abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2182805
Heeft iemand zich hier eens in verdiept? Zeer interesant. Er zijn in Frankrijk vijf bergtoppen die, als je hun toppen met elkaar verbind, een exact pentakel vormen:

Er is hier ooit een onderzoek naar gestart nadat in 1891, een priester van 1 van de kerken die op een van die bertoppen staat, 4 scrolls tegenkwam. Hierna heeft hij op onbegrijpelijke reden miljoenen uit kunnen geven.

Er kwamen aanwijzingen naar de schilder Nicolas Poussin, die een schilderij over een pentagramvorm heen zou hebben geschilderd, en naar Venus, die tijdens zijn cycle, wanneer je steeds de punten pakt die exact op de lijn van de aarde en de zon liggen als hij langs komt, een exacte pentakel vormt.

Erg fascinerend allemaal. Weet iemand er meer van?

pi_2182846
Als je geloof ik een stel andere punten pakt dan krijg je een pentagram die tot aan parijs strekt alleen weet niet meer welke. Sorry

Soms is er wel iets op discovery over. Heel cool om te zien.

Kan je niet verder helpen

(_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
pi_2182888
quote:
Op woensdag 14 november 2001 16:50 schreef Quarentine het volgende:
Soms is er wel iets op discovery over.
Hierover is inderdaad wat op discovery geweest, ze gingen er geloof ik best diep op in. Alleen ben ik alles inmiddels weer vergeten
Is hierover niks op internet te vinden?
pi_2182892
Check even het adventure spel "Gabriel Knight 3 - Blood of the sacred, blood of the damned"

dat is geheel gebaseerd op het rennes-le-chateua mystery.

bevat ook veel tips voor leesvoer, zal thuis eens kijken wat ik kan vinden voor je...

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_2183013
Ideetje voor op vakantie?

Ik zal thuis ook even zoeken, vindt via internet niet genoeg goeie info (plus dat hier de helft dichtgetimmerd is)

pi_2183075
Jezus zou daar toch naar toegevlucht zijn?
Zijn kinderen zijn er ook geboren en...

blabla.. bla .. bla...

pi_2183173
Het uiteindelijke graf van Jesus zou daar ook zijn, staat op een schilderij. Is afgebroken ergens in de middeleeuwen... Check anders ff op Google op "Rennes Le Chateau". Op http://www.connectotel.com/rennes/ kan je een boekenlijst vinden over Rennes Le Chateau.

Hier staat ook het schilderij:

pi_2183196
mhh had ik nog nooit van gehoord eigenlijk, wil er wel meer van weten
pi_2187588
Het spel Broken Sword (deel 1 in ieder geval, deel 2 weet ik niet) gaat hier trouwens ook over. Het gaat over het geheim van de Tempeliers. Deel 1 heb ik uitgespeeld, leuk spel hoor.
  donderdag 15 november 2001 @ 07:03:47 #10
15828 Lightbeing
Love is the key.
pi_2188157
quote:
Op woensdag 14 november 2001 16:47 schreef araphor het volgende:
Heeft iemand zich hier eens in verdiept? Zeer interesant. Er zijn in Frankrijk vijf bergtoppen die, als je hun toppen met elkaar verbind, een exact pentakel vormen:

[afbeelding]

Er is hier ooit een onderzoek naar gestart nadat in 1891, een priester van 1 van de kerken die op een van die bertoppen staat, 4 scrolls tegenkwam. Hierna heeft hij op onbegrijpelijke reden miljoenen uit kunnen geven.

Er kwamen aanwijzingen naar de schilder Nicolas Poussin, die een schilderij over een pentagramvorm heen zou hebben geschilderd, en naar Venus, die tijdens zijn cycle, wanneer je steeds de punten pakt die exact op de lijn van de aarde en de zon liggen als hij langs komt, een exacte pentakel vormt.

Erg fascinerend allemaal. Weet iemand er meer van?

En dan heb je twee verschillende blijkt [afbeelding]

http://www.section4.com/plan10.htm#Arks

Zit één punt van die pentagram gericht naar het noorden? Volgens een site moet hij dan werken met bepaalde krachten net zoals de piramide.
5 punten zijn Wood, Fire, Earth, Metal and Water.

Voor de rest kan ik weinig vinden over die symbolen in bepaalde gebieden, moet de naam juist weten:-)

LOVE=LIGHT. Love to you all.
pi_2188730
Was het ook niet zo dat twee van de punten van dit pentagram weer onderdeer waren van een hexagram (6-hoek) of een davidsster?
pi_2194310
Renes le Chateua is echt cool!
Heb alle series op discovery gezien.

Vriend van me heeft er een cool boek over.

Indiana Jones for Real!

Loved by Few, Respected by Many, Feared by All
pi_2203187
Voor mij staan de punten van het pentagram voor:
Lucht, water, vuur en aarde. De bovenste staat voor de ziel/spirit...
  vrijdag 16 november 2001 @ 14:29:38 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_2203221
quote:
Op donderdag 15 november 2001 01:31 schreef TimMer1981 het volgende:
Het spel Broken Sword (deel 1 in ieder geval, deel 2 weet ik niet) gaat hier trouwens ook over. Het gaat over het geheim van de Tempeliers. Deel 1 heb ik uitgespeeld, leuk spel hoor.
Heb je daar toevallig savegames van?

Mijn computer crashte ooit toen ik een eind in het spel was, en ik heb het nooit meer uitgespeeld omdat ik geen zin had het weer opnieuw te doen

Zonde...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_2241360
Ik kreeg een link van iemand toegemaild van een site waar extreem veel informatie over dit onderwerp staat:

http://www.rennes-discovery.com/Navigation.htm

Ook erg up-to-date

pi_19746902
Over drie weken ga ik voor een weekje op vakantie naar Esperaza , dat ligt ongeveer een kilometertje of 15 van Rennes-Le-Chateau af.

De bedoeling is om eens met eigen ogen te kijken wat er nu allemaal te merken is van al die verhalen en de tempeliers. Ik ben daar geinteresseerd in geraakt na een documentaire op Discovery, wat boeken hierover , en de computerspellen Broken Sword I en vooral Gabriel Knight III , waar de Maria Magdalena kerk tot in groot detail is ingevoerd.
Als er animo voor is wil ik een website opzetten met foto's van de omgeving.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_19747770
Zoek anders eens naar een boek genaamd 'Long lost secrets of Freemasonry (And Rennes-le-Chateau)' van Patrick Byrne.
Ik heb het ooit van Merlin gekregen, op .pdf formaat. Misschien heeft hij het nog, en anders kan ik het je eventueel wel mailen.
Helaas heb ik het boek nog steeds niet uitgelezen, maar volgens mij is het wel erg goed. iig. Weet de schrijver behoorlijk veel van het onderwerp af.
pi_19748128
Hier wat meer info over die Sauniere

http://www.mysterydatabas(...)file=article&sid=181

Leuk onderwerp ja
pi_19750311
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 09:59 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Over drie weken ga ik voor een weekje op vakantie naar Esperaza , dat ligt ongeveer een kilometertje of 15 van Rennes-Le-Chateau af.

De bedoeling is om eens met eigen ogen te kijken wat er nu allemaal te merken is van al die verhalen en de tempeliers. Ik ben daar geinteresseerd in geraakt na een documentaire op Discovery, wat boeken hierover , en de computerspellen Broken Sword I en vooral Gabriel Knight III , waar de Maria Magdalena kerk tot in groot detail is ingevoerd.
Als er animo voor is wil ik een website opzetten met foto's van de omgeving.
Ja! Is een heel mooi onderwerp, en raakt een vergeten stuk geschiedenis. Rennes-le-Chateau is een klein onbeduidend dorpje, waar een al even onbeduidend kerkje staat. De priester die het kerkje beheerde vond er een document, wat kennelijk nogal waardevol was voor de Orde van Sion, een geheime orde in Parijs. Ineens had de priester de beschikking over een grote som geld, waarmee hij ta hele dorpje en zijn kerkje kon opknappen en moderniseren.
Wat was dat geheim>?
Dan kom je idd op die speciale ligging, andere documenten die er melding van maken, etc.
Waarom geheim?
Omdat het vermoeden bestaat dat eea terug gaat tot de katharen, een uitgeroeide interpretatie van het christelijke geloof. Ze zijn als ketters verbrand; met de meerjarige belegering en ten slotte de overgave van het laatste katharen-bastion, de burcht Montsegur. Het geloof van de katharen an sich is al de moeite van een studie waard: een prachtig en sympathiek geloof, waar ieder zijn plaats in kon hebben, wat uit ging van een verdraagzaamheid en onderling respect waar we heden ten dage nog een voorbeeld aan kunnen nemen.
Hardnekkige legendes over de Graal komen daar naar boven: Maria Magdalena zou de graal, de kom waar destijds het bloed van Christus werd opgevangen, daar mee naar toe hebben meegenomen. Sommigen zeggen zelfs dat Christus zélf daar aan land gegaan is en zijn laatste jaren heeft versleten. Vast staat iig dat die Graal al eeuwen een fel begeerd objetc is, zou beschikken over speciale krachten etc. Zelfs de Duitsers hebben in de tweede wereldoorlog het gebied rond Montsegur én rond Rennes-le-Chateau uitgekamd, op zoek naar die Graal!
Heel interessant onderwerp, ove reen ontroerend mooi geloof, ene corrupte katholieke kerk met haar inquisitie, een geheimzinnige Orde van Sion, welke destijds bv de Tempeliers deed verrijzen, etc.
  woensdag 9 juni 2004 @ 12:49:18 #20
20762 MetalBat
fiat 127 driver
pi_19751315
Ik ben er pas (in september) geweest.

Het kerkje dat in Rennes-le-Chateau staat is gewoon mooi van potsierlijkheid... Ik heb daar ook de auteur van een aantal boeken ontmoet die over dit onderwerp gaan. Als je zoekt naar Henry Lincoln, dan vind je een hoop informatie. Ik ben op het moment bezig met het boek Holy blood, Holy grail van hem.

Ik kan nog niet zeggen wat er precies gebeurt is, maar het is allemaal erg interessant. Het is zowieso een leuke vakantie tip. De omgeving is er erg mooi. Vooral als je er met eigen vervoer (auto/motor) naar toe gaat, zou je best een hoop kunnen zien.

een leuke plaats om daar in de buurt te lunchen, is een plek die ook raakvlakken heeft met het mysterie: Fontaine des Amours. Dit is een hartvormige poel, bij een kein watervalletje. Het zou zo uit een schilderij kunnen komen.

De graftombe die op het getoonde schilderij staat, is inmiddels niet meer. Een van de eigenaren van de grond werd vorige eeuw gek van alle "treasure hunters" en heeft hem opgeblazen

Als je meer wilt ouwehoeren erover, moet je me maar msn-en (zit overdag altijd online, maar msn valt vaak weg...)
  woensdag 9 juni 2004 @ 12:52:45 #21
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_19751391
Interessante materie, heb destijds Gabriel Knight III ook met veel plezier gespeeld
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_19751475
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 12:52 schreef Adagio het volgende:
Interessante materie, heb destijds Gabriel Knight III ook met veel plezier gespeeld
En die heb ik dus nooit gespeeld, eens kijken of ik die ergens op de kop an tikken. Ik wist niet eens dat die daarover ging/mee te maken had, anders had ik hem destijds zeker gekocht
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:19:01 #23
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19752090
Ok zal wel ff wat foto's van onze laatste trip plaatsen (we hebben nog veel meer maar die worden voor het aankomende boek bewaard...ik zal dus ook niet op het geheim ingaan...lees het boek later maar !! )

de befaamde La Tour de Magdalene

De visighotische pilaar waar hij de befaamde perkamenten vond

de befaamde Grafsteen !

Het huis van Souniere (met mij en kees (moderator van Graham hancock) ) ervoor

het altaar buiten wat hij gebruikte nadat hij excommuniceerd was

sterfbed van souniere !

het graf van Souniere

De originele "Slab of the Knight "

Dit is de replica van de "Slab of the knight" die in het museum staat nadat het origineel als opstap is gebruikt en daardoor nogal afgesleten was

En natuurlijk de kerk !

ingang naar het kerkhof achter de kerk !

[ Bericht 0% gewijzigd door merlin693 op 10-06-2004 17:08:06 ]
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:49:40 #24
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19752939
ik en asmodeus

zal zo ook nog well ff wat plaatjes van carcasonne plaatsen , een karthar stronghold
pi_19752955
Ga je een boek schrijven, Merlin? Ik wil beslist een exemplaar!
pi_19753050
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 12:49 schreef MetalBat het volgende:
Ik ben er pas (in september) geweest.

Ik kan nog niet zeggen wat er precies gebeurt is, maar het is allemaal erg interessant. Het is zowieso een leuke vakantie tip. De omgeving is er erg mooi. Vooral als je er met eigen vervoer (auto/motor) naar toe gaat, zou je best een hoop kunnen zien.
Jep , samen met een vriend van me willen we in een cabrio met navigatiesysteem daar naar toe rijden en rondtoeren. Moet makkelijk te doen zijn.
quote:
een leuke plaats om daar in de buurt te lunchen, is een plek die ook raakvlakken heeft met het mysterie: Fontaine des Amours. Dit is een hartvormige poel, bij een kein watervalletje. Het zou zo uit een schilderij kunnen komen.
genoteerd
quote:
De graftombe die op het getoonde schilderij staat, is inmiddels niet meer. Een van de eigenaren van de grond werd vorige eeuw gek van alle "treasure hunters" en heeft hem opgeblazen
Ik had altijd begrepen dat een of andere amateur-archeoloog met explosieven probeerde de toegang te verkrijgen/verbreden en dat daarbij hij het hele blok heeft opgeblazen.
quote:
Als je meer wilt ouwehoeren erover, moet je me maar msn-en (zit overdag altijd online, maar msn valt vaak weg...)
Ik doe niet veel aan msn , maar ik heb al redelijk veel info over het gebied en dergelijken. Het lijkt er nu al op dat de gehele week volgeboekt gaat worden met tripjes naar her en der.

Als ik terugkom van vakantie en de tig foto's geordend heb zal ik een website maken.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_19753136
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 12:56 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

En die heb ik dus nooit gespeeld, eens kijken of ik die ergens op de kop an tikken. Ik wist niet eens dat die daarover ging/mee te maken had, anders had ik hem destijds zeker gekocht
Ik geloof dat ik hem laatst heb zien liggen bij de Free Record Shop budgettitles voor een euro of 7.
Een aanrader als je van mysteries+adventures houdt. Wel is de besturing af en toe bedroevend , maar het detail in beeld is prima.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 9 juni 2004 @ 14:09:56 #28
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_19753577
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 12:11 schreef iteejer het volgende:
Heel interessant onderwerp, ove reen ontroerend mooi geloof, ene corrupte katholieke kerk met haar inquisitie, een geheimzinnige Orde van Sion, welke destijds bv de Tempeliers deed verrijzen, etc.
Mss aardig om te vertellen:
Ze denken dat o.a. Leonardo da Vinci, Isaac Newton en Victor Hugo lid waren van de Orde van Sion (priory of Sion)
Bron: Priory of sion en het boek "The Da Vinci Code" van Dan Brown.

[ Bericht 0% gewijzigd door livEliveD op 09-06-2004 15:04:51 ]
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 9 juni 2004 @ 14:38:25 #29
20762 MetalBat
fiat 127 driver
pi_19754239
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 13:53 schreef Mr_Belvedere het volgende:

Jep , samen met een vriend van me willen we in een cabrio met navigatiesysteem daar naar toe rijden en rondtoeren. Moet makkelijk te doen zijn.
Neeeee.... geen navigatiesysteem.... gewone kaart (stafkaart) is veel leuker.... dan wordt het een echt avontuur. Als je de goede kaart hebt, zou je daar dus zelf ook het pentagram in kunnen tekenen. Als je dan bij het centrum van het pentagram gaat zoeken (let wel, niet het exacte geografische centrum) zou je ook nog iets interessants kunnen vinden (zie boek Key to the Sacred Pattern van Henry Lincoln)
quote:
Ik had altijd begrepen dat een of andere amateur-archeoloog met explosieven probeerde de toegang te verkrijgen/verbreden en dat daarbij hij het hele blok heeft opgeblazen.
Ik geloof dat dit ook is gebeurt,maar ik dacht dat de eigenaar de laatste hand erin heeft gehad.
pi_19755999
quote:
Op dinsdag 20 november @ 11:52 schreef araphor het volgende:
Ik kreeg een link van iemand toegemaild van een site waar extreem veel informatie over dit onderwerp staat:
http://www.rennes-discovery.com/Navigation.htm

Ook erg up-to-date
Jezus christus, wat een understatement zeg, ik ben eens even aan het lezen daar, maar dat is echt niet normaal meer hoeveel daar staat
Erg interessant en leuk om te lezen
  woensdag 9 juni 2004 @ 15:30:41 #31
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19756042
Enneacanthus_obesus schreef :
quote:
Ga je een boek schrijven, Merlin? Ik wil beslist een exemplaar!
ik ben niet het schrijver type uit ons onderzoek team ! dus ik niet maar mijn vriend wel

zal aan je denken als hij uit is !

groeten

jasper

as above as below
  woensdag 9 juni 2004 @ 15:34:17 #32
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19756172

De paus die de kruistocht tegen de Kartharen in Carcasonne beval had de ontoepasselijke naam "Paus Innocentius " ...hoe ironisch kan het worden !

hier nog een linl naar een Templar board waar veel leden tot SMOTJ behoren (The Sovereign Military Order of the Temple ...) en het dus uit een templar view bekijken ! http://p076.ezboard.com/f(...)age?topicID=48.topic

[ Bericht 36% gewijzigd door merlin693 op 09-06-2004 15:40:53 ]
pi_19758464
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 15:30 schreef merlin693 het volgende:
Enneacanthus_obesus schreef :
[..]

ik ben niet het schrijver type uit ons onderzoek team ! dus ik niet maar mijn vriend wel

zal aan je denken als hij uit is !

groeten

jasper

as above as below
* Mr_Belvedere houdt zich ook aanbevolen
Of anders het ISBN nummer als het eenmaal uit is.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 9 juni 2004 @ 19:21:49 #34
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19762049
quote:
Zoek anders eens naar een boek genaamd 'Long lost secrets of Freemasonry (And Rennes-le-Chateau)' van Patrick Byrne.
Ik heb het ooit van Merlin gekregen, op .pdf formaat. Misschien heeft hij het nog, en anders kan ik het je eventueel wel mailen.
ik heb deze PDF's van Patrick Byrne (freemason )zelf gekregen nadat wij hem hadden geholpen met fijten verzamelen voor zijn boek...en natuurlijk heb ik dit nog !
  woensdag 9 juni 2004 @ 22:32:54 #35
16737 NashNL
Sponge worthy
pi_19767920
Ik kan je het boek "Zoektocht naar de Heilige Graal en de Ark van het Verbond" van K. van Urk warm aanbevelen. Twee Nederlandse broers doen hierbij verslag en onderzoek van vele bezoeken aan Rennes-le-Chateau en omgeving. Het hele verhaal leest als een jongensboek en komt tot zeer verrassende en plausibele conclusies. Het haalt veel bestaande theorieën onderuit. Zo zou in de visie van de Urker broer de hele hedendaagse Prieuré de Sion een zwendel zijn van Plantard (die vaak verondersteld wordt een nazaat van Christus te zijn) en companen. Zij zouden ook het bekende zinnetje "Ce trésor est de Dagobert et de Sion" (uit mijn hoofd) dat in de beroemde stukken voorkwam er tussen hebben gefrummeld. Het bekende boek "Het Heilige Bloed en de Heilige Graal" van Baigent, Leigh en Lincoln zou hierdoor -en door andere vervalsingen- op een verkeerd spoor zijn gebracht.

Ik zal niet alles spoilen, maar het is een zeer interessant boek, dat tevens een goed beeld geeft van de omgeving. De perfecte voorbereiding voor een bezoek aan Rennes-le-Chateau.
pi_19774904
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 13:19 schreef merlin693 het volgende:
Ok zal wel ff wat foto's van onze laatste trip plaatsen (we hebben nog veel meer maar die worden voor het aankomende boek bewaard...ik zal dus ook niet op het geheim ingaan...lees het boek later maar !! )
In één woord: geweldig!
Ik ben ook zeer geinteresseerd in dat boek!
Heb er zelf vele boeken over, zeer intrigerende materie.
Ook ben ik zeer geinteresseerd in dat .pdf-je over de geheimen van Sion.
Wat een geweldig forum is Fok toch, realiseer ik me dan weer. En dat kan dat alleen maar zijn door de users die toch steeds maar weer de moeite nemen dit er van te maken. Schitterend werk!
  donderdag 10 juni 2004 @ 11:56:01 #37
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19778660
watch your mailbox near you
pi_19779098
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 11:56 schreef merlin693 het volgende:

Ik ben u zeer erkentelijk!
  donderdag 10 juni 2004 @ 13:27:16 #39
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_19781261
Is het boek De Da Vinci Code een beetje waarheidsgetrouw als het gaat over de Priorij van Sion en de Tempeliers ?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_19781866
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 11:56 schreef merlin693 het volgende:
mocht je nog enveloppen overhebben dan zou ik die ook wel in mn brievebus willen hebben
vossie59 at hotmail.com
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:32:22 #41
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_19783333
Ach, het is allemaal een uit de hand gelopen mythe:
Volgens onderstaande link is het een uit de hand gelopen mythe:

Lees verder

[ Bericht 9% gewijzigd door Xternal op 10-06-2004 15:41:07 ]
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:41:56 #42
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19783674
Ben er een paar jaar geleden ook geweest. Wel een enorm mooi dorpje
pi_19784868
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 14:32 schreef Xternal het volgende:

Lees verder
Kennelijk baseer je je op die link. Een correctere weergave zou dan ook zijn: 'volgens onderstaande link is het een uit de hand gelopen mythe'.

Want als je gewoon de inhoud van een bron navertelt (zelf zeg je nl niets), kun je ook niet veel meer zeggen dan dat die bron dat zegt. Om dat gelijk als dé juiste visie aan te halen is dan wat voorbarig, denk ik
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:42:50 #44
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_19785659
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:20 schreef iteejer het volgende:

[..]

Kennelijk baseer je je op die link. Een correctere weergave zou dan ook zijn: 'volgens onderstaande link is het een uit de hand gelopen mythe'.

Want als je gewoon de inhoud van een bron navertelt (zelf zeg je nl niets), kun je ook niet veel meer zeggen dan dat die bron dat zegt. Om dat gelijk als dé juiste visie aan te halen is dan wat voorbarig, denk ik
Ja baas ... Anyway, het verhaal zoals die bron dat vertelt is volgens mij de juiste versie!
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:54:15 #45
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_19786009
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 14:32 schreef Xternal het volgende:
Volgens onderstaande link is het een uit de hand gelopen mythe:

Lees verder
Dan nog is het wel een leuke fascinerende mythe in een mooie historische omgeving. Lijkt me best leuk om eens naartoe te gaan met vakantie

en ik heb ook GK3 gespeeld, voor degenen die dat niet hebben gedaan zeker een aanrader
  donderdag 10 juni 2004 @ 16:13:24 #46
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19786539
voor degene die de link naar de thread op het SMOTJ board niet hebben gelezen
quote:
"In April 2001 and March 2002, a team of an American University (among them an American called Genibrel whose grandfather was the master builder of Saunière's restorations) visited the site of Rennes-le-Château with a very sophisticated device for underground detection, the GPR3 (High Resolution Ground Penetrating Radar).
This device shows the presence of anomalies which are not due to natural geological facts but must undoubtedly be interpreted as being structures due to an intervention of mankind.

On August 20th, the seismographic research started in the Tour de Magdala. The results indicated that there must be a box or a chest beneath the floor. Encouraged by the entusiastic 3-D pictures, the group decided to transfer its equipment to the church itself. There they made an echo graph at the location of the old altar. The results were encouraging. The scan appeared to show that there is a chamber that could be a crypt containing two sarcophagi.
A report was made to the sous-prefect, the DRAC, the Gendarmerie and the bishop. The DRAC (the official arecheological authority of the state) explained what the next steps should be in order to obtain permission for an excavation. To start, they should have access to all relevant documentation.
The press found out about it and wrote an article in Le Figaro."
Bij de weg _Xerces_ een hotmail acount zal niet volstaan aangezien je mailbox daar te klein is !

[ Bericht 3% gewijzigd door merlin693 op 10-06-2004 16:18:44 ]
pi_19786633
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:42 schreef Xternal het volgende:
Ja baas ... Anyway, het verhaal zoals die bron dat vertelt is volgens mij de juiste versie!
Dank je, onderdaan.. Ik heb er meerdere boeken over gelezen, allen wijken op meer of minder essentiele punten af. De kathaarse afslachting is dermate grondig geweest, dat heel veel originele geschriften verloren zijn gegaan. Uiteraard zijn ordes als Sion ook niet al te scheutig met informatie: daar zijn ze geheim voor. Met andere woorden: er is veel, heel veel ruimte voor speculatie en eigen invulling. Wat de juiste versie dan is..? Op grond van één site kom je daar iig niet achter!
  donderdag 10 juni 2004 @ 16:16:55 #48
35816 Rookstar
Fly moggie, fly!
pi_19786640
merlin693...zou je mij ook een kopietje van die pdf kunnen doen?
A real man......drives Morgan!
pi_19786755
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 16:13 schreef merlin693 het volgende:
voor degene die de link naar de thread op het SMOTJ board niet hebben gelezen
Ja, dát was het: de naam Souniere zoals je die eerder spelde kwam al zo vreemd over, maar ik ben die naam altijd tegengekomen als Sauniere. Is dat gewoon een spelfoutje, of zit er meer achter?
  donderdag 10 juni 2004 @ 16:22:25 #50
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_19786772
quote:
Met andere woorden: er is veel, heel veel ruimte voor speculatie en eigen invulling. Wat de juiste versie dan is..? Op grond van één site kom je daar iig niet achter!
amen !!

Ok voor al die mensen die het boek willen hebben..heb hem in gezipte versie online gezet...ik weet niet hoe lang ik deze link in stand hou dus indien geintereseerd wees snel !

http://www.xs4all.nl/~jmt1970/files/knightstemplar.zip
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')