Een nieuw deel openen
Vorige delen
Nee, amper eigenlijkquote:Op dinsdag 29 november 2005 11:09 schreef miss_sly het volgende:
Lachen is gezond, REya. Kun je nog wel om andere dingen lachen?
Hoe komt dat?quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:04 schreef Reya het volgende:
Ik ben te serieus geworeden om zulke grappen nog maar enigszins leuk te vinden![]()
Oh, dat zeker wel.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuuriljk wel!
A dirty mind is a joy forever
Nee, inderdaad.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:03 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
moppen zijn vaak niet leuk als je er lang over na moet denken of als de mop uitgelegd moet worden
Ow, dat lijkt me echt heel naarquote:
Weet je wel zeker dat er geen sprake is van een depressie? Haal je wel plezier uit dingen die je doet?quote:
Mwah, matig. Ongeveer alles voelt meer als routineusquote:Op dinsdag 29 november 2005 11:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Weet je wel zeker dat er geen sprake is van een depressie? Haal je wel plezier uit dingen die je doet?
Hmmm, het is al best lang zo. Het erge is dan wel weer dat mensen dan iets in mijn bijzijn vertellen met de bedoeling dat ik er ook om lach, en ik alleen maar blijf glimlachen of een tegenvraag ga stellenquote:
Hoe lang heb je dat al?quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Mwah, matig. Ongeveer alles voelt meer als routineus
Zolang ik in Enschede woon iig al wel, denk ik, maar volgensmij ook al een hele periode ervoor in Deventerquote:
Nee, dat hoeft helemaal nietquote:Op dinsdag 29 november 2005 11:19 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
somberheid wordt vaak met diepzinnigheid verbonden. terecht ? ik denk het niet.
daarmee gezegd dat plat vermaak niet in conflict hoeft te zijn met de rest van je opvattingenquote:
Misschien ook wel hoor. Bij somberheid ga je toch over sommige dingen meer (te veel) nadenken, en dat kan soms erg diepzinnig worden... Ik zie toch wel een link.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:19 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
somberheid wordt vaak met diepzinnigheid verbonden. terecht ? ik denk het niet.
Ik zou me geen zorgen maken om 'mensen' maar wel om mezelfquote:Op dinsdag 29 november 2005 11:17 schreef Reya het volgende:
[..]
Hmmm, het is al best lang zo. Het erge is dan wel weer dat mensen dan iets in mijn bijzijn vertellen met de bedoeling dat ik er ook om lach, en ik alleen maar blijf glimlachen of een tegenvraag ga stellen![]()
Heb je enig idee wanneer er een omslagpunt was?quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:21 schreef Reya het volgende:
[..]
Zolang ik in Enschede woon iig al wel, denk ik, maar volgensmij ook al een hele periode ervoor in Deventer![]()
Geen idee, ik heb ook geen helder beeld hoe het daarvoor was, maar nou ook niet echt het gevoel dat het altijd zo is geweestquote:Op dinsdag 29 november 2005 11:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je enig idee wanneer er een omslagpunt was?
ik kan ook wel diepzinnig zijn zonder somber te zijn/worden. het is maar waar je je op wilt focussen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Misschien ook wel hoor. Bij somberheid ga je toch over sommige dingen meer (te veel) nadenken, en dat kan soms erg diepzinnig worden... Ik zie toch wel een link.
livquote:
Inderdaad. Het is geen onlosmakelijk verband, maar somberheid kan denk ik wel leiden tot diepzinnigheid. Andersom zie ik die link niet zo snel..quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:29 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik kan ook wel diepzinnig zijn zonder somber te zijn/worden. het is maar waar je je op wilt focussen.
Er zijn wel dingen die ik anders zou willen, maar ik denk niet dat ze anders zouden kunnenquote:Op dinsdag 29 november 2005 11:30 schreef Alicey het volgende:
Niet kunnen lachen is toch wel een indicatie voor een depressie.. Vooral als het samen gaat met een gevoel alleen maar routineus te handelen, is de kans daar op groot. Hoe kijk je daar zelf tegen aan, Reya? Voelt het verkeerd, of eigenlijk niet zo? Zijn er dingen die je anders zou willen? Mis je bepaalde gevoelens?
Hmmm, ik zie sowieso niet echt verbanden. Wellicht komen diepzinnige mensen somber over, maar dat is imo vooral beeldvormingquote:Op dinsdag 29 november 2005 11:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is geen onlosmakelijk verband, maar somberheid kan denk ik wel leiden tot diepzinnigheid. Andersom zie ik die link niet zo snel..
Dat laatste kan meestal wel. Vaak is het een kwestie van een beetje nadenken.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:33 schreef Reya het volgende:
[..]
Er zijn wel dingen die ik anders zou willen, maar ik denk niet dat ze anders zouden kunnen![]()
Hmmm, veel last van sleurquote:Op dinsdag 29 november 2005 11:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat laatste kan meestal wel. Vaak is het een kwestie van een beetje nadenken.
Maar qua gevoel.. Hoe voel je je?
Ik weet zelf wel dat ik in periodes van somberheid en depressie erg (te)veel nadacht over van alles... Die link zie ik dan wel. Of dat een algemeen feit is weet ik natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:34 schreef Reya het volgende:
[..]
Hmmm, ik zie sowieso niet echt verbanden. Wellicht komen diepzinnige mensen somber over, maar dat is imo vooral beeldvorming
Hmmm, ik denk het wel. Alhoewel er dan ws weer vrij snel nieuwe sleur opduiktquote:Op dinsdag 29 november 2005 11:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zou je je beter voelen wanneer die sleur doorbroken wordt?
Waarom doorbreek je zelf de sleur niet?quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Hmmm, ik denk het wel. Alhoewel er dan ws weer vrij snel nieuwe sleur opduikt
Beetje positief denken kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Hmmm, ik denk het wel. Alhoewel er dan ws weer vrij snel nieuwe sleur opduikt
Ja daar ben ik vlieft opquote:
dan projecteer je persoonlijke periodes van diepzinnigheid op een algemene staat van somberheid. niet generaliseren op basis van ervaring Aliceyquote:Op dinsdag 29 november 2005 11:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik weet zelf wel dat ik in periodes van somberheid en depressie erg (te)veel nadacht over van alles... Die link zie ik dan wel. Of dat een algemeen feit is weet ik natuurlijk niet.
Al bijna weerquote:Op dinsdag 29 november 2005 11:46 schreef livEliveD het volgende:
Is het de maand mei?
Heerlijk he?quote:
leggen alle vogels een ei ?quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:46 schreef livEliveD het volgende:
Is het de maand mei?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |