abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 november 2005 @ 19:13:33 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32704685
Oh, ook handig (mss niet voor Dude aangezien ze een TV zonder heeft ) maar stop alle afstandsbedieningen van wat dan ook bij elkaar in 1 (herkenbare) plastic zak of doos. Dan grijp je nooit mis. Wij hadden in dat tasje ook bijvoorbeeld de telefoon gestopt. Gewoon zo'n dingetje dat je snel weer bij de hand wil hebben als je eenmaal over bent.
  woensdag 30 november 2005 @ 19:15:48 #77
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_32704763
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:13 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, ook handig (mss niet voor Dude aangezien ze een TV zonder heeft ) maar stop alle afstandsbedieningen van wat dan ook bij elkaar in 1 (herkenbare) plastic zak of doos. Dan grijp je nooit mis. Wij hadden in dat tasje ook bijvoorbeeld de telefoon gestopt. Gewoon zo'n dingetje dat je snel weer bij de hand wil hebben als je eenmaal over bent.
Ja maar dit topic gaat ook over Arty natuurlijk. En die heeft 17 afstandsbedieningen ongeveer. En we willen natuurlijk niet dat die zoek raken
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 30 november 2005 @ 19:18:35 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32704856
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja maar dit topic gaat ook over Arty natuurlijk. En die heeft 17 afstandsbedieningen ongeveer. En we willen natuurlijk niet dat die zoek raken
Oh, maar dan zou ik die voor de zekerheid nog even extra omwikkelen met 20m plakband.
Duct tape is daar ook heel handig voor!
pi_32704999
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Even een vraag van een iets ander gehalte (de stoere mannen alhier moeten maar even een bizon gaan schieten in de tussentijd):

Diegenen die van woonplaats zijn gewisseld: hoe ging dat? Niet alleen praktisch (inschrijven bij gemeente, woonvergunning - dit is overigens in mijn geval geen probleem), maar ook gevoelsmatig. Vonden jullie het lastig om ergens opnieuw te moeten aarden, of juist spannend? Hoe krijg je een nieuwe stad in de vingers?
[naïefmodus]

Woonvergunning?

[/naïefmodus]
  woensdag 30 november 2005 @ 19:26:27 #80
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_32705098
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:23 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

[naïefmodus]

Woonvergunning?

[/naïefmodus]
In sommige gemeenten moet je een 'woonvergunning' aanvragen voor je je er mag vestigen. Soms is dat weer louter in bepaalde omstandigheden (bijvoorbeeld: als je een huis onder de zus-en-zoveel euro hebt gekocht in die gemeente). Het is dus een soort toestemming om naar die stad te verhuizen en volgens mij doen vooral steden dat die ernstig woningtekort hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 30-11-2005 20:09:35 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_32705141
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:26 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

In sommige gemeenten moet je een 'woonvergunning' aanvragen voor je je er mag vestigen. Soms is dat weer louter in bepaalde omstandigheden (bijvoorbeeld: als je een huis onder de zus-en-zoveel euro hebt gekocht in die gemeente). Het is dus een soort toestemming om daar die stad te verhuizen en volgens mij doen vooral steden dat die ernstig woningtekort hebben.
Dat is vooral in de grote steden, in Utrecht heb ik er last van. Groningen zal je dat niet hebben.
For great justice!
pi_32705217
We hebben een nieuwbouwhuis gekocht in Lent (over de waal bij Nijmegen). Ik heb in ieder geval nog nooit van een woonvergunning gehoord. Iemand uit die omgeving die weet of je in gemeente Nijmegen zoiets nodig hebt?

Is straks mijn huis klaar, en dan mag ik er niet wonen?
pi_32705300
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:30 schreef _Arual_ het volgende:
We hebben een nieuwbouwhuis gekocht in Lent (over de waal bij Nijmegen). Ik heb in ieder geval nog nooit van een woonvergunning gehoord. Iemand uit die omgeving die weet of je in gemeente Nijmegen zoiets nodig hebt?

Is straks mijn huis klaar, en dan mag ik er niet wonen?
quote:
U heeft geen huisvestingsvergunning nodig om in Nijmegen een woning te huren of kopen. De gemeente Nijmegen heeft deze vergunning in 2002 afgeschaft.
http://www.nijmegen.nl/gns/index/pdc2/pdc2.asp?req=toon_product&productid=339
For great justice!
pi_32705339
U heeft geen huisvestingsvergunning nodig om in Nijmegen een woning te huren of kopen. De gemeente Nijmegen heeft deze vergunning in 2002 afgeschaft.

Oh, qyroz, jij bent sneller.

huisvestingsvergunning is naar ik aanneem hetzelfde. Pff, ik schrok net al.
pi_32705368
Zoals ik zei, het is vooral in de Randstad. En als je economische of sociale binding hebt met de regio (contract of er 3 jaar woont volgens de GBA) dan is het al niet eens meer nodig.
For great justice!
  woensdag 30 november 2005 @ 19:40:38 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32705555
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:34 schreef QyRoZ het volgende:
Zoals ik zei, het is vooral in de Randstad. En als je economische of sociale binding hebt met de regio (contract of er 3 jaar woont volgens de GBA) dan is het al niet eens meer nodig.
Nou, ze wisten me hier toch mooi 48 euro armer te maken... En dat terwijl ik toch echt al weer 6 jaar in Gouda woon.
Hiervoor heb ik het bij de 3 keer verhuizen niet nodig gehad vanwege huurhuizen met economische binding en dus 1 keer een koopprijs boven die grens.
Maar nu moest het dus wel. Samen met manlief die zeg maar op mijn woonrecht erbij zou kunnen maar we konden toch mooi betalen.

Oh, en normaal gesproken is het de makelaar die je zou moeten vertellen of je dat wel of niet nodig hebt... Maar goed, het is dus niet in alle steden/gebieden nodig.
  vrijdag 2 december 2005 @ 15:17:47 #87
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_32756259
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Even een vraag van een iets ander gehalte (de stoere mannen alhier moeten maar even een bizon gaan schieten in de tussentijd):

Diegenen die van woonplaats zijn gewisseld: hoe ging dat? Niet alleen praktisch (inschrijven bij gemeente, woonvergunning - dit is overigens in mijn geval geen probleem), maar ook gevoelsmatig. Vonden jullie het lastig om ergens opnieuw te moeten aarden, of juist spannend? Hoe krijg je een nieuwe stad in de vingers?
Gewoon over je heen laten komen. Ik ben zelf 3 jaar gelden verhuisd naar de plaats waar ik werk, dus ik kende de plaats al een beetje.

Maar het leukste is om er op de fiets of lopend doorheen te gaan. Heb je genoeg tijd om de leuke dingen te bekijken. Verder heeft mijn huidige woonplaats rondleidingen door de stad voor nieuw ingezetenen. (heb ik maar niet aan meegedaan ) maar wellicht een idee?

Trouwens al gedacht aan genoeg vrije dagen? Vooral bij het laten bezorgen van artikelen heb je ze hard nodig, omdat men niet zo nauw is met bezorgtijden (Ja ik weet het, je hebt ontslag genomen, dus vrije dagen genoeg )

U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
  vrijdag 2 december 2005 @ 16:20:14 #88
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_32758034
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:17 schreef Saabmobiel het volgende:

[..]

Gewoon over je heen laten komen. Ik ben zelf 3 jaar gelden verhuisd naar de plaats waar ik werk, dus ik kende de plaats al een beetje.

Maar het leukste is om er op de fiets of lopend doorheen te gaan. Heb je genoeg tijd om de leuke dingen te bekijken. Verder heeft mijn huidige woonplaats rondleidingen door de stad voor nieuw ingezetenen. (heb ik maar niet aan meegedaan ) maar wellicht een idee?

Trouwens al gedacht aan genoeg vrije dagen? Vooral bij het laten bezorgen van artikelen heb je ze hard nodig, omdat men niet zo nauw is met bezorgtijden (Ja ik weet het, je hebt ontslag genomen, dus vrije dagen genoeg )

Ik kan toch bij een nieuwe baas niet meteen vrije dagen gaan opnemen Er zal vanaf 1 maart ook niets meer bezorgd worden denk ik (behalve bossen rozen van jullie allemaal) omdat we geen nieuwe meubels nodig hebben. Overigens zijn Arty en ik de hele maand februari beiden vrij (dan neem ik de vakantiedagen op die ik nog bij de oude werkgever had staan, snap je het nog?), dus dat is wel prettig natuurlijk. Gaan we klussen en verhuizen dus.

Naar die rondleidingen ga ik informeren in Grunn. In Den Haag doet het Gilde (stel actieve bejaarden) historische wandelingen. Erg leuk.
En je hebt gelijk: veel door de stad banjeren en fietsen is een goede manier om haar je eigen te maken. Nou wonen we straks in het centrum, dus ik zal al snel voor de boodschappen ed. het oude stadscentrum in wandelen. Verder maar eens in de zomer Groningen-stad uitfietsen (al zit er volgens mij niets meer tussen Stad en Denemarken, zo ongeveer )

Voorts dacht ik: ik moet toch echt proberen werk te krijgen in Grunn zelf. Eerst leek me Zwolle bijvoorbeeld ook wel prima. Maar dan word ik zo'n forens die nauwelijks in eigen stad verkeert. We gaan voor Groningen dus.

O en werken zal deeltijd zijn, dus als jullie op maandagen die rozen kunnen laten bezorgen?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_32760684
Oooh wat een goede tips allemaal!
Wij gaan binnen nu en een half jaar samenwonen. Ik ga van een piepklein dorpje bij Nijmegen naar Amsterdam verhuizen. Zie er best tegenop, laat alles en iedereen achter.. Maaaar heb er ook érg veel zin in.

En de verhuistips ga ik allemaal eens opschrijven
Pom.. Pom.. Tiedom..
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:06:29 #90
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_32760800
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:01 schreef RedRoses het volgende:
Als je het over de duivel hebt..!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_32760907
Hahahahha.. Lol had er nog niet eens zo bij nagedacht hahaha..
Dacht "wat bedoelt ze toch?"
Pom.. Pom.. Tiedom..
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:15:35 #92
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_32760994
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:11 schreef RedRoses het volgende:
Hahahahha.. Lol had er nog niet eens zo bij nagedacht hahaha..
Dacht "wat bedoelt ze toch?"
Voortaan op maandagen langskomen graag!

Spannend hoor, van dorp naar Amsterdam! Hoe ben jij van plan je daar thuis te gaan voelen? Werk of studeer je er ook, heb je er bijv. al vrienden wonen?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_32761543
Alleen mijn vriend en zijn vrienden (waar ik wel mee overweg kan). En ik moet daar nog een baan vinden.
Ben gewoon voor mijn ventje overstag gegaan haha.. Hij wilde écht niet naar het oosten komen.

En sja hoe ik me daar thuis ga voelen..... Dat vraag ik mezelf ook nog steeds af. Maarja sportschool, collega's, internetcontacten.. Vriendinnetjes van vrienden van mijn vriend.. Ga het gewoon proberen.

Hoe ga jij dat doen?
(Enne, sorry maandag geen tijd lol)
Pom.. Pom.. Tiedom..
pi_32761567
En het scheelt dat ik er al 3 jaar elk weekend kom, ik ken de stad (of, de wijk waar mijn vriend nu woont) wel een beetje..
Pom.. Pom.. Tiedom..
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:50:07 #95
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_32761778
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:39 schreef RedRoses het volgende:
Alleen mijn vriend en zijn vrienden (waar ik wel mee overweg kan). En ik moet daar nog een baan vinden.
Ben gewoon voor mijn ventje overstag gegaan haha.. Hij wilde écht niet naar het oosten komen.

En sja hoe ik me daar thuis ga voelen..... Dat vraag ik mezelf ook nog steeds af. Maarja sportschool, collega's, internetcontacten.. Vriendinnetjes van vrienden van mijn vriend.. Ga het gewoon proberen.

Hoe ga jij dat doen?
(Enne, sorry maandag geen tijd lol)
Ik heb geen idee hoe ik het ga doen.

Veel de kroeg in om contacten te leggen denk ik
En ik ben een slet. Ik sleep rustig halve vreemden mee om gezellig thuis mee te eten.
Dus de plaatselijke daklozengemeenschap zal wel blij met me zijn
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_32762040
Haha slét..
Sja dat is ook een manier. Ik ben ook erg makkelijk hoor, maar dan wel met mensen die er een beetje verzorgd uitzien
Pom.. Pom.. Tiedom..
  Moderator vrijdag 2 december 2005 @ 19:05:07 #97
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32762098
Trouwens, let goed op het feit dat alles wel door DE DEUR of de trap ofzo moet kunnen, onze grote kast pastte amper

EN maak foto's!!!!
Ik verwacht een minstens zo mooi verslag als van BE

En sluit je internet gelijk over
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 2 december 2005 @ 19:11:36 #98
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_32762219
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 19:05 schreef Renesite het volgende:

En sluit je internet gelijk over
Afdeling Arty

Ja foto's maken we zeker! Al zal de keukenmetamorfose ooit het spectaculairste zijn, maar dat duurt nog even
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator vrijdag 2 december 2005 @ 19:19:12 #99
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32762402
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 19:11 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Afdeling Arty

Ja foto's maken we zeker! Al zal de keukenmetamorfose ooit het spectaculairste zijn, maar dat duurt nog even
Is die keuken zo erg?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 2 december 2005 @ 20:21:10 #100
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_32763884
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 19:19 schreef Renesite het volgende:

[..]

Is die keuken zo erg?

Ja, zo erg. En: Zonder Vaatwasser
Maar gelukkig kan de deur dicht en kunnen we rustig wachten op de mooie dag dat we er zoiets

in kunnen laten gooien (Ikea Faktum Abstrakt hoogglans ) Met Vaatwasser

Maar tot die tijd hebben we het hier nog maar even over de verhuizing.

Maar voor de nieuwsgierigen: huisje.
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')