Er is hier ooit een onderzoek naar gestart nadat in 1891, een priester van 1 van de kerken die op een van die bertoppen staat, 4 scrolls tegenkwam. Hierna heeft hij op onbegrijpelijke reden miljoenen uit kunnen geven.
Er kwamen aanwijzingen naar de schilder Nicolas Poussin, die een schilderij over een pentagramvorm heen zou hebben geschilderd, en naar Venus, die tijdens zijn cycle, wanneer je steeds de punten pakt die exact op de lijn van de aarde en de zon liggen als hij langs komt, een exacte pentakel vormt.
Erg fascinerend allemaal. Weet iemand er meer van?
Soms is er wel iets op discovery over. Heel cool om te zien.
Kan je niet verder helpen
quote:Hierover is inderdaad wat op discovery geweest, ze gingen er geloof ik best diep op in. Alleen ben ik alles inmiddels weer vergeten
Op woensdag 14 november 2001 16:50 schreef Quarentine het volgende:
Soms is er wel iets op discovery over.
dat is geheel gebaseerd op het rennes-le-chateua mystery.
bevat ook veel tips voor leesvoer, zal thuis eens kijken wat ik kan vinden voor je...
Ik zal thuis ook even zoeken, vindt via internet niet genoeg goeie info (plus dat hier de helft dichtgetimmerd is)
blabla.. bla .. bla...
Hier staat ook het schilderij:
quote:En dan heb je twee verschillende blijkt [afbeelding]
Op woensdag 14 november 2001 16:47 schreef araphor het volgende:
Heeft iemand zich hier eens in verdiept? Zeer interesant. Er zijn in Frankrijk vijf bergtoppen die, als je hun toppen met elkaar verbind, een exact pentakel vormen:Er is hier ooit een onderzoek naar gestart nadat in 1891, een priester van 1 van de kerken die op een van die bertoppen staat, 4 scrolls tegenkwam. Hierna heeft hij op onbegrijpelijke reden miljoenen uit kunnen geven.
Er kwamen aanwijzingen naar de schilder Nicolas Poussin, die een schilderij over een pentagramvorm heen zou hebben geschilderd, en naar Venus, die tijdens zijn cycle, wanneer je steeds de punten pakt die exact op de lijn van de aarde en de zon liggen als hij langs komt, een exacte pentakel vormt.
Erg fascinerend allemaal. Weet iemand er meer van?
http://www.section4.com/plan10.htm#Arks
Zit één punt van die pentagram gericht naar het noorden? Volgens een site moet hij dan werken met bepaalde krachten net zoals de piramide.
5 punten zijn Wood, Fire, Earth, Metal and Water.
Voor de rest kan ik weinig vinden over die symbolen in bepaalde gebieden, moet de naam juist weten:-)
Vriend van me heeft er een cool boek over.
Indiana Jones for Real!
quote:Heb je daar toevallig savegames van?
Op donderdag 15 november 2001 01:31 schreef TimMer1981 het volgende:
Het spel Broken Sword (deel 1 in ieder geval, deel 2 weet ik niet) gaat hier trouwens ook over. Het gaat over het geheim van de Tempeliers. Deel 1 heb ik uitgespeeld, leuk spel hoor.
Mijn computer crashte ooit toen ik een eind in het spel was, en ik heb het nooit meer uitgespeeld omdat ik geen zin had het weer opnieuw te doen
Zonde...
V.
http://www.rennes-discovery.com/Navigation.htm
Ook erg up-to-date
Ja! Is een heel mooi onderwerp, en raakt een vergeten stuk geschiedenis. Rennes-le-Chateau is een klein onbeduidend dorpje, waar een al even onbeduidend kerkje staat. De priester die het kerkje beheerde vond er een document, wat kennelijk nogal waardevol was voor de Orde van Sion, een geheime orde in Parijs. Ineens had de priester de beschikking over een grote som geld, waarmee hij ta hele dorpje en zijn kerkje kon opknappen en moderniseren.quote:Op woensdag 9 juni 2004 09:59 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Over drie weken ga ik voor een weekje op vakantie naar Esperaza , dat ligt ongeveer een kilometertje of 15 van Rennes-Le-Chateau af.
De bedoeling is om eens met eigen ogen te kijken wat er nu allemaal te merken is van al die verhalen en de tempeliers. Ik ben daar geinteresseerd in geraakt na een documentaire op Discovery, wat boeken hierover , en de computerspellen Broken Sword I en vooral Gabriel Knight III , waar de Maria Magdalena kerk tot in groot detail is ingevoerd.
Als er animo voor is wil ik een website opzetten met foto's van de omgeving.
En die heb ik dus nooit gespeeld, eens kijken of ik die ergens op de kop an tikken. Ik wist niet eens dat die daarover ging/mee te maken had, anders had ik hem destijds zeker gekochtquote:Op woensdag 9 juni 2004 12:52 schreef Adagio het volgende:
Interessante materie, heb destijds Gabriel Knight III ook met veel plezier gespeeld
Jep , samen met een vriend van me willen we in een cabrio met navigatiesysteem daar naar toe rijden en rondtoeren. Moet makkelijk te doen zijn.quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:49 schreef MetalBat het volgende:
Ik ben er pas (in september) geweest.
Ik kan nog niet zeggen wat er precies gebeurt is, maar het is allemaal erg interessant. Het is zowieso een leuke vakantie tip. De omgeving is er erg mooi. Vooral als je er met eigen vervoer (auto/motor) naar toe gaat, zou je best een hoop kunnen zien.
genoteerdquote:een leuke plaats om daar in de buurt te lunchen, is een plek die ook raakvlakken heeft met het mysterie: Fontaine des Amours. Dit is een hartvormige poel, bij een kein watervalletje. Het zou zo uit een schilderij kunnen komen.
Ik had altijd begrepen dat een of andere amateur-archeoloog met explosieven probeerde de toegang te verkrijgen/verbreden en dat daarbij hij het hele blok heeft opgeblazen.quote:De graftombe die op het getoonde schilderij staat, is inmiddels niet meer. Een van de eigenaren van de grond werd vorige eeuw gek van alle "treasure hunters" en heeft hem opgeblazen![]()
Ik doe niet veel aan msn , maar ik heb al redelijk veel info over het gebied en dergelijken. Het lijkt er nu al op dat de gehele week volgeboekt gaat worden met tripjes naar her en der.quote:Als je meer wilt ouwehoeren erover, moet je me maar msn-en (zit overdag altijd online, maar msn valt vaak weg...)
Ik geloof dat ik hem laatst heb zien liggen bij de Free Record Shop budgettitles voor een euro of 7.quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:56 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
En die heb ik dus nooit gespeeld, eens kijken of ik die ergens op de kop an tikken. Ik wist niet eens dat die daarover ging/mee te maken had, anders had ik hem destijds zeker gekocht
Mss aardig om te vertellen:quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:11 schreef iteejer het volgende:
Heel interessant onderwerp, ove reen ontroerend mooi geloof, ene corrupte katholieke kerk met haar inquisitie, een geheimzinnige Orde van Sion, welke destijds bv de Tempeliers deed verrijzen, etc.
Neeeee.... geen navigatiesysteem.... gewone kaart (stafkaart) is veel leuker.... dan wordt het een echt avontuur. Als je de goede kaart hebt, zou je daar dus zelf ook het pentagram in kunnen tekenen. Als je dan bij het centrum van het pentagram gaat zoeken (let wel, niet het exacte geografische centrum) zou je ook nog iets interessants kunnen vinden (zie boek Key to the Sacred Pattern van Henry Lincoln)quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:53 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Jep , samen met een vriend van me willen we in een cabrio met navigatiesysteem daar naar toe rijden en rondtoeren. Moet makkelijk te doen zijn.
Ik geloof dat dit ook is gebeurt,maar ik dacht dat de eigenaar de laatste hand erin heeft gehad.quote:Ik had altijd begrepen dat een of andere amateur-archeoloog met explosieven probeerde de toegang te verkrijgen/verbreden en dat daarbij hij het hele blok heeft opgeblazen.
Jezus christus, wat een understatement zeg, ik ben eens even aan het lezen daar, maar dat is echt niet normaal meer hoeveel daar staatquote:Op dinsdag 20 november @ 11:52 schreef araphor het volgende:
Ik kreeg een link van iemand toegemaild van een site waar extreem veel informatie over dit onderwerp staat:
http://www.rennes-discovery.com/Navigation.htmOok erg up-to-date
ik ben niet het schrijver type uit ons onderzoek team ! dus ik niet maar mijn vriend welquote:Ga je een boek schrijven, Merlin? Ik wil beslist een exemplaar!
* Mr_Belvedere houdt zich ook aanbevolenquote:Op woensdag 9 juni 2004 15:30 schreef merlin693 het volgende:
Enneacanthus_obesus schreef :
[..]
ik ben niet het schrijver type uit ons onderzoek team ! dus ik niet maar mijn vriend wel
zal aan je denken als hij uit is !
groeten
jasper
as above as below
ik heb deze PDF's van Patrick Byrne (freemason )zelf gekregen nadat wij hem hadden geholpen met fijten verzamelen voor zijn boek...en natuurlijk heb ik dit nog !quote:Zoek anders eens naar een boek genaamd 'Long lost secrets of Freemasonry (And Rennes-le-Chateau)' van Patrick Byrne.
Ik heb het ooit van Merlin gekregen, op .pdf formaat. Misschien heeft hij het nog, en anders kan ik het je eventueel wel mailen.
In één woord: geweldig!quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:19 schreef merlin693 het volgende:
Ok zal wel ff wat foto's van onze laatste trip plaatsen (we hebben nog veel meer maar die worden voor het aankomende boek bewaard...ik zal dus ook niet op het geheim ingaan...lees het boek later maar !!![]()
)
quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:56 schreef merlin693 het volgende:
watch your mailbox near you![]()
![]()
mocht je nog enveloppen overhebben dan zou ik die ook wel in mn brievebus willen hebbenquote:Op donderdag 10 juni 2004 11:56 schreef merlin693 het volgende:
watch your mailbox near you![]()
![]()
Kennelijk baseer je je op die link. Een correctere weergave zou dan ook zijn: 'volgens onderstaande link is het een uit de hand gelopen mythe'.quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:32 schreef Xternal het volgende:
Ach, het is allemaal een uit de hand gelopen mythe:
Lees verder
Ja baas ...quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:20 schreef iteejer het volgende:
[..]
Kennelijk baseer je je op die link. Een correctere weergave zou dan ook zijn: 'volgens onderstaande link is het een uit de hand gelopen mythe'.
Want als je gewoon de inhoud van een bron navertelt (zelf zeg je nl niets), kun je ook niet veel meer zeggen dan dat die bron dat zegt. Om dat gelijk als dé juiste visie aan te halen is dan wat voorbarig, denk ik
Dan nog is het wel een leuke fascinerende mythe in een mooie historische omgeving. Lijkt me best leuk om eens naartoe te gaan met vakantiequote:Op donderdag 10 juni 2004 14:32 schreef Xternal het volgende:
Ach, het is allemaal een uit de hand gelopen mythe:
Volgens onderstaande link is het een uit de hand gelopen mythe:
Lees verder
Bij de weg _Xerces_ een hotmail acount zal niet volstaan aangezien je mailbox daar te klein is !quote:"In April 2001 and March 2002, a team of an American University (among them an American called Genibrel whose grandfather was the master builder of Saunière's restorations) visited the site of Rennes-le-Château with a very sophisticated device for underground detection, the GPR3 (High Resolution Ground Penetrating Radar).
This device shows the presence of anomalies which are not due to natural geological facts but must undoubtedly be interpreted as being structures due to an intervention of mankind.
On August 20th, the seismographic research started in the Tour de Magdala. The results indicated that there must be a box or a chest beneath the floor. Encouraged by the entusiastic 3-D pictures, the group decided to transfer its equipment to the church itself. There they made an echo graph at the location of the old altar. The results were encouraging. The scan appeared to show that there is a chamber that could be a crypt containing two sarcophagi.
A report was made to the sous-prefect, the DRAC, the Gendarmerie and the bishop. The DRAC (the official arecheological authority of the state) explained what the next steps should be in order to obtain permission for an excavation. To start, they should have access to all relevant documentation.
The press found out about it and wrote an article in Le Figaro."
Dank je, onderdaan..quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:42 schreef Xternal het volgende:
Ja baas ...Anyway, het verhaal zoals die bron dat vertelt is volgens mij de juiste versie!
Ja, dát was het: de naam Souniere zoals je die eerder spelde kwam al zo vreemd over, maar ik ben die naam altijd tegengekomen als Sauniere. Is dat gewoon een spelfoutje, of zit er meer achter?quote:Op donderdag 10 juni 2004 16:13 schreef merlin693 het volgende:
voor degene die de link naar de thread op het SMOTJ board niet hebben gelezen
amen !!quote:Met andere woorden: er is veel, heel veel ruimte voor speculatie en eigen invulling. Wat de juiste versie dan is..? Op grond van één site kom je daar iig niet achter!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |