abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32725637
Libel, ik heb dat een keer gehad met een maillot - van binnen zaten er draadjes en daar raakte Noa's teentje in verstrikt! Zij huilen toen ik net de maillot aantrok, dus ik had hem gauw weer uitgetrokken en zag toen het draadje vastzitten. Was ook wel even schrikken, voortaan ben ik wat voorzichtiger met die dingen aantrekken... (heb een hekel aan maillots maar goed, ze zijn lekker warm he...)

Xanthe, daar moet je wel de moed voor hebben om dat te doen - als je niet kunt naaien is dat iets wat je niet zo snel doet. Het is natuurlijk niet moeilijk, maar ik zou het niet snel doen (gelukkig heb ik een moeder die redelijk kan naaien, als er zoiets moet gebeuren vraag ik het aan haar)...
Wel een goeie tip overigens

Wat fijn dat Kady zo goed kan slapen met achtergrondgeluid!! Helaas hoor je onze wasmachine boven helemaal niet, dus dat zal bij ons niet werken. Wat ik weleens doe is de stofzuiger aanzetten tijdens het middagdutje van Noa. Daar werd ze vroeger in ieder geval wel rustig van (nu niet, nu is ze bang voor de stofzuiger ...).

Emma is trouwens een heel ander kindje dan Noa, dat is heel leuk om te zien. Ze slaapt veel makkelijker overdag én 's nachts - overdag slaapt ze zelfs goed in de box! Noa kon er echt niet slapen en had heel veel structuur nodig. Ik wil wel structuur aanbrengen bij Emma want natuurlijk slapen ze altijd beter in hun eigen bedje (neem ik aan).
In de box schijnen ze vaker hazeslaapjes te doen, en dat merk ik af en toe wel, dan hoor ik een klein huiltje en dan slaapt ze weer.

Met Noa gaat het goed - ze is al een grote meid en kan sinds twee dagen echt LOPEN!! We zijn erg trots op haar en het is zo'n schattig gezicht... ze gaat nog wel vaak over op kruipen maar vaak staat ze helemaal los en loopt dan heel wankelend ergens naartoe!
Dus net vóór haar eerste verjaardag nog echt aan het lopen...leuk hoor. Volgende week dinsdag is ze jarig en deze zaterdag gaan we het vieren met vrienden en familie.
pi_32725829
Suzanna, fijn dat alles zo goed gaat met Emma en wat goed van Noa

En het kwartje valt nu pas bij mij je zit gewoon met 2 kinders tegelijk in dit topic ...
  donderdag 1 december 2005 @ 14:13:28 #103
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32725862
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:46 schreef Elegantly Wasted het volgende:

En Leah, enorm bedankt voor de 'geluidstip'. Het gaat hier al 2 nachten hartstikke goed!!
Ik zet na de nachtvoeding gewoon de wasmachine aan en Kady slaapt als een roosje
Hartstikke goed! Fijn dat het helpt, en je was wordt nog schoon ook .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_32727098
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:04 schreef Suzanna het volgende:

Xanthe, daar moet je wel de moed voor hebben om dat te doen - als je niet kunt naaien is dat iets wat je niet zo snel doet. Het is natuurlijk niet moeilijk, maar ik zou het niet snel doen (gelukkig heb ik een moeder die redelijk kan naaien, als er zoiets moet gebeuren vraag ik het aan haar)...
Wel een goeie tip overigens
en nu denk jij dat ik wel goed kan naaien? Een knoop gaat nog wel , maar de rest . Losse steekjes doe je aan de binnenkant en ziet niemand (je moet het gewoon zo doen dat de steek dus niet aan de buitenkant zichtbaar is) en dan een stuk ruimte ertussen en dan weer een steekje. Echt niet moeilijk en je kunt er niets mee verprutsen. Gewoon eens proberen.

Gisteren stof gekocht voor gordijntjes voor de kamer van Isis , mijn moeder kan zelf gordijnen maken en ik heb gevraagd of ze mij hierbij wil helpen. Dat wilde ze wel en nu kreeg ik gisteren na de aankoop van de materialen te horen dat ze er 1 voor zou doen en de rest moest ik maken We zullen dus zien hoe dat gaat
pi_32728398
Amber heeft steeds maar pijn in haar darmpjes totdat ze flink gepoept heeft, dan gaat het weer goed. Vanmorgen was ze weer lekker dreinerig, heb haar bij me genomen en in slaap gewiegd en toen in de Maxi Cosi gelegd, ze lag lekker te slapen totdat er ineens een gil uit de Cosi kwam... Echt zielig.... Gelukkig heeft ze daarstraks lekker gepoept en ligt ze nu weer te knorren... Ze had al 2,5 uur geslapen, kreeg de fles en slaapt nu dus weer..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_32728696
het is niet zo goed voor ambers rug om haar lang in de maxicosi te laten zitten/liggen, vicky. beter plat!
pi_32728824
Misschien kun je eens een hangmatje in de box/het ledikantje proberen Vicky? Schijnt voor de rug beter te zijn, is flexibeler dan de maxi-cosi en houdt toch haar hoofdje hoger (ze had toch wat last van reflux?)
pi_32728975
Amber ligt niet lang in de Maxicosi hoor

Ik heb een hangmatje maar mevrouw is nogal bewegelijk en ik vind het doodeng om haar in dat hangmatje te leggen... bang dat ze eruit dondert
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_32729070
bij 't kinderdagverblijf waar piet eerst naartoe ging gebruikten ze ook veel hangmatjes, daar wikkelden ze dan nog een lange lap om de baby'tjes als ze in 't hangmatje lagen, bij wijze van dekentje maar ook lagen ze dan lekker vast. misschien een idee?
pi_32729150
idd een goed idee Bix, ga ik eens uitproberen...
moet alleen even aan vriendje vragen oftie de plank in de box naar beneden wil doen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_32734886
Vicky, die darmkrampjes zijn zo vervelend voor die kleintjes, en ook voor de ouders Het kan wel 3 tot 4 maanden duren voor dat het over is. Ze moeten er allemaal even doorheen, die darmen moeten even goed rijpen en bij de ene gaat het wat makkelijker dan bij de ander.
Als je borstvoeding geeft kan het ook zijn dat Amber in een overgansfase zit met dr ontlasting, dat ze minder poepluiers gaat produceren, maar als ze dan moet poepen dat ze er echt even last van heeft. Zowel Chiara als Yoram hadden dat ook, ze poepte eens in de 7-12 dagen, op de poepdag zelf, en de nacht ervoor hadden ze ook behoorlijk last van darmkrampjes en windjes enzo.
Je kent de trucjes en de middeltjes tegen krampjes?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_32736227
Vicky, Sara slaapt inmiddels niet meer ingebakerd maar op de creche hebben ze haar wel es ingebakerd in het hangmatje gehangen, ze sliep er heerlijk in!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 1 december 2005 @ 22:46:19 #113
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_32740736
Lief: ingebakerde kindjes in hangmatjes!

Noa: wat goed dat je kan lopen!!!!!
En Suzanna; met twee kinders in dit topic...
Fijn dat het goed gaat met Emma joh. Sterkte deze komende tijd, al wel zwaar voor je zijn.
pi_32741835
Tis wel zwaar inderdaad, vooral veel wassen draaien en blijven opruimen en af en toe kiezen welk kindje je gaat troosten... ik vond het vooral moeilijk in m'n eentje als Emma krampjes had en Noa (die een beetje ziek is, erg verkouden en veel hoesten, veel moe, dreinerig en zielig) veel aandacht wilde, maar eigenlijk gaat het verder nog best goed.
Wat wel lastig is, is de tijd te vinden om te kolven (ik kolf fulltime, het live-voeden is nog niet gelukt...we blijven het wel proberen!) ... want als ik eindelijk de tijd héb heb ik zo'n behoefte aan ontspanning (veel last van m'n rug) dat ik mezelf echt moet dwingen. En dat terwijl het maar 15 minuutjes hoeft te duren! (soms veeeeeel langer)

Lilly: Ik had het ook pas later ineens door hoor, maar wel komisch he, twee kids onder de 1 jaar (bijna niet meer...)
pi_32747123
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:48 schreef melonovy het volgende:
Je kent de trucjes en de middeltjes tegen krampjes?
ik heb ABC voor de krampjes, heb buikjesolie om haar buikje te masseren, ik kan Reiki, dus handje op buikje doe ik ook vaak en een warme handdoek/kruik..

nog meer tipjes??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_32749604
Isis heeft een nieuw spelletje. Zorgen dat de pup bij de box komt te staan en dan alles wat maar binnen hand bereik ligt aan de hond geven (incl. de sokken die ze ervoor uittrekt) , nou is onze pup alleen geinterresseerd in iets lekkers dus qua speelgoed word er niets vekauwd , maar om nou te zeggen dat ik het fris vind als ze haar koekje deelt met de hond
  vrijdag 2 december 2005 @ 10:58:05 #117
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32749745
hehe Isis toch, is indd niet zo fris om een koekje te delen
pi_32751636
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 10:52 schreef Xanthe het volgende:
Isis heeft een nieuw spelletje. Zorgen dat de pup bij de box komt te staan en dan alles wat maar binnen hand bereik ligt aan de hond geven (incl. de sokken die ze ervoor uittrekt) , nou is onze pup alleen geinterresseerd in iets lekkers dus qua speelgoed word er niets vekauwd , maar om nou te zeggen dat ik het fris vind als ze haar koekje deelt met de hond
haha, niet echt lekker!

Tomas heb ik gisteren nog net op tijd bij het bakje met kattenbrokken weggehaald. Hij had al een hand vol brokken en was op weg naar z'n mond
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:32:59 #119
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32751956
Kattebrokken heeft Noah ook a eens geproefd En dan heel vies kijken maar mooi niet uitspugen he Maar owee als er een stukje fruit in zn yoghurt zit
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:33:13 #120
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_32754921
Full-time kolven?! Oei, respect Suzanna!!! Ik hoop voor je dat het live voeden snel lukt.

Tearsong; YES! Het moest er een keer van komen natuurlijk. Lekker hoor, kattenbrokken, je kunt ze er niet vroeg genoeg aan laten wennen.

Brokjes in de yoghurt worden ook hier vol verontwaardiging uitgespuugd Tex. Gekke kinderen.

Juul heeft trouwens bedacht dat, nu zijn vader niets met hem kan doen, hij te weinig aandacht krijgt en dat dat 's nachts dus ingehaald moet worden. Gevolg: moord en brand schreeuwen en gillen tot ie eruit gehaald wordt en aan de borst gelegd. Vannacht 4 keer!!! Grrrrrrr..... daar gaat m'n nachtrust! Hopelijk is dit gedrag van tijdelijke aard, want bij alle drukte zijn deze nachtelijke escapades NIET welkom!
De zweep erover zeg ik!
pi_32757123
Oei Renzell, hopelijk slaapt je ventje snel weer door!!!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 2 december 2005 @ 16:46:39 #122
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_32758756
Amaai Suzanna, wat knap dat je dat volhoudt om altijd te kolven! Super!

Oei Renzell, hopelijk heb je vannacht een rustigere nacht!
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:29:38 #123
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32761313
Noah doet de laatste dagen opeens heel moeilijk met eten. En ik snap er niks van en ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet Hij gaat zeg maar steeds gillen en huilen en wil eigenlijk niet eten. Maar als je een beetje aandringt eet ie vaak wel weer (even) verder. Soms is het wat erger en dan ben ik bang dat ie zih verslikt in het huilen en dat alles er weer uitkomt (dat heeft ie de laatste tijd heel vaak, niet perse tijdens het hilen, maar als ie zich verslikt of moet hoesten dat ie dan moet spugen).

Micha heeft zoiets van "niet aanstellen en dooreten" wat uiteindelijk ook wel werkt. Maar ik vind dat zielig en wil me eigenlijk niet te druk makn om eten. Ik heb dus meer zoiets van, als ie niet wil eten dan niet. Maar Micha is dan weer bang dat ie dat de volgende keer dan nog sneller gaat doen, etc en dat ie uiteindelijk dan niks meer eet. Maar ik denk dat als ie honger heeft en hij niks anders krijgt (volgens mij gaat het ook helemaal niet om dat ie het niet lekker vindt) hij vast wel weer makkelijker zla gaan eten.

Meestal was het wel duidelijk waarom ie niet wilde eten, dus dat vind ik nu wel lastig.

iemand ideeën hierover?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:43:43 #124
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32761634
He toch Tex, moeilijk is dat he? Ons Luuk eet met alle liefde en plezier brood, fruit en soepstengels. maar avondeten is ze na een paar happen vaak beu. Wij maken er geen probleem van en als ze huilt dan stop ik vrijwel meteen met dooreten. Ik wil het geen groter issue laten worden dan het is. Ook krijgt ze wel gewoon een toetje, wat ze wel meestal opeet. Goed of niet goed, het kind ziet er gezond uit, dus als ze 3 van de 5 avonden wel goed eet zijn wij allang tevreden. Maarehm dus... Als er een tandje doorkomt eet ze nog slechter. Misschien is dat het?

Oja, wat ook nog weleens wil helpen; Een hapje van mijn vork, een hapje met de hand, een hapje met papa's vork enz.... Succes hoor!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:54:37 #125
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_32761883
Kattenbrokjes zijn hier populairder en lekkerder bevonden dan alle koek en snoep die ik kan bedenken en worden met smaak naar binnen gewerkt De bakjes staan nu standaard op de trap.
Ik denk maar zo, aan diervoeding kleven ook hele strenge eisen qua kwaliteit, dus die keren dat ze een paar brokjes opeet zal 't niet zo'n vaart lopen met slecht zijn.
(Leren dat die brokjes voor de poes zijn en niet voor Saskia is verdomde moeilijk trouwens )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')