abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 december 2005 @ 22:35:28 #51
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_32793109
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 22:28 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Na 112 delen vind ik dat een slowchattopic toch wel enige vorm van bestaansrecht heeft. Waarom heeft elke nieuwe mod opeens het idee dat er vanalles veranderd moet worden? Eerst al dat gedoe met Mutz en nu dit weer. Onder Vork en I.R. was het tenminste nog goed vertoeven.
Nederland is ook niet meer wat het ten tijde van Ruudje Lubbers was
Een topic ontleent zijn bestaansrecht m.i. met name aan relevantie met het subforum, en daar kun je bij enkele reeksen vraagtekens bij zetten.
Verder heeft dit hele gebeuren niet zoveel met de nieuwheid van de mods te maken.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_32793557
Wat Leonoor zegt. Daarnaast ben ik het ook volledig eens met Pizza-Shooter. Vroegah ging het gewoon lekker relaxed zonder teveel gezeik. Nu moet in eens alles anders terwijl je daarmee half SES om zeep helpt. Gaat het nu dan niet lekker?
pi_32793643
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:14:17 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 3 december 2005 @ 22:53:18 #54
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_32793795
Dat de topics qua populariteit bestaansrecht hebben blijkt nu wel ja
Dat was ook de insteek van dit topic, peilen hoe belangrijk de SC's zijn voor de users. Nu gaan we bekijken in hoeverre bepaalde topics binnen SES passen.

Het feit dat de topics nog gewaardeerd worden en jullie er voor opkomen is in elk geval een pluspunt in jullie voordeel .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator zaterdag 3 december 2005 @ 22:54:09 #55
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32793829
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 22:48 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Bestaansrecht wordt toch gecreëerd door de mate van populariteit? De topics bestaan immers door en voor de interesse van de users. Bestaat een topicreeks al lang, wordt er regelmatig in gepost en hebben meer dan slechts een paar mensen er profijt/lol van, dan is dat mijns inziens bestaansrecht genoeg.
Het moet wel ergens over gaan, goed voorbeeld is (in mijn ogen) een GCSC.
Het bestaat al zó lang!!! Maar het gaat 1. Niet meer zoals het was, het is een te erge kliek geworden. 2. het is meer een topic dat van subforum kán wisselen, etcetera.
Hoe meer er gepost word is niet relevant, maar wat het voor affiniteit het met een bepaald subforum heeft vind ik persoonlijk belangrijker.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 3 december 2005 @ 22:59:03 #56
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_32793994
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 22:23 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dat klopt, én dat is ons idee ook niet, dat staat duidelijk in de OP
Oh, ik suggereer ook helemaal niet dat ik die heb doorgelezen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 3 december 2005 @ 22:59:50 #57
11923 I.R.Baboon
pi_32794018
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 22:28 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Na 112 delen vind ik dat een slowchattopic toch wel enige vorm van bestaansrecht heeft. Waarom heeft elke nieuwe mod opeens het idee dat er vanalles veranderd moet worden? Eerst al dat gedoe met Mutz en nu dit weer. Onder Vork en I.R. was het tenminste nog goed vertoeven.
.
pi_32794808
Was er niet iets over 'losjes modereren' en 'topics die niet populair zijn zakken vanzelf weg' en 'alles wat niet strijdt met de policy en wat de users willen dat laat je gewoon open' en 'HALLO, de mods zijn er voor de users !!!' ? (* _-rally-_ graaft in zijn mod-geheugen)

Nu kom ik,behalve voor het [SC] Rechten topic, maar heel sporadisch SES maar als ik zo deze discussie hier lees lijkt de teneur mij duidelijk: alleen de mods willen van de SC topics af, maar de users vinden dat het bestaansrecht van SES juist in de SC's ligt.

het is SC Rechten, dus met HBO recht kun je er niet terecht...<evil grin>
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zondag 4 december 2005 @ 10:40:16 #59
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32801246
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 22:53 schreef JDude het volgende:
Dat de topics qua populariteit bestaansrecht hebben blijkt nu wel ja
Dat was ook de insteek van dit topic, peilen hoe belangrijk de SC's zijn voor de users. Nu gaan we bekijken in hoeverre bepaalde topics binnen SES passen.

Het feit dat de topics nog gewaardeerd worden en jullie er voor opkomen is in elk geval een pluspunt in jullie voordeel .
Ja erm, dit had je wel kunnen weten als je naar de modhistorie van SES had gekeken. Het is zoals eerder aangegeven, iedere keer dat er nieuwe modjes zijn probeert men het opnieuw. Hoeveel binding met de users is er dan?
pi_32801379
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 22:33 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is eigen aan iedere net met gezag opgetuigde entiteit. Ze moeten immers hun bestaan rechtvaardigen.
Dat is inderdaad de kern van het probleem. Zeg nou eens eerlijk, hoeveel mensen denk je voor het hoofd te stoten door die topics open te laten? Tot nog toe welgeteld twee. Kijk vervolgens eens naar het aantal mensen dat plezier beleeft aan de topics en de keuze is snel gemaakt.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_32804154
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 16:40 schreef JDude het volgende:
Staat er inmiddels al een week... maar graag even jullie aandacht voor het volgende:
Aanpak Slowchats in SES... inspraak hier!

Alvast bedankt
Goed dat je het zegt, want ik was hier anders nooit gekomen

Jullie hebben inderdaad een punt mbt de slowchats die aanwezig zijn. Ik begeef me eigenlijk alleen in die van het studentencomplex aan de Wenckebachweg.
[SC] Keetwoningen Wenckebachweg e.a. in A'dam [deel 4]
Het is inderdaad niet echt school/studie gerelateerd maar heeft er toch ook wel weer wat mee te maken. Het is meer een soort informatie- (en laatste tijd ook afreageer) topic voor mensen die ook interesse hebben in de keetwoningen.

Moeten we deze dan sluiten? Goeie vraag.
Vooral in de eerste delen was het een informatieve bron voor aankomende bewoners en er werd dan ook zeer veel informatie uitgewisseld en niet zo zeer ge-slowchat. Dat is inderdaad nu wel anders.
Daarnaast hebben we ook andere communicatiemiddelen naast Fok, zoals een eigen site (met forum) en een speciale Wenckebachweg-hyve.....

Anderzijds is Fok wat bekender en mensen die informatie zoeken komen het hier wat eerder tegen... ook een punt om aan te denken: dit project zal medio maart 2006 klaar zijn en daarna zullen mensen dus niet meer op zoek gaan naar informatie hier.

De keuze is aan jullie
Blitskikker 8)
  zondag 4 december 2005 @ 12:57:42 #62
11923 I.R.Baboon
pi_32804400
Ik vind 7 sticky's ook echt heel overzichtelijk.
  Moderator zondag 4 december 2005 @ 13:04:10 #63
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32804569
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 23:24 schreef _-rally-_ het volgende:
Was er niet iets over 'losjes modereren' en 'topics die niet populair zijn zakken vanzelf weg' en 'alles wat niet strijdt met de policy en wat de users willen dat laat je gewoon open' en 'HALLO, de mods zijn er voor de users !!!' ? (* _-rally-_ graaft in zijn mod-geheugen)

Nu kom ik,behalve voor het [SC] Rechten topic, maar heel sporadisch SES maar als ik zo deze discussie hier lees lijkt de teneur mij duidelijk: alleen de mods willen van de SC topics af, maar de users vinden dat het bestaansrecht van SES juist in de SC's ligt.

het is SC Rechten, dus met HBO recht kun je er niet terecht...<evil grin>
Misschien heb je wel gelijk, maar is SES dan alleen slowchat of heeft het ook nog een enig ander aspect, mensen helpen met een enquete, huiswerk, wat discussies over een opleiding in de SC's die zoals het nu lijkt wél blijven bestaan, onderanderen de Uni/HBO Recht(en)
Losser modden okay, maar waarom dopen we dit subforum dan niet om tot SESSC.
Staat best cool toch? Maar waar eindigt dit?
quote:
Op zondag 4 december 2005 10:48 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de kern van het probleem. Zeg nou eens eerlijk, hoeveel mensen denk je voor het hoofd te stoten door die topics open te laten? Tot nog toe welgeteld twee. Kijk vervolgens eens naar het aantal mensen dat plezier beleeft aan de topics en de keuze is snel gemaakt.
Welgeteld 2 omdat we de mensen die er gebruik van maken om hun mening vragen.
Misschien heel raar hoor, maar je kan ook eens kijken naar de 10+ centrale topics die dus deel uit maken van 1 SES waarbij een aantal geen enige overeenkomst meer vertonen met het subforum.
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:48 schreef Jvvianen het volgende:

[..]

--knip--
Voor de Wenkebach zoeken we inderdaad wat nieuws, voor alles zoeken we een oplossing. Dat is zeker.
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vind 7 sticky's ook echt heel overzichtelijk.
Klopt, daar gaat 1 uit, verder is het makkelijk om een FAQ te hebben, en een FB.
Daarbij komen de huiswerktopics en een kamerzoek topic.
Het is om dingen onder de aandacht te brengen, en daar is een mogelijkheid voor, een sticky.
  zondag 4 december 2005 @ 14:09:51 #64
42436 errrrr
aka HaQDaQ
pi_32806503
Wat maakt het uit, als wij alles gezellig in 1 topic houden heeft niemand er toch last van? Wij hebben ondertussen al 112 topics volgebabbelt, check de reclameinkomsten.
En desnoods laat je ze inderdaad standaard onderin sorteren, zodat ze niet in de weg staan.
"What a splendid head, yet no brain."
"Why use Windows when there is a door?"
pi_32806542
Het is trouwens mijn bescheiden mening dat zonder de SC SES voor mij niet meer heel boeiend is
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  zondag 4 december 2005 @ 14:14:15 #66
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32806629
IMO heeft SES zonder de slowchats geen bestaansrecht meer. Die drie topics per week
pi_32806775
Teveel slowchat is niet goed want dan bestaat het meerendeel uit bagger. Te weinig is ook niet goed want dan zou er nauwelijks interesse voor zijn...

Duidelijk enzo...

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32806800
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:14 schreef Fliepke het volgende:
IMO heeft SES zonder de slowchats geen bestaansrecht meer. Die drie topics per week
Alleen de OSG reeks alleen al is verantwoordelijk voor meer dan 10% van alle posts in het SES subforum, om maar iets te noemen.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 4 december 2005 @ 14:20:48 #69
11923 I.R.Baboon
pi_32806818
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:14 schreef Fliepke het volgende:
Nou ja, in de tijd dat ik modde (we spreken van een jaar of 3 geleden) waren er géén enquetetopics (want die gooide ik naar GC), geen huiswerkopdrachttopics, geen slowchats (in het begin dan), en tóch waren er meer dan genoeg topics. Dus het forum heeft heus wel bestaansrecht.
  zondag 4 december 2005 @ 14:23:42 #70
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32806919
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:20 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou ja, in de tijd dat ik modde (we spreken van een jaar of 3 geleden) waren er géén enquetetopics (want die gooide ik naar GC), geen huiswerkopdrachttopics, geen slowchats (in het begin dan), en tóch waren er meer dan genoeg topics. Dus het forum heeft heus wel bestaansrecht.
Nou ja, het zijn er toch erg weinig als ik dat vergelijk met andere fora
  Moderator zondag 4 december 2005 @ 14:31:59 #71
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32807173
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:23 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Nou ja, het zijn er toch erg weinig als ik dat vergelijk met andere fora
Dat klopt, maar als je een beetje topic omhoog wilt houden tussen diverse slowchats moet je door de weeks van goede huize komen.
En wie zegt trouwens dat álle topics waar je gezellig in kan gaan babbelen weg gaan, de studie gerichte topics blijven wel. De overduidelijke SC topics zijn gewoon niet bepaald meer van een overeenkomst met SES, dat is het hele punt.
  maandag 5 december 2005 @ 14:09:39 #72
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_32834562
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:20 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Maar veel van de vragen die toen een eigen topic kregen worden nu gesteld en beantwoord in de btreffende SC, bijv:

* Waar kan ik het beste rechten studeren
* Hoe zijn de voorzieningen voor X in stad Y

etc.
Nulla verba sed acta
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 15:20:38 #73
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32836420
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:09 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Maar veel van de vragen die toen een eigen topic kregen worden nu gesteld en beantwoord in de btreffende SC, bijv:

* Waar kan ik het beste rechten studeren
* Hoe zijn de voorzieningen voor X in stad Y

etc.
En eigenlijk is dat ook een probleem in mijn ogen, opzich is dat overkoepelen juist een probleem om een bestaansrecht ook tegen te gaan.
Als dat soort vragen weggeduwd worden in een centraal topic heb je nu dus het SES 'probleem'
pi_32839117
Ik dacht dat slow-chat sowieso niet toegestaan was op fok! forums... Maar je kan toch gewoon 10 topics maken over de verschillende studentensteden, waarbij niet ge-slowchat wordt, maar gewoon on-topic informatie wordt besproken? En hetzelfde kan je doen per opleiding. Een beetje net zoals landen zijn vertegenwoordigd in een algemene openingspost in het Travel-forum, zo kan je ook een lijst maken van studentensteden en opleidingen.
  maandag 5 december 2005 @ 17:05:06 #75
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32839193
quote:
Op maandag 5 december 2005 17:02 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik dacht dat slow-chat sowieso niet toegestaan was op fok! forums... Maar je kan toch gewoon 10 topics maken over de verschillende studentensteden, waarbij niet ge-slowchat wordt, maar gewoon on-topic informatie wordt besproken? En hetzelfde kan je doen per opleiding. Een beetje net zoals landen zijn vertegenwoordigd in een algemene openingspost in het Travel-forum, zo kan je ook een lijst maken van studentensteden en opleidingen.
Tof, dan zie ik die topics allemaal binnen een week doodbloeden en alleen tussen mei en september eens een keertje een kick krijgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')