quote:Op donderdag 1 december 2005 14:09 schreef Manchester het volgende:
Het is de enige manier voor onze kinderen, zeker hier in de Randstad, om naar een grotendeels blanke school te kunnen gaan
Hoe definieer jij "bijzonder" dan?quote:Op donderdag 1 december 2005 14:09 schreef Manchester het volgende:
Het bijzonder onderwijs moet blijven! Het is de enige manier voor onze kinderen, zeker hier in de Randstad, om naar een grotendeels blanke school te kunnen gaan & onderwijs op een hoog niveau te krijgen! Daarbij doet een beetje Christelijke vorming niemand kwaad, Nederland heeft nou eenmaal zijn roots in het Christendom en we hebben er een hoop aan te danken!![]()
Een school met een Protestante of Katholieke grondslag.quote:Op donderdag 1 december 2005 14:21 schreef Snarf het volgende:
[..]
Hoe definieer jij "bijzonder" dan?
Ben jij dan ook voor een Islamtische variant? Of een montessorischool?quote:Op donderdag 1 december 2005 14:23 schreef Manchester het volgende:
[..]
Een school met een Protestante of Katholieke grondslag.
Bang dat je dochter met een neger thuiskomt?quote:Op donderdag 1 december 2005 14:09 schreef Manchester het volgende:
, om naar een grotendeels blanke school te kunnen gaan
Of je zoon met een negerin.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bang dat je dochter met een neger thuiskomt?
Al wat ik weet / heb gehoord over het montessori onderwijs is dat het niet goed presteert maar als ouders hun kinderen daarheen willen sturen moeten ze dat zelf weten natuurlijk.. Islamitisch onderwijs blijft een heikel punt maar als we kunnen aantonen dat Islamitische scholen qua niveau onder de maat presteren moet het niet moeilijk zijn om ze af te schaffen of iets dergelijks.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:42 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Ben jij dan ook voor een Islamtische variant? Of een montessorischool?
Zou jij je kinderen dan naar een school sturen die bijv. voor 80% allochtoon is en minder goed presteert?quote:Op donderdag 1 december 2005 18:16 schreef Frank-NL het volgende:
Laten we de segegratie al beginnen bij kleuters, verstandig hoor.
Ik zeg "grotendeels" en ik kom uit Haarlem.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:02 schreef Flumina het volgende:
Een christelijke school met alleen maar blanken in de Randstad, kom op zeg, waar kom jij vandaan?
quote:Op donderdag 1 december 2005 14:09 schreef Manchester het volgende:
Het bijzonder onderwijs moet blijven! Het is de enige manier voor onze kinderen, zeker hier in de Randstad, om naar een grotendeels blanke school te kunnen gaan & onderwijs op een hoog niveau te krijgen! Daarbij doet een beetje Christelijke vorming niemand kwaad, Nederland heeft nou eenmaal zijn roots in het Christendom en we hebben er een hoop aan te danken!![]()
Een doorzichtige poging om schade toe te brengen aan de vrijheid van onderwijs noem ik dit. Christelijke scholen zijn in heel Nederland net zo gemengd als alle andere scholen. En als je als ouder op een bijzondere school zit met een streng toelatingsbeleid dan kun je die school niet eens binnenkomen met dit soort praat. Je moet als ouders dan namelijk lid zijn van een kerk.quote:Op donderdag 1 december 2005 14:09 schreef Manchester het volgende:
Wat is een doorzichtige poging om schade toe te brengen aan de vrijheid van onderwijs? Daar pleit ik juist voor... En och, ik denk dat er weinig ongelovige ouders te vinden zijn die hun kinderen nou per sé op een reformatorische school willen hebben.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:18 schreef vanthof het volgende:
[..]
Een doorzichtige poging om schade toe te brengen aan de vrijheid van onderwijs noem ik dit. Christelijke scholen zijn in heel Nederland net zo gemengd als alle andere scholen. En als je als ouder op een bijzondere school zit met een streng toelatingsbeleid dan kun je die school niet eens binnenkomen met dit soort praat. Je moet als ouders dan namelijk lid zijn van een kerk.
Nederland heeft haar roots ook in zeeslagen, en kolonieën, maar dat houdt niet in dat we dat nog steeds doen.quote:Op donderdag 1 december 2005 14:09 schreef Manchester het volgende:
Maar daar hoeven mijn eventuele kinderen niet het slachtoffer van te wordenquote:Op vrijdag 2 december 2005 00:03 schreef boskov het volgende:
[..]
Nederland heeft haar roots ook in zeeslagen, en kolonieën, maar dat houdt niet in dat we dat nog steeds doen.![]()
Het religieuze aspect heeft helemaal geen toegevoegde waarde op school. Het enige wat je doet is al van jongs af aan de kinderen aanzetten tot segregatie. Er zijn probleemscholen in Amsterdam, en daar moet wat aan gedaan worden om er een normale verdeling te krijgen van de Nederlandse samenleving.
Als we moslim onderwijs afschaffen prima. Maar dan ook de christelijke scholen. Snap niet waarom ik aan die flauwekul mee moet betalen als je het er niet mee eens ben. Ik pleit voor openbaar onderwijs. Wel met een goeden en gedegen maatschappij leer. Waarin alle religies aan bod komen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 05:22 schreef Lyrebird het volgende:
Beter onderwijs moet blijven. Slechter onderwijs moet verdwijnen.
Het bijzonder onderwijs presteert bovengemiddeld (dat blijkt bv. uit de onderwijsmonitor). Echter, het moslimonderwijs past niet in een moderne Nederlandse samenleving. Denk aan die juffrouw die laatst ontslag nam, na een paar jaar lesgeven op zo'n school. Door dit soort onzin krijgt het biijzondere onderwijs een slechte naam.
Kortom, bijzonder onderwijs laten bestaan en moslimonderwijs afschaffen of heeeel erg goed in de gaten houden.
Inclusief Pastafarianisme?quote:Op vrijdag 2 december 2005 05:34 schreef Megumi het volgende:
. Wel met een goeden en gedegen maatschappij leer. Waarin alle religies aan bod komen.
Wat mij betreft wel.quote:
Ramen, brotherquote:
Tja, dan zou ik ook kunnen zeggen:"waarom zou ik aan die openbare scholen flauwekul mee moeten betalen aangezien ik het daar ook niet mee eens ben"quote:Op vrijdag 2 december 2005 05:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als we moslim onderwijs afschaffen prima. Maar dan ook de christelijke scholen. Snap niet waarom ik aan die flauwekul mee moet betalen als je het er niet mee eens ben. Ik pleit voor openbaar onderwijs. Wel met een goeden en gedegen maatschappij leer. Waarin alle religies aan bod komen.
Stuur je kinderen dan gewoon naar een Montesori of Jenaplan school. Krijg je niet die kerkelijke dingen erbij en allochtonen zijn op dat soort onderwijsvormen ook niet echt dol.quote:Op donderdag 1 december 2005 14:09 schreef Manchester het volgende:
Maar de kinderen van allochtonen moeten wel lijden onder het feit dat alle Nederlandse ouders die politiek incorrecte beslissing maken?quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:12 schreef Arnold_fan het volgende:
Hij heeft wel een punt, ik zal zelf ook als ik kinderen heb zoeken naar een school waar niet te veel allochtone jongeren rondlopen. Ik weet net als iedereen dat allochtone jongeren zich vaker misdragen, en mijn toekomstige kinderen hoeven niet te lijden onder politiek correcte beslissingen.
De enige oplossing is zorgen dat alle kinderen een normale kennis hebben, dus bij 2 jaar een test, en als de taalkennis achterblijft alvast naar school. Daarnaast moeten ouders hun kinderen normaal opvoeden, en als ze dat niet doen moeten die kinderen daar inderdaad onder leiden.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar de kinderen van allochtonen moeten wel lijden onder het feit dat alle Nederlandse ouders die politiek incorrecte beslissing maken?
Ik zou mijn kind nooit op een school doen met 70% allochtonen met een taalachterstand, maar ik zou dat andere kinderen evenmin toewensen. Er is maar één oplossing: spreiden!
Hmmm, ik zat vroeger op een Protestant-Christelijke basisschool en middelbare school maar heb toch gewoon seksuele voorlichting gehad, te horen gekregen dat homosexualiteit in de tegenwoordige samenleving normaal is, ben naar zwemles geweest en heb geloof ik ook nog "ozewiezewoze" gezongenquote:Op vrijdag 2 december 2005 14:25 schreef Mwanatabu het volgende:
Bijzonder onderwijs moet weg. Godsdienst en het eisenpakket dat erbij hoort ("mijn kind mag geen seksuele voorlichting hebben/horen dat homoseksualiteit normaal is/zwemles/ozewiezewoze zingen") heeft geen donder te maken met onderwijs.
Onderwijs is om je dingen te leren, praktische kennis. Daarnaast heeft het een belangrijke sociale functie (waar godsdienst ook geen rol in mag spelen) en is het een voorbereiding op de maatschappij. En de maatschappij omvat meer dan je eigen hokje.
Mochten de scholen inderdaad slechter presteren, wat overigens nog valt te bezien, dan lijkt mij verbetering van het onderwijs van die scholen, een betere oplossing dan het afschaffen van dat bijzondere onderwijs.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:17 schreef Manchester het volgende:
[..]
Al wat ik weet / heb gehoord over het montessori onderwijs is dat het niet goed presteert maar als ouders hun kinderen daarheen willen sturen moeten ze dat zelf weten natuurlijk.. Islamitisch onderwijs blijft een heikel punt maar als we kunnen aantonen dat Islamitische scholen qua niveau onder de maat presteren moet het niet moeilijk zijn om ze af te schaffen of iets dergelijks.
Het waren slechts voorbeelden en overal zijn gradaties in.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:50 schreef Manchester het volgende:
[..]
Hmmm, ik zat vroeger op een Protestant-Christelijke basisschool en middelbare school maar heb toch gewoon seksuele voorlichting gehad, te horen gekregen dat homosexualiteit in de tegenwoordige samenleving normaal is, ben naar zwemles geweest en heb geloof ik ook nog "ozewiezewoze" gezongen![]()
Het nadeel ervan is dat je al op een vroegstadium segratie in de hand werkt. Als moslims hun kinderen naar moslim scholen gaan sturen en christenen naar christelijke scholen, krijg je een nieuw soort verzuiling.quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:25 schreef Ancient het volgende:
Wat is er tegen moslimscholen. Als de kinderen daar goed leren en voldoen aan de gestelde eisen, dan is er toch niets mis mee. Als ze onder de maat presteren, dan ligt dat aan de school en niet aan het moslimonderwijs
Overal zijn gradaties in en er zin wel degelijk nare streng -christelijke scholen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 05:26 schreef StefanP het volgende:
Nou ja, het zal wel weer "discriminatie" genoemd worden, maar bepaald bijzonder onderwijs moet bestaan. Nu heb ik niets met bv het christendom, ik keur dat soort dingen zelfs af, maar feit is dat christelijk bijzonder onderwijs geen vlieg kwaad doet.
Ja/quote:Moslimonderwijs daarentegen... is dat uberhaupt in het Nederlands?
Dat is idd ook mijn probleem met bijzonder onderwijs: je komt niet uit je hokje/zuil.quote:Er zullen daar geen Nederlandse kinderen op school zitten en de integratie wordt er dus niet echt door bevorderd.
Nee hoor. De gematigde islamitische scholen scoren gewoon.quote:De resultaten zijn geloof ik ook bijzonder slecht,
Geen idee. Bron?quote:en er gaat meen ik ook veel meer geld heen dan naar normaal onderwijs.
Weten we dus nog niet. Het wordt vaak uit eigen kring gesponsord, net als christelijk onderwijs.quote:Het kost dus meer en levert niks op.
Elk soort. Niet altijd die tunnelblik he.quote:Dat soort bijzonder onderwijs moet je sluiten.
Er is tegenwoordig ook islamitisch voortgezet onderwijs...quote:Het heeft alles te maken met het feit dat die kinderen een achtergrond hebben die het sowieso al moeilijker maakt om op een normale school de les te volgen of te integreren. Laat staan als ze in hun eigen wereldje blijven, kun je voorstellen hoe de stap naar het middelbaar onderwijs moet zijn?
Nee, scholen met meer 'probleemkinderen' krijgen per kind meer geld. Omdat daar meer manuren aan moet worden besteed. Vaak wordt er een extra leerkracht aangenomen om deze kinderen bij te spijkeren.quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:22 schreef Mwanatabu het volgende:
Weten we dus nog niet. Het wordt vaak uit eigen kring gesponsord, net als christelijk onderwijs.
Ja, en dit betreft dus vooral zwarte scholen. Geen islamitische basisscholen maar vreemd genoeg veelal openbaar onderwijs.quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, scholen met meer 'probleemkinderen' krijgen per kind meer geld. Omdat daar meer manuren aan moet worden besteed. Vaak wordt er een extra leerkracht aangenomen om deze kinderen bij te spijkeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |