abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32688043
quote:
Op woensdag 30 november 2005 01:45 schreef DaMook het volgende:

[..]

Wow dat klinkt goed
ABN AMRO geeft (indien jij door de selectie komt) zelfs een bankgarantie.
Zij betalen de opleiding en jij betaalt hun terug tegen zeer weinig rente (vliegers-lening zeg maar) wanneer je de opleiding gehaald hebt en het basis salaris gaat ontvangen.

edit: in geval van een KLM opleiding uiteraard

[ Bericht 6% gewijzigd door Googolplexian op 30-11-2005 02:16:13 ]
Calm down, please!
pi_32691827
Klopt.

Zodra het weer verbeterd, en deze klote griep ook weer voorbij gevlogen is. Ga ik er even keihard tegenaan.
Ik post om het posten.
  woensdag 30 november 2005 @ 16:46:01 #53
29972 H3NK
simulate yourself!
pi_32700343
XYZ is een user hier die volgens mij bij BA 767 of 747 vliegt ofzo. Weet niet of hij nog actief is.

Ik heb zelf in een ver verleden toen ik 16 was een jaar lang zweefgevlogen, in veendam of all places
Verder grijp ik elke kans aan om zelf rond te vliegen. Is echter gewoon een prijzige hobby.

Heb zelf een aantal keer gevlogen in een Cessna 152 en 172, en één keer in een Beech Bonanza.
Dan vooral proeflessen en mee met kennissen die wel een brevet hebben.
pi_32700564
Lijkt me echt extreem gaaf... mogen vliegen .
Maar helaas, prijstechnisch zal dat er wel niet inzitten.
Maar mag je met een PPL plaatsnemen in een zweefvliegtuig of Ultra Light?
pi_32701026
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:52 schreef blieblie het volgende:
Lijkt me echt extreem gaaf... mogen vliegen .
Maar helaas, prijstechnisch zal dat er wel niet inzitten.
Maar mag je met een PPL plaatsnemen in een zweefvliegtuig of Ultra Light?
Ik denk het niet, er gelden namelijk andere regels. Er zit namelijk zo veel verschil in (wel/geen motor, radio etc.) dat ik denk dat het twee aparte opleidingen zijn. Bovendien heb je met een zweefvliegtuig te maken met thermiek enzo.

Ultra Light valt misschien wel te besturen met een PPL, al weet ik niet eens of je daar een brevet voor nodig hebt.
Ik post om het posten.
pi_32703298
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:12 schreef Furious het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg.

CPL; kosten a 125.000 euro, MAAR! Als jij die opleiding haalt, dan soliciteer jij automatisch bij KLM (mits KLM vliegschool), als zij jou dan geen baan kunnen geven, krijg jij het gehele bedrag terug van je opleiding. Als ze je wel een baan kunnen aanbieden, dan betaal je je opleiding terug d.m.v. inhouden van je salaris (wat 95.000 euro per jaar is voor een beginner).
Als het te mooi klinkt om waar te zijn dan is het dat meestal ook
pi_32703356
Multi engine hier.... voornamelijk Fokker 100


helaas alleen maar virtueel
pi_32703409
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:28 schreef Alternate het volgende:

[..]

Als het te mooi klinkt om waar te zijn dan is het dat meestal ook
En in dit geval, klopt van die zin helemaal niets.
Ik post om het posten.
pi_32703419
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:30 schreef Rietvaerder het volgende:
Multi engine hier.... voornamelijk Fokker 100


helaas alleen maar virtueel
!
Ik post om het posten.
pi_32703452
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:32 schreef Furious het volgende:

[..]

En in dit geval, klopt van die zin helemaal niets.
Nah het ligt toch allemaal ietsje anders dan jij het schetst
pi_32703596
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:33 schreef Alternate het volgende:

[..]

Nah het ligt toch allemaal ietsje anders dan jij het schetst
Leg maar uit.
Ik post om het posten.
pi_32703750
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:38 schreef Furious het volgende:

[..]

Leg maar uit.
De opleding kost alles bij elkaar ongeveer anderhalve ton (inclusief levensonderhoud).
Er is geen baangarantie bij de KLM, je moet gewoon solliciteren, inclusief selectieprocedure ed en hier vallen ook mensen bij af. De opleiding halen is dus geen enkele garantie op een baan. Het terugbetalen van de lening klopt wel, maar alleen als je de opleiding niet haalt. Haal je de opleiding wel en wordt je niet aangenomen bij de KLM, dan moet je alsnog zelf je lening terugbetalen.
Terugbetalen van je lening gaat niet automatisch via je salaris, dit moet je zelf met de bank regelen.
Startsalaris is verre van 95 000 E, 40 000 komt meer in de buurt

Al met al is het nog steeds een prachtige kans natuurlijk, maar ik zou vantevoren wel even een goed onderzoek doen als je meer dan een ton gaat uitgeven en niet afgaan op geruchten
pi_32703906
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:43 schreef Alternate het volgende:

[..]

De opleding kost alles bij elkaar ongeveer anderhalve ton (inclusief levensonderhoud).
Er is geen baangarantie bij de KLM, je moet gewoon solliciteren, inclusief selectieprocedure ed en hier vallen ook mensen bij af. De opleiding halen is dus geen enkele garantie op een baan. Het terugbetalen van de lening klopt wel, maar alleen als je de opleiding niet haalt. Haal je de opleiding wel en wordt je niet aangenomen bij de KLM, dan moet je alsnog zelf je lening terugbetalen.
Terugbetalen van je lening gaat niet automatisch via je salaris, dit moet je zelf met de bank regelen.
Startsalaris is verre van 95 000 E, 40 000 komt meer in de buurt

Al met al is het nog steeds een prachtige kans natuurlijk, maar ik zou vantevoren wel even een goed onderzoek doen als je meer dan een ton gaat uitgeven en niet afgaan op geruchten
Dat eerste gedeelte wat je zegt klopt, daar ben ik zelf even een beetje te kort over geweest in mijn eerst bericht. Dat tweede gedeelte over het salaris klopt dan weer niet wat jij zegt (tenzij de piloot liegt over wat hij mij heeft verteld ).
Ik post om het posten.
pi_32703997
Waar vliegt die piloot en wat? Een KLM coco krijgt echt geen ¤95000 hoor
pi_32704135
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:51 schreef Alternate het volgende:
Waar vliegt die piloot en wat? Een KLM coco krijgt echt geen ¤95000 hoor
Martinair.

En ik kan je vertellen dat een ervaren piloot zelfs ¤195.000 verdient.
Ik post om het posten.
pi_32704348
Ja, dan heb je het over iemand aan het einde van z'n cariere, het gaat nu om het startsalaris, dat is bij martinair ook geen 95000 Zal eerder rond de 3000 bruto per maand liggen.
pi_32704411
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:02 schreef Alternate het volgende:
Ja, dan heb je het over iemand aan het einde van z'n cariere, het gaat nu om het startsalaris, dat is bij martinair ook geen 95000 Zal eerder rond de 3000 bruto per maand liggen.
Je vergist je daar echt in. Je hebt geen flauwbenul hoeveel je krijgt mede voor je verantwoordelijkheid over de passagiers.
Ik post om het posten.
pi_32704574
Hehe ik heb wel een benul, geloof me
pi_32705430
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:10 schreef Alternate het volgende:
Hehe ik heb wel een benul, geloof me
Dan liegt jouw informant, of die van mij.

Of beide.
Ik post om het posten.
pi_32711282
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:52 schreef blieblie het volgende:
Lijkt me echt extreem gaaf... mogen vliegen .
Maar helaas, prijstechnisch zal dat er wel niet inzitten.
Maar mag je met een PPL plaatsnemen in een zweefvliegtuig of Ultra Light?
Bij zweefvliegen heb je andere papieren nodig:
EVO, VVO1, VVO2, GPL
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_32714913
Bij Ryan Air moeten de piloten tegenwoordig toch zelf hun uniform betalen?
pi_32715225
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:36 schreef Furious het volgende:

[..]

Dan liegt jouw informant, of die van mij.

Of beide.
startsalaris KLM is echt niet zo hoog hoor... 3000 eu / maand klopt wel ongeveer.
Calm down, please!
pi_32715556
Ik ken een paar jongens die een lening hebben aangegaan voor hun CPL, ATPL en dergelijke. Jammer genoeg net afgestudeerd terwijl de markt net gecrashed was (met 9/11 als katalysator). Die klooien nu met 2 baantjes tegelijk om de lening af te betalen

En willen ze hun licenties behouden dan kunnen ze per jaar ook nog eens een smak geld neertellen ook. Probleem voor die jongens is dat maatschappijen in het algemeen 2 soorten piloten aannemen: Piloten met al een paar duizend uur ervaring en een typerating op zak, en piloten vers uit flightschool.
pi_32715658
quote:
Op donderdag 1 december 2005 00:32 schreef tupolev141 het volgende:
Ik ken een paar jongens die een lening hebben aangegaan voor hun CPL, ATPL en dergelijke. Jammer genoeg net afgestudeerd terwijl de markt net gecrashed was (met 9/11 als katalysator). Die klooien nu met 2 baantjes tegelijk om de lening af te betalen

En willen ze hun licenties behouden dan kunnen ze per jaar ook nog eens een smak geld neertellen ook. Probleem voor die jongens is dat maatschappijen in het algemeen 2 soorten piloten aannemen: Piloten met al een paar duizend uur ervaring en een typerating op zak, en piloten vers uit flightschool.
Deze gasten moeten verkassen naar een ander land.
- minder belasting
- meer werk voor piloten
- goedkoper wonen/leven.

Australië, bijv.
Calm down, please!
pi_32720378
Dat kunnen zij inderdaad doen voor een jaar of 5. Over 5 jaar of iets meer is er een enorm te kort aan piloten (vergrijzing), en bovendien zijn er honderden nieuwe toestellen besteld die rond 2010 worden afgeleverd. Dus er komt een piloten te kort.
Ik post om het posten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')