Bedankt voor al weer een bijzonder nuttige bijdrage.quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:09 schreef fernando_redondo het volgende:
Oper, N'Kufu, Niedzielan zijn meer het type spelers dat Feyenoord zoekt oftewel kan betalen
quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:14 schreef Dylan Dog het volgende:
Huntelaar naar Feyenoord!
Dan gaan we een hoop lol beleven: Schoen opeten
Hehehehequote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:37 schreef cultheld het volgende:
Als hij [Huntelaar, DD] tussen Ajax en Feyenoord kan kiezen, dan kiest hij voor Ajax hoor. Dat weet ik 110% zeker en ik durf mijn lul er voor in het vuur te steken dat hij niet naar Rotterdam verkast.
Surf dus maar effe naar http://www.volkskrant.com/interactie/BN2005/index.php stem op Dirk.quote:Voetballer, getuigt van een tegen de tijdgeest ingaande opvatting door clubliefde en afspraken te laten prevaleren boven geldelijk gewin en persoonlijke verbetering. Scoort veel, is altruïstisch, woekert met beperkt talent. Kortom: een ideaal rolmodel.
Ik weet bijna zeker dat ie niet naar Ajax gaat.quote:
Ook als is het "maar" een wedstrijd tegen RBC, ik vind toch dat je indien mogelijk met je sterkste 11 aan de aftrap moet verschijnen. Aan de andere kant zou het wel klote zijn als een half fitte Kuyt een tik krijgt en daardoor Feyenoord vs. psv mist.quote:Nog altijd onzekerheid over Kuijt en Greene
[Bron: Feyenoord.nl]
Het wordt pas morgen bekend of Dirk Kuijt en Serginho Greene inzetbaar zijn tegen RBC Roosendaal. Het tweetal kampt met lichte blessures. Kuijt heeft last van een kuitblessure, maar trainde vrijdag wel met de groep mee. Greene ging net als een dag eerder halverwege de trainingssessie naar binnen door wat lichte klachten aan de heup. ‘Op zaterdag zullen we kijken hoe ze er voor staan’, aldus Erwin Koeman.
Castelen nog steeds geblesseerd? Anders zou Ali B de plek van Kuijt over kunnen nemen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:48 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Ook als is het "maar" een wedstrijd tegen RBC, ik vind toch dat je indien mogelijk met je sterkste 11 aan de aftrap moet verschijnen. Aan de andere kant zou het wel klote zijn als een half fitte Kuyt een tik krijgt en daardoor Feyenoord vs. psv mist.
Saïdi zou i.p.v. Greene kunnen spelen, maar wie zet je op Kuyt z'n plaats? Kalou?
Stoerquote:Op vrijdag 2 december 2005 17:05 schreef xboxps2 het volgende:
morgen op losse kaarten naar rbc
quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:14 schreef Dylan Dog het volgende:
Huntelaar naar Feyenoord!
Dan gaan we een hoop lol beleven: Schoen opeten
Ik heb liever dat hij erin ligt.quote:Op vrijdag 2 december 2005 19:56 schreef Staanplaats het volgende:
hehe ik zie Cultheld al hangen boven het kampvuur
Je hoeft niet perse met 2 vleugels te spelen, maar zelfs al doe je dat wel dan kan je nog denken aan een 4-4-2 formatie.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:22 schreef Erik__x het volgende:
En wie moeten dan op de vleugels spelen ?
Drik staan inmiddels al eerstequote:Op vrijdag 2 december 2005 14:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Stem op Dirk
Op de website van de Volkskrant kun je stemmen op Dirk Kuijt in de Nederlander van het Jaar" verkiezing.
[..]
Surf dus maar effe naar http://www.volkskrant.com/interactie/BN2005/index.php stem op Dirk.
(Dennis van der Geest is ook een mogelijkheid, die kunnen we de tweede stem geven)
hou op zeg, die owoeri is gewoon een miskoop. Hij kan er geen flikker van. Zonde van dat vele salaris dat hij verdient.quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:35 schreef ViVe het volgende:
Als Kuijt nog steeds geblesseerd is of nog niet fit genoeg. Zou ik graag zo'n voorroede willen hebben:
Kalou----Ali B.----Owoeri
Ik wil wel eens weten wat die Owoeri kan en dat zou je mooi tegen RBC kunnen uitproberen.
Die jongen/man heeft nog geen enkele kans gehad...quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:24 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
hou op zeg, die owoeri is gewoon een miskoop. Hij kan er geen flikker van. Zonde van dat vele salaris dat hij verdient.
omdat koko er geen flikker van kan.quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:57 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Die jongen/man heeft nog geen enkele kans gehad...
Vrouwen en voetbalquote:Op zaterdag 3 december 2005 13:06 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
omdat koko er geen flikker van kan.
Vrouwen na voetbalquote:
Dat lui zoals Sylvie Meis en Dirk Kuijt in die lijst staan zegt alweer genoeg, ga dusook niet stemmen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 07:30 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Drik staan inmiddels al eerste![]()
Sylvie Meis heeft wel 'n vrij grote omvang......quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:16 schreef Jajong het volgende:
[..]
Dat lui zoals Sylvie Meis en Dirk Kuijt in die lijst staan zegt alweer genoeg, ga dusook niet stemmen.
Ben benieuwd of onze "Man of Steel" vanavond meespeelt....quote:Dirk Kuijt is de Nederlandse Frank Lampard
[Bron: Ad.nl]
Dirk Kuijt is de Nederlandse Frank Lampard. De spits van Feyenoord wist tot vrijdag niet dat zijn reeks van opeenvolgende competitiewedstrijden cijfermatig net zo indrukwekkend is als die van de middenvelder van Chelsea.
Sinds 18 maart 2001 miste Kuijt geen eredivisiewedstrijd meer namens FC Utrecht en Feyenoord. Het betekent ruim vierenhalfjaar onafgebroken voetballen, en dat vrijwel altijd als basisspeler. De laatste eredivisiewedstrijd waarin Kuijt niet aan de aftrap verscheen, was FC Twente – FC Utrecht op 28 april 2002. Die dag viel de spits na 63 minuten in voor Paulus Roiha, maar dat was alleen omdat de trainer hem wilde sparen voor de bekerfinale van begin mei.
Een medisch geheim heeft de 25-jarige topscorer niet. ,,Ik wil er voor mezelf gewoon alles aan doen om zo fit mogelijk te blijven’’, stelt Kuijt. ,,Elk klein dingetje dat mij beter en sterker kan maken, grijp ik aan. Na mijn carrière wil ik mezelf nooit het verwijt hoeven maken dat ik niet alles eruit heb gehaald wat erin zat.’’ Profvoetbal bedrijven is voor de aanvoerder van Feyenoord veel meer dan alleen dagelijks op het trainingsveld schaven aan zijn techniek en conditie. Kuijt doet ook meerdere keren per week aan krachttraining. Hij laat zich behandelen door de fysiotherapeut en de masseur bij Feyenoord en bezoekt daarnaast wekelijks op eigen initiatief een haptonoom, een paragnost annex magnetiseur.
Af en toe komt hij ook in de praktijk van de vaste fysiotherapeut van het Nederlands elftal. In dat rijtje namen valt die van paragnost/magnetiseur Henk de Gier het meest op. De Gier houdt elke zaterdag in het materiaalhok van de Kuip praktijk voor de spelers van Feyenoord.
In de nieuwste editie van Hard Gras staat een prachtig verhaal over deze man, die al meer dan twintig jaar aan Feyenoord is verbonden. Dirk Kuijt bezoekt De Gier omdat die ‘de boel op scherp kan zetten’ in zijn lichaam. Kuijt: ,,Zo ervaar ik dat. Bepaalde energiemeters in je lichaam kan Henk op scherp zetten door met zijn handen te wrijven en te strijken. Henk heeft kwaliteiten die jij en ik niet kunnen begrijpen, maar ik heb inmiddels ook aan andere spelers met pijntjes kunnen zien dat zijn aanpak werkt.’’
Bij de haptonoom zit Kuijt elke vrijdagavond. ,,Een mental coach die mij kan helpen bij het beter leren kennen van mijn eigen lichaam.’’ En maandagmorgen, als hij op zondagmiddag heeft gespeeld met Feyenoord bezoekt Kuijt in Amsterdam de praktijk van Leo Echteld, een van de fysiotherapeuten van het Nederlands elftal.
,,Leo ken ik al vijf jaar. Hij en zijn team zijn voor mij belangrijk, omdat ze de kennis en de contacten hebben om mij optimaal te kunnen begeleiden. Een tijd terug heeft Leo ervoor gezorgd dat er bij mij speciale zooltjes in mijn voetbalschoenen zijn aangemeten. Uit tests bleek dat ik niet helemaal recht op mijn voeten stond, waardoor ik mijn nek niet helemaal kon bewegen. Sinds ik die zooltjes draag, is mijn nek weer vrij. ’’
Echteld stelt ook specifieke krachttrainingsprogramma’s op. Kuijt is nu zeven jaar profvoetballer en heeft gemerkt dat krachttraining onontbeerlijk is geworden in het huidige topvoetbal. ,,Toen ik als tiener bij FC Utrecht begon, had ik een klein buikje en een redelijk hoog vetpercentage. Ik woog 75 kilo. Inmiddels weeg ik 83 en is tegelijkertijd mijn vetpercentage veel lager. Ik heb acht kilo aan pure spierkracht gewonnen.
,,Krachttraining kun je op verschillende tijdstippen in een week doen. Vaak is het bedoeld om simpelweg mijn lichaam te onderhouden. Buikspieroefeningen, lenigheidsoefeningen. Je moet krachttraining nooit doen om jezelf op te pompen. Aan een bodybuilder in de spits heeft Feyenoord helemaal niets.’’
In zijn hele profloopbaan miste Kuijt tot nu toe slechts tien van de mogelijke 251 competitieduels. Maar juist in de week dat er dankzij het record van Lampard ook aandacht is voor zijn reeks, kampt Kuijt ineens met een kuitblessure. Hij hield die over aan het duel met Heracles. ,,Het spant erom of ik vanavond RBC-uit haal’’, weet de Katwijker, die deze week zijn hulptroepen extra heeft bezocht.
Weet ik,was weer voorspelbaar!We gaan misschien los naar die wedstrijd,hebben we vorig jaar ook gedaan......quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:52 schreef xboxps2 het volgende:
pff geen kaart voor ado was gelijk uitverkocht 9 uur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |