abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32705631
Ok me ma heeft gisteren dus een kind aangereden op haar fiets...
(edit voor de onduidelijk heden .... ze waren dus allebij fietsers )
Nu kwamen die mensen om schade vergoeding eisen...

Was zelf op dat moment niet thuis . maar uit me broertjes verhaal begreep ik dat het kind geen licht voerde....

En met die wetten van nu dat licht voeren verplicht is , beteken dat we dan dus in principe niet fout zitten?

En stel dat wij schade hebben geleden dat wij die op hun kunnen verhalen?

Hoop dat dit in het juiste forum zit....
pi_32705664
Jammer, maar fietsers zijn zwakker dan auto's, dus fietsers krijgen altijd gelijk. Ook al werpen ze zich van een viaduct met fiets en al. Dus dokken.
Ik post om het posten.
pi_32705681
me ma reed ook op haar fiets >_<
pi_32705761
Oh.

Ja, uh, blauweplekken auw auw, huil huil en door fietsen maar? Sorry hoor, maar de keren dat ik iemand aanreed/iemand mij aanreed op de fiets, was het niet meer dan sorry, gaat het? Even checken naar schade en doorfietsen.

Kortom: ik kan je niet helpen.
Ik post om het posten.
pi_32705787
Reed je moeder op de juiste rijbaan en had ze wel licht? Dan dus mooi niet dokken he, moet dat kutkind maar zn licht aan doen
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
  woensdag 30 november 2005 @ 19:48:21 #6
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_32705807
Wie had er voorrang en hoe oud is dat kind ?
pi_32705811
dan is dat kind fout! ook aangeven bij de politie! krijgt die blaag ook nog een boete erbij!
pi_32705812
heh nou ze kwamen best wel langs me huis net.....

ent toen ike r niet was... met een hele slag in zijn wiel en gescheurde kleding...

Maar voor zover ik weet zit mijn ma neit echt fout...

Hoe meot hij een kind zonder licht zien O_O

Ik weet niet of andere mensen er iets over weten
pi_32705834
En hoe wil je dat bewijzen? Niet.

Hopeloze zaak als ik het zo bekijk.
Ik post om het posten.
pi_32705865
als je nou eens verteld hoe je ma die blaag heeft aangereden, is ook wel verhelpend
pi_32705867
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:48 schreef blessed19 het volgende:
dan is dat kind fout! ook aangeven bij de politie! krijgt die blaag ook nog een boete erbij!
heh leuk voor sinterklaas

Maar ok politie bij halen als ze moeilijk doen was ik al van plan....

het waren volgens me broertje niet ehct mensen waar mee je kan praten....

*alochtonen... (ok al ben ik er zelf ook een... (chinees)*...
pi_32705871
ze reden beide op de fiets voor de mensen die niet kunnen lezen.
als je moeder op de juiste rijbaan fietste en de persoon in kwestie geen licht voerde is je moeder gewoon vrij.

Je kan dan eventueel wel schade op de andere fietser verhale
pi_32705883
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:48 schreef shine87 het volgende:
Hoe meot hij een kind zonder licht zien O_O
Je moeder is een ...vent......?
Ik post om het posten.
pi_32705893
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:49 schreef blessed19 het volgende:
als je nou eens verteld hoe je ma die blaag heeft aangereden, is ook wel verhelpend
Erm dat zal ik ove reen half uur doen zodra ik eht van me ma gehoord heb

Ze is op dit moment werken...

En uit em broertjes verhaal haal ik eruit dat ze niet echt fout zit
pi_32705930
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:50 schreef Furious het volgende:

[..]

Je moeder is een ...vent......?
Sorry voor mijn nederlands -__- ikke Chinees zijn
pi_32705974
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:51 schreef shine87 het volgende:

[..]

Sorry voor mijn nederlands -__- ikke Chinees zijn
Gelukkig een verklaarbare rede, dan dat je moeder een vent is.

Ik post om het posten.
  woensdag 30 november 2005 @ 19:54:31 #17
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_32706025
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:49 schreef linqx het volgende:
ze reden beide op de fiets voor de mensen die niet kunnen lezen.
als je moeder op de juiste rijbaan fietste en de persoon in kwestie geen licht voerde is je moeder gewoon vrij.

Je kan dan eventueel wel schade op de andere fietser verhale
Onzin, als dat kind geen voorrang kreeg is moeders wel degelijk schuldig, of dat kind nu wel of geen licht aan had.

En als dat kind 2 jaar is en op zijn driewielertje op de stoep werd aangereden door deze roekeloze vrouw dan zit moeders ook fout.
pi_32706031
iniedergeval bedankt voor de reactie's...

Sta in iedergeval wat sterker in me schoentjes

laat jullie nog wel weten hoe het is afgelopen...
pi_32706083
*update*

Hoor ent een stuk verder van eht verhaal...

Het gebeurde op de stoep...

Maar mijn ma werdt dus aangereden en niet andersom....

Door een kind van rond de 10 jaar

Dit hoorde ik dus ent van me broertje... die net thuis was...

Maar ok die vertrouw ik niet honderd % met zijn verhaal... toch ff afwachten wat me ma zegt.....
pi_32706214
In sommige gevallen krijgt de aanklager sowieso gelijk...

Vriend van me duwde een keer een kind... Mocht meteen een nacht de cel in en 100 euro boete, voor mishandeling..

Je ma moet t gewoon netjes oplossen, niks aan de hand.. Iig niks betalen
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_32706256
haha, aanklagen die hap :p
you and I ain't done Zeke!
pi_32706270
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:59 schreef Market_Garden het volgende:
In sommige gevallen krijgt de aanklager sowieso gelijk...

Vriend van me duwde een keer een kind... Mocht meteen een nacht de cel in en 100 euro boete, voor mishandeling..

Je ma moet t gewoon netjes oplossen, niks aan de hand.. Iig niks betalen
Maar dat kind viel me ma aan bij wijze van spreke

tenmisnte dat snap ik nu van eht verhaal van me broertje... godver ik wordt gek van dat kind

Maar ok over half uurtje is me ma thuis... dan ff met haar bespreken wat er gebeurt is.....
pi_32706275
Is er al iets bekend over de afkomst van de dader?
I'm the hardest button to button.
#onz, de vrijhaven.
Self improvement is masturbation.
pi_32706292
erm... turkse piza is lekker....*hint*
pi_32706312
Kind onder de veertien kan alleen maar aansprakelijk zijn wanneer er sprake is van opzet of aan opzet grenzende roekeloosheid.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_32706339
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:02 schreef _-rally-_ het volgende:
Kind onder de veertien kan alleen maar aansprakelijk zijn wanneer er sprake is van opzet of aan opzet grenzende roekeloosheid.
Kei en kei ahrd over de stoep fietsen ... tenmisnte aan de slag in het wiel te zien reed hij neit echt normaal...
  woensdag 30 november 2005 @ 20:04:18 #27
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_32706384
Het handelen van dat kind was in strijd met de wettelijke plicht, het is immers verboden je al fietsend op het voetpad te bevinden
(en nee, hiervoor is geen uitzonderingg voor kleine kinderen)
Ik leid eveneens af aan het verhaal dat het kind geen licht voerde terwijl dat naar omstandigheden wel had moeten gebeuren.

Kind is dus dubbel fout, in dit geval is er sprake van een onrechtmatige daad jegens je moeder. Dat betekend dus dat jouw moeder het kind (in dit geval door de leeftijd van het kind: de ouders) aansprakelijk kan stellen voor de schade. En niet andersom.

Dus jouw moder hoeft absoluut niets te betalen als het verhaal zo is gegaan zoals ik het begrepen heb. Als ik jouw moeder was zou ik zelf even gaan controleren of ze schade heeft, omdat de schade aan jouw moeder (of haar eigendommen) in deze casus dus te verhalen valt.

astu!
Curiousity is a curse...
  woensdag 30 november 2005 @ 20:04:41 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32706396
als je de personen/familie kent die nu langskomen dan zou ik ff langsgaan met een paar vrienden. wat een chantage! meteen kapot beuken, die vieze kampers. hoe komen ze op jullie adres? wie was het kind dat op die manier geld verzameld? niet aan toegeven en meteen met de knuppel, riek, kikkergif of pistool duidelijk maken dat er niet te fucken valt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32706423
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:04 schreef Amootje het volgende:
Het handelen van dat kind was in strijd met de wettelijke plicht, het is immers verboden je al fietsend op het voetpad te bevinden
Ik leid eveneens af aan het verhaal dat het kind geen licht voerde terwijl dat naar omstandigheden wel had moeten gebeuren.

Kind is dus dubbel fout, in dit geval is er sprake van een onrechtmatige daad jegens je moeder. Dat betekend dus dat jouw moeder het kind (in dit geval door de leeftijd van het kind: de ouders) aansprakelijk kan stellen voor de schade. En niet andersom.

Dus jouw moder hoeft absoluut niets te betalen als het verhaal zo is gegaan zoals ik het begrepen heb. Als ik jouw moeder was zou ik zelf even gaan controleren of ze schade heeft, omdat de schade aan jouw moeder (of haar eigendommen) in deze casus dus te verhalen valt.

astu!
dankje dat verheldert een heleboel

Kan ik roepen dat ze van mij betref de politie er bij mogen halen....
pi_32706476
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:04 schreef zoalshetis het volgende:
als je de personen/familie kent die nu langskomen dan zou ik ff langsgaan met een paar vrienden. wat een chantage! meteen kapot beuken, die vieze kampers. hoe komen ze op jullie adres? wie was het kind dat op die manier geld verzameld? niet aan toegeven en meteen met de knuppel, riek, kikkergif of pistool duidelijk maken dat er niet te fucken valt.
het gebeurde voor me deur
  woensdag 30 november 2005 @ 20:11:40 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32706622
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:07 schreef shine87 het volgende:

[..]

het gebeurde voor me deur
dus? ik hou niet van dit soort grappen, meteen kapotslaan die ratten. een andere taal kennen ze niet.
  woensdag 30 november 2005 @ 20:17:53 #32
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32706812
Vrouwen in het verkeer
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_32706813
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:03 schreef shine87 het volgende:

[..]

Kei en kei ahrd over de stoep fietsen ... tenmisnte aan de slag in het wiel te zien reed hij neit echt normaal...
Jonge kinderen fietsen over de stoep, dat is wat ze doen en opzet noch roekeloosheid is daarmee aangetoond.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  woensdag 30 november 2005 @ 20:23:39 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32707002
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:17 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Jonge kinderen fietsen over de stoep, dat is wat ze doen en opzet noch roekeloosheid is daarmee aangetoond.
ik wil wel eens weten welke familie deze moeder van ts aanspreekt.
pi_32707037
*update*

ok dit is hoe het was gegaan..

ze reden beide op de stoep me ma was net opgestapt omdat ze bijna bij het fietspad was...

dat kind komt emt een idiote snelheid aanrijden,....

En wijkte uit naar links..... knalde daarna tegen iets op en me ma vroeg of eht ging....
Kind zei dat het ok was en me ma ging naar haar werk.

het kind : a; geen licht b: op de stoep c verkeerde kant uitwijken. d; roekloos rijgedrag,,

me ma: a; ze reed op de stoep maar stond bijna gelijks til toen ze het kind zag...

mijn conclusie kind mag de pot op
pi_32707081
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik wil wel eens weten welke familie deze moeder van ts aanspreekt.
Mensen van een paar huizen verderop.... *buitenlanders*.....
pi_32707654
Makkelijk: je ma heeft ook een overtreding gepleegd (fietsen op stoep) en op basis van de vaste rechtspraak roep ik dan 'aangezien niet te bewijzen is dat de ene (volwassen) partij rechtens geen enkel verwijt te maken is, is deze volledig aansprakelijk, tenzij opzet aangetoond kan worden. Gezien de leeftijd van het kind zal de schade altijd voor minimaal 50% voor rekening van de volwassene komen.'
  woensdag 30 november 2005 @ 20:45:45 #38
109065 sungaMsunitraM
pi_32707752
Als het allochtoniërs zijn kun je ze misschien afpoeieren met een paar niet helemaal juiste maar des te ingewikkeldere wetboekcitaten
pi_32707882
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Als het allochtoniërs zijn kun je ze misschien afpoeieren met een paar niet helemaal juiste maar des te ingewikkeldere wetboekcitaten
En als je het hele topic leest, zie je dat TS ook een allochtoniër is
  woensdag 30 november 2005 @ 20:52:47 #40
109065 sungaMsunitraM
pi_32708031
Ik dacht al iets in die richting ja

Nou dan weet ik het ook niet. Laat ze t maar met je WA-verzekeraar regelen.
pi_32708161
hmmm me ma had geen zin in gezeik.....

We vergoeden het rechtbuigen bla van zijn wiel.... kost een tientje....

maarjaa... ze meoten eht neit nog eens flikken....
  woensdag 30 november 2005 @ 21:08:06 #42
3542 Gia
User under construction
pi_32708569
Maar je moeder mag ook niet op de stoep fietsen. Voortaan echt pas opstappen op het fiestpad en niet eerder.
pi_32709321
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:08 schreef Gia het volgende:
Maar je moeder mag ook niet op de stoep fietsen. Voortaan echt pas opstappen op het fiestpad en niet eerder.
ok daar heb je ook gelijk in

maar ja als het maar paar meter van het fietspad ben ....

en het kind fietste daar ook =( ouders ook die hun kind geen regels bij leren
  woensdag 30 november 2005 @ 21:58:50 #44
3542 Gia
User under construction
pi_32710460
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:28 schreef shine87 het volgende:

en het kind fietste daar ook =( ouders ook die hun kind geen regels bij leren
Kinderen houden zich vaak niet aan de regels, ook als ze wel weten hoe het moet.
Kind van 10 jaar heeft nog geen fietsexamen gedaan en kan beweren dat hij niet wist dat hij niet op de stoep mag fietsen.

Hier voor de deur is een parkeerplaats waar kinderen vaak schuin overheen fietsen om een hoek af te snijden. Is dus echt uitkijken elke keer als je aanrijdt. Maar ja, als volwassene word je geacht rekening te houden met de roekeloosheid van kinderen.
  woensdag 30 november 2005 @ 22:03:14 #45
593 sjak
Juffie Bloem
pi_32710640
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:25 schreef shine87 het volgende:

[..]

.... *buitenlanders*.....
(zei de chinees)
Lekker douchen!
  woensdag 30 november 2005 @ 22:05:22 #46
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32710734
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:04 schreef Amootje het volgende:

astu!
Om nu gelijk te spreken over een onrechtmatige daad lijkt mij wat overdreven. Je hebt rekening te houden met de roekeloosheid van het kind.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  woensdag 30 november 2005 @ 22:06:13 #47
593 sjak
Juffie Bloem
pi_32710765
Ze waren allebei op de fiets!
Lekker douchen!
pi_32711223
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Kinderen houden zich vaak niet aan de regels, ook als ze wel weten hoe het moet.
Kind van 10 jaar heeft nog geen fietsexamen gedaan en kan beweren dat hij niet wist dat hij niet op de stoep mag fietsen.

Hier voor de deur is een parkeerplaats waar kinderen vaak schuin overheen fietsen om een hoek af te snijden. Is dus echt uitkijken elke keer als je aanrijdt. Maar ja, als volwassene word je geacht rekening te houden met de roekeloosheid van kinderen.
deed me ma ook door juist te stoppen....

maar als dat kind dan ook nog eens niet weet hoe die moet remmen meot je hem geen fiets geven....

hij knalt zelf tegen iets op....
pi_32711486
Gewoon een dropje geven en eventueel als het geen vette krulletjes heeft een aai over zijn bol.

Eventueel contact opnemen met de ouders dat jij kan bevestigen dat dat jochie zelf zijn fiets heeft gemold.

Edit:
Zelf ben ik ook een keer aangereden door een fietsertje, toen ik in me auto zat. Toch gelijk gekregen.
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
pi_32712201
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:02 schreef _-rally-_ het volgende:
Kinderen onder de 14 zijn nooit aansprakelijk (6:164 BW). Opzet of daaraan grenzende roekeloosheid speelt slechts een rol bij het overmachtsberoep van 185 WVW, maar ook daaruit volgt niet de aansprakelijkheid van het kind, maar dat van de ouders.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 30 november 2005 @ 23:30:18 #51
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32713700
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:45 schreef Argento het volgende:

[..]

Kinderen onder de 14 zijn nooit aansprakelijk (6:164 BW). Opzet of daaraan grenzende roekeloosheid speelt slechts een rol bij het overmachtsberoep van 185 WVW, maar ook daaruit volgt niet de aansprakelijkheid van het kind, maar dat van de ouders.
En bij een kind onder de 14 is het natuurlijk altijd een risico-aansprakelijkheid. Dan ben je als ouder sowieso fucked. Dat is het risico van kinderen hebben. Een escape zou de eigen schuld dan nog zijn.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')