Kleintje, de instructeur van mn zus gaat nazoeken welk supplement goed werkte bij een paard dat hij kent/gekend heeft, zodra ik t weet, post ik t hier.
Elefes, ik zorg samen met mn 2 zussen voor Apollo, hij wordt denk ik minstens 5 dagen per week bereden, variërend van lekker rustig buiten een rondje sukkelen tot een uur in de bak flink dressuurmatig bezig zijn. En sinds de dierenarts is geweest, longeren we hem minstens 10 minuten flink. Ze heeft expliciet gezegd dat hij minimaal 10 minuten per dag flink moet lopen, en dat rust in dit geval absoluut roest.
Bluezz, hij is eigenlijk 17, toevallig is de tandarts pas geweest en die zei dat ie 17 was... 17 is voor een paard best een redelijke leeftijd volgens mij...
Juweel, springen hebben we eigenlijk nooit 'echt' gedaan met m, hger dan 90 cm absoluut ook niet. We mogen van de dierenarts wel 'balkjes draven', zolang we maar niet boven de 30 cm uitgaan. maar dat zal denk ik niet gebeuren. Het is alleen wel een beetje jammer dat Apollo rengalop een van de leukste gangen vindt, ook in de bak racet hij graag een paar rondjes voluit... Met of zonder iemand erop, ik denk niet dat we dat van hem af moeten nemen als ik eerlijk ben...
Mn zus heeft trouwens gister vlak voor het rijden 1 dosis Podomed gegeven (staat gelijk aan 5 paracetamol) en daar liep ie echt fantastisch op! Maar we kunnen hem niet elke dag Podomed gaan geven, omdat hij dan de pijn niet voelt en zich alsnog gaat overbelasten. Nee voorlopig gaan we voor de supplementen met glucosamine...
![]()
oh en hardstikke bedankt voor alle lieve reacties!!