abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:34:01 #101
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_32754944
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:09 schreef fernando_redondo het volgende:
Oper, N'Kufu, Niedzielan zijn meer het type spelers dat Feyenoord zoekt oftewel kan betalen
Bedankt voor al weer een bijzonder nuttige bijdrage.
A.M.A.B
pi_32755080
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:14 schreef Dylan Dog het volgende:
Huntelaar naar Feyenoord!

Dan gaan we een hoop lol beleven: Schoen opeten
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:37 schreef cultheld het volgende:
Als hij [Huntelaar, DD] tussen Ajax en Feyenoord kan kiezen, dan kiest hij voor Ajax hoor. Dat weet ik 110% zeker en ik durf mijn lul er voor in het vuur te steken dat hij niet naar Rotterdam verkast.
Hehehehe
pi_32755148
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:38 schreef bart83 het volgende:
[..]
[..]
Hehehehe
Money makes the world go round!
pi_32755256
Stem op Dirk

Op de website van de Volkskrant kun je stemmen op Dirk Kuijt in de Nederlander van het Jaar" verkiezing.
quote:
Voetballer, getuigt van een tegen de tijdgeest ingaande opvatting door clubliefde en afspraken te laten prevaleren boven geldelijk gewin en persoonlijke verbetering. Scoort veel, is altruïstisch, woekert met beperkt talent. Kortom: een ideaal rolmodel.
Surf dus maar effe naar http://www.volkskrant.com/interactie/BN2005/index.php stem op Dirk.

(Dennis van der Geest is ook een mogelijkheid, die kunnen we de tweede stem geven)

[ Bericht 5% gewijzigd door Dirk-Kuijt op 02-12-2005 15:16:30 ]
pi_32755557
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:41 schreef Kaap het volgende:

[..]

Money makes the world go round!
Ik weet bijna zeker dat ie niet naar Ajax gaat.

Mijn reden daarvoor is :

Er vertrekken meer dan 7 spelers bij Ajax waar ze geen enkele cent aan overhouden. Er moeten dus soieso een aantal goede vervangers gekocht gaan worden want ik neem niet aan dat er alleen jeugdspelers ingezet gaan worden. Zeker nu het daar niet zo lekker loopt bij de jeugdelftallen.

Ook zal er geen enkele financiele klapper zijn voor Ajax om diezelfde reden. In de Champions League zie ik ze ook niet zo heel ver komen dit jaar, dus na de winter zullen die inkomsten ook al stoppen.

En Ajax heeft ook geen 20 miljoen om in spelers te investeren, dus het lijkt me bijna onmogelijk dat die 7 miljoen of meer aan 1 speler uit gaan geven.

AZ, Feyenoord of Hamburg dus. En AZ valt denk ik ook al af, want als ze vorig jaar geen 6 miljoen wilden of konden betalen waarom zouden ze dit jaar opeens meer gaan betalen?

En aangezien Huntelaar nog minstens 1 jaar in Nederland wou blijven, blijft alleen Feyenoord over.
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:58:17 #106
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_32755640
Ik stem op Verdonk.
A.M.A.B
pi_32755886
Die heb ik op 3 en op 2 heb ik Dennis van der Geest.
pi_32755956
1.Kuijt 2.Verdonk 3.van Basten
  vrijdag 2 december 2005 @ 16:48:39 #110
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_32758810
quote:
Nog altijd onzekerheid over Kuijt en Greene
[Bron: Feyenoord.nl]

Het wordt pas morgen bekend of Dirk Kuijt en Serginho Greene inzetbaar zijn tegen RBC Roosendaal. Het tweetal kampt met lichte blessures. Kuijt heeft last van een kuitblessure, maar trainde vrijdag wel met de groep mee. Greene ging net als een dag eerder halverwege de trainingssessie naar binnen door wat lichte klachten aan de heup. ‘Op zaterdag zullen we kijken hoe ze er voor staan’, aldus Erwin Koeman.
Ook als is het "maar" een wedstrijd tegen RBC, ik vind toch dat je indien mogelijk met je sterkste 11 aan de aftrap moet verschijnen. Aan de andere kant zou het wel klote zijn als een half fitte Kuyt een tik krijgt en daardoor Feyenoord vs. psv mist.

Saïdi zou i.p.v. Greene kunnen spelen, maar wie zet je op Kuyt z'n plaats? Kalou?
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  vrijdag 2 december 2005 @ 17:04:49 #111
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_32759223
Dat zou de eerste wedstrijd zijn voor de competitie zonder Kuijt, sinds ie bij Feyenoord is.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 2 december 2005 @ 17:05:34 #112
106757 xboxps2
Feyenoord 4 Ever
pi_32759241
morgen op losse kaarten naar rbc
Who the fuck is ajax ?
pi_32759281
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 16:48 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Ook als is het "maar" een wedstrijd tegen RBC, ik vind toch dat je indien mogelijk met je sterkste 11 aan de aftrap moet verschijnen. Aan de andere kant zou het wel klote zijn als een half fitte Kuyt een tik krijgt en daardoor Feyenoord vs. psv mist.

Saïdi zou i.p.v. Greene kunnen spelen, maar wie zet je op Kuyt z'n plaats? Kalou?
Castelen nog steeds geblesseerd? Anders zou Ali B de plek van Kuijt over kunnen nemen.
  vrijdag 2 december 2005 @ 17:10:33 #114
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_32759384
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:05 schreef xboxps2 het volgende:
morgen op losse kaarten naar rbc
Stoer

Zonder Kuijt hè. Zul je gelijk zien dat het een kutwedstrijd wordt...
A.M.A.B
pi_32759404
Maar hopen dat ze snel scoren net zoals tegen Heracles.
pi_32761444
Als Kuijt nog steeds geblesseerd is of nog niet fit genoeg. Zou ik graag zo'n voorroede willen hebben:
Kalou----Ali B.----Owoeri
Ik wil wel eens weten wat die Owoeri kan en dat zou je mooi tegen RBC kunnen uitproberen.
I'd rather die like a man than live like a coward
pi_32762150
Hoezo geen Bisewar?
"..and in my brain it's going wrong.."
  vrijdag 2 december 2005 @ 19:33:24 #118
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_32762725
Precies, Biseswar - Ali B - Kalou
A.M.A.B
pi_32762897
Met twee s'en? Gvd waars de tijd gebleven dat ze gewoon De Wolf, Van Gobbel, Keur, etc heetten...
pi_32762962
Hou ze maar scherp, Erwin!!

Koeman: 'Moeilijker tegen RBC dan tegen PSV'
[ Feyenoord-Nieuwsbrief ]

Terwijl de wedstrijd tegen PSV steeds meer gaat leven, doet Erwin Koeman er alles aan zijn ploeg te focussen op het duel met RBC. Dat zijn ploeg in vorm is, RBC dramatisch presteert en iedereen uitgaat van een zege voor Feyenoord, is volgens Koeman niet relevant. ‘Ik heb daar geen boodschap aan. Het zou kunnen dat het tegen RBC moeilijker wordt dan volgende week tegen PSV. Dit voelt misschien voor sommigen als een tussendoortje, maar ik vind niet dat wij de klasse hebben om het duel zo te benaderen. Tegen RBC word je kampioen, niet tegen PSV. Al helpt winnen natuurlijk wel’, aldus de trainer.

Koeman kent zo zijn zorgen voor het duel met de Brabanders. Dirk Kuyt is een vraagteken door een lichte kuitblessure. Op zaterdag wordt bekeken of de Katwijker fit genoeg is. De verwachting is dat Kuyt het redt, aangezien hij vrijdagochtend vol met de groep mee trainde. Ook Serginho Greene is wellicht niet inzetbaar. De verdediger heeft last van wat klachten aan de heup en moest donderdag en vrijdag de training voortijdig verlaten. Met de wetenschap dat Karim Saidi ook niet fit is, blijven er weinig centrale verdedigers over. Het betekent mogelijk de terugkeer van Christian Gyan in het centrum van de verdediging, al is de kans groot dat Greene ‘gewoon’ inzetbaar is. Romeo Castelen is dat zeker niet. De aanvaller heeft nog teveel last van een hamstringblessure en wordt vervangen door Ali Boussaboun. Goed nieuws is dat de van een schorsing teruggekeerde Patrick Paauwe weer deel uit maakt van de selectie.

Ondanks de crisisstemming bij RBC verwacht Feyenoords trainer een gemotiveerde opponent. ‘Juist vanwege de moeilijke situatie waarin ze zitten’, zei de trainer, die nog maar benadrukte het duel niet licht op te nemen. ‘En ik kan het me niet voorstellen dat de spelers het wel lichtzinnig opnemen. Op basis van de inzet op de trainingen denk ik dat het goed zit. Ik heb echt niet het idee dat we daar even met twee vingers in de neus gaan winnen.’

Shinji Ono trainde vrijdag lang en goed met de groep mee, maar zal nog geen deel uitmaken van de selectie. ‘Dit was pas de eerste echte keer dat hij meetrainde met de groep. Hij is nog niet wedstrijdfit en moet oppassen in de duels’, aldus de trainer, die de afgelopen week Pieter Collen weer bij zijn selectie haalde.
pi_32763131
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:14 schreef Dylan Dog het volgende:
Huntelaar naar Feyenoord!

Dan gaan we een hoop lol beleven: Schoen opeten

We gaan er voor!

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 2 december 2005 @ 19:55:10 #122
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_32763224
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 19:50 schreef methodmich het volgende:

[..]

We gaan er voor!

Zoveel smilies heb ik nog nooit in 1 post van MM gezien.
2000 light years from home
pi_32763251
hehe ik zie Cultheld al hangen boven het kampvuur
pi_32763264
Soms dekken die de lading nog beter dan woorden. Is maar heel af en toe hoor.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 2 december 2005 @ 19:57:38 #125
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_32763292
Ach, 't is beter dan cultheld z'n overmatig " " gebruik .
2000 light years from home
pi_32763607
Hm ik vind het sowieso jammer dat Kalou niet in de spits staat. Ik vind Kalou daar beter tot zijn recht komen. Kuijt moet je er achter zetten als hij speelt. Kuijt heeft altijd de neiging om mee te verdedigen en dan mis je voorin iemand om snel te counteren. Laat Kalou daar dan spelen en Kuyt over het veld heen rennen zoals hij dat graag wil. (Overigens zie je dit de laatste tijd toch meer al ontstaan).
pi_32763920
En wie moeten dan op de vleugels spelen ?
  vrijdag 2 december 2005 @ 22:41:17 #128
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_32767531
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 19:56 schreef Staanplaats het volgende:
hehe ik zie Cultheld al hangen boven het kampvuur
Ik heb liever dat hij erin ligt.
A.M.A.B
pi_32770141
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 20:22 schreef Erik__x het volgende:
En wie moeten dan op de vleugels spelen ?
Je hoeft niet perse met 2 vleugels te spelen, maar zelfs al doe je dat wel dan kan je nog denken aan een 4-4-2 formatie.

............................. kalou
............................. kuyt
pardo/bosschaart de guzman ghaly castelen/vincken

snoyl............. bahia .....greene ...............ostlund
...........................lodewijks

mocht bijvoorbeeld de guzman of ghaly niet kunnen spelen dan kan je denken aan schreuder of paauwe als een verdedigende middenvelder. Hierbij hoeven pardo en bosschaart niet echt aanvallend te spelen.
pi_32774530
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Stem op Dirk

Op de website van de Volkskrant kun je stemmen op Dirk Kuijt in de Nederlander van het Jaar" verkiezing.
[..]

Surf dus maar effe naar http://www.volkskrant.com/interactie/BN2005/index.php stem op Dirk.

(Dennis van der Geest is ook een mogelijkheid, die kunnen we de tweede stem geven)
Drik staan inmiddels al eerste
  zaterdag 3 december 2005 @ 07:30:56 #131
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_32774533
Belachelijk...
A.M.A.B
pi_32774570
Ach jij
  zaterdag 3 december 2005 @ 12:24:28 #133
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_32777550
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:35 schreef ViVe het volgende:
Als Kuijt nog steeds geblesseerd is of nog niet fit genoeg. Zou ik graag zo'n voorroede willen hebben:
Kalou----Ali B.----Owoeri
Ik wil wel eens weten wat die Owoeri kan en dat zou je mooi tegen RBC kunnen uitproberen.
hou op zeg, die owoeri is gewoon een miskoop. Hij kan er geen flikker van. Zonde van dat vele salaris dat hij verdient.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_32777600
Het gaat niet zo gesmeerd met Owoeri maar schrijf hem nog niet af. Ali B vond ik al een nuttige aankoop en dat blijkt nu wel, hij speelt met veel zelfvertrouwen.
That's all folks!
pi_32777873
Owoeri is net hersteld van een blessure
pi_32778089
Geef Owoeri nou maar ff de tijd.Hij heeft gewoon de tijd nodig om zich aan te passen.Ben wel blij dat Ali B zich steeds beter gaat voelen bij Feyenoord,al is de concurrentie op zijn plek wel groot.Lazovic wil nou ook al met hangende pootjes terug.Is wel mooi dat 'ie Feyenoord nog steeds "zijn club" noemt.....
Kan niet anders zeggen dat we goed bezig zijn met al die jonge jongens.De Ceulaer en Zuiverloon ontwikkelen zich prima bij RKC en laten we niet vergeten dat Hofs,Schreuder en Ono nog steeds geblesseerd zijn.Ik begin steeds meer in it seizoen te geloven....
"They don't want to just sit there, line up and play football.They don't want to play smash-mouth football, they want to trick you......They want to catch you substituting" Joey Porter before the Colts-Steelers game
  zaterdag 3 december 2005 @ 12:57:49 #137
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_32778298
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 12:24 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

hou op zeg, die owoeri is gewoon een miskoop. Hij kan er geen flikker van. Zonde van dat vele salaris dat hij verdient.
Die jongen/man heeft nog geen enkele kans gehad...
A.M.A.B
pi_32778388
Ongelooflijk!Krijg net te horen dat er geen treinverkeer is naar Roosendaal,toevallig hè??Het vrouwtje heeft de auto vanavond zelf nodig,dus ik moet nou goddomme 'n auto zien te regelen voor vanavond....
"They don't want to just sit there, line up and play football.They don't want to play smash-mouth football, they want to trick you......They want to catch you substituting" Joey Porter before the Colts-Steelers game
  zaterdag 3 december 2005 @ 13:06:05 #139
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_32778454
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 12:57 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Die jongen/man heeft nog geen enkele kans gehad...
omdat koko er geen flikker van kan.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_32778560
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:06 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

omdat koko er geen flikker van kan.
Vrouwen en voetbal
pi_32778608
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Vrouwen en voetbal
Vrouwen na voetbal
pi_32778658
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 07:30 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Drik staan inmiddels al eerste
Dat lui zoals Sylvie Meis en Dirk Kuijt in die lijst staan zegt alweer genoeg, ga dusook niet stemmen.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_32778793
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:16 schreef Jajong het volgende:

[..]

Dat lui zoals Sylvie Meis en Dirk Kuijt in die lijst staan zegt alweer genoeg, ga dusook niet stemmen.
Sylvie Meis heeft wel 'n vrij grote omvang......
pi_32779062
F'noord praat verder met Huntelaar

Feyenoord gaat serieuze pogingen ondernemen om Klaas-Jan Huntelaar binnen te halen, zo meldt De Telegraaf. De Rotterdamse club nam het besluit na eeen positief gesprek met Huntelaar's zaakwaarnemer Arnold Oosterveer.

Trainer Erwin Koeman is positief over Feyenoord's kansen om de aanvaller vast te leggen. ,,Wij hebben gezegd hoe wij over Huntelaar bij Feyenoord denken en Klaas Jan heeft zijn ideeën neergelegd. Volgens ons is er grond om door te gaan om te proberen Huntelaar naar Feyenoord te halen.''

Naar verwachting kan Feyenoord komende zomer, na de eventuele verkoop van Dirk Kuyt, pas serieus onderhandelen over de komst van Huntelaar. Momenteel ontberen de Rotterdammers de financiele middelen om de aanvaller vast te leggen.

In de strijd om Huntelaar heeft Feyenoord flinke concurrentie te dulden. Ook Ajax, AZ, Fiorentina en HSV willen de spits van SC Heerenveen graag contracteren. De Frieze club zou 6 miljoen euro vragen voor de jeugdinternational.
pi_32779153
Staat ook een interview met Koeman in de Volkskrant. Hij is niet echt blij met Ono en de Africa Cup, die gasten missen straks gewoon 7 wedstrijden!
pi_32779232
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Vrouwen en voetbal
Niet alle vrouwen hebben er geen verstand van
pi_32779240
Hopen dat Schreuder wedstrijd fit is als Ghaly voor 7 wedstrijden weg gaat. Daarom gewoon geen spelers meer uit Afrika aantrekken, heb je niks aan.
  zaterdag 3 december 2005 @ 13:52:55 #148
106757 xboxps2
Feyenoord 4 Ever
pi_32779349
pff geen kaart voor ado was gelijk uitverkocht 9 uur
Who the fuck is ajax ?
  zaterdag 3 december 2005 @ 13:56:05 #149
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_32779415
quote:
Dirk Kuijt is de Nederlandse Frank Lampard
[Bron: Ad.nl]

Dirk Kuijt is de Nederlandse Frank Lampard. De spits van Feyenoord wist tot vrijdag niet dat zijn reeks van opeenvolgende competitiewedstrijden cijfermatig net zo indrukwekkend is als die van de middenvelder van Chelsea.

Sinds 18 maart 2001 miste Kuijt geen eredivisiewedstrijd meer namens FC Utrecht en Feyenoord. Het betekent ruim vierenhalfjaar onafgebroken voetballen, en dat vrijwel altijd als basisspeler. De laatste eredivisiewedstrijd waarin Kuijt niet aan de aftrap verscheen, was FC Twente – FC Utrecht op 28 april 2002. Die dag viel de spits na 63 minuten in voor Paulus Roiha, maar dat was alleen omdat de trainer hem wilde sparen voor de bekerfinale van begin mei.

Een medisch geheim heeft de 25-jarige topscorer niet. ,,Ik wil er voor mezelf gewoon alles aan doen om zo fit mogelijk te blijven’’, stelt Kuijt. ,,Elk klein dingetje dat mij beter en sterker kan maken, grijp ik aan. Na mijn carrière wil ik mezelf nooit het verwijt hoeven maken dat ik niet alles eruit heb gehaald wat erin zat.’’ Profvoetbal bedrijven is voor de aanvoerder van Feyenoord veel meer dan alleen dagelijks op het trainingsveld schaven aan zijn techniek en conditie. Kuijt doet ook meerdere keren per week aan krachttraining. Hij laat zich behandelen door de fysiotherapeut en de masseur bij Feyenoord en bezoekt daarnaast wekelijks op eigen initiatief een haptonoom, een paragnost annex magnetiseur.

Af en toe komt hij ook in de praktijk van de vaste fysiotherapeut van het Nederlands elftal. In dat rijtje namen valt die van paragnost/magnetiseur Henk de Gier het meest op. De Gier houdt elke zaterdag in het materiaalhok van de Kuip praktijk voor de spelers van Feyenoord.

In de nieuwste editie van Hard Gras staat een prachtig verhaal over deze man, die al meer dan twintig jaar aan Feyenoord is verbonden. Dirk Kuijt bezoekt De Gier omdat die ‘de boel op scherp kan zetten’ in zijn lichaam. Kuijt: ,,Zo ervaar ik dat. Bepaalde energiemeters in je lichaam kan Henk op scherp zetten door met zijn handen te wrijven en te strijken. Henk heeft kwaliteiten die jij en ik niet kunnen begrijpen, maar ik heb inmiddels ook aan andere spelers met pijntjes kunnen zien dat zijn aanpak werkt.’’

Bij de haptonoom zit Kuijt elke vrijdagavond. ,,Een mental coach die mij kan helpen bij het beter leren kennen van mijn eigen lichaam.’’ En maandagmorgen, als hij op zondagmiddag heeft gespeeld met Feyenoord bezoekt Kuijt in Amsterdam de praktijk van Leo Echteld, een van de fysiotherapeuten van het Nederlands elftal.

,,Leo ken ik al vijf jaar. Hij en zijn team zijn voor mij belangrijk, omdat ze de kennis en de contacten hebben om mij optimaal te kunnen begeleiden. Een tijd terug heeft Leo ervoor gezorgd dat er bij mij speciale zooltjes in mijn voetbalschoenen zijn aangemeten. Uit tests bleek dat ik niet helemaal recht op mijn voeten stond, waardoor ik mijn nek niet helemaal kon bewegen. Sinds ik die zooltjes draag, is mijn nek weer vrij. ’’

Echteld stelt ook specifieke krachttrainingsprogramma’s op. Kuijt is nu zeven jaar profvoetballer en heeft gemerkt dat krachttraining onontbeerlijk is geworden in het huidige topvoetbal. ,,Toen ik als tiener bij FC Utrecht begon, had ik een klein buikje en een redelijk hoog vetpercentage. Ik woog 75 kilo. Inmiddels weeg ik 83 en is tegelijkertijd mijn vetpercentage veel lager. Ik heb acht kilo aan pure spierkracht gewonnen.

,,Krachttraining kun je op verschillende tijdstippen in een week doen. Vaak is het bedoeld om simpelweg mijn lichaam te onderhouden. Buikspieroefeningen, lenigheidsoefeningen. Je moet krachttraining nooit doen om jezelf op te pompen. Aan een bodybuilder in de spits heeft Feyenoord helemaal niets.’’

In zijn hele profloopbaan miste Kuijt tot nu toe slechts tien van de mogelijke 251 competitieduels. Maar juist in de week dat er dankzij het record van Lampard ook aandacht is voor zijn reeks, kampt Kuijt ineens met een kuitblessure. Hij hield die over aan het duel met Heracles. ,,Het spant erom of ik vanavond RBC-uit haal’’, weet de Katwijker, die deze week zijn hulptroepen extra heeft bezocht.
Ben benieuwd of onze "Man of Steel" vanavond meespeelt....
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_32779416
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:52 schreef xboxps2 het volgende:
pff geen kaart voor ado was gelijk uitverkocht 9 uur
Weet ik,was weer voorspelbaar!We gaan misschien los naar die wedstrijd,hebben we vorig jaar ook gedaan......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')