abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 november 2005 @ 14:39:37 #1
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_32671368
Het zal de meeste bezoekers van SES niet ontgaan zijn dat er in dit subforum nogal wat slowchatreeksen lopen. Zoveel zelfs, dat we er als mods wat aan willen gaan doen.

Nu zouden we zelf een selectie kunnen maken en er een aantal sluiten, maar nog afgezien van de protesten die dat ongetwijfeld op zal leveren vinden we dat ook niet de beste manier.

Ons idee is dat er een tweedeling te maken is in SES-slowchats:
  • Opleidingspecifieke topics, zoals het Aanstaande-Docententopic en het WO Rechten-topic
  • School/uni-specifieke topics, zoals OSG de Hogeberg en Hogeschool Groningen

Met name de laatste categorie bestaat uit groepjes van een aantal mensen die op dezelfde school zitten en het topic met name gebruiken voor onderwerpen uit de privésfeer. Het zijn vooral deze topics waar we eigenlijk vanaf willen. We begrijpen dat ze erg leuk en gezellig zijn, maar de vraag is of ze in een School- en Studiesubforum thuishoren.
    De opleiding-specifieke slowchats zullen individueel beoordeeld moeten worden.

In plaats van alle gesloten slowchats valt er uiteraard wel te spreken over een algehele SES-SC .

Voor deze hele operatie uitgevoerd gaat worden willen we graag de users een kans geven hun zegje te doen, dus barst los!

De SES-mods
    Renesite en JDude
  • It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
      dinsdag 29 november 2005 @ 14:43:20 #2
    54772 Silmarwen
    The World is in our hands
    pi_32671479
    Ik vind dat het (aanstaande) docenten topic zeker open moet blijven. Het gaat namelijk alleen maar over het onderwijs en problemen of juist leuke dingen hierbinnen. Die kunnen we onderling bespreken en ideeen opdoen met elkaar. Er wordt praktisch niet in geslowchat en het gaat echt alleen over onderwijs. Bovendien loopt de reeks heel traag en wordt er soms maanden niet in gepost. Het zou zonden zijn om deze te stoppen omdat er veel mensen echt tips en geruststelling kunnen houden.

Ik ben dus voor het topic openhouden

De rest weet ik niet daar post ik niet in.
    pi_32675918
    Ik zou het bij de opleidingsspecifieke topics houden. Ik post wel eens in het RuG slowchattopic, maar ik begrijp wel dat het een enorme rotzooi wordt als elke opleiding/school/universiteit/etc. een eigen slowchattopic opent. En ik vraag me ook af of dat hier thuishoort.
    The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
    pi_32677233
    die tweedeling is erg goed imo... ik ben er zelf als mod toendertijd ook al mee bezig geweest, ik vind dit iig een goede stap
    [18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
    <gr8w8>bitch
      dinsdag 29 november 2005 @ 18:54:01 #5
    67746 Baba-O-Riley
    Out here in the fields
    pi_32677732
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 14:43 schreef Silmarwen het volgende:
    Ik vind dat het (aanstaande) docenten topic zeker open moet blijven. Het gaat namelijk alleen maar over het onderwijs en problemen of juist leuke dingen hierbinnen. Die kunnen we onderling bespreken en ideeen opdoen met elkaar. Er wordt praktisch niet in geslowchat en het gaat echt alleen over onderwijs. Bovendien loopt de reeks heel traag en wordt er soms maanden niet in gepost. Het zou zonden zijn om deze te stoppen omdat er veel mensen echt tips en geruststelling kunnen houden.
    Hier ben ik het helemaal mee eens. Deze reeks staat totaal los van de "slow-chat topics". (Aanstaande) docenten vinden hier een hele boel tips en steun bij elkaar. Open houden dus
    .
      Moderator dinsdag 29 november 2005 @ 19:27:52 #6
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32678596
    Klopt, maar we hebben het over het algemeen.
    In de OP staat dat we een tweedeling maken.
    Het pleiten van het open houden is leuk, maar deel 2 is: de normale slowchattopics, wat moeten we daarmee. Heeft een centrale SES SC zin en dergelijke.
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_32692007
    Misschien zou je om het een beetje compacter te maken de Slowchats van opleidingen per stad kunnen gaan indelen, omdat de meeste steden meerdere hogescholen en dingen hebben...

Een centrale slowchat is misschien toch net iets te massaal
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
      Moderator woensdag 30 november 2005 @ 18:39:45 #8
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32703644
    Te massaal, op welk vlak?
    pi_32707658
    Ehm, dat er misschien teveel mensen op af zouden kunnen komen, waardoor het onoverzichtelijk wordt, en mensen dus afhaken... En dan krijg je een klein clubje wat er maar inpost, terwijl de doelgroep erg groot is... Of je krijgt alsnog de verschillende lijnen van de verschillende scholen nog door elkaar in dit topic...

*Blegh, het lukt me niet echt goed om het uit te leggen*
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
      Moderator woensdag 30 november 2005 @ 20:45:15 #10
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32707733
    quote:
    Op woensdag 30 november 2005 20:43 schreef teigan het volgende:
    Ehm, dat er misschien teveel mensen op af zouden kunnen komen, waardoor het onoverzichtelijk wordt, en mensen dus afhaken... En dan krijg je een klein clubje wat er maar inpost, terwijl de doelgroep erg groot is... Of je krijgt alsnog de verschillende lijnen van de verschillende scholen nog door elkaar in dit topic...

*Blegh, het lukt me niet echt goed om het uit te leggen*
    Snap het wel...
    Ja, het is moeilijk dat het een redelijk klein forumpje is met een grote doelgroep...
      donderdag 1 december 2005 @ 16:15:10 #11
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_32728759
    Hee wat leuk, dit heb ik pas aangekaart in het fb topic.
    Even denken over een goede oplossing hoor. Iedereen in een apart topic laten keuvelen is een zootje, maar 1 topic voor iedereen kan ook weer te massaal zijn.
    De opleidingsspecifieke topics kunnen zeker nuttig zijn, door elkaar tips te geven en elkaar te helpen, maar ook daarvoor zijn al veel topics.
    Maar dat wisten jullie natuurlijk al.
    "Atb is lief, groetjes Peri."
      Moderator donderdag 1 december 2005 @ 16:19:26 #12
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32728881
    juist, maar de scholen topics zijn vaak leuke keuvel topics, maar daar is SES eigenlijk niet voor bedoelt. Het is om je te ondersteunen en helpen in de wereld van de scholen en opleidingen. Je kan hier voor je huiswerk komen en gewoon vragen.
    Maar om het een chatcafé er van te maken
    pi_32783158
    Het aanstaande-docententopic is in mijn ogen niet echt een slowchattopic. Helemaal niet zelfs.
      Moderator zaterdag 3 december 2005 @ 16:49:04 #14
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32783287
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 16:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
    Het aanstaande-docententopic is in mijn ogen niet echt een slowchattopic. Helemaal niet zelfs.
    Daarom dus een tweedeling.
    Maar we melden het gewoon in alle topics waar een groepje users zitten.
      zaterdag 3 december 2005 @ 16:55:22 #15
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_32783452
    Begint dit gelazer weer. Hier zitten de users (waaronder ikzelf, al ben ik niet zo actief op het moment) echt niet op te wachten, dat bleek de vorige pogingen ook al

Wat is het alternatief, waar willen jullie die slowchat reeksen heengooien dan?
    pi_32783525
    Zoals Fliepke hier boven mij al aangaf, dit is niet de eerste keer.

Mochten jullie nog geïnteresseerd zijn in wat vakliteratuur, dit is onze argumentatie in het Feedback topic toen ex-mod MutZ ons in onze SC topics kwam vertellen dat we dicht moesten.

School en Studie feedback.
    Sea Shepherd
    Virtus omnia vincit
    pi_32783713
    Een algemene SES-SC vind ik persoonlijk niks. Dan gooi je alles op een hoop en een dergelijke topic is niet meer plezierig te volgen. Als je even een paar uur niet kijkt en dan op iets wilt reageren, dan ben je al veel te laat aangezien het dan al over iets anders gaat.

School/uni gerichte topics mogen wat mij betreft verdwijnen. SES is een algemeen forum over het onderwijszaken en de meeste scholen en universiteiten hebben eigen communicatiemiddelen voor hun eigen onderwijsinstelling.

Het aanstaande docenten-topic is gewoon een topic met een onderwerp. Die zou moeten kunnen blijven bestaan.

Aan topics als WO-rechten en WO-psychologie moet je pas wat doen als echt voor iedere opleiding zo'n topic gemaakt wordt. Dan kan je WO-alfa, WO-beta en WO-gamma doen, of stel desnoods de eis dat er een duidelijke stelling moet liggen waarover gediscussierd kan worden. Eigenlijk valt het ook onder opleidingspecifiek en die opleidingen hebben ook eigen communicatiemiddelen.
    Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
      Moderator zaterdag 3 december 2005 @ 17:05:36 #18
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32783722
    Wij vinden dat er nogal (te) veel slowchat topics zijn, we moeten een grens trekken.
    Er zit een verschil tussen een slowchat topic dat dan wel degelijk iets te maken heeft met het onderdeel School en Studie, waar we overigens niet mee bedoelen dat je mekaar moet kennen van school oid.
    Als je kijkt naar bijvoorbeeld het topic 'keetwoningen' Wat heeft dat voor betrekking op School en Studie. Het kan ook in General Chat omdat het gewoon een leuk topic is om met mekaar te praten over je keetwoning. Enige meerwaarde dat het onder SES valt is ??? Het had ook in General Chat of in Klussen en Wonen gekunt, want je woont er in principe in.

Verder willen we niet alle topics dichtgooien, maar alleen de échte slowchat topics.
    Het topic van bijvoorbeeld de politicussen is meer gebasseerd op je studie, studie politiek.
    Wij willen ook heus MutZ niet nagaan, anders vroegen we (inmiddels bijna een week geleden) niet om feedback van de users.

Ik wil wel verder gaan discuseren, maar ik moet nu eventjes eten,
    In ieder geval willen wij dus een tweedeling maken tussen:

# Opleidingspecifieke topics, zoals het Aanstaande-Docententopic en het WO Rechten-topic
    # School/uni-specifieke topics, zoals OSG de Hogeberg en Hogeschool Groningen

Alles gaat niet dicht.
      zaterdag 3 december 2005 @ 17:05:54 #19
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_32783738
    Echt niet alle slowchats zullen sluiten!

Er zijn er alleen een aantal die niets meer om het lijf hebben dan een paar mensen die op dezelfde school zitten en hier tegen elkaar aan ouwehoeren... hetgeen ook best op MSN of IRL (ja echt!) kan.

De topics die een bepaalde studierichting als onderwerp hebben en waarin deze richting ook nog wel eens ter sprake komt willen we best behouden
    It's always around me, all this noise
      zaterdag 3 december 2005 @ 17:07:24 #20
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_32783771
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 16:58 schreef -Mzraki- het volgende:
    Zoals Fliepke hier boven mij al aangaf, dit is niet de eerste keer.

Mochten jullie nog geïnteresseerd zijn in wat vakliteratuur, dit is onze argumentatie in het Feedback topic toen ex-mod MutZ ons in onze SC topics kwam vertellen dat we dicht moesten.

School en Studie feedback.
    Gelezen

Staan ook zeker goede punten in, maar het aantal SC's is inmiddels gegroeid van 4 toen naar >10 nu. Vandaar dat we er eens kritisch naar willen kijken.
    It's always around me, all this noise
      zaterdag 3 december 2005 @ 17:18:45 #21
    38651 yozd
    FR1908 Vakkie R
    pi_32784041
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 16:55 schreef Fliepke het volgende:
    Begint dit gelazer weer. Hier zitten de users (waaronder ikzelf, al ben ik niet zo actief op het moment) echt niet op te wachten, dat bleek de vorige pogingen ook al

Wat hij zegt!
    "On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
    pi_32784170
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 17:05 schreef JDude het volgende:
    Echt niet alle slowchats zullen sluiten!

Er zijn er alleen een aantal die niets meer om het lijf hebben dan een paar mensen die op dezelfde school zitten en hier tegen elkaar aan ouwehoeren... hetgeen ook best op MSN of IRL (ja echt!) kan.

De topics die een bepaalde studierichting als onderwerp hebben en waarin deze richting ook nog wel eens ter sprake komt willen we best behouden
    Jullie weten net zo goed als ik dat als je alle school/uni topics op één hoop gooit er nooit iets meer gezegd zal worden. Tenminste niet zoals het was. Dus in feite komt het op hetzelfde neer als dichtgooien.

Zou toch jammer zijn, ik kan best begrijpen dat jullie geen zin hebben in een SC topic voor iedere lullige school/uni, maar er zijn nu toch al een aantal gevestigde slowchattopics, die zitten hier al meer dan een jaar, waarom vormen die nog een probleem?
    Voer desnoods hetzelfde beleid als in ONZ: Geen nieuwe reeksen.
    Sea Shepherd
    Virtus omnia vincit
    pi_32784192
    Schrap gewoon alle topics met in de titel al "[SC]"
    pi_32784198
    'k Doe redelijk mee met slowchats in het GNK-topic hier, en als mensen er echt last van hebben lijkt het me opzich geen punt als we dat in het vervolg gewoon wat minder of in GC/ONZ/oid doen.
    "Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
      Moderator zaterdag 3 december 2005 @ 17:27:13 #25
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32784259
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 17:24 schreef Repeat het volgende:
    Schrap gewoon alle topics met in de titel al "[SC]"
    Iig dus de topics die met een studierichting te maken hebben houden.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')