zo'n titel wekt bij mij intresse op.
  zondag 19 september 2004 @ 13:15:47 #127
90061 coz
pi_22055759
quote:
64th Grand Master of the Sovereign Military and Hospitaller Order of St. John of Jerusalem of Rhodes and of Malta
gelukkig hadden ze toen geen visitekaartjes

mcdoh! ..tja..

2e link deed het niet, moet zijn
http://www.digischool.nl/(...)hockney/hockney1.htm
pi_22056018
quote:
Op woensdag 15 september 2004 13:46 schreef stigchel het volgende:
PS. Het Heilige Bloed is zeer leesbaar. Probeer ook op internet de bijbehorende docu te vinden. Vroeger kwam die nog wel eens op discovery, maar al een tijd niet meer gezien.
Heeft iemand deze docu al gevonden online ergens?
  maandag 20 september 2004 @ 01:19:23 #129
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_22072664
ok we gaan een theorie plaatsen die natturlijk als demo moet dienen voor het boek !

heb wel net mn rechterhand gebroken dus zit nu zwaar in het gehandicapte gips..dus heb gedult en de theorien zulen weer merrit hebben !
pi_22075657
quote:
Op zondag 19 september 2004 13:26 schreef -Xerxes- het volgende:
Heeft iemand deze docu al gevonden online ergens?
Als dat die docu is waarin die schrijver zijn verhaal vertelt, dan heb ik die op videoband staan. Nu nog eens een capture kaart ritselen
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  maandag 20 september 2004 @ 14:14:25 #131
101909 CrackerJack
pi_22080786
Na het lezen van het boek "Het Heilige Bloed en De Heilige Graal " ben ik ook wel geinteresseerd geraakt in zulke onderwerpen. Nu zag ik in de boekhandel het boek "Rex Deus - Het mysterie van Rennes-le-Chateau" liggen, van Hopkins M.
Kent iemand dat boek, is het wat de moeite? Het was namelijk ingepakt in plastic en ik kon het dus niet inkijken.

Andere boekentips mogen ook...
pi_22082259
quote:
Op maandag 20 september 2004 14:14 schreef CrackerJack het volgende:
Na het lezen van het boek "Het Heilige Bloed en De Heilige Graal " ben ik ook wel geinteresseerd geraakt in zulke onderwerpen. Nu zag ik in de boekhandel het boek "Rex Deus - Het mysterie van Rennes-le-Chateau" liggen, van Hopkins M.
Kent iemand dat boek, is het wat de moeite? Het was namelijk ingepakt in plastic en ik kon het dus niet inkijken.

"Het Heilige Bloed en De Heilige Graal " heb ik ook net uit en ben net als jij geintereseerd geraakt naar meer. ik had zojuist een vriend aan de telefoon die bezig is in "de Da Vinci Code" en hij was zo enthousiast over het boek dat hij het me ten sterkste aanraadde een goed vervolg op
"Het Heilige Bloed en De Heilige Graal " . Ook dit boek gaat in op de katholieke kerk en haar groot geheim e.d.

Na zijn verhaal te horen, besluit ik toch maar die kortingsbon voor "Da Vinci Code" die achterin het boek "Het Heilige Bloed en De Heilige Graal " zit, te gebruiken.
  maandag 20 september 2004 @ 15:36:47 #133
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_22082880
quote:
dan kan ik je ook "the long lost secrtes off freemasonary " van Patrick Byrne (hij is Freemason en zwaar geintereseerd in rennes) aanraden.

Ik heb dit boek van hem in PDF format gekregen nadat wij (de POS mailing list ) hem met onderzoek geholpen hadden

voorbeeldbladzijde

hier is de link naar mijn webspace om het boek te downen

http://www.xs4all.nl/~jmt1970/files/knightstemplar.zip

wees er snel bij want ik weet niet hoelang ik hem laat staan ivm te weinig webruimte

I
  maandag 20 september 2004 @ 15:45:59 #134
101909 CrackerJack
pi_22083117
quote:
Op maandag 20 september 2004 15:13 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]
Na zijn verhaal te horen, besluit ik toch maar die kortingsbon voor "Da Vinci Code" die achterin het boek "Het Heilige Bloed en De Heilige Graal " zit, te gebruiken.
Oo-blackgirl-oO, dat boek "de Da Vinci Code" wat je zegt is wel meer een roman en geeft misschien een wat vertekend beeld van de werkelijheid, alhoewel er gebruik wordt gemaakt van echte feiten en gebeurtenissen. Die bon in mijn boek is trouwens al verlopen... :'(
Zo was ik ook geinteresseerd in het volgend boek van diezelfde auteur "Het Bernini mysterie", maar ik lees toch liever non-fictie. (alhoewel die boeken dus ook interessant kunnen zijn)
quote:
Op maandag 20 september 2004 15:36 schreef merlin693 het volgende:

[..]

dan kan ik je ook "the long lost secrtes off freemasonary " van Patrick Byrne (hij is Freemason en zwaar geintereseerd in rennes) aanraden.

[afbeelding]
voorbeeldbladzijde
merlin, bedankt voor de link, ik heb het al gedownload en ga het zeker bekijken!
pi_22114022
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 24 september 2004 @ 15:18:46 #136
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_22175261
quote:
Op woensdag 14 november 2001 16:53 schreef Ceased2Be het volgende:
Gabriel Knight 3 is leuk! ^^ Vooral de moorden bij de Devil's Chair daar, erg..gezellig om in de opengesneden kelen van die mannen te kijken..

Je leert er iig wel veel over Rennes-le-Chateau van:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')