Hebben ze eindelijk iemand die vrijwillig buschauffeur wil worden, word ie opgepaktquote:APELDOORN - Een 15-jarige jongen uit Doesburg heeft eerst in Apeldoorn en later in Doetinchem kans gezien een lijnbus te stelen. Hij pikte op de route naar Arnhem diverse passagiers op, meldde de politie dinsdag.
De jongen liep dinsdagmiddag tegen de lamp toen hij in Apeldoorn met een wederom gestolen lijnbus werd aangetroffen. De politie verhoort de jongen.
verstand. (In jou geval dan toch)quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:38 schreef lubje25 het volgende:
Opeens heb je het.........
Aleen jammer dat je om buschauffeur te worden 3 jaar rijervaring moet hebben (plus een hele stapel peperdure papieren). Mag ie op zn 18e busen gaan wassen zeker?quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:14 schreef What het volgende:
De woordvoerder van de busmaatschappij zei net op radio 1 dat als hij 18 is er een arbeidscontract voor hem klaarligt.
Sportief.
Volgens die meneer net op de radio (van de busmaatschappij) is hij vanaf zijn 18e welkom om daar een opleiding tot buschauffeur te doen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:15 schreef Alexxxxx het volgende:
Mag ie op zn 18e busen gaan wassen zeker?
Oh, gaaf, in dat geval ga ik ook bussen jatten, want het zijn de financien die me tegenhouden om die opleiding te gaan volgenquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:22 schreef What het volgende:
[..]
Volgens die meneer net op de radio (van de busmaatschappij) is hij vanaf zijn 18e welkom om daar een opleiding tot buschauffeur te doen.
Moet je het wel goed doen volgens de dienstregeling en met een gelede bus.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:25 schreef Alexxxxx het volgende:
Oh, gaaf, in dat geval ga ik ook bussen jatten, want het zijn de financien die me tegenhouden om die opleiding te gaan volgen
Schijnt in de mode te zijn, mensen met criminele activiteiten achter hun naam uitnodigen om een opleiding te komen volgen. Eerst terrorist-in spe en wapenbezitter Samir A die van harte welkom is op de hogeschool Leeuwarden, nu een busdief die welkom is bij de busmaatschappijquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:22 schreef What het volgende:
Volgens die meneer net op de radio (van de busmaatschappij) is hij vanaf zijn 18e welkom om daar een opleiding tot buschauffeur te doen.
Ja, ik vraag me af hoe ie dat geflikt heeftquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat ie een bus jat is op zich nog tot hier aan toe.. maar drie keer van bus wisselen! Geniaal
Was het een meisje? Die 14-jarige sletten zien er voor mij ook altijd uit alsof ze al 18 zijn.quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:15 schreef Klonk het volgende:
Maar ff zonder gekheid, er staat dat ie diverse passagiers heeft opgepikt, ik ga er voor het gemak even vanuit dat ie stopte bij bushaltes, dan moet je als passagier toch iets opvallen![]()
quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het was Meki!
ik denk dat joyriden niet de juiste term is, deze jongen heeft bussen gejat, en is daarmee gewoon de routes van die bus gaan rijden, joyriden staat voor mij toch meer voor jatten en scheuren tot de boel kapot gaat.....quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:10 schreef tuut84 het volgende:
het mag nie kunnen. maar ik vind t wel een gaaf idee. hoe kom je er op om als 15 jarige een lijn bus te jatten en daar dan mee te gaan joyriden. wahahaah a_O-
en die kerel op tv zo van. mischien kan hij later wel een contract krijgen als buschauffeur
vreemd want om een op een lijndienst te mogen rijden moet je minimaal 21 zijnquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:22 schreef What het volgende:
[..]
is hij vanaf zijn 18e welkom om daar een opleiding tot buschauffeur te doen.
Samir A hiermee vergelijken?quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:17 schreef dVTB het volgende:
[..]
Schijnt in de mode te zijn, mensen met criminele activiteiten achter hun naam uitnodigen om een opleiding te komen volgen. Eerst terrorist-in spe en wapenbezitter Samir A die van harte welkom is op de hogeschool Leeuwarden, nu een busdief die welkom is bij de busmaatschappij![]()
Je vermogen om appels met peren te vergelijken is indrukwekkend.quote:Als ik andere baan wil, dien ik in te breken bij mijn toekomstige werkgever en daar alle computers te stelen ofzo?
Omdat iets fout kán gaan, mag je er niet om juichen? Je klapt ook zeker nooit na een concert omdat de artiest het had kunnen verpesten?quote:Ik snap trouwens ook niet waarom mensen de actie van die jongen toejuichen. Hadden jullie ook zo staan juichen als -ie ergens uit een bocht was gevlogen en er passagiers zwaargewond of dood hadden moeten worden afgevoerd?
Hier in Groningen laten ze het raampje wel eens openstaan om bij terugkomst de hand door het raam te zwiepen en zo de deur open te krijgen.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:03 schreef Slarioux het volgende:
Ik heb het gehoord idd, die jongen is helemaal gek van bussen. Staat ook altijd te kijken bij het busstation enzo.
Overigens is een bus jatten niet zo moeilijk, in de meeste moderne lijnmodellen hoeft geen sleutel en zit er aan de buitenkant een knopje om de deur open te doen.
Je vermogen om appels met peren te vergelijken is indrukwekkend.quote:Omdat iets fout kán gaan, mag je er niet om juichen? Je klapt ook zeker nooit na een concert omdat de artiest het had kunnen verpesten?
quote:Op woensdag 30 november 2005 11:20 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Je vermogen om appels met peren te vergelijken is indrukwekkend.![]()
Ja ik heb een keer in hilversum gestaan. Stond ik een half uur te blauwbekken, komt die chauffeur. "Joah dr zit daar een knoppie hoor!'.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:14 schreef Natalie het volgende:
[..]
Hier in Groningen laten ze het raampje wel eens openstaan om bij terugkomst de hand door het raam te zwiepen en zo de deur open te krijgen.
Als je dát had geweten!quote:Op woensdag 30 november 2005 11:27 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja ik heb een keer in hilversum gestaan. Stond ik een half uur te blauwbekken, komt die chauffeur. "Joah dr zit daar een knoppie hoor!'.
Klik, pssshht.. Deur open.
Nu jij nog een beetje humor en we zijn erquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:07 schreef Topmaat het volgende:
[..]
verstand. (In jou geval dan toch)
't wordt steeds gekkerquote:Op donderdag 1 december 2005 11:46 schreef SlideAway het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)piraatje_rijles.html
de link naar het bewuste artikel.
Nou wil ik niet heel moeilijk doen, maar als je als passagier bij zo'n wurm in de bus stapt mankeer je of wat aan je verstand of aan je ogen.
quote:Op donderdag 1 december 2005 14:52 schreef KonnieKipke het volgende:
da's dus het broertje van die jongen
Voor de goede orde: ik vergelijk NIET de 15-jarige tramdief met Samir A, ik vergelijk de reactie van mensen die crimineel gedrag wegwimpelen alsof het niet bestaat. Met die 15-jarige tramdief had het wel heel anders kunnen aflopen. Voor hetzelfde geldt had -ie een ernstig ongeluk veroorzaakt. Maar niemand die daar aan denkt: een dief wordt gewoon als held onthaald. Ik begrijp dat dus totaal NIET.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:04 schreef Slarioux het volgende:
Samir A hiermee vergelijken?. Een jongen van 15 die een bus rijdt alsof ie al 20 jaar op zo'n ding rijdt, vergelijken met een van terrorisme verdachte man die terecht welkom is op een hogeschool?
Je vermogen om appels met peren te vergelijken is indrukwekkend.
Omdat iets fout kán gaan, mag je er niet om juichen? Je klapt ook zeker nooit na een concert omdat de artiest het had kunnen verpesten?![]()
Allemaal dus even BVD mailen met de boodschap; dat die jonge buschauffeur ook moet mee doen aan die BVD Trofee 2005quote:BVD Trofee 2005Wie in Nederland is uw man of vrouw van 2005? Laat het ons weten. Aan de hand van uw kandidaat stellen wij een shortlist van 10 personen samen, waarop gestemd kan worden. Zo bepalen onze kijkers (u dus!) wie de fonkelende BvD Trofee 2005 in ontvangst mag nemen. In principe dingt iedereen mee. De persoon die u aandraagt mag dus bekend, maar ook minder bekend zijn. Stuur uw kandidaat (indien gewenst met motivering) naar: BVD Award 2005!
Ik snap je reactie eigenlijk wel en ben het er gedeeltelijk mee eens.quote:Op zondag 4 december 2005 02:13 schreef dVTB het volgende:
[..]
Voor de goede orde: ik vergelijk NIET de 15-jarige tramdief met Samir A, ik vergelijk de reactie van mensen die crimineel gedrag wegwimpelen alsof het niet bestaat. Met die 15-jarige tramdief had het wel heel anders kunnen aflopen. Voor hetzelfde geldt had -ie een ernstig ongeluk veroorzaakt. Maar niemand die daar aan denkt: een dief wordt gewoon als held onthaald. Ik begrijp dat dus totaal NIET.
Ja tuurlijk. Maar het gaat ook even om het signaal dat je afgeeft he.quote:Op zondag 4 december 2005 17:43 schreef Dromenvanger het volgende:
Ach...waarom altijd zo serieus. Het is goed afgelopen, basta. Die jongen heeft een rit van zijn leven gemaakt en wordt later een goede chauffeur.
Het is niet slecht afgelopen. Wat als, dat geldt niet. Het is goed afgelopen en hij heeft zich bewezen als chauffeur.
Net zoals, had ik maar, het is gewoon zo.
Hoewel ik niet zo snel zou zijn ingestapt.
een voorbeeld is het toch wel of nederland er negatief tegen doet of niet. Men moet gewoon zorgen dat er geen externe personen die bussen kunnen openen en starten.quote:Op zondag 4 december 2005 17:59 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Maar het gaat ook even om het signaal dat je afgeeft he.
Andere (leeftijdsgenoten) kunnen zijn 'voorbeeld' volgen met wél mogelijke doden.
Dus ik zou het willen houden op 'Tof', maar daar meteen aan toegevoegd dat hij enorm veel geluk heeft gehad en dat het heel anders had kunnen aflopen. Voor hem, maar ook voor zijn passagiers en medeweggebruikers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |