abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 december 2005 @ 18:24:12 #51
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_32868382
quote:
Op maandag 5 december 2005 19:14 schreef KlaPMonGooL het volgende:

[..]

dan hebben we inderdaad een hogere dichtheid nodig, maar niet zo extreem als je aanhaalt.
En houston? bron? Want als ik google op "houston schoonste stad ter wereld" komen zowel singapore als antwerpen eruit rollen...
We zijn het wel eens ja

Zo extreem hoeft het ook weer niet nee. Bovendien zou men de Nederlanders daar ook nooit in krijgen.

Houston heeft de laagste vervuiling per km2 simpelweg omdat de stad erg dun bevolkt is. Grappig feitje is dat de schoonste stad ook de stad is met het laagste percentage OV gebruik.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_32872094
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 18:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]

We zijn het wel eens ja

Zo extreem hoeft het ook weer niet nee. Bovendien zou men de Nederlanders daar ook nooit in krijgen.

Houston heeft de laagste vervuiling per km2 simpelweg omdat de stad erg dun bevolkt is. Grappig feitje is dat de schoonste stad ook de stad is met het laagste percentage OV gebruik.
Maar welke bron gebruik je nu, want zoals ik al zei, als je gaat googlen met "schoonste stad ter wereld" of zelfs "houston schoonste stad ter wereld" kom je bij allerlei steden uit, maar niet bij houston. Toen ik net googlede op "houston cleanest city in the world" kwam ik hierop uit:
quote:
Los Angeles together with three other Californian cities have been named as the most polluted US cities. The cities have more particle pollution and higher smog levels than other metro areas in the US. Pittsburgh, Pennsylvania, is placed fifth for particle pollution, with Houston, Texas, in fifth place nationally for smog pollution.
(http://www.citymayors.com/environment/polluted_uscities.html)

Maargoed, je zei het zelf al, met lage bevolkingsdichtheid is het niet zo moeilijk. Weinig files, weinig verkeer, relatief makkelijk he
  dinsdag 6 december 2005 @ 21:44:17 #53
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_32874712
quote:
das wel 15 jaar oude info he (welke overigens gemeten is over 30 steden.. Ligt dus weer aan de definitie van stad. Daar is sowiezo veel onenigheid over, begint het bij 50.000, 100.000, 500.000? Of is het verschillende per land?

Nouja, iig ... wat maakt het uit...
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:30:32 #55
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_32875486
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:09 schreef KlaPMonGooL het volgende:

[..]

das wel 15 jaar oude info he (welke overigens gemeten is over 30 steden.. Ligt dus weer aan de definitie van stad. Daar is sowiezo veel onenigheid over, begint het bij 50.000, 100.000, 500.000? Of is het verschillende per land?

Nouja, iig ... wat maakt het uit...
Dan wordt zón onderzoek weer zo duur hé
Moet je ff 500 steden gaan onderzoeken als het niet meer is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_32885016
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dan wordt zón onderzoek weer zo duur hé
Moet je ff 500 steden gaan onderzoeken als het niet meer is.
okido
pi_33445736


Ik las op de site dat het 30 miljoen Gulden per strekkende meter kost. Na verlaging van de bouwfraude-mediaan kom ik zo rond de 10 miljoen Euro.

Rendabel?
pi_33445808
30mln gulden per meter?

Erg ongeloofwaardig
pi_33468862
30 miljoen is misschien wat overdreven. Ook erg afhankelijk van de locale ondergrond en ruimte. Maar dat het teringduur is klopt wel.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_33469007
het grote probleem in de grotere steden is het parkeerprobleem, dat probleem wordt alleen maar groter in de toekomst door de toegenomen welvaart waardoor meer mensen een auto kunnen aanschaffen. In mijn gemeente zijn recent folders verspreid door de gemeente om de mensen te verzoeken hun auto's zoveel mogelijk op eigen grond te parkeren en er niet zo vaak mee te rijden met grote aanbod aan openbaar vervoer hier.
  donderdag 29 december 2005 @ 20:21:52 #62
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33516500
quote:
Op maandag 28 november 2005 20:59 schreef Koewam het volgende:
Weet ik veel. Dat zei m'n vader.

Edit: Los Angeles
Er is maar 1 snelweg welke je "dubbeldeks" zou kunnen noemen in Los Angeles, en dat is een stuk van de I-110 in zuid Los Angeles.

Zie hier:



Op het verhoogde deel van de snelweg liggen carpoolstroken, 2x2 stroken, dus 4 in totaal, en op het grond-niveau gedeelte liggen 4x4 rijstroken dus 8 rijstroken in totaal.

In Oakland en San Francisco zijn nog wel enkele stukken dubbeldeks snelwegen, maar na een aardbeiving in 1989 en veel vernielingen aan de dubbeldeksstukken, zijn na de beving slechts enkele gedeelten opnieuw dubbeldeks uitgevoerd.


Voor Nederland weet ik niet of het echt nodig is. Wellicht kan er een vergelijkbare constuctie als de I-110 nabij Los Angeles gemaakt worden voor bijv. de Ring Amsterdam of de Ruit Rotterdam, maar dan zit je weer met die tunnels Maar of carpoolen nog echt wat wordt in Nederland weet ik niet.... daar zijn Nederlanders veel te asociaal voor op de weg ben ik bang.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')