abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:45:11 #226
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_36115337
Volgens mij is de DA langsgeweest. Maar ik hoor van verschillende mensen dat het er heerst. Beter voorkomen dan genezen he
In me Burberry......
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:47:08 #227
3744 Kleintje
op en top!
pi_36115390
Ja maar... als je het voorkomen moet IEDEREEN zijn paard enten tegen Rhino.
Er bestaat nog steeds geen goede enting.
Want als jullie je paarden enten, en er komt een nieuw paard op stal die Rhino heeft. Die kan dan nog de hele boel aansteken.

En zolang het niet verplicht is doet niet iedereen het.
Als er al mensen te laks zijn om wormenkuren en inentingen tegen influenza te geven....
pi_36115405
Tsja, dat is zo. Ik moet de DA trouwens weer eens bellen, het wordt tijd voor Walter's inentingen.

Verder ook de tandarts maar eens bellen voor een gebitscontrole voor hem.
pi_36115439
Dat mensen soms niet inenten tegen influenza vind ik eigenlijk nog wel begrijpelijk. Geen wormenkuren snap ik helemaal niks van....
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:59:42 #230
3744 Kleintje
op en top!
pi_36115851
treas wordt maandag geënt.
Door het gedoe met haar papieren kon de enting niet in het boekje worden geplaatst.
En ja, voor wedstrijden is dat belangrijk. Inmiddels andere dierenarts.

Dus maandag enting en dan 4 weken voor de bevalling nog een keer. Dus gewoon de basisentingen opnieuw...
pi_36155539
Ik hoop dat de Rhino niet veel schade aanricht

Ik heb heerlijk les gehad donderdag, er is niets fijner als gedrild te worden tot je op het radnje wordt gedreven. Mijn paardje heeft geen spectaculaire gangen, maar deze instructeur haalt zoveel uit ons dat haar draf echt beter en beter wordt! Heerlijk! Morgen ga ik lekker naar het bos, vindt ze ook helemaal geweldig.

Kleintje; ga je het veulen eigenlijk houden?
pi_36242656
Nou de dierenarts is gister geweest. Ja hoor, Apollo heeft artrose. Beginnende artrose in het linker achterbeen, in het spronggewricht. Ze adviseerde ons om hem wel elke dag goed te laten bewegen, absoluut geen dagen helemaal stil laten staan. Ook kunnen we hem voedingssuplementen geven, a 135 euro per pot waar je 1 a 2 maanden mee doet. Of natuurlijk Podomed (paracetamol) geven, maar dan heb je de kans dat ie gaat overbelasten omdat t geen pijn doet. *zucht* achja we wisten het eigenlijk al. Zodra hij teveel pijn krijgt (echt kreupel gaan lopen) gaan we hem pijnstillers geven, en als dat niet meer toereikend is, tsja dan moet hij maar naar zijn maker. Op een vredige manier in slapen.... Maar dat is voorlopig niet aan de orde.
pi_36245078
en glucosamine?
pi_36245567
Glucosamine is een veel voorkomend ingredient van voedingssuplementen die de gewrichten soepel houden en beschermen tegen verdere slijtage. Alleen werken die supplementen alleen goed als ze in de goede verhoudingen gemengd zijn. We gaan een pot dupplement van de dierenarts proberen.
pi_36250986
Succes ermee in ieder geval
pi_36252242
Hmmz dat is minder Leintjeuh.
Hoe merkte je het dat er iets met hem aan de hand moest zijn?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_36254351
Mijn zus merkte het, hij probeert op verschillende manieren zijn linker achterbeen te ontzien, door m niet goed te buigen etc. En toen ik dat wist, ben ik een keer gaan longeren en zag ik dat ie raar 'huppelde' als ik m liet aandraven, hij deed krampachtig zn best om het werk met het rechter achterbeen te doen.

Maar de dierenarts had weinig tijd bij de inentingen, dus moesten we een afspraak maken. Gelukkig weten we nu wel wat t is.
pi_36257140
Hoe oud is Apollo?
pi_36257632
Dat is ronduit gezegd gewoon kut.
Sterkte.. dit is nooit leuk.

Welk supplement gaan jullie proberen? Primeval?
pi_36257824
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 10:42 schreef Bluezz het volgende:
Hoe oud is Apollo?
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:45 schreef Leintjeuh het volgende:
*zucht* mijn 18 jarige eikelbijterje Apollo heeft waarschijnlijk (beginnende) artrose in zn linker spronggewricht achter... En die eikel heeft een enorm hoge pijngrens dus als ie last heeft, loopt ie gewoon zo dat ie zn been niet hoeft te gebruiken. En energie voor 10 hoor, rennen, bokken, wegspringen, bit vastpakken... De veearts komt binnenkort inenten en dan gaan ze kijken wat t nou precies is. Hij heeft in ieder geval de laaste 8 jaar een fijne tijd gehad, hopelijk is het iets waar nog aan te 'lappen' valt, hij is nog te jong om te moeten 'gaan'... *snik*

En Leintjeuh, sterkte. Ik hoop dat het nog even duurt voordat Apollo te veel last krijgt.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36258271
Oe, dat is idd nog niet oud... sterkte ermee
pi_36260020
Ja Leintjeuh, sterkte.. Gelukkig is het niet meteen het einde ofzo, maar het is natuurlijk wel heel vervelend. Zo lang hij er maar niet al te veel last mee krijgt .
Rijd je er veel mee?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_36271500
Mijn vriendin haar paard heeft Artrose fase 4 aan beide voorbenen. Heeft niet meer kreupel gelopen sinds ze haar dagelijks Glucosamine van de Paardendrogist voert. Ze rijdt nog steeds maar op een rustiger niveau. Rust roest natuurlijk, maar springen en hard galopperen doet ze niet. Het kan natuurlijk altijd mis gaan maar zolang ze het goed doet op de glucosamine en goed loopt gaat het prima. Sterkte ermee!
pi_36279064
Kleintje, de instructeur van mn zus gaat nazoeken welk supplement goed werkte bij een paard dat hij kent/gekend heeft, zodra ik t weet, post ik t hier.

Elefes, ik zorg samen met mn 2 zussen voor Apollo, hij wordt denk ik minstens 5 dagen per week bereden, variërend van lekker rustig buiten een rondje sukkelen tot een uur in de bak flink dressuurmatig bezig zijn. En sinds de dierenarts is geweest, longeren we hem minstens 10 minuten flink. Ze heeft expliciet gezegd dat hij minimaal 10 minuten per dag flink moet lopen, en dat rust in dit geval absoluut roest.

Bluezz, hij is eigenlijk 17, toevallig is de tandarts pas geweest en die zei dat ie 17 was... 17 is voor een paard best een redelijke leeftijd volgens mij...

Juweel, springen hebben we eigenlijk nooit 'echt' gedaan met m, hger dan 90 cm absoluut ook niet. We mogen van de dierenarts wel 'balkjes draven', zolang we maar niet boven de 30 cm uitgaan. maar dat zal denk ik niet gebeuren. Het is alleen wel een beetje jammer dat Apollo rengalop een van de leukste gangen vindt, ook in de bak racet hij graag een paar rondjes voluit... Met of zonder iemand erop, ik denk niet dat we dat van hem af moeten nemen als ik eerlijk ben...

Mn zus heeft trouwens gister vlak voor het rijden 1 dosis Podomed gegeven (staat gelijk aan 5 paracetamol) en daar liep ie echt fantastisch op! Maar we kunnen hem niet elke dag Podomed gaan geven, omdat hij dan de pijn niet voelt en zich alsnog gaat overbelasten. Nee voorlopig gaan we voor de supplementen met glucosamine...

oh en hardstikke bedankt voor alle lieve reacties!!
pi_36303030

Treasje, vanmiddag.
271 dagen drachtig, dus nog 69 te gaan.

Hier lijkt ze bijna slank, valt mij alleen op dat ze heel erg hard op weg is flink wit te worden.
pi_36306556
Ligt het aan mij als ik zeg dat ik haar benen er een beetje vreemd uit vind zien? Lijkt wel alsof de verf aan het bladderen is, zeg maar... Ik bedoel t niet lullig hoor!
pi_36306864
Ze wordt lekker stevig nu!

Leuke foto
pi_36310575
Het is een heel aparte foto trouwens, tis net of Treasje er opgeplakt zit
Lekker breed buikkie
pi_36310580
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 19:51 schreef Leintjeuh het volgende:
Ligt het aan mij als ik zeg dat ik haar benen er een beetje vreemd uit vind zien? Lijkt wel alsof de verf aan het bladderen is, zeg maar... Ik bedoel t niet lullig hoor!
Ze is gewoon gigantisch aan het verkleuren.
Overal witte plekken op haar lichaam en haar benen gaan nu ook mee..
pi_36310608
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 21:58 schreef Bluezz het volgende:
Het is een heel aparte foto trouwens, tis net of Treasje er opgeplakt zit
Lekker dik buikkie
De schaduw was erg lelijk, dus die heb ik weggepoetst. Maar had de schaduw beter lichter kunnen maken, nu is het inderdaad net of ze opgeplakt is..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')