abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32844691
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:19 schreef TremorChrist het volgende:

[..]

Aah tsss Prutser, ik kan al vliegen. En ik ga toch niet bij het leger Ik zal het wel melden als ik ooit wordt gekeurd en er wel door heen kom in tegenstelling tot jou
zweefvliegen ja. Er zaten bij in de selectie groep een aantal zweefvliegers.. die konden ook naar huis. vliegen kan ik ook wel. ben niet gecrashed ofzo. maar als je op je instrumenten vliegt zonder het gevoel van welke g-krachten dan ook en 50ft hoogte verliest in een bocht met minimum cruise speed hebt mag je vertrekken.
't is echt niet zo simpel als jij denkt. 90% van de geteste personen valt daar af, na dat eerder al 80 procent van de solicitanten is afgevallen.

[ Bericht 7% gewijzigd door M5 op 05-12-2005 20:34:52 ]
V10
pi_32844844
Laten we niet vechten.
Ik post om het posten.
pi_32844895
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:28 schreef Furious het volgende:
Laten we niet vechten.
Ben ik het mee eens . Ik zat je alleen maar even te stangen joh . Maar goed, IFR is ook een kunst he
Ik ben cool
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:52:49 #129
135611 flyguy11
no better way
pi_32876358
Ik mag volgende maand, na een wachttijd, ook beginnen als copiloot bij de Lufthansa. Wordt een spannende tijd.

Opleiding was zwaar, maar een unieke belevenis. Er zijn echter zelfs verschillende mensen uitgevallen na een jaar in training geweest te zijn. De selectie is te halen voor mensen die zich oprecht interesseren voor het beroep en zich erin verdiept hebben. Bij ons werden er uit 22.000 sollicitanten 150 geselecteerd in een jaar.

De meeste opleidingen geven helaas geen baangarantie waardoor je nadien moet sollciteren in een zeer drukke markt. Ik ken mensen die al 5 jaar aan het solliciteren zijn en door eigen financiering flink in de schulden zitten. Advies: begin liever bij KLM/KLS of Lufthansa, deze bieden een directe instap bij de maatschappij en een kleinere (of geen schuldenlast).
Salaris: een vlieger voor een grote maatschappij begint met 4000 - 6000 EUR br/maand. Dit geldt echter niet voor kleinere maatschappijen!

Gegroet
pi_32876670
Bij kleinere maatschappijen heb je dan ook nog es dat je brutoloon weliswaar niet slecht kan zijn, maar je moet zelf je pensioen opbouwen. En zelf een ziektekostenverzekering enzo regelen. (Bijvoorbeeld bij Nedjets)
pi_32943096
Check mijn nickname

..Ik doe dus aan zweefvliegen. Dat doe ik op de vliegbasis van Leeuwarden.
Leuk om te zien dat hier meer zweefvliegers "rondFok!ken"!
Gave foto's tjAb! Welke datum was dat?
pi_32953872
De eerstvolgende keer dat ik ga zal ik ook even wat kiekjes nemen.
Ik post om het posten.
pi_32981855
Piloot was 72 jaar, en vloog van zijn 69ste. 3 jaar ervaring is niet veel, zeker niet als sportvlieger met maar enkele tientallen uurtjes per jaar.

Het was wel heel mistig. Kan zijn dat ie verloren is gevlogen, langzaam hoogte verloren en dan de bomen in, of misschien een hartaanval of zo tijdens het vloegen
pi_32982824
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:23 schreef M5 het volgende:
[..]
zweefvliegen ja. Er zaten bij in de selectie groep een aantal zweefvliegers.. die konden ook naar huis. vliegen kan ik ook wel. ben niet gecrashed ofzo. maar als je op je instrumenten vliegt zonder het gevoel van welke g-krachten dan ook en 50ft hoogte verliest in een bocht met minimum cruise speed hebt mag je vertrekken.
't is echt niet zo simpel als jij denkt. 90% van de geteste personen valt daar af, na dat eerder al 80 procent van de solicitanten is afgevallen.
Doen ze dat tegenwoordig nog steeds op Gilze-Rijen op die oude simulators die weinig meer hebben dan de basic six?
  woensdag 14 december 2005 @ 12:03:09 #136
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_33068450
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 22:45 schreef tupolev141 het volgende:
Piloot was 72 jaar, en vloog van zijn 69ste. 3 jaar ervaring is niet veel, zeker niet als sportvlieger met maar enkele tientallen uurtjes per jaar.

Het was wel heel mistig. Kan zijn dat ie verloren is gevlogen, langzaam hoogte verloren en dan de bomen in, of misschien een hartaanval of zo tijdens het vloegen
Deze zomer was ik een aantal maal in de vliegclub Sanicole van waar het vliegtuig vertrok! De vader van een goede vriendin van me heeft daar namelijk een delta staan (of had, crashte vorige maand, maar zonder veel erg ).
Volgens de bronnen die ik heb vloog de piloot wekelijks.. zijn passagier had nog nooit gevlogen en was op uitnodiging van de piloot eens meegekomen.

On topic: ik droom er zeker ook van piloot te worden. Maar nu ben ik bezig met een ingenieursopleiding. Eenmaal die af is ga ik ervoor!
Het is een passie van me, die de mensen rondom me maar niet lijken te begrijpen. Iedereen denkt aan de Sabenacrisis hier in België en moedigt me dit af, terwijl de toekomst er toch niet slecht uitziet!
When all things seem to end, the future still remains..
pi_33081655
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 23:23 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Doen ze dat tegenwoordig nog steeds op Gilze-Rijen op die oude simulators die weinig meer hebben dan de basic six?
beetje late reactie, maar goed.

het testen Officier Vliegers van de Luchtmacht gebeurd al een tijdje op Soesterberg, Centrum voor Mens en Luchtvaart (CML) (staat o.a. ook die G-kracht centrifuge) en idd nog steeds van die bakken met alleen basic-six en paar andere dingen. niet veel bijzonders. een aangezien ze pas een nieuwe hadden die er net zo uit ziet als de oude zal dat voorlopig ook niet veranderen.
V10
pi_33081765
Ok, we zijn nu 3 pagina's verder en komt er dus op neer dat niemand vliegt...
pi_33582219
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:44 schreef Rietvaerder het volgende:
Ok, we zijn nu 3 pagina's verder en komt er dus op neer dat niemand vliegt...
Dus zijn het allemaal mietjuuuus
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_33582309
PPL + GPL hiero
  zaterdag 31 december 2005 @ 16:28:03 #141
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33583921
ik vlieg alleen met flight simulator 2004

hellaas heb ik geen goeie opleiding om te beginnen met piloot
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_33584080
Je kan toch sportvliegen?
pi_33584332
Juist! Ga zweefvliegen !!!!!!!!!!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_33585199
zweefvliegen is zo erg de man
Ik steek je moeder in de fik!
pi_33585215
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_33586170
waar vlieg jij?
Ik steek je moeder in de fik!
  zaterdag 31 december 2005 @ 17:49:20 #147
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33586469
mischien dat ik dat ook wel ga doen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_33588217
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 17:38 schreef cheukert het volgende:
waar vlieg jij?
Bij de Twentsche Zweefvliegclub
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_33608463
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:24 schreef Furious het volgende:

[..]

Dus je denkt dat piloten net iets meer verdienen dan winkelpersoneel?
En winkelpersoneel doet 3000 Eur bruto per maand? Welke winkel, ik teken er voor.

SW die leiding geeft in de zorg en krap 2400 haalt.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_33612008
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 17:38 schreef cheukert het volgende:
waar vlieg jij?
En jij dan?
Tralalalala Die Dom Die Dom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')