quote:
Op donderdag 22 december 2005 19:09 schreef Kleintje het volgende:PARDON???
Misschien ff inlezen, misschien ff normaal doen!
Ik sta nu op een doe het zelf stal!
Ik ben 's morgens om kwart over 7 bij haar, dan gaat ze eerst de bak in zodat ze een half uur kan spelen, ondertussen mest ik haar uit en leg ik haar voer klaar.
Terwijl ze eet borstel ik haar.
's middags rond 13.00 uur ben ik er weer, dan krijgt ze haar middageten.
En dan tegen 5 uur ga ik haar rijden, longeren of wandelen. Daarna nog even los in de paddock, dan haal ik nog een keer het vieze uit haar stal en krijgt ze eten.
Als mijn vriendin vrij is staat ze overdag vaker en langer in de paddock.
Dus als er een paard niet staat weg te rotten in stal is zij het wel!
Vanmorgen is ze druk geweest met andere paarden in de bak. En ja, als ze rent, dan is het veulen daarna erg actief, is bij mensen vaak ook zo.
Dus daar kan ze best last van hebben.
Vergeet niet dat het een maiden merrie is. Ze is geïnsemineerd gezien er bijna geen enkele hengt meer natuurlijk dekt. Dus, het hele natuurlijke is weg. Zo'n paard weet dus vaak niet wat er gebeurd in het lichaam, dus ik vind het logisch dat ze zich rot voelt.
Ik ga iedere keer kijken. Dus ik geloof niet dat mevrouw zielig is en dat ik loop te zeiken!
Ohw het kwam een beetje hatelijk uit mn vingers, sorry
![]()
Wat ik dus bedoelde, jij zegt dat als je gebelt wordt en je moet daar komen, dat het dan gelijk 'over' is met het in de stal liggen ed, het lijkt MIJ dan dat ze JOU extra nodig heeft, en bedoel niet dat je druk bezig met dr moet ofzo, want zoveel ze kan doe je ook, maar omdat het (blijkbaar ?) dr eerste veulen is, snap ik best dat ze wat meer 'aandacht' wil van JOU, haar baas, ze zal idd zoals je zegt zich goed rot voelen, zoals elke zwangere vrouw (
![]()
) dat wel eens heeft, en ik zou dan ook graag meer aandacht willen, alleen aanwezigheid lijkt me al goed. Ik denk overig dat ze zichzelf HEEL zielig vind en daarom die aandacht heel graag wil
![]()
Was niet echt de bedoeling om je zo aan te vallen, kwam vroeger (nouja vroeger, tot 1,5 jaar terug) vaak op een stal, waar ook een Merrie (voor het eerst) drachtig was, en die wou gewoon HEEL ERG GRAAG, dr 'baasje' om dr heen hebben, en niet om te werken, maar gewoon de aanwezigheid was genoeg, ging ze telang weg bij de stal, ging ze idd zo lopen doen net als jouw paardje
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh