abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33030774
Leuk Kleintje
Spannend straks als het geboren gaat worden! Dat is altijd zo mooi om te zien, hoe het veulentje dan gaat staan voor het eerst... Al die pogingen

Wat was de vader ook alweer van het veulen? (Weet niet meer of ik dat al eerder heb gevraagd...)
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33078463
Geloof niet dat je het eerder had gevraagd.
Het wordt een Rubiquil x Jazz x Hill Hawk.

Rubiquil en Jazz zijn jou vast wel bekend. Hill Hawk is de opa van Welt Hit II (de vader van de moeder, Cileste)

Alles over het veulen kan je lezen op mijn web-log.
http://veulentje.web-log.nl
Hier staan foto's, informatie over hoe het veulen er nu uitziet, hoe groot etc.
En... ik heb de toekomstige naam daar ook al verklapt.
pi_33079519
Dat had ik inderdaad al gelezen ja!
Rubiquil en Jazz zijn mij inderdaad bekend.

Ik hoop dat de merrie (een van de pony's die gestald is waar mijn paard staat) ook drachtig is. Ze was al een keer niet dragend, en nu leek het er weer op of ze een beetje hengstig was. Ze toont dan wat meer aandacht voor Faraj dan normaal en is ineens heel vriendelijk (terwijl het een pony is die van haar rust houdt).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_33162324
Hoe staat het ervoor
pi_33313331
Dag 180.
De laatste week was de vermoeiendste week tot nu toe.
Mijn god.. ze ontpopt zich tot een dramaqueen.
Het veulen schiet duidelijk van links naar rechts in haar buik. En ze heeft er veel moeite mee.

Iedere dag word ik wel gebeld. Het gaat niet goed, het lijkt op koliek, kan je even komen.
En toch, ook al weet je dat er niets is, ga je kijken.

Mevrouw ligt languit in stal, trapt naar haar buik, kijkt nijdig, maar eet gewoon het hooi en stro om haar heen op. Ze gaat liggen en slapen. Ondertussen ontzettend hard snurken.

En dan kom ik (ik moest vanaf buiten spieken hoe het ging).
Zodra ik een voet in de stal zet herkent ze mijn voetstappen. Ze springt op, begint te hinneken en alles is voorbij.

Damn... het is een dramaqueen. Het had een vent kunnen zijn. Volgens mij denkt die straks bij de bevalling dat ze dood gaat!
pi_33316641
klinkt als mn vriend als ie ziek is en denkt dat ik uit de buurt ben
pi_33316667
Dat zei ik ook wel... het lijkt wel een vent zoals ze zich aanstelt
  donderdag 22 december 2005 @ 19:04:10 #108
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_33316857
Nou wat dacht je er dan van om vaker bij dr langs te gaan, blijkbaar heeft ze je dus nodig.
Dus ipv te lopen zeiken dat ze zich aansteld, kan je je misschien ook afvragen WAAROM ze dat doet, misschien voelt ze zich alleen, en wordt dat alleen maar erger als jij dan lekker thuis zit, en mooie verhaaltjes zit te vertellen over je zwangere paardje, terwijl je beter je beest kan gaan 'troosten'
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_33316998
PARDON???
Misschien ff inlezen, misschien ff normaal doen!

Ik sta nu op een doe het zelf stal!

Ik ben 's morgens om kwart over 7 bij haar, dan gaat ze eerst de bak in zodat ze een half uur kan spelen, ondertussen mest ik haar uit en leg ik haar voer klaar.
Terwijl ze eet borstel ik haar.

's middags rond 13.00 uur ben ik er weer, dan krijgt ze haar middageten.

En dan tegen 5 uur ga ik haar rijden, longeren of wandelen. Daarna nog even los in de paddock, dan haal ik nog een keer het vieze uit haar stal en krijgt ze eten.

Als mijn vriendin vrij is staat ze overdag vaker en langer in de paddock.
Dus als er een paard niet staat weg te rotten in stal is zij het wel!

Vanmorgen is ze druk geweest met andere paarden in de bak. En ja, als ze rent, dan is het veulen daarna erg actief, is bij mensen vaak ook zo.
Dus daar kan ze best last van hebben.

Vergeet niet dat het een maiden merrie is. Ze is geïnsemineerd gezien er bijna geen enkele hengt meer natuurlijk dekt. Dus, het hele natuurlijke is weg. Zo'n paard weet dus vaak niet wat er gebeurd in het lichaam, dus ik vind het logisch dat ze zich rot voelt.

Ik ga iedere keer kijken. Dus ik geloof niet dat mevrouw zielig is en dat ik loop te zeiken!
  donderdag 22 december 2005 @ 19:16:54 #110
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_33317221
quote:
Op donderdag 22 december 2005 19:09 schreef Kleintje het volgende:
PARDON???
Misschien ff inlezen, misschien ff normaal doen!

Ik sta nu op een doe het zelf stal!

Ik ben 's morgens om kwart over 7 bij haar, dan gaat ze eerst de bak in zodat ze een half uur kan spelen, ondertussen mest ik haar uit en leg ik haar voer klaar.
Terwijl ze eet borstel ik haar.

's middags rond 13.00 uur ben ik er weer, dan krijgt ze haar middageten.

En dan tegen 5 uur ga ik haar rijden, longeren of wandelen. Daarna nog even los in de paddock, dan haal ik nog een keer het vieze uit haar stal en krijgt ze eten.

Als mijn vriendin vrij is staat ze overdag vaker en langer in de paddock.

Vanmorgen is ze druk geweest met andere paarden in de bak. En ja, als ze rent, dan is het veulen daarna erg actief, is bij mensen vaak ook zo.
Dus daar kan ze best last van hebben.

Vergeet niet dat het een maiden merrie is. Ze is geïnsemineerd gezien er bijna geen enkele hengt meer natuurlijk dekt. Dus, het hele natuurlijke is weg. Zo'n paard weet dus vaak niet wat er gebeurd in het lichaam, dus ik vind het logisch dat ze zich rot voelt.

Ik ga iedere keer kijken. Dus ik geloof niet dat mevrouw zielig is en dat ik loop te zeiken!
Ohw het kwam een beetje hatelijk uit mn vingers, sorry Wat ik dus bedoelde, jij zegt dat als je gebelt wordt en je moet daar komen, dat het dan gelijk 'over' is met het in de stal liggen ed, het lijkt MIJ dan dat ze JOU extra nodig heeft, en bedoel niet dat je druk bezig met dr moet ofzo, want zoveel ze kan doe je ook, maar omdat het (blijkbaar ?) dr eerste veulen is, snap ik best dat ze wat meer 'aandacht' wil van JOU, haar baas, ze zal idd zoals je zegt zich goed rot voelen, zoals elke zwangere vrouw ( ) dat wel eens heeft, en ik zou dan ook graag meer aandacht willen, alleen aanwezigheid lijkt me al goed. Ik denk overig dat ze zichzelf HEEL zielig vind en daarom die aandacht heel graag wil
Was niet echt de bedoeling om je zo aan te vallen, kwam vroeger (nouja vroeger, tot 1,5 jaar terug) vaak op een stal, waar ook een Merrie (voor het eerst) drachtig was, en die wou gewoon HEEL ERG GRAAG, dr 'baasje' om dr heen hebben, en niet om te werken, maar gewoon de aanwezigheid was genoeg, ging ze telang weg bij de stal, ging ze idd zo lopen doen net als jouw paardje
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 22 december 2005 @ 19:20:56 #111
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_33317353
quote:
Op donderdag 22 december 2005 19:09 schreef Kleintje het volgende:
Ohw ff duidelijk nog, dat beweer ik ook helemaal niet, dat ze staat weg te rotten in dr stal bedoelde ook meer aanwezigheids-aandacht, niet drukindeweer-aandacht
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_33326493
Je bent er mooi druk mee zo kleintje! Zijn er bij jullie in de buurt geen mogelijkheden om je paard vaker buiten te hebben? Nou ja, ik weet ook wel dat niet overal de mogelijkheden zijn zoals hier.

Deze week had ik even de balen van mijn stalgenoten, ik had namelijk zaterdagochtend hun paarden ook buiten gezet, maar dat werd niet op prijs gesteld. Nu denk ik, ach ja, hun probleem.... maar het is ook omdat ze allerlei onzin beweren dat ik er af en toe pislink van word.

Een van de dames legt nu een deken op haar anderhalf jarige, omdat anders alles in de lange vacht blijft hangen, en dat is natuurlijk vreselijk sielug

Walter is een beetje sjacho, maar volgens mij komt dat omdat hij een beetje aan de schrale kant is. Ik heb maismeel voor hem gehaald om bij te voeren. Maar hoe kun je dat nou het beste voeren? Gewoon als droog meel? Gisteren heb ik dat zo gedaan en hij heeft het ook opgegeten.... vandaag heb ik er een soort slobber van gemaakt.....
Geen idee wat nou beter is eigenlijk.
pi_33328016
Ik zou er een soort slobber van maken, droog maismeel is ook maar zo... droog, snappie? Net als droog lijnzaadmeel, ik maak dat ook altijd aan met water...
pi_33328967
Dat bedoelde ik dus ook.

Gisteren had walter een witte snuit ervan, wel grappig, maar kan me niet voorstellen dat ie dat lekker vindt eigenlijk...
pi_33330845
Volgens mij hoor je daar idd slobber van te maken Wordt bij Faraj op stal iig wel gedaan.. Ik heb verder makkelijk praten, ik voer de pony's/Faraj wel eens, maar vaak wordt er voor hem gezorgd (wat het voor betreft dat, uitmesten mag en wil ik lekker zelf doen).
Faraj was ook wat schraal van de zomer, en met het rijden is het dan echt niets. Wordt hij sloom, niet aan de gang te krijgen.. Nu krijgt hij meer eten en ziet er een stuk beter uit. Alleen in combinatie met het koudere weer is dat niet altijd zo'n succes Gisteren was het net een kanon.
  zondag 25 december 2005 @ 14:43:27 #116
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_33394899
Maismeel moet je inderdaad goed nat maken.. het heeft dezelfde eigenschap als slobber dat het uitzet als het vochtig wordt.
Om te voorkomen dat dat in de maag gebeurd en daardoor iets mis gaat moet je het nat voeren
Ze vinden het over het algemeen heerlijk.
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
pi_33407352
* Bluezz is benieuwd naar het paard van Kleintje... hoe staat het ervoor??
pi_33407456
Wie laat er een merrie nu midden in de winter een veulen krijgen?
pi_33425127
quote:
Op maandag 26 december 2005 02:17 schreef sig000 het volgende:

Iemand die verstand heeft van paarden! Dat paard moet nog minstens 4 maanden, 4 weken en 1 dag tot die uitgerekend is. En dan is het eind april dus eerst rekenen voordat je gaat zeiken

[ Bericht 6% gewijzigd door Leintjeuh op 26-12-2005 23:17:37 ]
pi_33425173
-dubbel-

[ Bericht 98% gewijzigd door Leintjeuh op 26-12-2005 23:18:14 ]
  dinsdag 27 december 2005 @ 00:03:30 #121
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_33427242
quote:
Op maandag 26 december 2005 02:17 schreef sig000 het volgende:

Naja ... niet wenselijk maar wat dan nog? Vreselijk is het ook niet. Mijn merrie is van 6 december en dat was niet direct de bedoeling maar dit jaar is ze twintig geworden.
Dus slecht of iets dergelijks is het ook niet
pi_33433339
Moeilijk he, lezen!
Mijn paard moet 31 mei veulenen.
Maar ja, gezien ze 11 maanden drachtig zijn, is ze in de winter wel drachtig.

Het gaat goed, eind deze week verhuisd ze van stal, iets later dan de planning was.
Op dit moment zijn alle hormonen weer onder controle. Ze kan zelfs weer lekker met andere paarden in de bak spelen. Ze valt niet meer alles aan.

Alleen wil ze nu al niet meer galopperen. Na het galopperen heeft ze echt last van haar buik, dus dat laten we maar achterwege in de training.
pi_33434670
Wat hebben die hormonen bij paarden een invloed dan zeg
  dinsdag 27 december 2005 @ 14:40:50 #124
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_33439829
Ja ... dat kan verschrikkelijk zijn... mijn merrie had dat tijdens haar drachten ook ... om gek van te worden!
Gelukkig was het atijd een bepaalde periode en niet de volle 11 maanden. Eigenlijk werdt ze steeds liever en rustiger naar het einde toe.
pi_33440105
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:36 schreef Kleintje het volgende:
Moeilijk he, lezen!
Mijn paard moet 31 mei veulenen.
Maar ja, gezien ze 11 maanden drachtig zijn, is ze in de winter wel drachtig.

Het gaat goed, eind deze week verhuisd ze van stal, iets later dan de planning was.
Op dit moment zijn alle hormonen weer onder controle. Ze kan zelfs weer lekker met andere paarden in de bak spelen. Ze valt niet meer alles aan.

Alleen wil ze nu al niet meer galopperen. Na het galopperen heeft ze echt last van haar buik, dus dat laten we maar achterwege in de training.
Pas in Mei een veulen? Pas de laatste 3 maanden moet je daar rekening mee gaan houden omdat zo'n veulen dan haast de helft van de groei in omvang doet en die buik in de weg gaat zitten.
Tot die tijd moet je met zo'n merrie gewoon alles doen.

Ik heb pas 10 veulens gefokt dus heb er absoluut geen verstand van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')