Grijs, in zo'n geval kun je dus een voogd aanwijzen. Een voogd kan de kinderen in huis nemen, maar kan ook op zoek gaan naar een goede gezinsplek voor je kinderen. Als het dan nodig mocht zijn, dan kan de voogd op dat moment bekijken wat het meest overeenkomt met jullie wensen en wat op dat moment wenselijk is voor de kinderen.quote:Op maandag 14 september 2009 12:07 schreef Grijs het volgende:
En zo nog een paar familieleden. Op zich genoeg mensen bij wie ze terecht zouden kunnen, maar waar ze het beste af zijn, dat kan zo veranderen. Maar misschien wel handig om dat maar gewoon tegen de betreffende familieleden te zeggen...
Zo hebben wij het geregeld voor Isa, een hele goede vriend is haar voogd. En hij bepaalt waar ze het beste terecht kan...quote:Op maandag 14 september 2009 12:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Grijs, in zo'n geval kun je dus een voogd aanwijzen. Een voogd kan de kinderen in huis nemen, maar kan ook op zoek gaan naar een goede gezinsplek voor je kinderen. Als het dan nodig mocht zijn, dan kan de voogd op dat moment bekijken wat het meest overeenkomt met jullie wensen en wat op dat moment wenselijk is voor de kinderen.
Ja inderdaad! Dat heb ik me al 4x voorgenomen en is er nog niet van gekomen.quote:Op maandag 14 september 2009 11:07 schreef Troel het volgende:
Klein kickje, al is het alleen maar om nu echt eens die notaris te gaan bezoeken
Neem iemand die jij vertrouwt. Een voogd is niet verplicht de kinderen zelf op te voeden. Hij is wel verantwoordelijk voor de kinderen. Het is dan ook duidelijk wie de beslissingen over de kinderen neemt.quote:Op maandag 14 september 2009 14:14 schreef miss_sly het volgende:
Dit moeten wij ook nog regelen, idd. Iig een voogd die ervoor zorgt dat ze goed terechtkomt.
Lastig wel. Hoe bepaal je wie dat gaat doen?
Vanwaar twee opties? Is dat uit veiligheidsoverweging of om andere redenen?quote:Op maandag 14 september 2009 17:14 schreef Incantrix het volgende:
Wij hebben nog niets vast laten leggen, maar hebben er al wel iemand voor gevraagd en er wat dingen over afgesproken. Mijn schoonzus zal, in het geval van ons beider overlijden, voor ons kind (of evt. tegen die tijd onze kinderen) gaan zorgen. We moeten voor onszelf alleen nog een tweede optie bedenken en dat vind ik echt een stuk lastiger. Mijn schoonzus is erg voordehandliggend, want zij heeft er de leeftijd naar en staat erg open voor kinderen, maar zij zelf zal naar alle waarschijnlijkheid zelf geen kinderen krijgen (37 jaar oud, geen relatie, goede baan en geen rammels). Bovendien zitten wij qua levensopvatting e.d. erg met haar op één lijn en is ze nu, voor de geboorte al helemaal verzot op haar neefje, zo lief
Zodra we hebben besloten wat de 2e optie wordt (en die mensen gevraagd hebben uiteraard) zullen we gaan kijken in welke vorm we het willen gieten qua voogdij e.d. en het vast laten leggen bij de notaris. Ik vind dit erg belangrijk om zo snel mogelijk iets te regelen, voor ons kind, maar ook voor onze naasten. Duidelijkheid is denk ik prettig wanneer je zo'n verlies te verstouwen krijgt, dan wil je niet ook nog allerlei gesteggel over de weeskindjes aangaan denk ik..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |