okee, dat klinkt wel goed. Zijn daar ergens duidelijke recepten voor te vinden ofzo? Ben echt geen keukenprinsesquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:58 schreef hassanjassan het volgende:
Een tip vwb vulling, het is altijd beter om je vulling van te voren gaar te maken en dan pas in de kip te doen, want ik heb behoorlijk wat horror verhalen gehoord over halfgare en/of verrotte vullingen.
En waarmee je ze het beste kan vullen is een lekker zoetige en hartige vulling, ik zou het met iets van half om half gehakt doen, dat lekker gaar bakken met van krenten/rozijnen/abrikozen en afmaken met de kruiden die je wilt. Ik denk hierbij aan een soort empandada vulling, maar dan in je kip.
Of je kan je kip gewoon zo gaarbakken in de oven met wat boter en kruiden (wel eerst een bruin korstje bakken in de pan).
Maar wat is er mis om gewoon stukken kip te serveren?
ziet er aardig uit, wat jij?quote:Ingredienten:
1 hele kip
Appel
Banaan
Peper
Zout
Paprikapoeder
Croma
Rode wijn
Bereiding:
De kip schoonmaken, vullen met appel en banaan en de kont dichtmaken met cocktailprikkers. Kip inwrijven met peper, zout en paprikapoeder. De kip in een heel pakje croma bakken in een braadpan, eerst de ene kant daarna de andere. Afblussen met rode wijn, overgebleven banaan en appel kun je rondom de kip toevoegen. Daarna 1 tot 1,5 uur stoven (NIET KOKEN!)
Na het aanbraden van de kip kun je ook, in plaats van stoven, de kip in de oven afmaken in 3 kwatrier tot een uur. Zet in dit geval de kip met de jus in de oven op 180 °C, wel om de 5 à 10 minuten jus over de kip heengieten
euhhhh....neehoorquote:Op dinsdag 29 november 2005 22:02 schreef Martijn_77 het volgende:
@TS moet de kip speciaal in de oven?
Omdat je om oventijden vraagt?
quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:01 schreef -Dominator- het volgende:
2 kipfiletjes als een-bijna-kutsensatie![]()
zow dan!! klinkt lekkerquote:
Een bak water onder het rooster met de kip zetten houdt de kip ook lekker mals, terwijl het vel toch lekker knapperig wordtquote:Op woensdag 30 november 2005 09:53 schreef Oblivion het volgende:
Tip is al vrij vaak langsgekomen.
Maar als je je kip in de oven doet, is het een idee om er spek omheen te binden.
Dan droogt de kip niet zo uit.
quote:Op maandag 13 maart 2006 11:43 schreef piepster het volgende:
*kickt
Ik heb gister een kip gevuld met witte uit, peper, limoen, gember, knoflook, mini-trostomaatjes en peterselie. Dat was heel lekker, maar nu vraag ik me af wat je nog meer in een kip kan stoppen. Mijn vriend had het over kastanjepuree, maar dan wel zelfgemaakt. Hoe maak je dit?
quote:50 gram rijst
zout
8 gedroogde pruimen zonder pit
4 takjes peterselie
250 gram tamme kastanjes
¼ liter melk
1 ei
½ vleesbouillontablet
50 gram boter
½ theelepel kipkruiden
½ deciliter koffieroom
peper
Of iets simpeler :quote:Kook de rijst volgens de verpakking droog.
Halveer intussen de pruimen en knip de peterselie fijn.
Snijd de kastanjes met een puntig mesje in en kook ze ongeveer 10 minuten in een pan met ruim kokend water.
Neem ze uit het water, pel ze direct en verwijder het vlies.
Kook de kastanjes in een pan met de melk en het bouillontablet in 45 minuten gaar en giet ze boven een andere kan af.
Pureer ze in een roerzeef en wrijf de puree door een fijne zeef.
Voeg al roerend zoveel bouillonmelk toe tot een stevige puree ontstaat en klop daar de boter in klontjes door.
Meng 5 eetlepels kastanjepuree (de rest wordt niet gebruikt), de pruimen, de kipkruiden, het ei, de koffieroom en de peterselie door de rijst en breng op smaak met zout en peper.
quote:2 kg. ongepelde kastanjes 500 gr. lichtbruine basterdsuiker merg uit 2 vanillestokjes
de leeggeschraapte vanillestokjes 300 ml. room 30 gr. boter
zout en peper gesmolten boter
quote:Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 180 gr. C, kerf de platte kant van de kastanjes in, leg ze op een bakplaat en rooster ze 1 uur. Laat ze zover afkoelen dat je ze kunt vastpakken en pel ze. Meng in een braadpan de room, suiker, vanille, vanillestokjes, zout en peper, breng zachtjes aan de kook tot de suiker is opgelost, doe de kastanjes er bij en laat ze 25 min. sudderen. Verwijder het vanillestokje en pureer het mengsel met de staafmixer onder toevoeging van de boter. Laat de puree afkoelen en doe ze over in diepvriesdoosjes in porties voor 1 maaltijd. Voeg bij het opwarmen opnieuw een klontje boter toe.
Voor de hartige variant:
In plaats van suiker,room en vanille: 6 dl. jus de veau, daarin de kastanjes 25 min.laten sudderen.
EET SMAKELIJK!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |