abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55156935
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:39 schreef SevenWonders het volgende:
Valt me toch op dat er mensen stellig blijven beweren dat snackbars hun frites diepgevroren of gekoeld geleverd krijgen. Dat noem ik geen echte snackbars...dat zijn gewoon zaken die voor jou wat diepvriesfriet warm maken.

Er zijn gelukkig ook echte snackbars, waar ze zelf aardappels schillen, wassen, snijden, voorbakken, afbakken etc. En dat proef je.

Deze site wilde ik jullie overigens niet onthouden: http://www.frietopia.nl, met recensies van echte patatbakkers in den lande, gemaakt door echte frites-fretisjisten.
Ik geloof er echt niks van dat alle zaken op die site verse patat maken. Ik denk slechts een paar procent.
Oh, and that's a bad miss!
pi_55229610
Bij de groothandel (marko, sligro) is verse Aviko patat te koop. Deze wordt het meest in de horeca (en cafetaria's) gebruikt. Deze heb ik weleens thuis gebakken, smaakt dan hetzelfde als patat van de cafetaria.
pi_55231995
Zijn ook niet voorgebakken?
Oh, and that's a bad miss!
pi_55316700
De reden van het bakken van bevroren friet is dat het frietje zich dan veel sneller dicht schroeit ipv volzuigen met vet. Bij de snackbar hebben ze proffesionele frituur apparaten die op een hogere temperatuur frituren met meer liters vet ten opzichte van wat je aan friet erin doet, waardoor het minder snel afkoelt. Ook zijn deze natuurlijk weer veel sneller op temperatuur! Je merkt dat als je "onze" friet laat ontdooien en ze dan bakt ze veel vetter zijn.

Oftewel zorg voor een goede temperatuur van je vet, doe er niet teveel tegelijk in, dit verpest je friet! En goede kwaliteit friet kopen.
pi_55318926
quote:
Op zondag 16 december 2007 17:51 schreef Symsonic het volgende:
De reden van het bakken van bevroren friet is dat het frietje zich dan veel sneller dicht schroeit ipv volzuigen met vet.
Ik heb thuis in de "praktijk" de ervaring dat afgekoelde (kamertemperatuur) friet goed werkt.

Juist dan nemen ze weinig vet op / daalt de temperatuur niet zo veel.
edit: ik zie dat jij het tegenovergestelde merkt.

Ik doe er dan ook nog steeds niet veel tegelijkertijd in. 350gram patat in 3 liter vet.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_90348528
ga undercover solliciteren bij een snackbar ^O^
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
  donderdag 23 december 2010 @ 19:01:06 #107
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90354470
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2007 17:51 schreef Symsonic het volgende:
De reden van het bakken van bevroren friet is dat het frietje zich dan veel sneller dicht schroeit ipv volzuigen met vet. Bij de snackbar hebben ze proffesionele frituur apparaten die op een hogere temperatuur frituren met meer liters vet ten opzichte van wat je aan friet erin doet, waardoor het minder snel afkoelt. Ook zijn deze natuurlijk weer veel sneller op temperatuur! Je merkt dat als je "onze" friet laat ontdooien en ze dan bakt ze veel vetter zijn.

Oftewel zorg voor een goede temperatuur van je vet, doe er niet teveel tegelijk in, dit verpest je friet! En goede kwaliteit friet kopen.
dit is echte pertinente onzin. frituurzaken die bevroren friet gebruiken doen dit omdat het minder werk kost en omdat de inkoop goedkoop is.

als je dit echt denkt, dan weet je nul van goede frites.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_90408913
*poets
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')