Dat zie ik vrij eenvoudig.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:22 schreef DionysuZ het volgende:
Wat ik mij afvraag rude. Waarom loopt een klok trager als je sneller gaat volgens jouw theorie?
De kennis ontbreekt mij niet, de logica ontgaat mij,quote:Op zaterdag 3 december 2005 00:47 schreef Doffy het volgende:
Ik denk dat Haushofer vooral ook wil zeggen dat je niet iets om kunt draaien voordat je weet waar je het over hebt. En dat is kennis die rude al jaren en jaren ontbeert.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 19:27 schreef Alicey het volgende:
Die maximum-snelheid is bewezen, of je het gelooft of niet. Kan ik hiermee stellen dat je theorie hiermee nutteloos is, aangezien deze niet de werkelijkheid beschrijft?
Uit jouw posts blijkt vooral een gebrek aan kennis en inzicht. Maar die twee gaan doorgaans hand in hand.quote:Op zaterdag 3 december 2005 19:35 schreef rudeonline het volgende:
De kennis ontbreekt mij niet, de logica ontgaat mij,
quote:Op zaterdag 3 december 2005 19:34 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dat zie ik vrij eenvoudig.
Als je beweegt, dan verandert jou snelheid door het absolute universum.
In rust heb jij dezelfde snelheid als de aarde door het universum.
De aarde beweegt niet met 300.000 kilometer per seconde. Het licht dat op de aarde weerkaatst, waardoor je hem ziet beweegt met 299.792.458 meter per seconde.quote:Verplaats je je t.o.v de aarde, dan heb je een andere snelheid als de aarde.
Hierdoor leg jij t.ov de aarde met een iets andere snelheid die 300.000km/sec af.
Een seconde is sowiezo een aards begrip. Omdat we een dag over 24 uren hebben verdeeld en die 24 uur in 60 minuten enzovoorts.quote:Hierdoor verschuift jouw seconde t.o.v de aardse seconde.
Een klok loopt dus eigenlijk trager omdat jij minder snel als de aarde gaat. Een seconde duurt altijd 300.000lichtkilometers.
Je hebt verschillende bewegingen. Onder andere versnelde en constante bewegingen. Deze maak je ten opzichte van het aardoppervlak en hebben niets met de snelheid van het licht te maken. Want als je in een volledig donkere kamer staat ( er is geen licht aanwezig) kan je die beweging evengoed maken.quote:Ik dacht dat je dat begrepen had uit je vorige post.
We denken te versnellen, maar eigelijk remmen we af als we bewegen.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:43 schreef ATuin-hek het volgende:
Rude doe es niet zo koppig zijn. Waarnemingen en experimenten hebben je 'theorie' ontkracht. Dan is het KLAAR! Niets meer over om een discussie over te houden.
De vraag is alleen, wie bepaalt of jij genoeg kennis hebt? Je hebt zelf al gezegd dat je de relativiteitstheorie in zijn geheel niet kent. Of je die kennis nodig hebt om de theorie te ontkrachten, daar zijn de meningen over verdeeld:quote:Op zaterdag 3 december 2005 19:35 schreef rudeonline het volgende:
[..]
De kennis ontbreekt mij niet, de logica ontgaat mij,
Nou wat ik weet, heb ik hier allemaal geleerd. JIJ aan de andere kant, kwam hier niet om iets te leren, jij kwam hier om je theorie neer te plempen, en dan hopen dat mensen allemaal zouden knielen voor de grote Rude die eventjes de RT onderuit had geschopt. Leuk, maar zo is het niet gegaan. Vervolgens zijn er ettelijke topics volgeschreven door mensen met verstand van deze materie (face it, die heb jij niet, want elke post waar een formule in voorkomt sla je zorgvuldig over)quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:43 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Hey Coolguy...Echt cool ben je niet, kom eens zelf met argumenten als je het allemaal zo goed weet, oke. Houd verder anders je mond en lees wat er geschreven wordt. En reageer een beetje cool, misschien wordt je dan ooit nog eens net zo cool als ik.
Mooi gesproken, zo denkt iedereen hier wel over Rude denk ik.quote:Op zondag 4 december 2005 12:23 schreef CoolGuy het volgende:
*Knip*
Als je je eigen absolute snelheid en bewegingsrichting niet weet, dan zijn alle verdere metingen die je vericht in twijfel te trekken. We weten dat licht niet stil staat t.o.v ons. Daar kan ik inkomen. Maar we kunnen nooit met zekerheid zomaar stellen dat licht beweegt.Zeker gezien er vreemde dingen gebeuren met klokken die "bewegen". Wij bewegen toch ook minimaal 30km/sec. Welke klok kunnen we langzamer laten bewegen dan 30km/sec, gaat deze dan sneller lopen?quote:Op zaterdag 3 december 2005 19:36 schreef Doffy het volgende:
Wil je nog even ingaan op Alicey's vraag, rude?
[..]
Nee.quote:Op zondag 4 december 2005 13:53 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Als je je eigen absolute snelheid en bewegingsrichting niet weet, dan zijn alle verdere metingen die je vericht in twijfel te trekken. We weten dat licht niet stil staat t.o.v ons. Daar kan ik inkomen. Maar we kunnen nooit met zekerheid zomaar stellen dat licht beweegt.Zeker gezien er vreemde dingen gebeuren met klokken die "bewegen". Wij bewegen toch ook minimaal 30km/sec. Welke klok kunnen we langzamer laten bewegen dan 30km/sec, gaat deze dan sneller lopen?
Absolute snelheidquote:Op zondag 4 december 2005 13:53 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Als je je eigen absolute snelheid en bewegingsrichting niet weet, dan zijn alle verdere metingen die je vericht in twijfel te trekken. We weten dat licht niet stil staat t.o.v ons. Daar kan ik inkomen. Maar we kunnen nooit met zekerheid zomaar stellen dat licht beweegt.Zeker gezien er vreemde dingen gebeuren met klokken die "bewegen". Wij bewegen toch ook minimaal 30km/sec. Welke klok kunnen we langzamer laten bewegen dan 30km/sec, gaat deze dan sneller lopen?
Absolute snelheid bestaat niet.quote:Op zondag 4 december 2005 13:53 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Als je je eigen absolute snelheid en bewegingsrichting niet weet, dan zijn alle verdere metingen die je vericht in twijfel te trekken.
Als het niet stilstaat tov ons, dan beweegt het tov ons.quote:We weten dat licht niet stil staat t.o.v ons. Daar kan ik inkomen. Maar we kunnen nooit met zekerheid zomaar stellen dat licht beweegt.
Snelheid is relatief, Rude...quote:Zeker gezien er vreemde dingen gebeuren met klokken die "bewegen". Wij bewegen toch ook minimaal 30km/sec. Welke klok kunnen we langzamer laten bewegen dan 30km/sec, gaat deze dan sneller lopen?
Volgens de natuurkunde is een snelheid "de verandering van plaats van een object die optreedt per seconde TEN OPZICHTE van een ander object"quote:Op zondag 4 december 2005 15:19 schreef Maethor het volgende:
[..]
Absolute snelheid bestaat niet.
[..]
Als het niet stilstaat tov ons, dan beweegt het tov ons.
[..]
Snelheid is relatief, Rude...
Bovendien is het geen antwoord op de vraag.quote:Op zondag 4 december 2005 13:53 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Interesseert me even niet. De vraag was:quote:Op zondag 4 december 2005 13:53 schreef rudeonline het volgende:
Wil je daar even, on-topic, antwoord op geven?quote:Op vrijdag 2 december 2005 19:27 schreef Alicey het volgende:
Die maximum-snelheid is bewezen, of je het gelooft of niet. Kan ik hiermee stellen dat je theorie hiermee nutteloos is, aangezien deze niet de werkelijkheid beschrijft?
Hoezo is die maximum snelheid bewezen? Weet jij wat jouw snelheid is door het universum? Vertel eerst eens even of je weet hoe lang een seconde duurt?quote:Op zondag 4 december 2005 18:13 schreef Doffy het volgende:
[..]
Interesseert me even niet. De vraag was:
[..]
Wil je daar even, on-topic, antwoord op geven?
Zie:quote:Op maandag 5 december 2005 12:07 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Hoezo is die maximum snelheid bewezen? Weet jij wat jouw snelheid is door het universum? Vertel eerst eens even of je weet hoe lang een seconde duurt?
En waarom duurt een seconde langer als een klok beweegt? Hoe zit dat eigenlijk met onze eigen secondes? Ook de aarde beweegt, dus alle klokken bewegen?
Er is een andere bewegingsrichting voor licht dan onze eigen bewegingsrichting. Snelheid is relatief, dus bewegen wij t.o.v het licht met 300.000km/sec. Natuurlijk beweegt het licht t.o.v ons ook met 300.000km/sec. Alleen klopt die seconde niet met het verhaal wat betreft er gebeurt met een seconde bij het naderen van de lichtsnelheid. t.o.v het licht bewegen wij oneindig snel.
Wanneer er voor een foton 1sec voorbij zou zijn gegaan, dan waren wij zelf al enkelle eeuwen ouder geworden.
Een vraag beantwoorden met meerdere vragen is niet discussiëren rude.quote:Op zondag 4 december 2005 16:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Er zit bijv. geen verschil in de lichtsnelheid in 2 tegenovergestelde richtingen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Michaelson-Morley_experiment
Ik kan ook gewoon zeggen dat er helemaal niet bewezen is dat licht beweegt. Maar met dat antwoord neem je geen genoegen. Daarom vraag ik je...quote:Op maandag 5 december 2005 12:15 schreef Quarks het volgende:
[..]
Zie:
[..]
Een vraag beantwoorden met meerdere vragen is niet discussiëren rude.
Verder is het antwoord op jou vragen, mu.
Waarom? Ik zie niet waarom de lichtsnelheid een absolute snelheid is...quote:Op maandag 5 december 2005 12:30 schreef rudeonline het volgende:
De "lichtsnelheid" is toch een absolute snelheid?
De lichtsnelheid is een constante snelheid, die veranderd niet, ook niet ten opzichte van iets.quote:Op maandag 5 december 2005 12:30 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik kan ook gewoon zeggen dat er helemaal niet bewezen is dat licht beweegt. Maar met dat antwoord neem je geen genoegen. Daarom vraag ik je...
Wat is de absolute snelheid van de aarde?
En zeggen dat er geen absolute snelheid bestaat is onzin. De "lichtsnelheid" is toch een absolute snelheid? Mijn vraag is dan gewoon, wie beweegt er nu eigenlijk?
Klinkt heel exact die 29,8 km/sec, maar je hebt er niks aan. Sorry.quote:Op maandag 5 december 2005 12:47 schreef Quarks het volgende:
[..]
De lichtsnelheid is een constante snelheid, die veranderd niet, ook niet ten opzichte van iets.
Absolute snelheid bestaat niet - je vergeet altijd referentiekaders - de baanselheid van de aarde is 29,8 km/s.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:22 schreef DionysuZ het volgende:
Wat ik mij afvraag rude. Waarom loopt een klok trager als je sneller gaat volgens jouw theorie?
Ik weet het, het kan ook gewoon. Wat is dan het verschil tussen iemand die met 99.9c door het heelal vliegt en ons?quote:Op maandag 5 december 2005 12:56 schreef DionysuZ het volgende:
Als je met je ruimteschipje versnelt tot 0.999999999999999999999999999999999999c tov de aarde, dan gelden alle natuurwetten nog exact hetzelfde als anders. Als er een ruimteschipje naast dat van jou vliegt, staan jullie relatief stil tov elkaar. Dat andere ruimteschipje kan ook nog eens gaan versnellen tov jou, stel hij heeft een snelheid van 0.99999999999c nog eens tov jou. Het kan allemaal gewoon
Ik heb het in een erdere post getracht duidelijk te maken. Ik stel dat een seconde altijd 300.000lichtkilometers duurt. Als jij je snelheid verandert, dan ga je trager door de ruimte en leg je in een andere tijd 300.000km/sec af. Ik dacht dat jij dat intussen begreep? ( dat stond dacht ik in het vorige topic)quote:
0.999c tov wat? En nee: er is geen verschil. Dat heet relativiteit. Het heelal is geen 'ether' waar we doorheen bewegen, ieder punt is in beweging, alle punten gaan andere kanten op. Mijn snelheid tov de aarde is op het moment 0 km/s .. mijn snelheid tov de zon is 30 km/s (?) mijn snelheid tov het middelpunt van de melkweg is x km/s. Mijn snelheid tov de auto die net langsdenderde is 60 km/h.quote:Op maandag 5 december 2005 13:00 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik weet het, het kan ook gewoon. Wat is dan het verschil tussen iemand die met 99.9c door het heelal vliegt en ons?
nogmaals, 99.9%c tov wat? En dat zouden we niet constateren, voor iedere snelheid zijn de natuurwetten gelijk. En waarom dat kan? Relativiteit.quote:Zouden wij immers op dit moment met 99.9%c bewegen, hoe zouden we dat dan moeten constateren? Waarom kan een ruimteschip dan alsnog met b.v 30km/sec t.o.v ons bewegen?
ik weet wel wat je bedoelt, maar ik zie niet waar je die informatie vandaan haalt. Is het een aanname?quote:Op maandag 5 december 2005 13:03 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik heb het in een erdere post getracht duidelijk te maken. Ik stel dat een seconde altijd 300.000lichtkilometers duurt. Als jij je snelheid verandert, dan ga je trager door de ruimte en leg je in een andere tijd 300.000km/sec af. Ik dacht dat jij dat intussen begreep? ( dat stond dacht ik in het vorige topic)
Wat is nou het belangrijkste verschil tussen ons en een foton?quote:Op maandag 5 december 2005 13:04 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
0.999c tov wat? En nee: er is geen verschil. Dat heet relativiteit. Het heelal is geen 'ether' waar we doorheen bewegen, ieder punt is in beweging, alle punten gaan andere kanten op. Mijn snelheid tov de aarde is op het moment 0 km/s .. mijn snelheid tov de zon is 30 km/s (?) mijn snelheid tov het middelpunt van de melkweg is x km/s. Mijn snelheid tov de auto die net langsdenderde is 60 km/h.
[..]
nogmaals, 99.9%c tov wat? En dat zouden we niet constateren, voor iedere snelheid zijn de natuurwetten gelijk. En waarom dat kan? Relativiteit.
Slecht advies. De Efteling kent ook een treintje.quote:Op maandag 5 december 2005 12:57 schreef Koekepan het volgende:
Je komt erg vreugdeloos op me over, rude. Ga eens een dagje naar de Efteling, of zo.
Ik vind dit een van de meest gevatte opmerkingen die hier de afgelopen maanden zijn gemaakt.quote:Op maandag 5 december 2005 13:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Slecht advies. De Efteling kent ook een treintje.
Een foton is massaloos.quote:Op maandag 5 december 2005 13:10 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Wat is nou het belangrijkste verschil tussen ons en een foton?
Helemaal niets. Als ik de lichtsnelheid nader tov een of ander referentiepunt, en ik kijk op mijn horloge, werkt alles precies zoals het dat zou doen als ik stil zou staan. Er is geen enkele manier waarop ik kan aantonen dat ik met een bepaalde snelheid reis anders dan mijn snelheid te vergelijken met die van mijn referentiepunt. En voor mij beweegt het referentiepunt met bijna de lichtsnelheid.quote:Wat gebeurt er met de tijd ( gemeten) als je de lichtsnelheid nadert?
Dit is een onmogelijkheid. Maar goed, stel even hypothetisch je kunt met c reizen, dan kijk je in de cabine van je ruimteschip op je horloge en zie je dat het niet anders werkt als het zou doen als je nog hier op aarde was.quote:Wat zou er gebeuren met de tijd als een voorwerp echt met 100%c zou kunnen bewegen?
cquote:Wat is onze snelheid t.o.v een foton?
Snelheid is altijd t.o.v. een bepaald punt. En de lichtsnelheid is voor iedereen gelijk. Als ik van de aarde zou vertrekken en ik duw op het gaspedaal, zodat ik een constante versnelling van 10 m/s^2 heb, dan concludeer ik met newtoniaanse natuurkunde dat ik na:quote:Stel je beweegt met 100%c, waarom kun je dan niet verder "versnellen", wat gebeurt er met de tijd? ( laat het praktische deel even buiten beschouwing)
Het is een aanname die ik haal uit het feit dat klokken langzamer lopen als ze "versnellen".quote:Op maandag 5 december 2005 13:07 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik weet wel wat je bedoelt, maar ik zie niet waar je die informatie vandaan haalt. Is het een aanname?
Begin eens andere vragen te stellen. Ben nou eens niet zo arrogant om te denken dat niemand dit eerder bedacht heeft. Dat is onderzocht, en toen is geconcludeerd dat dat niet klopte. Anders zou de RT al wel omver geworpen zijjn. Dat is niet zo. Je geeft maar niet op he. Waar heb jij zelf al eens iets getest? Dat heb je niet. Omdat je dat niet kunt, en omdat je dat niet wil. Jij denkt zo even uit je duim te kunnen zuigen waar andere mensen studie en onderzoeken voor nodig hebben. Dat kun je niet, dat blijkt wel.quote:Op maandag 5 december 2005 13:23 schreef rudeonline het volgende:
[..]
ik vraag mij af waarom deze logica nooit verder is uitgewerkt?
Dat kan toch niet? Onze klok loopt toch sneller t.o.v de klok die "vertraagt" of "versnelt", op een of andere manier kan een klok dus ook sneller lopen. En dan kom je op dat experiment uit met 3 atoomklokken, waarbij er 3 verschillende tijden werden afgemeten.quote:Op maandag 5 december 2005 13:25 schreef DionysuZ het volgende:
Een klok loopt ook trager t.o.v. iets als hij t.o.v. dat iets vertraagd hoor
Dat is nou juist het mooie van relativiteit. Stel je 2 ruimteschepen voor die naast elkaar door het heelal sjeezen. Als ruimteschip A nu "versnelt" dan gaat hij na x seconden zeg bijv. met 100 km/s t.o.v. ruimteschip B. Maar als ruimteschip A nu "afremt" dan gaat hij na x seconden zeg bijv. met 100 km/s t.o.v. ruimteschip B. Maar dan de andere kant op.quote:Op maandag 5 december 2005 13:38 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dat kan toch niet? Onze klok loopt toch sneller t.o.v de klok die "vertraagt" of "versnelt", op een of andere manier kan een klok dus ook sneller lopen. En dan kom je op dat experiment uit met 3 atoomklokken, waarbij er 3 verschillende tijden werden afgemeten.
Als een klok "vertraagt" als hij versneld, dan moet hij versnellen als hij vertraagd. Dat kan niet anders, anders zou onze eigen klok ook nooit sneller kunnen lopen t.o.v een andere klok.
Ik denk dat onze bewegingsrichting door de tijd bepalend is voor het versnellen of vertragen van klokken. Dat maakt het allemaal zo moeilijk en "ongrijpbaar" denk ik.
Maar als die 2 ruimteschepen elkaar na een of andere reis weer ontmoeten, dan lopen hun klokken toch niet meer gelijk? 1 klok heeft dan toch echt sneller gelopen.quote:Op maandag 5 december 2005 13:42 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Dat is nou juist het mooie van relativiteit. Stel je 2 ruimteschepen voor die naast elkaar door het heelal sjeezen. Als ruimteschip A nu "versnelt" dan gaat hij na x seconden zeg bijv. met 100 km/s t.o.v. ruimteschip B. Maar als ruimteschip A nu "afremt" dan gaat hij na x seconden zeg bijv. met 100 km/s t.o.v. ruimteschip B. Maar dan de andere kant op.
Versnellen en vertragen zijn gewoon exact hetzelfde en er wordt ook geen onderscheid gemaakt in de relativiteitstheorie.
Dus je hebt wel door dat jouw visie anders is dan de werkelijkheid... Waarom durf je dan niet de logische conclusie te trekken dat jouw visie verkeerd is? Waarom zit je nou zo vastgeroest in jouw theorie?quote:Op maandag 5 december 2005 13:23 schreef rudeonline het volgende:
In mijn optiek is het tegenstrijdig dat een klok langzamer gaat lopen als hij versneld.
Hij zou juist sneller moeten gaan lopen als hij versneld, en trager als hij vertraagd.
Huh? Dit is geen logische stap. Het aantal km per seconde blijft gelijk, okee.quote:Het aantal km per seconde blijft echter altijd gelijk. Vandaar dat de seconde verschijft en niet het aantal kilometers.
1. Deze stap is niet logisch (zie boven), dat is een goede reden om het niet uit te werken.quote:In principe een heel logische stap, ik vraag mij af waarom deze logica nooit verder is uitgewerkt?
Volgens de relativiteitstheorie geldt dat wanneer X naar Y kijkt die met een bepaalde snelheid van hem afbeweegt, hij de klok bij Y trager ziet lopen dan zijn eigen klok. Andersom ook, Y zal de klok trager zien lopen bij X. Dit omdat Y vanuit zijn referentiekader kijkt en X met een bepaalde snelheid ziet vliegen, en X ziet dat andersom.quote:Op maandag 5 december 2005 13:44 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Maar als die 2 ruimteschepen elkaar na een of andere reis weer ontmoeten, dan lopen hun klokken toch niet meer gelijk? 1 klok heeft dan toch echt sneller gelopen.
Jij vraagt mij even helemaal niets. Ik stel jou een vraag, die je voor de 5e (!!!) keer op rij niet beantwoordt. Je krijgt dus nóg een kans: wat voegt jouw "theorie" toe? Plain en simpel. Als jij claimt dat de lichtsnelheid niet constant is, dan verwacht ik van jou geen slap geouwehoer, maar een helder experiment, met resultaten, die laten zien dat het níet zo is.quote:Op maandag 5 december 2005 12:30 schreef rudeonline het volgende:
Ik kan ook gewoon zeggen dat er helemaal niet bewezen is dat licht beweegt. Maar met dat antwoord neem je geen genoegen. Daarom vraag ik je... [..]
Goed, maar dat uitstapje kan net zo goed een vertraging als een versnelling zijn geweest. Dat kun je niet bepalen zonder referentiekader. En de lichtsnelheid is het ideale referentiekader, gevolg is wel dat de lichtsnelheid dan 0 zou moeten zijn. En of je nou wel of niet tegen je stoel wordt aangedrukt, dat zegt helemaal niets over een versnelling of vertraging.quote:Op maandag 5 december 2005 13:53 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Volgens de relativiteitstheorie geldt dat wanneer X naar Y kijkt die met een bepaalde snelheid van hem afbeweegt, hij de klok bij Y trager ziet lopen dan zijn eigen klok. Andersom ook, Y zal de klok trager zien lopen bij X. Dit omdat Y vanuit zijn referentiekader kijkt en X met een bepaalde snelheid ziet vliegen, en X ziet dat andersom.
Mochten ze weer bij elkaar komen en weer met dezelfde snelheid vliegen, dan kan dit alleen als 1 van de twee, of beiden, een versnelling (/vertraging, is geen verschil) ondergaat. Zodra hij versnelt zit X of Y niet meer in een inertiaalstelsel (een inertiaalstelsel is een stelsel waarin de bewegingswetten van newton geldig zijn. In dit geval word je tegen je stoel aangedrukt, of van je stoel getrokken, waardoor die wetten niet gelden). Dit "uitstapje" is de reden dat er een tijdsverschil is, en degene die dit uitstapje heeft gemaakt is degene waarvoor het tijdsverschil geldt.
pfoequote:Op maandag 5 december 2005 14:00 schreef Alicey het volgende:
(deels offtopic) DionysuZ, weet jij goede boeken over de ART?De SRT snap ik wel een beetje, maar de ART zou ik me iets meer in willen verdiepen.
Er liep dacht ik een boekentopic, ik post het daar anders eens. Juist omdat het zulke zware kost is wil ik het deze keer in boekvorm.quote:Op maandag 5 december 2005 14:07 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
pfoeik heb een dictaat tensorrekening waarin de ART behandeld wordt, maar verder heb ik ooit in een ver verleden wat boekjes gelezen maar daar weet ik de titels niet meer van. Overigens wel wat zwaardere kost dan de SRT alhoewel de basis heel goed te begrijpen is. Misschien kunnen Haushofer of Maethor je hier verder helpen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |