Ik geloof er echt niks van dat alle zaken op die site verse patat maken. Ik denk slechts een paar procent.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:39 schreef SevenWonders het volgende:
Valt me toch op dat er mensen stellig blijven beweren dat snackbars hun frites diepgevroren of gekoeld geleverd krijgen. Dat noem ik geen echte snackbars...dat zijn gewoon zaken die voor jou wat diepvriesfriet warm maken.
Er zijn gelukkig ook echte snackbars, waar ze zelf aardappels schillen, wassen, snijden, voorbakken, afbakken etc. En dat proef je.
Deze site wilde ik jullie overigens niet onthouden: http://www.frietopia.nl, met recensies van echte patatbakkers in den lande, gemaakt door echte frites-fretisjisten.
Ik heb thuis in de "praktijk"quote:Op zondag 16 december 2007 17:51 schreef Symsonic het volgende:
De reden van het bakken van bevroren friet is dat het frietje zich dan veel sneller dicht schroeit ipv volzuigen met vet.
dit is echte pertinente onzin. frituurzaken die bevroren friet gebruiken doen dit omdat het minder werk kost en omdat de inkoop goedkoop is.quote:Op zondag 16 december 2007 17:51 schreef Symsonic het volgende:
De reden van het bakken van bevroren friet is dat het frietje zich dan veel sneller dicht schroeit ipv volzuigen met vet. Bij de snackbar hebben ze proffesionele frituur apparaten die op een hogere temperatuur frituren met meer liters vet ten opzichte van wat je aan friet erin doet, waardoor het minder snel afkoelt. Ook zijn deze natuurlijk weer veel sneller op temperatuur! Je merkt dat als je "onze" friet laat ontdooien en ze dan bakt ze veel vetter zijn.
Oftewel zorg voor een goede temperatuur van je vet, doe er niet teveel tegelijk in, dit verpest je friet! En goede kwaliteit friet kopen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |