abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 december 2005 @ 15:27:26 #51
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32756551
helaas ga ik zondag niet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32758112
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:27 schreef rubbereend het volgende:
helaas ga ik zondag niet

Wel grappig dat Rutger Worm roept dat de derby zo speciaal voor hem is omdat-ie Nijmegenaar is, maar niet omdat ie ook bij Vitesse heeft gespeeld in de jeugd. Hij is daar blijkbaar niet zo trots op..
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_32758479
Ik kan die spandoeken altijd wel waarderen. Ben benieuwd naar de rest
pi_32758801
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 16:36 schreef Klingon het volgende:
Ik kan die spandoeken altijd wel waarderen. Ben benieuwd naar de rest
Welke bedoel je? Vond ze de vorige keer erg flauw. Dat 'Romeinse strijders vs. Trolleyrijders', en die afgezaagde 'Liever een.. dan.. huppeldepup'..
Hoop dat ze nu iets leukers verzonnen hebben..

Niet dat dat One Day Fly-gedoe erg leuk was, maar dat was tenminste nog een beetje origineel.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 december 2005 @ 16:49:14 #55
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32758829
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 16:22 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:

[..]

Wel grappig dat Rutger Worm roept dat de derby zo speciaal voor hem is omdat-ie Nijmegenaar is, maar niet omdat ie ook bij Vitesse heeft gespeeld in de jeugd. Hij is daar blijkbaar niet zo trots op..
hij zit gewoon nog in de ontkenningsfase.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32758926
Hup NEC
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_32759346
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 16:53 schreef dndiek het volgende:
Hup NEC
Bang dat we 9 punten gaan inlopen en PSV voorbij streven??
pi_32759795
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 16:48 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:

[..]

Welke bedoel je? Vond ze de vorige keer erg flauw. Dat 'Romeinse strijders vs. Trolleyrijders', en die afgezaagde 'Liever een.. dan.. huppeldepup'..
Hoop dat ze nu iets leukers verzonnen hebben..

Niet dat dat One Day Fly-gedoe erg leuk was, maar dat was tenminste nog een beetje origineel.
Gewoon in het algemeen. Kwetsen gaat weer wat te ver, maar een beetje provoceren moet kunnen
pi_32760671
quote:
Hersi niet bezig met publiek NEC

Youssouf Hersi heeft wel een idee wat hij kan verwachten als hij zondag met Vitesse op bezoek gaat bij zijn oude club NEC. "Drie punten! En wat het publiek tegen mij gaan roepen laat me koud. Ik ben nu alleen bezig met Vitesse. En wat ze voor de rest doen, interesseert me echt niks. Ik let daar niet eens op." Hersi loopt dit seizoen iin-op-iin. "Ja, sinds ik erin ben gekomen, draait het goed. NEC heeft allang de nul in de achterhoede, dat is voor ons een mooie uitdaging. Van links of rechts maakt mij niet uit. Tom De Mul en ik kunnen van beide kanten spelen,dat bleek wel."
quote:
Dingsdag: NEC te pakken in de duels

Verdediger Michael Dingsdag is ervan overtuigd dat Vitesse zondag de negatieve reeks uit bij NEC zal gaan doorbreken. "We moeten het anders doen dan de laatste jaren." Dingsdag legt uit waarom het in het verleden steeds mis ging in De Goffert. "Wij hadden altijd meer voetballend vermogen, maar maakten de fout om in hun spel mee te gaan. Dan kwam het aan op de duels en lieten wij het afweten." De verdediger ziet dat zondag niet meer gebeuren. "Met ons huidige elftal is NEC ook te pakken in de duels. En wij hebben nog steeds meer voetbal in de ploeg, dus gaan we dan winnen."
De rivaliteit tussen Nijmegen en Arnhem vindt Dingsdag als Amsterdammer nog steeds vreemd. "Ik heb er weinig begrip voor. Ik kan niet eens in Nijmegen rondlopen en spelers van NEC zie je hier ook niet. Maar ik ken veel NEC-spelers van Jong Oranje, daar was het nooit een probleem met Demouge, Leiwakabessy en toen nog Hersi. Ik heb wel zin in de derby. Als ik zo'n Worm hoor, dan heb ik wel zin om tegen hem te spelen." NEC-uit is voor Dingsdag om een andere reden ook speciaal. "Ik maakte ooit mijn debuut in De Goffert en ik speelde goed. Helaas verloren we toen."
Bron: Omroep Gelderland
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:35:37 #60
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32761445
Zo lame dat gedoe van 'het is voor ons een gewone wedstrijd' .. .

Ja, heel overtuigend hoor.. ik geloof er geen hol van dat ze hier niet iets extra's willen geven. Vooral Theo Janssen moet dat altijd roepen, alleen maar omdat ie dan denkt dat we pissig worden .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_32761722
Hehe, mooi toch.
  vrijdag 2 december 2005 @ 19:17:12 #62
104871 remlof
Europees federalist
pi_32762363
Vites gaat egwel winnen deze keer!
Yankee go home!
  vrijdag 2 december 2005 @ 19:48:53 #63
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_32763092
Ja?
Tegen wie speelt Failliete$$e 2 deze week dan?
Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker.
  vrijdag 2 december 2005 @ 20:06:04 #64
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_32763498
Zeg knul, hebben ze allemaal zulke goeie humor in nijmegen, of heb je een boekje naast je liggen?
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 december 2005 @ 20:07:01 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_32763517
Het is ook nog eens de 1000ste wedstrijd voor NEC zie ik net. Hup Nijmegen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 2 december 2005 @ 20:17:11 #66
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_32763772
quote:
Zeg knul, hebben ze allemaal zulke goeie humor in nijmegen, of heb je een boekje naast je liggen?
Ja, in het algemeen is de humor in Nijmegen vele malen beter dan in Arnep.
Maar dat was je toch al wel opgevallen aan het verschil van teksten op de spandoeken van NEC en de Rijnjankers?
Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker.
  vrijdag 2 december 2005 @ 20:18:53 #67
104871 remlof
Europees federalist
pi_32763820
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 20:17 schreef NMGN23 het volgende:

[..]

Maar dat was je toch al wel opgevallen aan het verschil van teksten op de spandoeken van NEC en de Rijnjankers?
gelukkig hebben we in arnhem betere avatars
Yankee go home!
  vrijdag 2 december 2005 @ 20:21:39 #68
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_32763893
quote:

[..]
Arnep.
vet man!
Vamos el TRI!
pi_32765116
Hoewel ik NEC supporter ben kan ik zo chagerijnig worden van je NMGN23, hou maar op.
pi_32765682
Als Nijmegenaar zijnde hoop ik uiteraard op een NEC-overwinning. Vorig jaar had ik echt een anti-climax gevoel toen ik het stadion verliet.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  vrijdag 2 december 2005 @ 22:48:10 #71
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_32767765
quote:

[..]

Zeg vriend, zit niet zo te zeiken op Arnhem want daar woon ik. Er is niks mis met Arnhem (zelf goedkopere woningen dan in Nijmegen),
wordt aan gewerkt....ben net terug
  vrijdag 2 december 2005 @ 22:58:27 #72
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_32768074
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 22:48 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Zeg vriend, zit niet zo te zeiken op Arnhem want daar woon ik. Er is niks mis met Arnhem (zelf goedkopere woningen dan in Nijmegen),
Hij loopt gewoon een beetje tof te doen met termen als Failliete$$e, Arnep en rijnjankers die ie zojuist op het nec forum heeft gelezen, iedere club heeft er rotte appels bij

Enne....Arnhem is mooi he?
Vamos el TRI!
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:02:38 #73
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_32768197
Beetje Grauw....

Net als iedere andere stad
wordt aan gewerkt....ben net terug
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:52:41 #74
85985 cazzie
i am online therefore i am
pi_32769725
Sinds maanden staat er bij duizenden supporters al een uitroepteken bij de datum 4 december. Bij bekendmaking van het wedstrijdschema wordt direct naar deze wedstrijd gezocht en dat is niet zomaar. Net als deze derby, die niet zomaar een derby is. Het is meer dan een derby, het is De Derby.

Rood-groen-zwart tegen geel-zwart, Waal tegen Rijn, St. Stevenskerk tegen St. Eusebiuskerk, Dukenburg tegen Kronenburg, Keizerstad tegen Hoofdstad, Waalbrug tegen John Frostbrug, volksjongens tegen rijkeluiszoontjes, Goffert tegen Geldredome, HKN tegen Rijnfront, Noviomagum tegen Arneym, Nijmegen tegen Arnhem, ODW tegen Vistas, NEC tegen Vitesse. Dit is meer dan een voetbalwedstrijd. Dit is een eeuwendurende vete tussen twee steden.

Twee steden, twee clubs zo dicht bij elkaar maar ó zo verschillend. Een strijd die al sinds tijden duurt en waarschijnlijk nog eeuwen zal voortduren. Elk jaar beslissen twee confrontaties op een voetbalveld niet alleen welke club, maar ook welke stad zich de Nummer 1 van Gelderland mag noemen. Voor velen is het belang van deze wedstrijd onbegrijpelijk. Menig supporter zal in de week voor de derby chagrijning en zenuwachtig zijn. Mannen die proberen uit te leggen aan hun vrouw wat er aan de hand is, krijgen altijd een gezicht vol met onbegrip voor zich. Voor velen zijn de belangen groot, voor nog meer is het iets onverklaarbaars.

Dit jaar heeft de derby nog een extra tintje. De duizendste wedstrijd van NEC in de Eredivisie wordt dan een feit. Wat ook opmerkelijk is, is dat het beide clubs op dit moment voor de wind gaat. Beide clubs haalden 16 punten uit de laatste 6 wedstrijden. De Arnhemmers met de imponerende doelcijfers 19-7, maar ook NEC imponeerde met een reeks van al 5 wedstrijden de nul, doelcijfers: 9-1. Een goede aanval tegen een fantastische verdediging dus.

Waarschijnlijk is dus dat de grootste strijd zich afspeelt tussen het kwartet verdedigers van NEC (Rob Wielaert, Peter Wisgerhof, Jonas Olsson en Jeffrey Leiwakabessy) tegen het trio aanvallers van Vitesse (de Mul, Amoah en Hersi) Ook op het middenveld zal zich een waar titanengevecht ontvouwen: Van der Bjorn van der Doelen krijgt als taak de meest verafschuwde Vitessenaar uit de wedstrijd te houden, Theo Janssen is helaas in vorm. Achter de Arnhemmer staan Yakubu en van der Schaaf als stofzuigers. Zij zullen het moeten opnemen tegen twee Zuid-Amerikanen die weten wat een derby kan betekenen voor de supporters: Ronildo Tininho en Edgar Barreto. Achter de spitsen heeft Lok keus genoeg: Said Boutahar of Jasar Takak zal daar spelen. Wie er ook speelt, deze persoon zal moeilijk op te vangen zijn voor de geel-zwarten. Wie voorin hun opwachting opmaken ligt aan de fysieke en mentale gesteldheid van superspits Andrzej Niedzielan. Samen met Romano Denneboom zal hij (of Nijmegenaar Rutger Worm) het opnemen tegen Swerts, Knol, Dingsdag en Fränkel. Tipibewoner Vreven is geschorst.

De strijd die zondag in de Goffert zal woeden wordt een helse. Zweedse uitschuifbenen tegen Ghanese snelheid, een kleine Molukker tegen een nog kleinere Ethiopiër, een Brabants werkpaard tegen de trots van Arnhem, Zuid-Amerikaanse flair tegen een blok van Nederlands en Ghanees bloed. En dan is er nog de clash tussen een Ras-Rotterdam tegen een Ras-Amsterdammer en een koele Pool tegen een nuchtere Hollandse jongen.

De messen zijn geslepen, supporters zitten al dagen met zenuwen, de spelers staan op scherp, laat de spelers het strijdtoneel maar betreden!
  zaterdag 3 december 2005 @ 00:03:32 #75
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_32770052
Erg tof cazzie! Zelf getypt of ergens vandaan? Want het verwoordt echt op een prachtige en objectieve manier het hele "gedoe". En het gaat inderdaad om véél, zoals in de 2de alinea blijkt.

Ik krijg er stééds meer zin in en hopelijk heb ik dat gevoel zondagavond ook nog!!
Vamos el TRI!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')