ABN AMRO geeft (indien jij door de selectie komt) zelfs een bankgarantie.quote:
Ik denk het niet, er gelden namelijk andere regels. Er zit namelijk zo veel verschil in (wel/geen motor, radio etc.) dat ik denk dat het twee aparte opleidingen zijn. Bovendien heb je met een zweefvliegtuig te maken met thermiek enzo.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:52 schreef blieblie het volgende:
Lijkt me echt extreem gaaf... mogen vliegen.
Maar helaas, prijstechnisch zal dat er wel niet inzitten.
Maar mag je met een PPL plaatsnemen in een zweefvliegtuig of Ultra Light?
Als het te mooi klinkt om waar te zijn dan is het dat meestal ookquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:12 schreef Furious het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg.![]()
CPL; kosten a 125.000 euro, MAAR! Als jij die opleiding haalt, dan soliciteer jij automatisch bij KLM (mits KLM vliegschool), als zij jou dan geen baan kunnen geven, krijg jij het gehele bedrag terug van je opleiding. Als ze je wel een baan kunnen aanbieden, dan betaal je je opleiding terug d.m.v. inhouden van je salaris (wat 95.000 euro per jaar is voor een beginner).
En in dit geval, klopt van die zin helemaal niets.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:28 schreef Alternate het volgende:
[..]
Als het te mooi klinkt om waar te zijn dan is het dat meestal ook
quote:Op woensdag 30 november 2005 18:30 schreef Rietvaerder het volgende:
Multi engine hier.... voornamelijk Fokker 100
helaas alleen maar virtueel
Nah het ligt toch allemaal ietsje anders dan jij het schetstquote:Op woensdag 30 november 2005 18:32 schreef Furious het volgende:
[..]
En in dit geval, klopt van die zin helemaal niets.![]()
Leg maar uit.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:33 schreef Alternate het volgende:
[..]
Nah het ligt toch allemaal ietsje anders dan jij het schetst
De opleding kost alles bij elkaar ongeveer anderhalve ton (inclusief levensonderhoud).quote:
Dat eerste gedeelte wat je zegt klopt, daar ben ik zelf even een beetje te kort over geweest in mijn eerst bericht. Dat tweede gedeelte over het salaris klopt dan weer niet wat jij zegt (tenzij de piloot liegt over wat hij mij heeft verteldquote:Op woensdag 30 november 2005 18:43 schreef Alternate het volgende:
[..]
De opleding kost alles bij elkaar ongeveer anderhalve ton (inclusief levensonderhoud).
Er is geen baangarantie bij de KLM, je moet gewoon solliciteren, inclusief selectieprocedure ed en hier vallen ook mensen bij af. De opleiding halen is dus geen enkele garantie op een baan. Het terugbetalen van de lening klopt wel, maar alleen als je de opleiding niet haalt. Haal je de opleiding wel en wordt je niet aangenomen bij de KLM, dan moet je alsnog zelf je lening terugbetalen.
Terugbetalen van je lening gaat niet automatisch via je salaris, dit moet je zelf met de bank regelen.
Startsalaris is verre van 95 000 E, 40 000 komt meer in de buurt
Al met al is het nog steeds een prachtige kans natuurlijk, maar ik zou vantevoren wel even een goed onderzoek doen als je meer dan een ton gaat uitgeven en niet afgaan op geruchten
Martinair.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:51 schreef Alternate het volgende:
Waar vliegt die piloot en wat? Een KLM coco krijgt echt geen ¤95000 hoor
Je vergist je daar echt in. Je hebt geen flauwbenul hoeveel je krijgt mede voor je verantwoordelijkheid over de passagiers.quote:Op woensdag 30 november 2005 19:02 schreef Alternate het volgende:
Ja, dan heb je het over iemand aan het einde van z'n cariere, het gaat nu om het startsalaris, dat is bij martinair ook geen 95000Zal eerder rond de 3000 bruto per maand liggen.
Dan liegt jouw informant, of die van mij.quote:Op woensdag 30 november 2005 19:10 schreef Alternate het volgende:
Hehe ik heb wel een benul, geloof me
Bij zweefvliegen heb je andere papieren nodig:quote:Op woensdag 30 november 2005 16:52 schreef blieblie het volgende:
Lijkt me echt extreem gaaf... mogen vliegen.
Maar helaas, prijstechnisch zal dat er wel niet inzitten.
Maar mag je met een PPL plaatsnemen in een zweefvliegtuig of Ultra Light?
startsalaris KLM is echt niet zo hoog hoor... 3000 eu / maand klopt wel ongeveer.quote:Op woensdag 30 november 2005 19:36 schreef Furious het volgende:
[..]
Dan liegt jouw informant, of die van mij.![]()
Of beide.![]()
Deze gasten moeten verkassen naar een ander land.quote:Op donderdag 1 december 2005 00:32 schreef tupolev141 het volgende:
Ik ken een paar jongens die een lening hebben aangegaan voor hun CPL, ATPL en dergelijke. Jammer genoeg net afgestudeerd terwijl de markt net gecrashed was (met 9/11 als katalysator). Die klooien nu met 2 baantjes tegelijk om de lening af te betalen
En willen ze hun licenties behouden dan kunnen ze per jaar ook nog eens een smak geld neertellen ook. Probleem voor die jongens is dat maatschappijen in het algemeen 2 soorten piloten aannemen: Piloten met al een paar duizend uur ervaring en een typerating op zak, en piloten vers uit flightschool.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |